Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9929)
Itse olin KOIssa mikseripöydän edessä ja jakauma 50/60
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti Matti Nykäsen sukulaisia?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle ja muille vastauksista. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä näköjään saa kysellä myös tyhmiä, niin osaako joku kertoa, että miksi Axelin kissalla on joka haastattelussa eri nimi? Se on ollut tähän mennessä jo ainakin Nishu, Nisse ja Nils. Ja tänä aamuna jaetussa artikkelissa (kiitos linkistä!) se olikin Morris!
Axel-kopioiden koulutus on näköjään jäänyt vähän puutteelliseksi.
Tai sitten ne yrittävät viestiä meille jotain piilotetuin vihjein? Mutta mitä?
Tämä oli hyvä bongaus. Kun "Axel" sanoo Nisse, se tarkoittaa tiettyä asiaa, ja kun hän valitsee muodon "Nils", hän viestii jostakin muusta. Mutta jos hän huudahtaa "Morris", kyseessä on yleinen hälytysmerkki ja kaikkien pitää kaivaa hätämuonapakkauksensa sängyn alta ja ryhtyä järsimään näkkileipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivoisin komediasarjaa. Se vuoden 2014 joulukalenteri oli hyvä alku, mutta jag råopar meir, meir, meir!
Meillä on jo loistava komediasarja eli Halln. Sitä ei pidetä Kaj-tuotantona, mutta Axel on pääkäsikirjoittaja ja tuottaja, ja Jakob näytteli ensimmäisellä kaudella yhden päärooleista. Mikäli huhut pitävät paikkansa, kakkoskaudella tulee toiseen päärooliin Kevin. Silloin se mun mielestäni käy jo hyvin Kaj-produktiosta; olihan myös Gambämarkissa ja Botnia Paradisessa lavalla muitakin, mutta molemmat musikaalit kuuluu silti nimenomaan Kaj'n meriittilistaan.
Onko siitä jotain faktatietoa, että Axel on Hallnin pääkäsikirjoittaja? Joel Rönnin alkuperäisidea ja ainakin hänen omista puheistaan minulle tulee sellainen tunne, että jos jompi kumpi on pääkäsikirjoittaja, niin hän. Itse en ole kummankaan kuullut kuitenkaan suoraan sanovan miten kirjoitusroolit ovat jakautuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä näköjään saa kysellä myös tyhmiä, niin osaako joku kertoa, että miksi Axelin kissalla on joka haastattelussa eri nimi? Se on ollut tähän mennessä jo ainakin Nishu, Nisse ja Nils. Ja tänä aamuna jaetussa artikkelissa (kiitos linkistä!) se olikin Morris!
Axel-kopioiden koulutus on näköjään jäänyt vähän puutteelliseksi.
Tämä oli hyvä bongaus. Kun "Axel" sanoo Nisse, se tarkoittaa tiettyä asiaa, ja kun hän valitsee muodon "Nils", hän viestii jostakin muusta. Mutta jos hän huudahtaa "Morris", kyseessä on yleinen hälytysmerkki ja kaikkien pitää kaivaa hätämuonapakkauksensa sängyn alta ja ryhtyä järsimään näkkileipää.
Vai onko joku hädässä? Pitääkö meidän rientää hätiin? Missä on Daisy?
Ainakin yksi Axel luottaa superfaneihinsa, jotka kaivavat kaikki tiedonmuruset heistä. Tällaista ei tapahdu vahingossa.
Mä olen ajatellut Axelin pääkäsikirjoittajaksi siksi, että hänet mainitaan lopputeksteissä ensimmäisenä. "Käsikirjoitus: Axel Åhman ja Joel Rönn".
Jos se olisi "Joel Rönn ja Axel Åhman", Joel voisi olla pääkäsikirjoittaja, tai sitten kyseessä olisi vain aakkosjärjestys.
Mutta jos Axel (aakkosjärjestyksessä kakkonen) mainitaan ensimmäisenä, mihin muuhun se viittaisi kuin hänen rooliinsa vastaavana kirjoittajana? Lisäksi Axel toimi myös joidenkin jaksojen tuottajana, joten hän on kantanut produktiossa osin myös sitä vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa olla se järjen ääni, mutta Kaj'sta ei koskaan tule maailmantähtiä eikä edes Skandinavian tai Suomen tähtiä. He ovat toki tähdistä kirkkaimmat tässä meidän Kaj-ulottuvuudessa, mutta heidän genrensä, kielensä ja universuminsa ovat aivan liian outoja ja vaikeita nostamaan heidät suuren yleisön suosikiksi. Olisin väärässä enemmän kuin mielelläni, mutta pelkään olevani oikeassa.
En usko että tähteys on KAJ'n tavoite. Mitä harvempien herkku, sitä parempi. Minulle sopii oikein hyvin että KAJ palaa alakulttuuriksi.
Ei varmasti olekaan. Mutta yksi (muuten hyvin ansiokas) keskustelija kirjoittaa toistuvasti, että Kaj vielä nousee maailmanmaineeseen. Sana on vapaa ja jokainen saa olla mitä mieltä hyvänsä, mutta nuo viestit ovat herkkupala niille, jotka täälläkin ovat ilkkuneet "fanitätien" typeryyttä ja tietynlaista jumaluskoa. Olen Kaj'n suuri ihailija, mutta mulla on jalat tukevasti maassa.
Totanoin... esitin jo tuolla perusteluni, ja olen ajatellut jatkaa niiden käsittelyä vaikka muut olisivat mitä mieltä. Jonkun trollipahan takia en ala asiaa sensuroimaan. Minut voi laskea böndrinien luokkaan, mutta minulle ei duger se, jos Kaj menisi puihin sen takia, että ei uskalleta kokeilla enempää. He eivät ole jättäneet uskaltamatta aiemminkaan. Varmasti voi tulla muita syitä, lapsia jne, että kevennetään satsausta. Mutta vaikka he eivät tekisi juuri mitään, netissä heidän seuraajakuntansa kasvaa hiljalleen. Oletan, en tiedä.
Mullakin on jalat maassa, mutta mä olen yllättävän harvoin väärässä. Oletan niin käyvän enemmän kuin varsinaisesti toivon asiaa, onhan siinä riskinsä eikä mielellään ehdoilla millä hyvänsä, jos biisit aina vain muuttuvat nopeammiksi kunnes kukaan ei niitä pysty laulamaan mukana. Toki mä haluaisin maailman, jossa heidät tunnetaan ja ymmärretään ja osataan arvostaa. Mutta sillä voi silti olla lannistava merkitys heille, jos fanikunta alkaa toppuutella ja alkaa sitoa heitä juurilleen. Siksi en ole tyytyväinen, kun aletaan porukalla laulaa kohtuullisuusvirsiä. Heillä on lahjat, asiaa ja viehätysvoima. Kaasu pohjaan vain.
Käy kyllä järkeen, että päävastuu käsikirjoittamisesta olisi ollut Axelin. Hänellähän on huikea kokemus käsikirjoittajana ja muutenkin kirjoittajana, Joelilla taas ei sellaista ole.