Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9790)

Vierailija
9761/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä luettavaa:

https://issuu.com/slsfinland/docs/vl_finland_2025?ff

Axelin pitkä haastattelu ja hienot kuvat!

Kiitos vinkistä. Tämähän oli ihan uskomattoman hyvä ja kiinnostava haastattelu. Tehty jo kesällä, mutta oliko se julkaistu vasta nyt? Axelilla on oikein mielenkiintoinen idea seuraavalle kirjalle. 

Itselleni on niin mukavaa kun pystyn sujuvasti lukemaan ruotsinkielistä tekstiä. Jouduin vain pari sanaa tarkastamaan. Niin paljon helpompaa tämän standardsvenskan kanssa kun olen tässä muutaman päivän painiskellut Vörjeansin puheen ymmärtämisen kanssa.

Vierailija
9762/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on, kun tekisi mieli joskus koskettaa toista kaverillisesti, mutta eihän tosimiehet voi kosketella  muuta kuin lumipesujen varjolla. 🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9763/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:n faniryhmässä oli myös linkki Wikipedian artikkeliin lumipesusanastosta:

https://tinyurl.com/tnfmk2hc

Vierailija
9764/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti. Enpä olisi vuosi sitten uskonut laittavani talteen linkkiä ruotsinkielen lumipesusanastosta, jotka voi ajatuksella perehtyä myöhemmin. Minä joka en tarvitse ruotsia koskaan mihinkään. (Paitsi nyt KAJ'n fanittamiseen.)

Vierailija
9765/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä luettavaa:

Haastattelusta: 

Finnarna har en liten försiktigare stil, mer respekt, medan svenskarna klassiskt nog är lite mer gåpåiga. De är jättetrevliga, men kommer också lättare fram till en.

Mä en ehkä kuvaisi esimerkiksi tuota Löylyn eturivin touhua "varovaiseksi"😂

Vierailija
9766/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä luettavaa:

Haastattelusta: 

Finnarna har en liten försiktigare stil, mer respekt, medan svenskarna klassiskt nog är lite mer gåpåiga. De är jättetrevliga, men kommer också lättare fram till en.

No ei, mutta hän varmaan tarkoitti tilanteita, joissa ihmiset kohtaavat heidät vaikkapa ravintolassa, kaupassa tai lentokentällä. Hän sanoi, että joskus hänellä on sellainen päivä, että hän toivoisi, että häntä ei tunnistettaisi. Itsellänikin olisi suuri kynnys lähestyä tuollaisessa tilanteessa. Olen siis tyypillinen suomalainen.

Tuli mieleen, että Karaoken julkaisun alla joku linkkasi Lina Åhmanin instasta stoorin, jossa hän on syömässä ravintolassa KAJn kanssa. Joku tuli Jakobin luokse puhelimen kanssa ja hän luuli, että tämä henkilö haluaa ottaa yhteiskuvan, mutta hän pyysikin vain Jakobia kuvaamaan oman pöytäseurueensa😀 Eli KAJ ei niin kovin tunnistettu Ruotsissa kuitenkaan ole ja varmasti ihan hyvä niin heille.

Vierailija
9767/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus auta mitä lässytystä satoja sivuja.

Vierailija
9768/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakobin kannattaa nauttia seuraava ateriansa Vöyrin grillillä, jos hänelle mahdollisesti tuli paha mieli siitä, ettei häntä tunnistettu länsinaapurin ravintolassa. Siinä on nopsasti ketsupit rinnuksilla ja sinapit myös. :D

Vierailija
9769/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä luettavaa:

Haastattelusta: 

No ei, mutta hän varmaan tarkoitti tilanteita, joissa ihmiset kohtaavat heidät vaikkapa ravintolassa, kaupassa tai lentokentällä. Hän sanoi, että joskus hänellä on sellainen päivä, että hän toivoisi, että häntä ei tunnistettaisi. Itsellänikin olisi suuri kynnys lähestyä tuollaisessa tilanteessa. Olen siis tyypillinen suomalainen.

Tuli mieleen, että Karaoken julkaisun alla jok

Joo, tuotahan hän varmasti tarkoitti, mutta nauratti, kun mietin fanien käytöstä keikalla.

Mutta samalla hyvä muistutus meille kaikille, että tärkeää antaa julkisuuden henkilöiden olla rauhassa silloin, kun ovat töissä. Ja pitää omana tietonaan ja varsinkin kamerat taskussa, jos se julkkis ei aina jaksa käyttäytyä työroolinsa mukaisesti siviilissä. Jaksamiselle on tärkeää saada olla välillä ihan vain tavallinen ihminen.

Koskee siis kaikkia muitakin julkisuuden henkilöitä.

Vierailija
9770/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakobin kannattaa nauttia seuraava ateriansa Vöyrin grillillä, jos hänelle mahdollisesti tuli paha mieli siitä, ettei häntä tunnistettu länsinaapurin ravintolassa. Siinä on nopsasti ketsupit rinnuksilla ja sinapit myös. :D

Siis Lina luuli että joku tuli pyytämään yhteiskuvaa Jakobin kanssa. Ei näyttänyt ollenkaan siltä, että Jakob olisi sitä luullut tai toivonut. 

Vierailija
9771/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis Lina luuli että joku tuli pyytämään yhteiskuvaa Jakobin kanssa. Ei näyttänyt ollenkaan siltä, että Jakob olisi sitä luullut tai toivonut. 

Joo, ymmärsin kyllä. Surkeaa vitsailuyritys vaan mun puoleltani. Tiedän kyllä, ettei Jakob mitenkään rakasta julkisuutta ja on kehunutkin sitä, kuinka mukavaa on, että Helsingissä saa kulkea tunnistamattomana ja ihan rauhassa. Tai nyt Mellon ja Euroviisujen jälkeen hänet tietysti moni tunnistaakin, mutta antaa silti olla rauhassa, niin kuin suomalaisilla on tapana. Eri asia voisi tietysti olla, jos joku meistä av-mammoista sattuisi hänet kadulla bongaamaan. :)

Vierailija
9772/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärsin kyllä. Surkeaa vitsailuyritys vaan mun puoleltani. Tiedän kyllä, ettei Jakob mitenkään rakasta julkisuutta ja on kehunutkin sitä, kuinka mukavaa on, että Helsingissä saa kulkea tunnistamattomana ja ihan rauhassa. Tai nyt Mellon ja Euroviisujen jälkeen hänet tietysti moni tunnistaakin, mutta antaa silti olla rauhassa, niin kuin suomalaisilla on tapana. Eri asia voisi tietysti olla, jos joku meistä av-mammoista sattuisi häne

Olen miettinyt miten reagoisin, jos joku heistä tulisi kadulla vastaan. Kasvoiltani saattaisi näkyä, että tunnistan, mutta en sanoisi mitään. Jos sattuisimme seisomaan vaikka samoissa liikennevaloissa, voisin kiittää heitä heidän musiikistaan, 

Vierailija
9773/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en ymmärrä puoliakaan tästä, vaikka olin jäähallikonsertissa, ja toi ihme seksuaalistaminen vai mikä fröppefrappe shippaus menee ihan ylitse.

Vierailija
9774/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä luettavaa:

Haastattelusta: 

Antaa olla rauhassa siis silloin kun EIVÄT ole töissä.

Jäi sana puuttumaan lauseesta 

Vierailija
9775/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärsin kyllä. Surkeaa vitsailuyritys vaan mun puoleltani. Tiedän kyllä, ettei Jakob mitenkään rakasta julkisuutta ja on kehunutkin sitä, kuinka mukavaa on, että Helsingissä saa kulkea tunnistamattomana ja ihan rauhassa. Tai nyt Mellon ja Euroviisujen jälkeen hänet tietysti moni tunnistaakin, mutta antaa silti olla rauhassa, niin kuin suomalaisilla on tapana. Eri asia voisi tietysti olla, jos joku meistä av-mammoista sattuisi häne

Me ei uskallettaisi edes katsoa kohti, kun jännittäisi niin!

Vierailija
9776/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakob näytti vaivaantuneelta, melkein punastuvalta tultuaan takaisin omaan pöytään, kun Lina sanoi luulleensa, että halusivat ottaa Mellovoittajasta kuvan. Niin suomalaista vaatimattomuutta.

Vierailija
9777/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti. Enpä olisi vuosi sitten uskonut laittavani talteen linkkiä ruotsinkielen lumipesusanastosta, jotka voi ajatuksella perehtyä myöhemmin. Minä joka en tarvitse ruotsia koskaan mihinkään. (Paitsi nyt KAJ'n fanittamiseen.)

Kiitos tästä. Luulin olevani ainoa, joka huolellisesti talletti ruotsin kielen lumipesusanaston arkistoihinsa. Yleisestä mielenkiinnosta toki. Koskaanhan ei voi tietää, milloin päätyy keskustelemaan jonkun ruotsalaisen kanssa lumipesuperinteistä eri maissa.

Vierailija
9778/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärsin kyllä. Surkeaa vitsailuyritys vaan mun puoleltani. Tiedän kyllä, ettei Jakob mitenkään rakasta julkisuutta ja on kehunutkin sitä, kuinka mukavaa on, että Helsingissä saa kulkea tunnistamattomana ja ihan rauhassa. Tai nyt Mellon ja Euroviisujen jälkeen hänet tietysti moni tunnistaakin, mutta antaa silti olla rauhassa, niin kuin suomalaisilla on tapana. Eri asia voisi tietyst

Samaa olen miettinyt: Jos törmäisi jossain, saattaisin ehkä yhdellä lauseella kiittää, jos oikein rohkeaksi alkaisin. Varmaan jäisi sanat kurkkuun, enkä sanoisi mitään, enintään nyökkäisin.

Keikalla sitten voin riehua sieluni kyllyydestä ja normaalisti kykenen puhumaan ihmisille, mutta tuollainen tilanne olisi niin "väärässä kontekstissa", että varmaan jäätyisin.

Lienen siis umpisuomalainen

Vierailija
9779/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en ymmärrä puoliakaan tästä, vaikka olin jäähallikonsertissa, ja toi ihme seksuaalistaminen vai mikä fröppefrappe shippaus menee ihan ylitse.

Ymmärrän, että joiltakin menee yli ja ohi meidän höynähtäneiden jutut. Toivottavasti voitte kuitenkin nauttia KAJn musiikista siitä huolimatta.

Vierailija
9780/9790 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä luettavaa:

Haastattelusta: 

Hän tarkoittikin sitä miten ihmiset lähestyvät häntä lavan ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä