Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9823)

Vierailija
9781/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määnin muuten yski taas haastattelussa, kun alkoi laulamaan. Perjantainakin yskäisi. Taitaa olla joku flunssa😟

Tässä ehkä luulen että kuului esitykseen

Axelin kyllä useat henkilöt raportoi yskiskelleen lauantain keikalla, eli voi kyllä olla että Määninin yskähdys oli aito. Sopi kyllä tilanteeseen hyvin, oli aito tai esitys.

Tässä yskäisyssä oli myös sellainen liman irtoamisesta tuleva ääni, jota ei pysty tekemään, jos ei ole oikeasti limaa kurkussa. Ja jota terveenä ei kuulu yskäistessä.

(Just, äsken mietin ruotsin lumipesuverbejä ja nyt mä olen arvioimassa jonkun yskäisyn limaisuuden tasoa. Pitäisiköhän hankkia elämä?)

Vierailija
9782/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axel kertoi haastattelussa, että vaikka on todella extrovertti luonteeltaan, niin tänä vuonna on tullut hieman ujoksi. Joskus hänellä on päiviä, kun toivoo ettei tulisi tunnistrtuksi. Kertoi myös jossain Karaoke-singleen liittyvässä haastattelussa, että yrittää nykyään vähän piiloutua julkisilla paikoilla. Toivottavasti hän nyt saisi rauhaa, ei varmaan ole kiva jos ei saa liikkua rauhassa. Ystäväni näki hänet viime viikolla Vaasassa, ja valitettavasti Axel ei saanut olla hirveästi rauhassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9783/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axel kertoi haastattelussa, että vaikka on todella extrovertti luonteeltaan, niin tänä vuonna on tullut hieman ujoksi. Joskus hänellä on päiviä, kun toivoo ettei tulisi tunnistrtuksi. Kertoi myös jossain Karaoke-singleen liittyvässä haastattelussa, että yrittää nykyään vähän piiloutua julkisilla paikoilla. Toivottavasti hän nyt saisi rauhaa, ei varmaan ole kiva jos ei saa liikkua rauhassa. Ystäväni näki hänet viime viikolla Vaasassa, ja valitettavasti Axel ei saanut olla hirveästi rauhassa. 

Menikö ihmiset viime viikolla Vaasassa juttelemaan Axelin kanssa tai kuvaamaan vai minkälaista se oli?

Vierailija
9784/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä olisi turvallisempaa asua Helsingissä. Täällä tulee niin paljon julkkiksia kadulla vastaan ihan päivittäin ettei niihin kiinnitä mitään huomiota. Ja totta kai niiden annetaan olla rauhassa.

Vierailija
9785/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö ihmiset viime viikolla Vaasassa juttelemaan Axelin kanssa tai kuvaamaan vai minkälaista se oli?

Axel oli ollut eräässä baarissa, ja ihmisiä meni juttelemaan, ja myös yhteiskuvia pyytämään. Kyllä hän niihin suostui, mutta voi olla todella korkea kynnys kieltäytyä koska hän varmasti haluaa olla kohtelias. Näiden yhteiskuvien jälkeen lähti pian pois.

Vierailija
9786/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axel oli ollut eräässä baarissa, ja ihmisiä meni juttelemaan, ja myös yhteiskuvia pyytämään. Kyllä hän niihin suostui, mutta voi olla todella korkea kynnys kieltäytyä koska hän varmasti haluaa olla ko

Baarissa pikkusievässä suomalaisten lähestysmiskynnys madaltuu. Baarit varmaan ovat sellainen paikka, joissa on kaikista vaikeinta saada olla rauhassa.

Vierailija
9787/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ihmiset jotka näkevät KAJ'n jäseniä jossain niin eivät kerro paikkoja nimeltä jossa nähneet, jotta ei käy niin, että ihmiset alkaisivat tarkoituksella mennä näihin paikkoihin jos vaikka sattuisi näkemään heidät siellä. Se menee jo liian pitkälle, jos aletaan mennä paikkoihin joissa ei muuten käytäisi vain siltä varalta että joku julkkis sattuisi olemaan siellä.

Vierailija
9788/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä olisi turvallisempaa asua Helsingissä. Täällä tulee niin paljon julkkiksia kadulla vastaan ihan päivittäin ettei niihin kiinnitä mitään huomiota. Ja totta kai niiden annetaan olla rauhassa.

Ajattelisin, että Helsingissä KAJta ei tunnisteta ollenkaan niin laajasti kuin Vaasan seudulla. Täällä on ihmisiä, jotka luulevat että heillä on aina puku pällä. Näin ollen normivaatteet ovatkin eräänlainen suoja-asu.

Vierailija
9789/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allsång på Skansen -ohjelman jälkikeskustelussa Pernilla Wahlgren kertoi, miten ennen omaa Mello-osallistumistaan 1985 hän sai kulkea kaduilla ja kaupoissa rauhassa, mutta kisan jälkeen enää ei (vaikka silloin oli vain 2 tv-kanavaa), ja kysyi KAJ'lta, että mitens teille on käynyt. Axel vastasi, että olivat ajatelleet, että ehkä Ruotsissa nyt alettaisiin tunnistaa, mutta tuli yllätyksenä, etteivät enää Suomessakaan saa liikkua rauhassa tunnistamattomina. Jakob: Tulemme muuttamaan Tanskaan.

Vierailija
9790/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus auta mitä lässytystä satoja sivuja.

Ite en ymmärrä puoliakaan tästä, vaikka olin jäähallikonsertissa, ja toi ihme seksuaalistaminen vai mikä fröppefrappe shippaus menee ihan ylitse.

Samoin. Tulee hiukan ick-olo esim. Jakobin takapuolen kyttäilystä. Tiedän kyllä, että miehet ovat tätä tehneet iät ja ajat, mutta mun mielestä on tasan yhtä ällöä kun miesoletettu sanoo, että olipa naisartistilla tissit terhakkaasti esillä kun jos naisoletettu toteaa että miesartistin timmi peppu näkyy hyvin tiukoissa farkuissa.

Mutta mä olenkin keski-ikäinen, vanhanaikainen eukko ja jos olisin tullut yläkoulussa teiniäidiksi, pojat vosivat olla mun poikia.

Vierailija
9791/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en ymmärrä puoliakaan tästä, vaikka olin jäähallikonsertissa, ja toi ihme seksuaalistaminen vai mikä fröppefrappe shippaus menee ihan ylitse.

Samoin. Tulee hiukan ick-olo esim. Jakobin takapuolen kyttäilystä. Tiedän kyllä, että miehet ovat tätä tehneet iät ja ajat, mutta mun mielestä on tasan yhtä ällöä kun miesoletettu sanoo, että olipa naisartistilla tissit terhakkaasti esillä kun jos naisoletettu toteaa että miesartistin timmi peppu näkyy hyvin tiukoissa farkuissa.

Mutta mä olenkin keski-ikäinen, vanhanaikainen eukko ja jos olisin tullut yläkoulussa teiniäidiksi, pojat vosivat olla mun poikia.

Sinulla on tietenkin järkevä pointti tässä. Täytyy sanoa pieneksi puolustukseksi, että täällä on kytätty ainakin viime aikoina enimmäkseen Jakobin alter egon Tommyn takapuolta. Hänen hahmonsa on tarkoituksella tehty naiskatsojia villiinnyttäväksi. Mielestäni täällä tapahtuva leikkiin mukaan lähtö on varsin harmitonta. Jos tällaisia ajatuksia joillakin katsojilla herää, niin mielestäni niistäkin voi täällä keskustalla. 

Vierailija
9792/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmasti Vaasassa tunnistetaan helpommmin, ja varmaan siksi juuri vaikuttaa että Axel on ehkä väsynein jatkuvaan tunnistamiseen, vaikka onkin kolmikosta sosiaalisin. Tuo että extrovertti tunnustautuu tulleensa hieman ujoksi näyttää juuri sen, miten raskasta äkillinen julkisuus voi olla. Toivotaan että asiat rauhoittuisivat pian. 

Vierailija
9793/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkei sitä tehdä ihan tuhannen tosissaan kuitenkaan. Yleensä puhutaan Tommyn housuista, se on vähän vähemmän ick kun häntähän ei ole olemassa. Ehkä asiassa on sekin ero, että me olemme sitä viattomampaa porukkaa, jolle ei tule mieleen lähteä gambialaisia kiusaamaan, uskallan olettaa. Naisissakin on ikävää väkeä, eivät kaikki taida mennä sinne uskoen hartaasti rantapojan tunteisiin. 

Seksuaalistamisteema toisaalta kuuluu kajahtamiseen sikäli, että he itse leikkivät aiheella ja kääntelevät sitä kuin Jakob rubikinkuutiota niin näppärästi, että ottaa aikansa ymmärtää, että vaikka se ei ole pinnalla, se on läsnä. Olisi aika omituista, jos fanitädit kohteliaasti leikkisivät, ettei sitä siellä ole, menisi koko ulottuvuus haaskuun. Freppaa taas ei kukaan seksualisoi, koska hän on saanut ihan riittävästi kärsiä äitinsä edesottamuksista jo. Häntä katsoessa tulee tarve leipoa pullaa ja jutella rauhoittavasti. 

Vierailija
9794/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on tietenkin järkevä pointti tässä. Täytyy sanoa pieneksi pu

Juuri näin, kommentit ovat olleet Tommysta ja mielestäni noudattelevat hyvin sitä Vörjeans-universumia, mikä hahmojen ympärille on rakennettu.

Kun olisihan se vähän hassua, jos vetävät melkoisen kaksimielistä juttua, mutta kuulijat teeskentelisivät olevan kirkasotsaisen siveitä sitä kommentoidessaan.

Kunhan kaikki muistamme, että keskustelu pysyy vain tuon fiktiivisen bändin rooleissa. Ja vähän luulen, että kommentoijat kokevat roolinsa yhtä fiktiiviseksi faneiksi kuin bändikin. Joskus on hyvä poistua roolistaan sellaiseksi mitä emme muuten olisi, kunhan osaamme taas palata todellisuuteen.

Vierailija
9795/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axel on pariinkin otteeseen maininnut, että oli tyytyväinen elämäänsä ennen tätä kaikkea, ja aluksi asioiden muuttuminen tuntui pelottavalta, häntä jopa hieman ahdisri mitä tämä kaikki tarkoittaa hänen elämälleen. Enkä ihmettele, asiat muuttuivat niin yllättäen ja nopeasti, eikä heidän auttanut muu kuin hyväksyä tilanne ja koittaa sopeutua muutokseen ja uuteen arkeen. 

Vierailija
9796/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiattomuuksiin ei toki saa mennä eikä henkilökohtaisia rajoja ylittää, mutta enemmän olen ollut huolissani, että heidät koetaan liiankin kiiltokuvapoikina ja se rajoittaisi heidän olemistaan, jos yleisö alkaa kuvittelemaan heidän olevan virheettömiä, viattomia ja särmättömiä. 

Siksi olen tyytyväinen Vörjeansin paluusta, koska se antaa liikkumavaraa rooleissa ja myös tulevaisuudessa, eikä ehkä tarvitse pelätä närkästymisiä niin herkästi jostain sanavalinnasta tulevaisuudessakaan. Tommyn farkkujen (mutta ei niinkään Jacobin) farkkujen kommentointi mielestäni tuo esiin sen, että yleisö ymmärtää nämä eri roolit ja pystyy heittäytymään mukaan molempiin. (Tai kaikkiin rooleihin, onhan niitä paljon enemmän, vaikka BBB ja Vörjeans lienevät roolien ääripäitä.)

Vierailija
9797/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axel on pariinkin otteeseen maininnut, että oli tyytyväinen elämäänsä ennen tätä kaikkea, ja aluksi asioiden muuttuminen tuntui pelottavalta, häntä jopa hieman ahdisri mitä tämä kaikki tarkoittaa hänen elämälleen. Enkä ihmettele, asiat muuttuivat niin yllättäen ja nopeasti, eikä heidän auttanut muu kuin hyväksyä tilanne ja koittaa sopeutua muutokseen ja uuteen arkeen. 

Tuli mieleen tätä lukiessa yllätyssynnyttäjien kertomukset. Siis nämä, jotka eivät ole tajunneet olevansa raskaana, ja äkkiä vain alkaa tapahtua. Vertautuu varmaan aika hyvin. Hyvä, jos he saavat tässä pehmeän laskun aiheeseen, minä edelleenkin olen sitä mieltä, että heidän ei välttämättä tarvitse hirveän paljon lisätöitä tehdä huomatakseen muutaman vuoden sisään, että oho voidaan vetää näitä ihmeen isoja keikkoja ympäri maailmaa. Varmaan joutuisivat miettimään montakin kertaa, haluaisivatko sitä. 

Vierailija
9798/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä piristävää seurata sellaisen reaktioita, joka näkee Nissan bromsan ensi kertaa.

Vierailija
9799/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä tuo Vörjeansiin kohdistunut mielenkiinto on voinut yllättää. Aikaisemminhan Vörjeansi diggasi sellaisetkin miehet, jotka eivät niin KAJsta välittäneet. Hehän esiintyivät usein rockabilly-festareillakin.

Vierailija
9800/9823 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä piristävää seurata sellaisen reaktioita, joka näkee Nissan bromsan ensi kertaa.

Yritin tähän linkittää Danebramagen tuoreen videon, joka on otsikoitu Opera meets Auto!, mutta se ei jostain syystä lataudukaan. Kiinnostuneet kurkatkaa suoraan Youtuubista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme