Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9829)

Vierailija
9801/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kummasta päähän putkahti ajatus, että seuraavassa elämässä haluaisin syntyä Frepan turvatyynynä... Mutta nyt täytyy unohtaa moiset mietteet ja keskittyä kunnon kansalaisen arkityöhön.

Vierailija
9802/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiattomuuksiin ei toki saa mennä eikä henkilökohtaisia rajoja ylittää, mutta enemmän olen ollut huolissani, että heidät koetaan liiankin kiiltokuvapoikina ja se rajoittaisi heidän olemistaan, jos yleisö alkaa kuvittelemaan heidän olevan virheettömiä, viattomia ja särmättömiä. 

Siksi olen tyytyväinen Vörjeansin paluusta, koska se antaa liikkumavaraa rooleissa ja myös tulevaisuudessa, eikä ehkä tarvitse pelätä närkästymisiä niin herkästi jostain sanavalinnasta tulevaisuudessakaan. Tommyn farkkujen (mutta ei niinkään Jacobin) farkkujen kommentointi mielestäni tuo esiin sen, että yleisö ymmärtää nämä eri roolit ja pystyy heittäytymään mukaan molempiin. (Tai kaikkiin rooleihin, onhan niitä paljon enemmän, vaikka BBB ja Vörjeans lienevät roolien ääripäitä.)

Kiitos kun kirjoitit viestini, minulla säästyy sormet. Olen kanssa alkanut miettiä, että Vörjeansin oli korkea aika ilmestyä. Ihmiset olisivat saaneet aivan väärän käsityksen. Koko hankkeeseen tulee uusi ulottuvuus, ja tyypittäminen käy hankalammin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9803/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin sinua keski-ikäinen vanhanaikainen eukko (sellainen olen itsekin), joka on vaivautunut poikien kaappaamisesta seksiobjekteiksi. Mutta huomaathan, että tässä ei puhuta oikeista ihmisistä eli Kevinistä, Axelista ja Jakobista vaan Vörjeansin kuvitteellisista hahmoista.

Vörjeans-universumissa tekijöillä ja kokijoilla on varmasti sama ymmärrys siitä, että Tommy ja erityisesti Määnin nimenomaan haluavat kiinnostaa fanejaan myös sänkykamarimielessä. Fanit ovat lähteneet vilpittömästi leikkiin mukaan ja epäilemättä pojat suhtautuvat tähän yhtä vilpittömällä riemulla. Olihan tämä havaittavissa jo Nordiksessa, jossa Vörjeans sai selvästi erilaisen vastaanoton kuin Kaj.

Leikitään siis mukana edelleen, me pyhäkoulutäditkin.  :)

Vierailija
9804/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoinen Simon-jakso on kansainvälisten fanien iloksi ilmestynyt englanniksi tekstitettynä:

SIMON part 16 (With KAJ) (English subtitles)

Vierailija
9805/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin sinua keski-ikäinen vanhanaikainen eukko (sellainen olen itsekin), joka on vaivautunut poikien kaappaamisesta seksiobjekteiksi. Mutta huomaathan, että tässä ei puhuta oikeista ihmisistä eli Kevinistä, Axelista ja Jakobista vaan Vörjeansin kuvitteellisista hahmoista.

Vörjeans-universumissa tekijöillä ja kokijoilla on varmasti sama ymmärrys siitä, että Tommy ja erityisesti Määnin nimenomaan haluavat kiinnostaa fanejaan myös sänkykamarimielessä. Fanit ovat lähteneet vilpittömästi leikkiin mukaan ja epäilemättä pojat suhtautuvat tähän yhtä vilpittömällä riemulla. Olihan tämä havaittavissa jo Nordiksessa, jossa Vörjeans sai selvästi erilaisen vastaanoton kuin Kaj.

Leikitään siis mukana edelleen, me pyhäkoulutäditkin.  :)

Tuosta Vörjeansin riemusta, että fanit ovat lähteneet leikkuun mukaan, kertoo mielestäni vahvimmin se, että tarinaan on tarttunut mukaan vihjeet Tommyn tunteista Määniniä kohtaan.

Tietääkseni alunperin Vörjeansin jäsenten välisessä tarinassa ei ollut mitään eroottisia vivahteita, ne lähtivät vasta kai tänä vuonna liikkeelle, jostain fanifoorumien keskusteluista tai fantasioista. (En ole näihin itse törmännyt, mutta näin jossain on muistaakseni keskusteltu.) 

Sen sijaan, että olisivat sivuuttaneet fanien hölmöilyt, yllättäen tarttuivatkin aiheeseen ja ovat alkaneet lyömään pökköä pesään (alunperin perättömille) huhuille.

Eli osaavat selvästikin pelata tätä peliä molempiin suuntiin.

Jännityksellä odotan saako Määninin pannuhuoneen tapahtumat seuraavaksi jatkoa ja lisävihjeitä. Ja tulevatko ne heidän kynästään vai saako seuraava juonenkäänne alkunsa jostain fanien ehtymättömästä mielikuvituksesta.

Vierailija
9806/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla Erikin kuvaamaa dokumenttia. Toivon, että siinä viimeistään nähdään myös se toinen puoli tästä kaikesta. KAJ on jatkuvasti puhunut kaikista iloisista asioista mitä tämä on tuonut, veikkaan etteivät halua vaikuttaa julkisuudessa ylimielisiltä tai kiittämättömiltä siitä mitä ovat saaneet. Mutta etenkin Axel on rivien välistä henkilökohtaisissa haastatteluissaan antanut ymmärtää, että varjopuoliakin on ollut ja itseä ainakin kiinnostaisi nähdä sekin puoli. Veikkaan, että dokumentissa nähdään rehellinen puoli tästä kaikesta. 

Vierailija
9807/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla Erikin kuvaamaa dokumenttia. Toivon, että siinä viimeistään nähdään myös se toinen puoli tästä kaikesta. KAJ on jatkuvasti puhunut kaikista iloisista asioista mitä tämä on tuonut, veikkaan etteivät halua vaikuttaa julkisuudessa ylimielisiltä tai kiittämättömiltä siitä mitä ovat saaneet. Mutta etenkin Axel on rivien välistä henkilökohtaisissa haastatteluissaan antanut ymmärtää, että varjopuoliakin on ollut ja itseä ainakin kiinnostaisi nähdä sekin puoli. Veikkaan, että dokumentissa nähdään rehellinen puoli tästä kaikesta. 

Dokumentti tulee todennäköisesti olemaan hyvin aito ja rehellinen, onhan kuvaajana Axelin veli, jonka edessä uskaltavat olla rehellisempiä ja aidompia, kuin jonkun tuntemattoman toimittajan dokumentissa ehkä uskaltaisivat. Minnehän tuo dokumentti julkaistaan? YouTubeen, vai onkohan YLE tai SVT kiinnostuneita esittämään kyseisen dokumentin? 

Vierailija
9808/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut hyvää keskustelua seksuaalistamisteemaan liittyen. Mielestäni jos esiintyjä itse ottaa tämän teeman esille, on siihen lupa lähteä mukaan, olipa sitten kyse nais- tai miesesiintyjästä tai hahmoista, joita he esittävät. Tietenkään ei saa oikeassa elämässä lähestyä millään tavalla ahdistelusta puhumattakaan.

Tiktokissahan on ollut paljon näitä nk. thirst trap videoita KAJn jäsenistä. Varsin viattomia ovat mielestäni olleet, vaikka kai niissäkin joku voi esineellistämistä nähdä. Jakob itse ainakin vielä viime keväänä sanoi, että ne tuntuvat hänestä imartelevilta. Tuskin hän tällä perusteella panisi tämän viestiketjunkaan keskustelua pahakseen, varsinkin kun täällä kuuma keskustelu käy hänen alter egostaan.

Vierailija
9809/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, alun perin Tommy vain ihaili ja kunnioitti Määniniä, koska tämä on tunnetusti Vöyrin kovin jätkä. Niin kutsutussa fanifiktiossa (jossa ns. "shippaus" on tärkeää) alettiin sitten kirjoitella fantasioita siitä, kuinka Tommy onkin kiinnostunut Määninistä romanttisesti.

Tämä ilmiselvästi huvitti Kaj'ta kovasti, joten he päättivät ottaa tuon juonteen mukaan Vörjeans-maailmaan. Ja sehän sai moshpitin tyystin tolaltaan KOI-konsertissa, mikä taas poiki lisää kierroksia show'hun ja muun muassa Tommyn ikimuistoiseen itkunpurskahdukseen X3M-haastattelussa. 

Mä olen lumoutunut tästä tarinan etenemisestä ja odotan innoissani, mitä Määninin pannuhuoneesta vielä paljastuukaan.

Vierailija
9810/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on KAJn faniryhmä, missä keskustelu lopahti viisujen jälkeen kuin seinään. FB taitaa olla liian asiallinen foorumi tämän ketjun höyrypäille?

Facebookin suljetussa faniryhmässä on kyllä erittäin aktiivista keskustelua, mutta kieltämättä tämä on parempi foorumi itsenikaltaisille höyrypäille. 

Vierailija
9811/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, alun perin Tommy vain ihaili ja kunnioitti Määniniä, koska tämä on tunnetusti Vöyrin kovin jätkä. Niin kutsutussa fanifiktiossa (jossa ns. "shippaus" on tärkeää) alettiin sitten kirjoitella fantasioita siitä, kuinka Tommy onkin kiinnostunut Määninistä romanttisesti.

Tämä ilmiselvästi huvitti Kaj'ta kovasti, joten he päättivät ottaa tuon juonteen mukaan Vörjeans-maailmaan. Ja sehän sai moshpitin tyystin tolaltaan KOI-konsertissa, mikä taas poiki lisää kierroksia show'hun ja muun muassa Tommyn ikimuistoiseen itkunpurskahdukseen X3M-haastattelussa. 

Mä olen lumoutunut tästä tarinan etenemisestä ja odotan innoissani, mitä Määninin pannuhuoneesta vielä paljastuukaan.

Kunnioitan myös suuresti sitä, kuinka heillä on ollut pokkaa lähteä tuohon mukaan ja vihjailemaan. Väitän, että harvalla miehellä ja varsinkaan kaveruksilla kantti kestäisi. Kertoo siitä kuinka vahvalla pohjalla sekä kaveruus että minuus ovat.

Vierailija
9812/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Vörjeansin riemusta, että fanit ovat lähteneet leikkuun mukaan, kertoo mielestäni vahvimmin se, että tarinaan on tarttunut mukaan vihjeet Tommyn tunteista Määniniä kohtaan.

Tietääkseni alunperin Vörjeansin jäsenten välisessä tarinassa ei ollut mitään eroottisia vivahteita, ne lähtivät vasta kai tänä vuonna liikkeelle, jostain fanifoorumien keskusteluista tai fantasioista. (En ole näihin itse törmännyt, mutta näin jossain on muistaakseni keskusteltu.) --

Ainakin AO3-fanitarinasivustolla on runsaasti Tommyn ja Määninin rakkaustarinoita, ja lisää ilmestyy lähes joka päivä. (Ja onhan siellä paritettu myös Kevin, Axel ja Jakob erilaisina kombinaatioina, mutta tuntuu jotenkin väärältä lukea sellaisia fantasioita, kuten yleensäkin fanifiktiota oikeista ihmisistä. Vähän mietityttää, ovatko pojat itse löytäneet näitä tarinoita ja mitä niistä ajattelevat.)

Vierailija
9813/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Vörjeansin nousu kuumaksi nimeksi etenkin kansainvälisten fanien keskuudessa tuli Kaj'lle täytenä yllätyksenä. Vaikka asia oli jo tiedossa ennen Nordiksen konserttia, myös se yleisön räjähtäminen Tommyn, Freppan ja Määninin astellessa estradille on täytynyt olla hämmentävä kokemus. Kokemus, joka on toki tehnyt pojat myös ikionnellisiksi. Freppa ja Määnin kykenivät kaikesta huolimatta pysymään roolihahmoissaan, mutta Tommylle tuo hetki taisi olla vähän liian overwhelming, kun yrmeältä lead singeriltä väkisinkin pääsi muutama hymy.

Vierailija
9814/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset merkit olivat Allsång på Skanssenin Vörjeans-pride liput.

Vierailija
9815/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Vörjeansin nousu kuumaksi nimeksi etenkin kansainvälisten fanien keskuudessa tuli Kaj'lle täytenä yllätyksenä. Vaikka asia oli jo tiedossa ennen Nordiksen konserttia, myös se yleisön räjähtäminen Tommyn, Freppan ja Määninin astellessa estradille on täytynyt olla hämmentävä kokemus. Kokemus, joka on toki tehnyt pojat myös ikionnellisiksi. Freppa ja Määnin kykenivät kaikesta huolimatta pysymään roolihahmoissaan, mutta Tommylle tuo hetki taisi olla vähän liian overwhelming, kun yrmeältä lead singeriltä väkisinkin pääsi muutama hymy.

Yleisöhän räjähti jo ensimmäisessä vihjeestä (ehkä rumpujen roudaus lavalle), että Vörjeans on tulossa.

Olisi ollut kiva nähdä ilmeet lavan takana vaatteita vaihtaessaan, kun kuulivat yleisön ensireaktion ennen kuin mitään edes oli vielä alkanut. On saattaneet kylmät väreet mennä selkäpiissä, hyvässä mielessä siis.

Vierailija
9816/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB-ryhmässä kysyttiin joku aika sitten Thåossin-lempinimen etymologiaa. Jos ei se tieto tänne vielä ehtinyt, niin se tulee sukunimestä Thors.

Vierailija
9817/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisöhän räjähti jo ensimmäisessä vihjeestä (ehkä rumpujen roudaus lavalle), että Vörjeans on tulossa.

Olisi ollut kiva nähdä ilmeet lavan takana vaatteita vaihtaessaan, kun kuulivat yleisön ensireaktion ennen kuin mitään edes oli vielä alkanut. On saattaneet kylmät väreet mennä selkäpiissä, hyvässä miel

Ja miettikää miten hämmentävä tilanne Sirenin isälle ja pojalle. Kuulin, että olivatkin sitä sanoneet jälkikäteen. Toivottavadti KAJ oli vähän varoittanut, että innostus voi olla suurta.

Vierailija
9818/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut kiva nähdä ilmeet lavan takana vaatteita vaihtaessaan, kun kuulivat yleisön ensireaktion ennen kuin mitään edes oli vielä alkanut. On saattaneet

Kyllä! Olen miettinyt heitä ennenkin, ja olen tosi iloinen, että pääsivät myös tuon kokemaan. Meinasin sanoa, että varsinainen kerran elämässä kokemus, mutta toivottavasti ei jää sellaiseksi.

Vierailija
9819/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa on KAJn faniryhmä, missä keskustelu lopahti viisujen jälkeen kuin seinään. FB taitaa olla liian asiallinen foorumi tämän ketjun höyrypäille?

Facebookissa on kaksi erittäin aktiivista faniryhmää. Toisessa on 7.600, toisessa 15.700 jäsentä. Kumpaa mahdat tarkoittaa?

Ja nythän niiden ryhmien ylläpitäjät ovat varanneet 60 lippua Änglagårdin ensi-iltaan joka on 19.9.2026. Jatkojakin suunnittelevat ravintola Teatteriin. Kovin tuntuvat olevan varmoja siitä että KAJ kiinnostaa vielä vuoden kuluttuakin. Mutta on niitä sekopäitä sielläkin. Joku kysyi (vai oliko instagramissa) että mistä sen ensi-illan voi katsoa, Netflixistäkö. Hänelle vastattiin kohteliaasti että ei, kyseessä on teatteriesitys. Joku toinen kysyi millä kielellä Änglagård esitetään, suomeksiko, ai miksi ei. No kun kyseessä on Svenska Teatern. Mutta sehän on Suomessa.

Vierailija
9820/9829 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Olen miettinyt heitä ennenkin, ja olen tosi iloinen, että pääsivät myös tuon kokemaan. Meinasin sanoa, että varsinainen kerran elämässä kokemus, mutta toivottavasti ei jää sellaiseksi.

KYllä täsdä kovadti Tavastian keikkaa toivotaan. Se vasta olisikin Vörjeansille keikkapaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä