Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9900)

Vierailija
9881/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaj voisi hyvin laajentaa yleisöä myös komedia-genressä. Uutta Kummelia heistä ei tule, mutta lyhyt komediasarja Lapinlahden Linnut-hengessä voisi toimia Ruotsissa tai Suomessa.

Minä toivoisin komediasarjaa. Se vuoden 2014 joulukalenteri oli hyvä alku, mutta jag råopar meir, meir, meir! 

Vierailija
9882/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelussa juuri nyt Paavos Barkbrö ja tämän päivän tunnelma on, että voiko parempaa kappaletta olla olemassa?

Sopii hyvin tämänpäiväiseen miehekkyyden teemaan.

Minkä lisäksi pojat ovat ERITTÄIN KOMEITA farkuissaan ja kauluspaidoissaan siinä Skolmusik-taltioinnissa. 😇😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9883/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä piristävää seurata sellaisen reaktioita, joka näkee Nissan bromsan ensi kertaa.

Yritin tähän linkittää Danebramagen tuoreen videon, joka on otsikoitu Opera meets Auto!, mutta se ei jostain syystä lataudukaan. Kiinnostuneet kurkatkaa suoraan Youtuubista.

Kiinnostavaa miten eri tavalla ihmiset reagoivat Nissan bromsaan. Olen nähnyt varmaan kymmeniä reaktiovideoita tähän kappaleeseen. Tämä tyyppi otti heti tämän komiikan ja hihitteli läpi kappaleen. Musiikilliset ansiot häneltä jäivät huomaamatta. Jotkut taas eivät näe siinä mitään komiikkaa ja se on kyllä mielestäni outoa. Tim Welchin reaktio on paras. Hän ymmärtää molemmat puolet ja analysoi laulutekniikkaa kiinnostavalla tavalla.

Mä olen oopperafani ja klassisen laulun ystävä henkeen ja vereen. Kaj on täydellinen poikkeama mun normaalilinjaltani (ja mahtava poikkeus onkin). Silti Tim Welchin analyysit on mulle liikaa. Asiantuntijuuteensa ihastuneet unohtavat usein, että maallikoille puhuttaessa tai kirjoitettaessa less is more. Kaj-analyyseissään hän menee liian syvälle teknisiin yksityiskohtiin ja jankuttaa niistä liian pitkään. Kiteyttäminen ja tiivistäminen ovat taitoja, jotka jokaisen kannattaisi opetella, kaikkihan me ollaan jossakin eksperttejä, jotka joskus joudumme selittämään asioita ei-eksperteille.

Vierailija
9884/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaj voisi hyvin laajentaa yleisöä myös komedia-genressä. Uutta Kummelia heistä ei tule, mutta lyhyt komediasarja Lapinlahden Linnut-hengessä voisi toimia Ruotsissa tai Suomessa.

Minä toivoisin komediasarjaa. Se vuoden 2014 joulukalenteri oli hyvä alku, mutta jag råopar meir, meir, meir!

Meillä on jo loistava komediasarja eli Halln. Sitä ei pidetä Kaj-tuotantona, mutta Axel on pääkäsikirjoittaja ja tuottaja, ja Jakob näytteli ensimmäisellä kaudella yhden päärooleista. Mikäli huhut pitävät paikkansa, kakkoskaudella tulee toiseen päärooliin Kevin. Silloin se mun mielestäni käy jo hyvin Kaj-produktiosta; olihan myös Gambämarkissa ja Botnia Paradisessa lavalla muitakin, mutta molemmat musikaalit kuuluu silti nimenomaan Kaj'n meriittilistaan.

Vierailija
9885/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jo loistava komediasarja eli Halln. Sitä ei pidetä Kaj-tuotantona, mutta Axel on pääkäsikirjoittaja ja tuottaja, ja Jakob näytteli ensimmäisellä kaudella yhden päärooleista. Mikäli huhut pitävät paikkansa, kakkoskaudella tulee toiseen päärooliin Kevin. Silloin se mun mielestäni käy jo hyvin Kaj-produktiosta; olihan myös Gambämarkissa ja Botnia Paradisessa lavalla muitakin, mutta molemmat musikaalit kuuluu silti nimenomaan Kaj'n meriittilistaan.

Joo, mutta olen nähnyt Hallnin jo viidesti. Tahtoo meir! 

Vierailija
9886/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia, ja nettimaailmaan mahtuu paljon oikeasti informatiivista viestintää. Ymmärrän itse oopperasta enemmän kuin sika helmistä, mutta en mitenkään valtavasti. Minua Welchin pohdinnat riemastuttivat, koska ne avasivat asioita, ja näyttivät, ettei hän puhu vain lämpimikseen. En tee mitään perustelemattomilla makuasioilla ja tää on kova veto -videoilla, ellei niihin sisälly liukastuminen omaan lettiin tms lisähauskaa. Eikä ne puhtaasti taviksille tehdyt pätkät vaadi tosiammattilaista, niitä voi tehdä joku muukin. Ihminen innostuu todennäköisemmin, kun annetaan täkyjä. Tosin olen niin nörttiluonne, etten voi muiden puolesta sanoa mitään. Olen nimittäin aivan lääpälläni Lolli Wreniin, vaikka onhan meitä muitakin. 

Vierailija
9887/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava järjen ääni täällä taas, hei! Me tahdomme ja vaadimme, mutta tv-sarja edellyttääi, että joku tv-kanava a) tilaa tai b) suostuu toteuttamaan sen sarjan. Se on kallista lystiä. Ainoa mahdollinen kanava olisi tietysti Svenska Yle, jolla Halln jo pyöri ja jolla myös tuleva kausi tai tulevat kaudet esitetään. Axelhan on jopa toppuutellut innokkaimpia, että Yle ei ole vielä näyttänyt kakkoskaudellekaan vihreää valoa (vaikka käsikirjoitus on jo ilmeisesti valmiina).

Toki se kakkonen varmaan ruudussa nähdään. Yle budjettileikkauksistaan huolimatta varmasti yrittää riipiä rahat kokoon jostakin. Mutta on aivan utopistista ajatella, että siellä venyttäisiin samaan aikaan toiseenkin Kaj-sarjaan. Joten iloitaan Hallnista ja pidetään peukut ja kaikki muutkin sormet ja varpaat pystyssä sen jatkon puolesta.

Vierailija
9888/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa olla se järjen ääni, mutta Kaj'sta ei koskaan tule maailmantähtiä eikä edes Skandinavian tai Suomen tähtiä. He ovat toki tähdistä kirkkaimmat tässä meidän Kaj-ulottuvuudessa, mutta heidän genrensä, kielensä ja universuminsa ovat aivan liian outoja ja vaikeita nostamaan heidät suuren yleisön suosikiksi. Olisin väärässä enemmän kuin mielelläni, mutta pelkään olevani oikeassa.

En usko että tähteys on KAJ'n tavoite. Mitä harvempien herkku, sitä parempi. Minulle sopii oikein hyvin että KAJ palaa alakulttuuriksi.

Haluat vain ne itsellesi. ;) 

Niin haluankin!

Axeleita onneksi saa omia, kun niitä riittää. Yksihän oli jo löytänyt talvikodin jonkun tämän ketjun kirjoittajan luota, ja mieskin oli hyväksynyt uuden perheenjäsenen.

Vierailija
9889/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta täällä on aika optimaalinen tilanne. Sopivasti molempia, ja jokainen voi vaikuttaa itsekin siihen, kumpaa sinä päivänä on enemmän. Oman maun mukkaan. Enemmän ehkä toivoisin uusien kävijöiden uskaltautuvan mukaan. Kyllä täällä avataan asioita jos on kysyttävää, ja kritiikkiäkin siedetään yllättävän hyvin. Kun varsinaisesti laimeita emme taida olla. "

Pieni kommentti ja mieleen tullut näkökulma - eikä suinkaan millään pahalla - palstaa aika ajoin seurailevalta, mutta ei mitenkään aktiivisesti osallistuvalta. Tällaisia sivusta seuraavia on varmasti monia muitakin. Voisiko olla myös niin, että uudet kävijät kokevat tämän palstan liikaa vain jonkin sisäpiirin jutuksi? Täällä tuntuu keskustelevan sellaisia ihmisiä, jotka tietävät KAJ'sta kaiken. Joku valitteli, ettei ymmärrä puoliakaan siitä mitä täällä puhutaan, ja monet jutut menevät täysin ohi. Kynnys osallistua keskusteluun on tietysti jonkinmoinen, jos on sellainen tunne, että ei oikein kuulu tähän joukkoon, vaikka KAJ'ta ihailisikin. 

Vierailija
9890/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minusta täällä on aika optimaalinen tilanne. Sopivasti molempia, ja jokainen voi vaikuttaa itsekin siihen, kumpaa sinä päivänä on enemmän. Oman maun mukkaan. Enemmän ehkä toivoisin uusien kävijöiden uskaltautuvan mukaan. Kyllä täällä avataan asioita jos on kysyttävää, ja kritiikkiäkin siedetään yllättävän hyvin. Kun varsinaisesti laimeita emme taida olla. "

Pieni kommentti ja mieleen tullut näkökulma - eikä suinkaan millään pahalla - palstaa aika ajoin seurailevalta, mutta ei mitenkään aktiivisesti osallistuvalta. Tällaisia sivusta seuraavia on varmasti monia muitakin. Voisiko olla myös niin, että uudet kävijät kokevat tämän palstan liikaa vain jonkin sisäpiirin jutuksi? Täällä tuntuu keskustelevan sellaisia ihmisiä, jotka tietävät KAJ'sta kaiken. Joku valitteli, ettei ymmärrä puoliakaan siitä mitä täällä puhutaan, ja monet jutut menevät täysin ohi. Kynnys osallistua keskusteluun on tietysti jonkinmoi

Mä en tiedä ymmärtääkö meistä kukaan kaikkea mitä puhutaan. Minä olen ketjun vakkareita, mutta silti osa jutuista menee yhä ohi. KAJ on tehnyt niin paljon, että en vuoden aikana ole vieläkään ehtinyt kaikkeen.

Tähän ketjuun tullessani en ymmärtänyt yhtään Vörjeansin päälle, ja ihmettelin mielessäni fanistusta. Sittemmin hurahdin täysin.

Tämä ketju on pitkälti myös tiedonjanoisten lähde: Yksi sun toinen jakaa löytämiään juttuja ja itse pohtimiaan ajatuksia. Niistä voi osallistua niiden asioiden keskusteluun, mitkä kiinnostavat ja loput sivuuttaa.

Ja jos ei ymmärrä, mutta haluaa ymmärtää, aina voi pyytää selitystä. Itsekin olen niitä kysellyt ja saanut. Tuntuu, että porukka kovin innoissaankin avaa omia havaintojaan ja ajatuksiaan vaikka viidennekin kerran.

Vierailija
9891/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni kommentti ja mieleen tullut näkökulma - eikä suinkaan millään pahalla - palstaa aika ajoin seurailevalta, mutta ei mitenkään aktiivisesti osallistuvalta. Tällaisia sivusta seuraavia on varmasti monia muitakin. Voisiko olla myös niin, että uudet kävijät kokevat tämän palstan liikaa vain jonkin sisäpiirin jutuksi? Täällä tuntuu keskustelevan sellaisia ihmisiä, jotka tietävät KAJ'sta kaiken. Joku valitteli, ettei ymmärrä puoliakaan siitä mitä täällä puhutaan, ja monet jutut menevät täysin ohi. Kynnys osallistua keskusteluun on tietysti jonkinmoi

Näin varmasti on. Jos joku haluaisi tulla sanomaan, että se Kaj joka esiintyi Euroviisuissa oli kiva ja heillä oli kiva saunalaulu, hänen mahdollisesti luultaisiin vitsailevan. Onhan tänne tosiaan muodostunut tietynlainen sisäpiiri. Silti olisi hienoa, että tähän ketjuun uskaltautuisivat myös ne, jotka EIVÄT tiedä, että Jakobilla ja Kevinillä on siitepölyallergia ja että Axelin tukan leikkasi hänen lapsuudessaan hänen isänsä.  :)

Vierailija
9892/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia, ja nettimaailmaan mahtuu paljon oikeasti informatiivista viestintää. Ymmärrän itse oopperasta enemmän kuin sika helmistä, mutta en mitenkään valtavasti. Minua Welchin pohdinnat riemastuttivat, koska ne avasivat asioita, ja näyttivät, ettei hän puhu vain lämpimikseen. En tee mitään perustelemattomilla makuasioilla ja tää on kova veto -videoilla, ellei niihin sisälly liukastuminen omaan lettiin tms lisähauskaa. Eikä ne puhtaasti taviksille tehdyt pätkät vaadi tosiammattilaista, niitä voi tehdä joku muukin. Ihminen innostuu todennäköisemmin, kun annetaan täkyjä. Tosin olen niin nörttiluonne, etten voi muiden puolesta sanoa mitään. Olen nimittäin aivan lääpälläni Lolli Wreniin, vaikka onhan meitä muitakin. 

Itse olen samanlainen: Pidän videoista (ja artikkeleista yms), joissa nörttimäisellä perehtyneisyydellä selvitetään ja selitetään asioita, joista en ymmärrä mitään.

Siksi myös Axelin artikkeli Tuhkimo-ristipistotöistä oli koukuttava; mieletön syventyminen yhden asian selvittämiseen.

Vierailija
9893/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni kommentti ja mieleen tullut näkökulma - eikä suinkaan millään pahalla - palstaa aika ajoin seurailevalta, mutta ei mitenkään aktiivisesti osallistuvalta. Tällaisia sivusta seuraavia on varmasti monia muitakin. Voisiko olla myös niin, että uudet kävijät kokevat tämän palstan liikaa vain jonkin sisäpiirin jutuksi? Täällä tuntuu keskustelevan sellaisia ihmisiä, jotka tietävät KAJ'sta kaiken. Joku valitteli, ettei ymmärrä puoliakaan siitä mitä täällä puhutaan, ja monet jutut menevät täysin ohi. Kynnys osallistua

Mä olen takuulla tämän ketjun ns. sisäpiiriä, enkä tiennyt, että Jacobilla ja Kevinillä on siitepölyallergia! Tiesin, että jollain tai jollain heistä on, mutta en sitä kenellä.

Eli ei me "kaiken tietävätkään" oikeasti kaikki kaikkea tiedetä. Mutta siksi tämä onkin hauskaa, kun yksi tietää yhden jutun ja toinen toisen.

Vierailija
9894/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Näinhän siinä ihan varmasti käy. Rohkeasti vain mukaan ja oma näkökulma esiin. Ei tämä niin kiinteä yhteisö ole kuin miltä välillä vaikuttaa, eikä sen tarvitse sellaisena pysyäkään. Kuitenkin keskustelusta on myös poimittavissa tärkeää infoa, joka jäisi saamatta, jos keskustelu olisi jaettu kahteen ryhmään nörtteihin ja taviksiin. Ja vähitellen se myös kuivuisi kasaan viimeistään sitten, kun kaivosta on viimeinenkin tippa ongittu ja kaikki näkökulmat esitetty kuuteen kertaan. Hyvin harva täällä on tiennyt yhtään mitään tästä aiheesta ennen Melloa. En minäkään. Täältä voidaan jakaa uteliaille hyviä vinkkejä, ja se olisi oikein hyvää sisältöä muillekin. On niin paljon materiaalia, etteivät ne kenelläkään pysy käsissä. Ja itse ainakin muistan erinomaisen tarkkaan vielä, miten hämmentävää alussa kaikki oli. Kun bändi itse haluaa tarjoilla kaikkea kaikille, niin olisi hienoa, jos tännekin rohkaistuisivat kirjoittamaan kaikki. 

Vierailija
9895/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka eivät ole vielä lukeneet Axelin eilistä haastattelua https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/928169?shareID=WmJ2REdTTWd4Y2Z6Z…

Vierailija
9896/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaan muuten lähestymään 10000 viestiä tässä ketjussa. Pitäisikö sen kunniaksi juhlia jotenkin, kun se täyttyy?

Vierailija
9897/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aletaan muuten lähestymään 10000 viestiä tässä ketjussa. Pitäisikö sen kunniaksi juhlia jotenkin, kun se täyttyy?

Joo! Släktkalas! Tarjolla makkaraa ja mokkapaloja ja paljon kahvia.

Vierailija
9898/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nörtähtävä vastaus: jos kymmenen keskustelee, voi olla että kuusi ei tiedä mistä neljä puhuu, mutta koska keskustelu etenee ja vastaukset syventävät edelllisen tietoja ja loput ovat hiljaa, vaikuttaa siltä, että kaikki tietävät kaiken. Jne. Ja lopulta tietävätkin paljon, mutta eivät kaikkea. Siitepölyallergia on saattanut jäädä bongaamatta. Sillehän on oma biisikin, Pollenallergiker. Jossa vaaditaan kaatamaan kaikki koivut tai kohta kaadamme ne porukalla. Semmoinen pieni vallankumouslaulu. Itse tiesin biisin, mutta en sitä, kuka potee mitäkin, ennen kuin jossain heittivät jonkun herjan aiheesta miten he ovat evoluution hylkytavaraa.

Vierailija
9899/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ on muuten yksi Slushin afterpartyn esiintyjistä: https://slush.org/afterparty

En ole Slushissa koskaan ollut, mutta mielikuva on, että tyyris tapahtuma. Ja nuo jälkijuhlat ovat ilmeisesti vain koko tapahtumaan osallistujille.

Vierailija
9900/9900 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa saada KAJ'lta joku joulukalenterityyppinen ohjelma. Oliko tällä palstalla vai missä, mutta toivottiin myös jatkoa Euroviisujen aikaiselle UNOn pelaamiselle. Huojuvaa tornia ja erilaisia tietovisoja on myös eri haastatteluissa nähty. Eri peli vain joka jaksoon ja pojat juttelemaan mukavia niin kauan kuin peliä kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi