Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9667)
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta kysyn, kuka ottaisi vastaan vörjeansin kielen testin ja arvioisi kokelaan taidot? Mua alkoi mahdollisesti kiinnostaa, vaikka tiedän jo etukäteen, ettei mulla olisi mitään tsaansseja tämmöistä testiä läpäistä. Siis kielen osalta.
Saako testin vastaanottajalta tukiopetusta, jos ei heti läpäise?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta kysyn, kuka ottaisi vastaan vörjeansin kielen testin ja arvioisi kokelaan taidot? Mua alkoi mahdollisesti kiinnostaa, vaikka tiedän jo etukäteen, ettei mulla olisi mitään tsaansseja tämmöistä testiä läpäistä. Siis kielen osalta.
Kaverin puolesta kyselen millaisia osioita kielitesti sisältäisi?
Veikkaan, että teorian ja käytännön osiot. Veikkaan myös, että teoreettinen osuus olisi varsin lyhyt eikä sisältäisi vaikeita kirjaimia eikä numeroita. Jälkimmäisessä osiossa sitten käytettäisiin kieltä. Mahdollisesti myös olutta.
Luulen että testi olisi kovin käytännöllinen. Teoria kuittaantuisi numeroilla 1 2 3 ja kirjaimilla LGBTQ. Käytäntö olisi esim. kolmiosainen, tyyliin tilaa grilliltä hampurilainen ja maito, kuvaile makuuhuone ja pidä pieni puhe vuoden vöyriläisenä?
Jaaha, nyt alkaa muakin kiinnostaa. Mulle ykköskriteeri miehessä on aina ollut älykkyys, ja Vörjeansin pojathan ei suoranaisesti ole penaalin terävimpiä kyniä. Mutta mä olen laajakatseinen ja suvaitsevainen ihminen, joten kyllä ainakin kielitestin verran voisin heihinkin tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, nyt alkaa muakin kiinnostaa. Mulle ykköskriteeri miehessä on aina ollut älykkyys, ja Vörjeansin pojathan ei suoranaisesti ole penaalin terävimpiä kyniä. Mutta mä olen laajakatseinen ja suvaitsevainen ihminen, joten kyllä ainakin kielitestin verran voisin heihinkin tutustua.
Minusta tuntuu että he, varsinkin Määnin, saattavat ymmärtää "kielitestillä" jotain ihan muuta kuin me. 🤔
Löylyn keikalta Kom ti byin suomitekstityksellä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että he, varsinkin Määnin, saattavat ymmärtää "kielitestillä" jotain ihan muuta kuin me. 🤔
On mahdollisuuksien rajoissa, että mäkin tällä kertaa ymmärsin kielitestin muulla tavoin kuin perinteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Niissä pormestarin itsenäisyysbileissä on nähty tähtiesiintyjiä ennenkin, joten ei se Kaj ihan mahdoton ajatus ole, vaikka ei tietysti kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Bändihän on lasten suursuosikki ja juuri BBB kova sana. Sitä vedetään meilläkin alituiseen, sekä lauletaan (omintakeisella ruotsilla) ja tanssitaan, vaikka ihan maalaisia itäsuomalaisia ollaan.
Mä uskon että KAJ tosiaan esiintyy siellä. Mitenköhän saisi ujutettua itsensä katsomoon🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä pormestarin itsenäisyysbileissä on nähty tähtiesiintyjiä ennenkin, joten ei se Kaj ihan mahdoton ajatus ole, vaikka ei tietysti kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa. Bändihän on lasten suursuosikki ja juuri BBB kova sana. Sitä vedetään meilläkin alituiseen, sekä lauletaan (omintakeisella ruotsilla) ja tanssitaan, vaikka ihan maalaisia itäsuomalaisia ollaan.
Mä uskon että KAJ tosiaan esiintyy siellä. Mitenköhän saisi ujutettua itsensä katsomoon🤔
Aikuisilta kuten huoltajilta tapahtumaan pääsy kielletty mutta sitä voi seurata live-lähetyksenä kaupungin verkkosivulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisilta kuten huoltajilta tapahtumaan pääsy kielletty mutta sitä voi seurata live-lähetyksenä kaupungin verkkosivulla
Luin että virallisen osuuden jälkeen yllätysesiintyjä ja siellä on tosiaan ennenkin ollut tunnettuja esiintyjiä. KAJlla piti olla vielä jotain muutakin Löylyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Änglagårdin esiintyjistä: olen nähnyt/kuullut Eva Ågrenin rooliin kiinnitetyn Josefin Silénin sekä Tampereen Teatterin Notre Damen kellonsoittajan Esmeraldana että Svenskiksen Maija Poppasena ja molemmissa hän lauloi/esiintyi todella upeasti. Joten vaikka meille useimmille Jakob tulee olemaan se varsinainen vetonaula, niin eiköhän muutkin hoida hommansa mainiosti, myös "e så heiter an typ Mikko" eli Mikko Kauppila 👍
Tero Harjunniemeä olen kuullut jossain konserteissa ja ehkä myös oopperassa, en varmaksi muista. Hän on on hyvä. Nicke Lignellinkin laulua olen kuullut, tosin jo aika monta vuotta sitten. Näyttelijänä tykkään kyllä hänestä.
Niin. Ja Jakob. Voi miten mä olen onnellinen hänen puolestaan!
Tässä Änglagårdissa ei sitten näytä olevan tuplamiehitystä kun ei mitään ole mainittu, vaan samalla esiintyjäkaartilla vedetään kaikki näytökset.
Olisipa upeaa, jos KAJ olisi esiintymässä lapsille pormestarin juhlissa! Ikimuistoinen varmasti kaikille mukana tanssijoille.
Vierailija kirjoitti:
Monilta osin paljon parempi kuin KAJ10:n tekstitys Ylellä, mutta harmittaa, että "e var myki jåort" meni tässäkin pieleen (se ei tarkoita sitä, että maata on paljon, vaan sitä, että tehdään paljon).
Kielitieteellinen knoppi: var tuossa näyttää olla-verbiltä, mutta se on eri verbi, sama kuin saksan werden eli tulla joksikin. Islannissa on samanlainen verbi. Nykyruotsin bli(va) on samaa perua kuin saksan bleiben eli pysyä jonakin, mutta jossain vaiheessa sen merkitys on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa upeaa, jos KAJ olisi esiintymässä lapsille pormestarin juhlissa! Ikimuistoinen varmasti kaikille mukana tanssijoille.
Luin että Mirella oli viime vuonna. Mulle tuli vahva fiilis että nyt on Kaj.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilta osin paljon parempi kuin KAJ10:n tekstitys Ylellä, mutta harmittaa, että "e var myki jåort" meni tässäkin pieleen (se ei tarkoita sitä, että maata on paljon, vaan sitä, että tehdään paljon).
Kielitieteellinen knoppi: var tuossa näyttää olla-verbiltä, mutta se on eri verbi, sama kuin saksan werden eli tulla joksikin. Islannissa on samanlainen verbi. Nykyruotsin bli(va) on samaa perua kuin saksan bleiben eli pysyä jonakin, mutta jossain vaiheessa sen merkitys on muuttunut.
Haa, täällä viisastuu väkisin vaikka yrittäisi pysyä tyhmänä. Nyt ymmärsin, miksi Botnia Paradisen Tuplajuusto neuvoo Dan-Olea, että bli kvar (kun olet löytänyt elämäsi naisen). Mä umpisuomenkielisenä olisin sanonut, että stanna tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen ihminen olet? Voisitko pukeutua ruutumekkoon ja sanoa, että olet pitkä lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Mä kerroin siinä väliaikaisessa ketjussa, kuinka käytiin lapsen kanssa Nordiksen konsertissa. Poika muistelee sitä yhä joka päivä. Oli hänelle niin iso hetki tavata idolit livenä ja Axel vielä halasi häntä, kun häntä jännitti niin kamalasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen ihminen olet? Voisitko pukeutua ruutumekkoon ja sanoa, että olet pitkä lapsi?
Heh ei taitaisi onnistua. Ajattelin että tarjoilijaksi voisi yrittää. Ei tosin koulutusta eikä kokemusta.
Mietitääs nyt James Bond - ja muita dekkarielokuvia. Sankarivakooja onnistuu aina jotenkin naamioitumaan ja ujuttautumaan minne hyvänsä. Mites olis ryhdikäs puku ja tekoparta, näyttäisit täsmälleen siltä Aleksis Kiveltä, joka Nordiksessa suojasi esiintyjiä? Kai noin arvokkaissa kinkereissä henkivartijoita tarvitaan?