Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9758)
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, hävisikö Yle X3M:n ig-tarinoista jo se toinen Vörjeans-haastatteluklippi, jossa Määnin ja Tommy pinnistävät muistiaan, että mihin hyväntekeväisyyskohteeseen Vörjeansin KOI-palkkiolahjoitus 3000 € onkaan menossa. Määnin: A-klinikkasäätiö..? Tommy: A-katsastus..? Noissa on niin paljon yksityiskohtia, että pitäisi nähdä yhä uudelleen ja uudelleen.
Kyllä ne ovat vielä siellä. Vasta 8 tunnin kohdalla, joten ovat vielä 16h nähtävänä. Siinä on alussa pätkiä Kyle Alessandron vierailusta ja nämä Vörjeansit tulevat parissa viimeisessä reelissä.
Tosiaan, tuo viisivuotiaaksi sortuminen... tuli heti mieleen Kajfrontation. Ehkä on ihan hyvä, etteivät ihmeemmin riitele, jos koulunpihalla on noin nokkelia solvauksia opittu. Heillä tuntuu olevan suorastaan kielenystävän harras rakkaus noihinkin. Kerätty makoisimmat solvaukset talteen, kansantieteellistä arvoa. Viisivuotiaiden kiukunilmauksia pitäisi oikeasti tallettaa johonkin arkistoon, katoavaa kulttuuriperinnettähän nekin ovat.
Itse asiassa mahdottoman hauska yhdistelmä tuo kokonaisuus Vörjeanseineen kaikkineen. Että miten onnistuvat koko ajan joutumaan tilanteisiin, joissa heidät tulkitaan pyhäkouluääliöiksi, kun ovat ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, Tommylle? Tippa linssiin?
Onko ilkeää nauraa kuvitteellisen hahmon vastoinkäymisille? Itse tilannehan oli itse asiassa käsittämättömän tyylitelty tapa korostaa sitä, miten kova paine voi ihmisellä olla ja miten ikävinkin pönttö on jotain paljon enemmän ja pönttöily onkin yllättäen pelkkää itsesuojelua.
Muuten, mitäs se Määnin koulunpihalla puuhasi, kun pesade porukkaa siellä? Ei tainnut peesata. Jotenkin oletan, että sillä kertaa muita sattui.
Ei kun viittasin KOI:hin, jossa onnen kyyneleet eivät tainneet olla kaukana. (Siinä loppupuolella lipun kanssa riehuessaan näyttää hetken siltä, että onnellinen liikutus meinaa saada miehestä vallan kokonaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, hävisikö Yle X3M:n ig-tarinoista jo se toinen Vörjeans-haastatteluklippi, jossa Määnin ja Tommy pinnistävät muistiaan, että mihin hyväntekeväisyyskohteeseen Vörjeansin KOI-palkkiolahjoitus 3000 € onkaan menossa. Määnin: A-klinikkasäätiö..? Tommy: A-katsastus..? Noissa on niin paljon yksityiskohtia, että pitäisi nähdä yhä uudelleen ja uudelleen.
Kyllä ne ovat vielä siellä. Vasta 8 tunnin kohdalla, joten ovat vielä 16h nähtävänä. Siinä on alussa pätkiä Kyle Alessandron vierailusta ja nämä Vörjeansit tulevat parissa viimeisessä reelissä.
Mä älysin katsoa vasta nyt. Freppa on feministi! Mistä tuommoisen Frepan löytäisi itselleen? Maailman hyväsydämisin raggari. Ei haittaa, vaikka hän ei muistakaan, kuinka monta nollaa on tuhannessa. Hänellä on kuitenkin kymppi musiikissa ja hän voisi laulaa mulle Luciasta joka päivä ympäri vuoden.
Mä älysin katsoa vasta nyt. Freppa on feministi! Mistä tuommoisen Frepan löytäisi itselleen? Maailman hyväsydämisin raggari. Ei haittaa, vaikka hän ei muistakaan, kuinka monta nollaa on tuhannessa. Hänellä on kuitenkin kymppi musiikissa ja hän voisi laulaa mulle Luciasta joka päivä ympäri vuoden.
Freppalla on hurjan kaunis ääni. Jag är från Vörå on yksi lempikappaleitani ja jopa pissa on kaunis sana Freppan laulamana.
Määnin muuten yski taas haastattelussa, kun alkoi laulamaan. Perjantainakin yskäisi. Taitaa olla joku flunssa😟
Vierailija kirjoitti:
Freppalla on hurjan kaunis ääni. Jag är från Vörå on yksi lempikappaleitani ja jopa pissa on kaunis sana Freppan laulamana.
Se on munkin lempikappaleitani - niin kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Määnin muuten yski taas haastattelussa, kun alkoi laulamaan. Perjantainakin yskäisi. Taitaa olla joku flunssa😟
Tässä ehkä luulen että kuului esitykseen
Vierailija kirjoitti:
Ja osaa vielä siivota kissanhiekkalaatikot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ilkeää nauraa kuvitteellisen hahmon vastoinkäymisille? Itse tilannehan oli itse asiassa käsittämättömän tyylitelty tapa korostaa sitä, miten kova paine voi ihmisellä olla ja miten ikävinkin pönttö on jotain paljon enemmän ja pönttöily onkin yllättäen pelkkää itsesuojelua.
Muuten, mitäs se Määnin koulunpihalla puuhasi, kun pesade porukkaa siellä? Ei tainnut peesata. Jotenkin oletan, että sillä kertaa muita sattui.
Ei kun viittasin KOI:hin, jossa onnen kyyneleet eivät tainneet olla kaukana. (Siinä loppupuolella lipun kanssa riehuessaan näyttää hetken siltä, että onnellinen liikutus meinaa saada miehestä vallan kokonaan.)
Juu, tiedän mihin viittasit, mutta varmaan keikalla Tommyyn vain iski patrioottinen ylevyyden hetki. Käpälämäen lippu ja kaikki. Varmaan siellä joutui jonkinlaiseen omituiseen olotilaan, jonka haurastuttamana sitten päätyi sähköpantastudioon.
Määnin antoi lumipesut kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti pesa tarkoittaa lumipesemistä? Ei tuntenut netin sanakirja sanaa. Ja jos tarkoittaa, mikä tuon etymologia on? Tuleeko suomen sanasta pestä?
Vierailija kirjoitti:
Siis pesa niinkuin pestä? Noilla taitaa olla enemmän suomea kielessään kuin olen ikinä tajunnu. Mä jo ajattelin, että pesarin kanssa siellä riehui. Mutta ehkä siitä olisi laitettu koulukotiin, jos olisi diskriminoimatta taputellut kansaa mailalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on munkin lempikappaleitani - niin kaunis.
Minun myös.
Vierailija kirjoitti:
Löysin fanin tekemän käännöksen, jossa se oli käännetty "beat up".
Taitaa olla heillä sama ongelma kuin porilaisella, ettei ymmärräkään, miten iso osa kielestä tulee siitä toisesta.
A-katsastus saattaa hämmästyä, kun niiden tilille yhtäkkiä tipahtaa Vörjeansin hyväntekeväisyystonni. Mutta toivottavasti ottavat sen ennenaikaisena joululahjana ja vaikka päästävät vuorostaan läpi jonkun volvonrämän, joka oikeasti kuuluisi romuttamoon.