Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9922)

Vierailija
9841/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Svenska Teaternin lipunmyynti saattaa olla ihmeissään tästä yhtäkkisestä invaasiosta. Kukaan ei puhu musikaalin päähenkilöstä eli varsinaisesta komistuksesta, Zacista jota esittää Mikko Kauppila."

Tarkentaisin, että tässä Kaj-universumissa (juuri) kukaan ei puhu musikaalin päähenkilöstä. Mutta tuossa tuotannossa on niin kova näyttelijäkaarti, että siinä toisessa ulottuvuudessa, siis normojen ja jästien maailmassa, huomioidaan varmasti myös Mikko Kauppila ja Nicke Lignell kumppaneineen.  :)

Vierailija
9842/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osa fanittavista naisista on varmasti ihastuneita, mutta eikö näin käy aina artistien kohdalla, että joku fani menettää todellisuudentajunsa ja ihastuu?"

Kröhöm... olen ihastunut, monellakin tavalla, mutta todellisuudentaju on kyllä silti aivan tallella. Kuten minusta kaikilla tämän ketjun keskustelijoilla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9843/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Osa fanittavista naisista on varmasti ihastuneita, mutta eikö näin käy aina artistien kohdalla, että joku fani menettää todellisuudentajunsa ja ihastuu?"

Kröhöm... olen ihastunut, monellakin tavalla, mutta todellisuudentaju on kyllä silti aivan tallella. Kuten minusta kaikilla tämän ketjun keskustelijoilla on.

Jep, toki 😅 Valitsin kiireessä sanani vähän huonosti. Lähinnä tuli mieleen ne sekoavat superfanit... 😊

Vierailija
9844/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään tuota keskustelun alussa ollutta väitettä, että paheksumme sitä jos miehet ihailevat naisten rintoja. Minä en ainakaan pahastuisi siitä, jos miehet somessa ihailevat naisten ulkonäköä. Ei tosin ole sellainen foorumi, joka itseäni kiinnostaisi. Usein siihen, että mies ihailee naisen ulkonäköä, on jostain syystä liitetty se, että nämä naiset ovat heidän mielestään tyhmiä ja heillä on vain ne rinnat. Sehän on sitten aika tympeää.

KAJn osalta en usko, että kukaan ihailee heitä pelkästään ulkoisten avujen takia. Varmaan kaikki arvostavat heitä ensisijaisesti monipuolisen lahjakkuuden takia. Ulkoiset avut ovat sitten ikään kuin kirsikkana kakun päällä.

Vierailija
9845/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan Tiktokissa keväällä kun joku toppuutteli jonkun tytön sanavalintoja kun kutsui Jakobia poikaystäväkseen. Tyttö vastasi, että "et kai sä  kuvittele, että mä olisin oikeasti niin vanhan miehen kanssa"🤣

Vierailija
9846/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan Tiktokissa keväällä kun joku toppuutteli jonkun tytön sanavalintoja kun kutsui Jakobia poikaystäväkseen. Tyttö vastasi, että "et kai sä  kuvittele, että mä olisin oikeasti niin vanhan miehen kanssa"🤣

Kan du älska en gubb?

Vierailija
9847/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa lisäpohdintaa on tullut näköjään seksuaaliteemaan sillä välin kun olin töissä. Menen taas uudelleen, jännä nähdä mihin on päädytty sillä välin. Minun näkökulmastani seksuaalisuus on aivan keskeinen asia koko KAJ-hommassa. He tarjoavat kilpailevan miehen mallin, ja ovat itsekin joutuneet kasvamaan aikuiseksi ja toteamaan, että poikavuosien epävarmuus on vaihtunut ymmärrykseen, minkälainen on mies, jolla on heimani i skick. Ja se annetaan näytille, että ottakaa pojat mallia. Siksi bändi puhuttelee miehiä ja poikia, vaikkeivät he sitä suoraan ymmärtäisi. 

Jos naiset eivät sekoaisi, mikä malli se silloin olisi? Vörjeans on siinä vähän kuin muistutus, että ei tässä olla ihan vaan bändi, ja älkää muutenkaan tehkö väärää tulkintaa. Tulee heistä mieleen tilanne, johon jouduin teininä. Kyläpaikan ihana kultaisen noutajan pentu oli juuri siinä iässä, jolloin kaikkeen pitäisi saada kokeilla hampaita. Se halusi yhtä kiihkeästi pureskella käsiäni kuin minä halusin silittää sitä. Emme me kumpikaan olleet väärässä, ja onneksi oivalsin ratkaisun. Purulelu suuhun niin sain vapaasti silittää. Vörjeans on purulelu, ja KAJ silittelee meidät ymmärtämään, että heillä on maailmaan näkökulma, joka kannattaa ottaa tosissaan pohdintaan. Ja sen takia heistä on vaarassa tulla maailmantähtiä. Ei tämä ole heiltä varmaan kauhean tietoinen strategia, mutta he nyt vain sattuvat edustamaan sellaista maailmaa, josta on hyvin vähän näkyvillä ja tallessa. He eivät voisi olla oikein mistään muualta kotoisin kuin ovat.

Vierailija
9848/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa lisäpohdintaa on tullut näköjään seksuaaliteemaan sillä välin kun olin töissä. Menen taas uudelleen, jännä nähdä mihin on päädytty sillä välin. Minun näkökulmastani seksuaalisuus on aivan keskeinen asia koko KAJ-hommassa. He tarjoavat kilpailevan miehen mallin, ja ovat itsekin joutuneet kasvamaan aikuiseksi ja toteamaan, että poikavuosien epävarmuus on vaihtunut ymmärrykseen, minkälainen on mies, jolla on heimani i skick. Ja se annetaan näytille, että ottakaa pojat mallia. Siksi bändi puhuttelee miehiä ja poikia, vaikkeivät he sitä suoraan ymmärtäisi. 

Jos naiset eivät sekoaisi, mikä malli se silloin olisi? Vörjeans on siinä vähän kuin muistutus, että ei tässä olla ihan vaan bändi, ja älkää muutenkaan tehkö väärää tulkintaa. Tulee heistä mieleen tilanne, johon jouduin teininä. Kyläpaikan ihana kultaisen noutajan pentu oli juuri siinä iässä, jolloin kaikkeen pitäisi saada kokeilla hampaita. Se halusi yhtä

Jestas kuinka upea tulkinta ja kirjoitus. Olen sanaton. Kiitos.

Vierailija
9849/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa olla se järjen ääni, mutta Kaj'sta ei koskaan tule maailmantähtiä eikä edes Skandinavian tai Suomen tähtiä. He ovat toki tähdistä kirkkaimmat tässä meidän Kaj-ulottuvuudessa, mutta heidän genrensä, kielensä ja universuminsa ovat aivan liian outoja ja vaikeita nostamaan heidät suuren yleisön suosikiksi. Olisin väärässä enemmän kuin mielelläni, mutta pelkään olevani oikeassa.

Vierailija
9850/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näemmä ollut erittäin hyviä kommentteja ja näkökulmia tuohon perjantain haastattelun sähköiskujuttuun. Aloin miettimään omia ajatuksiani, ja totesin, että kyllä: Projisoin omia ajatuksiani, ja se tuottaa omanlaisiaan tulkintoja, jotka toki ovat yksi näkökulmasta ja mahdollisuus asioille, mutta eivät tässä tilanteessa relevantti.

Erityisen hyvä huomio joltain, että kyseessä ovat aikuiset miehet, ja lähtökohtaisesti voimme olettaa, että tietävät mitä tekevät. Toki kenen tahansa rajojen ylittäminen on mahdollista, oli kuinka aikuinen, vahva ja vaikka mitä, mutta juuri tässä tilanteessa siitä tuskin oli kyse. 

Ja hyvä kommentti myös se, mitä itsekin olen sanonut, että ihmisissä on monia puolia. Eivät ihmiset ole yksiulotteisia. Ja heille juuri eri roolit mahdollistavat varmaan vielä paremmin itsensä eri puolien kokeilun ja elämisen. Jotenkin tämän unohtaa

Palaan tähän. Jäin miettimään tuota, miten hyvän ja pahan jakolinja tosiaan kulkee meidän jokaisen sisällä. Ja kuinka tärkeää se on tuoda näkyväksi ja käsitellä sitä, koska siitä täysi vaikeneminen tosiaankin aiheuttaisi sen, että sitä en enää tunnistettaisi, sitä ei osattaisi käsitellä ja siten hallita. 

Muistan itsekin lukeneeni Abramovicin kokeesta ja se todella on kauhistuttavaa mihin moni meistä kykenisi, jos pidäkkeitä ei olisi. Sen pelko on ehkä yksi syy, miksi vierastin tuota mitä haastattelussa tapahtui.

Mutta toisaalta, tarvitsemmeko ihmisinä juuri tuota: Asian tuomista näkyväksi ja toisen/itsen satuttamisella ja siihen liittyvällä vallalla leikittelyä? Siis jotta opimme ymmärtämään itseämme ja hallitsemaan itseämme. 

Ja kun nyt Määnin itsekin otti Marlenen kanssa pannan testaamisen puheeksi, en voi olla jatkamatta pohdintaa voisiko samaan liittyä myös se, miksi joistakin on kiehtovaa leikitellä samalla ajatuksella myös seksuaalisessa yhteydessä? Vai onko tämä nuorten, yleensä, miesten yllytyshulluudesta nouseva ilmiö aivan erillinen?

Vierailija
9851/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa olla se järjen ääni, mutta Kaj'sta ei koskaan tule maailmantähtiä eikä edes Skandinavian tai Suomen tähtiä. He ovat toki tähdistä kirkkaimmat tässä meidän Kaj-ulottuvuudessa, mutta heidän genrensä, kielensä ja universuminsa ovat aivan liian outoja ja vaikeita nostamaan heidät suuren yleisön suosikiksi. Olisin väärässä enemmän kuin mielelläni, mutta pelkään olevani oikeassa.

Ei se haittaa mitään ettei heistä tule. Parempi niin.

Vierailija
9852/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen kanssa näin. Jästit ei tajuu.

Vierailija
9853/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurasin facen KAJ-fan clubia (se isompi ryhmä) siihen saakka kun ryhmä hiljattain meni yksityiseksi, ja minusta siellä oli erittäin vilkasta ja aktiivista keskustelua. Välillä jopa liian kanssa, keskustelu suorastaan kiehui. Edelleen seuraan sitä pienempää ryhmää, joka on julkinen, ja siellä keskustellaan aktiivisesti joka päivä, ja laitetaan erilaisia KAJ-uutisia, videoita ym. joka päivä. Jäsenmäärä molemmissa ryhmissä kasvaa koko ajan. Miten niin keskustelu loppui viisujen jälkeen kuin seinään?? Kun ei todellakaan loppunut, vaan jatkuu entistä suuremman fanijoukon voimin. Jotain ihme provosointia taas...

(Tiedän, että näihin provokaattoreihin ei pitäisi reagoida, mutta nyt en kertakaikkiaan malta olla aloillani. On jo niin tuulesta temmattuja kommentteja täällä...) 

Kära kuumaverinen vän! Kiitos ansiokkaasta viestistäsi, mutta kaikki keskustelijat tietävät hyvin luettelemasi faktat. Provokaattoria taas ei kiinnostakaan tietää. Hän saa tyydytyksensä siitä, että onnistuu ärsytysyrityksessään. Haluatko sinä olla se tyydytyksen tuottaja? Livi e itt allti lätt, mutta kun seuraava provokaattori iskee, hengitä vain syvään, makaa hiljaa paikallasi ja ajattele isänmaata, kuten kuningatar Victoria aikoinaan neuvoi. :)

Vierailija
9854/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelussa juuri nyt Paavos Barkbrö ja tämän päivän tunnelma on, että voiko parempaa kappaletta olla olemassa?

Sopii hyvin tämänpäiväiseen miehekkyyden teemaan.

Vierailija
9855/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että tähteys on KAJ'n tavoite. Mitä harvempien herkku, sitä parempi. Minulle sopii oikein hyvin että KAJ palaa alakulttuuriksi.

Vierailija
9856/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään tuota keskustelun alussa ollutta väitettä, että paheksumme sitä jos miehet ihailevat naisten rintoja. Minä en ainakaan pahastuisi siitä, jos miehet somessa ihailevat naisten ulkonäköä. Ei tosin ole sellainen foorumi, joka itseäni kiinnostaisi. Usein siihen, että mies ihailee naisen ulkonäköä, on jostain syystä liitetty se, että nämä naiset ovat heidän mielestään tyhmiä ja heillä on vain ne rinnat. Sehän on sitten aika tympeää.

KAJn osalta en usko, että kukaan ihailee heitä pelkästään ulkoisten avujen takia. Varmaan kaikki arvostavat heitä ensisijaisesti monipuolisen lahjakkuuden takia. Ulkoiset avut ovat sitten ikään kuin kirsikkana kakun päällä.

Jakobin peppu. MOT.

Vierailija
9857/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että tähteys on KAJ'n tavoite. Mitä harvempien herkku, sitä parempi. Minulle sopii oikein hyvin että KAJ palaa alakulttuuriksi.

Ei varmasti olekaan. Mutta yksi (muuten hyvin ansiokas) keskustelija kirjoittaa toistuvasti, että Kaj vielä nousee maailmanmaineeseen. Sana on vapaa ja jokainen saa olla mitä mieltä hyvänsä, mutta nuo viestit ovat herkkupala niille, jotka täälläkin ovat ilkkuneet "fanitätien" typeryyttä ja tietynlaista jumaluskoa. Olen Kaj'n suuri ihailija, mutta mulla on jalat tukevasti maassa.

Vierailija
9858/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutaanpa täällä syvällisellä tasolla tänään. Toisaalta hirveän mielenkiintoista keskustelua ja hyviä oivalluksia ja tulkintoja, toisaalta haluaisin olla analysoimatta liikaa ja ihan vaan nauttia - musiikista, bändistä, fanituksesta, elämästä, kaikesta. No, itsehän minä tätä keskustelua vapaaehtoisesti luen enkä tietenkään malta olla lukematta. 🤷🙂 

Vierailija
9859/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että karismaattinen Kaj eittämättä on uhka muille miehille (jotka eivät tietenkään tiedosta asiaa kuin alitajuisesti), on varmasti pääsyy siihen, että he kirvoittavat niin paljon pilkkaa ja halveksuntaa (eivät oikeassa elämässä vaan sosiaalisen median roskasangossa). Tietenkään miehistä fiksuimmat ja itsevarmimmat eivät tuohon sorru, vaan he kykenevät arvioimaan Kaj'n tuotantoa ja osaamista objektiivisesti. Näistä miehistähän se Kaj'n maskuliininen kannattajakunta koostuu.

Näin ollen, jos jollain on sellainen elämäntilanne, että pitäisi löytää itselleen mies, kannattaisi valita KAJn kannattaja. Ei voisi mennä pieleen.

Vierailija
9860/9922 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikutaanpa täällä syvällisellä tasolla tänään. Toisaalta hirveän mielenkiintoista keskustelua ja hyviä oivalluksia ja tulkintoja, toisaalta haluaisin olla analysoimatta liikaa ja ihan vaan nauttia - musiikista, bändistä, fanituksesta, elämästä, kaikesta. No, itsehän minä tätä keskustelua vapaaehtoisesti luen enkä tietenkään malta olla lukematta. 🤷🙂 

Täällä voi hyvin avata uusia keskusteluja. Samaan aikaan voi olla käynnissä monenlaista.

itselläni on ollut vähän tällainen itsetutkiskelun päivä kun jäin pohtimaan onko ok kuolata täällä edes Tommyn perään. Olen nyt oman päättelyn ja tänne kirjoitetun perusteella tullut siihen tulokseen, että se on täysin ok.

Ja musiikista nautin juuri parhaillaan täysin siemauksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi