Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (13820)
Mietitääs nyt James Bond - ja muita dekkarielokuvia. Sankarivakooja onnistuu aina jotenkin naamioitumaan ja ujuttautumaan minne hyvänsä. Mites olis ryhdikäs puku ja tekoparta, näyttäisit täsmälleen siltä Aleksis Kiveltä, joka Nordiksessa suojasi esiintyjiä? Kai noin arvokkaissa kinkereissä henkivartijoita tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on selvinnyt, että Erika Vikman on kutsuttu Linnan juhliin. Iltapäivälehdessä on juttu tästä. Toivottavasti Erika Vikman pukeutuu juhliin säädyllisesti ja hillitysti. Joka tapauksessa nyt lienee varmaa, että KAJkin on kutsuttu.
Jep, luulen että Stubb ei kehdannut jättää Erikaa kutsumatta koska kutsui varmaan KAJ'n. Olisi tullut pientä polemiikkia.
Tai ei kehdannut jättää KAJ.ta kutsumatta kun Erika myös sai kutsin. 😉
No ei kyllä taatusti mennyt noin. KAJ on tuonut suomenruotsalaisuutta ja täten Suomen kaksikielisyyttä esiin ja Stubb tapasi heidät Vöyrillä myös. On enemmän kuin päivänselvää että he saavat kutsun. 254
Ootpahan aikamoinen tosikko.
Vastasin samalla tavalla miten aloittaja. Miksi asettaa toinen toista paremmaksi.
Ja ennen kuin revit pelihoususi, niin fanitan ihan kumpaakin.
Vierailija kirjoitti:
Mietitääs nyt James Bond - ja muita dekkarielokuvia. Sankarivakooja onnistuu aina jotenkin naamioitumaan ja ujuttautumaan minne hyvänsä. Mites olis ryhdikäs puku ja tekoparta, näyttäisit täsmälleen siltä Aleksis Kiveltä, joka Nordiksessa suojasi esiintyjiä? Kai noin arvokkaissa kinkereissä henkivartijoita tarvitaan?
Hyvä idea. Tuutko mukaan?
Henkivartija voi varmaan keskittyä esitykseen paremmin kun ei tarvitse häärätä astioiden kanssa.
Tekoparta on joo aina varma tapa pysyä tunnistamattomana ja huomaamattomana. Täytyy maanantaina 8. joulukuuta tehdä iltalenkki Finlandia-talon ohi ja tarkistaa, montako partatyyppiä siellä hengailee muina miehinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Tuutko mukaan?
Henkivartija voi varmaan keskittyä esitykseen paremmin kun ei tarvitse häärätä astioiden kanssa.
Ilman muuta tulisin, mutta mulla on iltavuoro enkä hallitse noita hologrammihommia niin hyvin, että pystyisin livauttamaan tilalleni avattaren. Mutta ehdottomasti hengessä mukana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löylyn keikalta Kom ti byin suomitekstityksellä:
Monilta osin paljon parempi kuin KAJ10:n tekstitys Ylellä, mutta harmittaa, että "e var myki jåort" meni tässäkin pieleen (se ei tarkoita sitä, että maata on paljon, vaan sitä, että tehdään paljon).
Kielitieteellinen knoppi: var tuossa näyttää olla-verbiltä, mutta se on eri verbi, sama kuin saksan werden eli tulla joksikin. Islannissa on samanlainen verbi. Nykyruotsin bli(va) on samaa perua kuin saksan bleiben eli pysyä jonakin, mutta jossain vaiheessa sen merkitys on muuttunut.
Nämä kielitieteelliset tietoiskut ovat tämän ketjun parhaita anteja tällaiselle kielitomppelille!
Oliko joku menossa siihen vöyri + vörjeans -kielitestiin? Tässä pätkä, josta on takuulla apua harjoittelussa:
Facebookin ryhmässä joku bongannut, että AB Vörå Handarbetarsaffär -niminen kauppa on saanut jonkun vuoden yrittäjäpalkinnon Vaasassa.
Arvatkaa mitkä on (ymmärtääkseni) nykyisen yrittäjäpariskunnan nimet?
Kaj ja Marléne😆
Vierailija kirjoitti:
Facebookin ryhmässä joku bongannut, että AB Vörå Handarbetarsaffär -niminen kauppa on saanut jonkun vuoden yrittäjäpalkinnon Vaasassa.
Kaj ja Marléne😆
Ja eikös tuo entinen omistaja Birgitta ole juuri se Birgitta, jota Axel haastatteli sitä Tuhkimo-reportaasiaan varten. Meillä kaikilla alkaa olla tosi paljon tuttuja Vöyrissä. :D
Vierailija kirjoitti:
Kaj ja Marléne😆
Ja arvatkaa mihin ilmiöön liittyviä tuotteita siellä myydään eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta kysyn, kuka ottaisi vastaan vörjeansin kielen testin ja arvioisi kokelaan taidot? Mua alkoi mahdollisesti kiinnostaa, vaikka tiedän jo etukäteen, ettei mulla olisi mitään tsaansseja tämmöistä testiä läpäistä. Siis kielen osalta.
Kaverin puolesta kyselen millaisia osioita kielitesti sisältäisi?
Veikkaan, että teorian ja käytännön osiot. Veikkaan myös, että teoreettinen osuus olisi varsin lyhyt eikä sisältäisi vaikeita kirjaimia eikä numeroita. Jälkimmäisessä osiossa sitten käytettäisiin kieltä. Mahdollisesti myös olutta.
Luulen että testi olisi kovin käytännöllinen. Teoria kuittaantuisi numeroilla 1 2 3 ja kirjaimilla LGBTQ. Käytäntö olisi esim. kolmiosainen, tyyliin tilaa grilliltä hampurilainen j
Kuvaile makuuhuone😂 tikahdun😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj ja Marléne😆
Ja eikös tuo entinen omistaja Birgitta ole juuri se Birgitta, jota Axel haastatteli sitä Tuhkimo-reportaasiaan varten. Meillä kaikilla alkaa olla tosi paljon tuttuja Vöyrissä. :D
Tosiaan! Täytyy olla sama.
Näistä oikeista ja fiktiivisistä henkilöistä pitäisi piirtää kaavio.
Lainaukset eivät toimi, mutta makuuhuoneessa on ainakin vatusäng ja carpe diem-skyltan (huomatkaa, että moniosaiset yhdyssanat kirjoitetaan toisella kotimaisella eri tavalla kuin suomeksi). Heimani i skick.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj ja Marléne😆
Ja arvatkaa mihin ilmiöön liittyviä tuotteita siellä myydään eniten.
Gambämark? Myydäänkö sitä kangasta jossain, vai ovatko tekstiilinörtit kutoneet senkin itse? Mä niin odotan, että ilmestyvät vihreäraitaisina Linnaan.
Muuten on jäänyt mieleen kun täällä oli pieni keskustelunaihio äskettäin Taco hejn mahdollisesta passiivisesta aggressiosta. Träti år mainittiin myös. En muista että sen välikommentista olisi täällä puhuttu aiemmin, ja tuli nyt äkkiä mieleen.
Eikös tuossa ole myös sanaleikki, skrev dem? Kuulostaa hyvin samalta kuin skräp dem, ja sanotaankin niin pettyneesti, että sydän särähtää. Ja kun nyt näin vanha täti olen, niin onko minulla väärä käsitys, että se olisi suora pölliminen englannista, scrap them? Tullut ilmeisesti muotiin vasta viimeisinä vuosikymmeninä, niin ei ole niin imeytynyt sanavarastoon? Eli itse asiassa biisi kuvaa melko vuolaastikin pettynyttä järkytystä, kun tajuaa maailman menevän menojaan ja itse ripustautuneensa johonkin, mitä ei enää ole, ja haluaisi vetäytyä suunnilleen luolaan nuolemaan haavojaan (mikä tietysti ei ole kovin järkevä veto, jos on jo valmiiksi tipahtanut kelkasta, kertoja on kehitystehtävän äärellä). Minusta se on oikein terävä biisi, mutta jotenkin niin ymmärtäväinen. Ja tosiaan ne ryntääjätkin voisivat välillä ottaa aikalisän, ettei tukka tipu päästä kun koko ajan juostaan. Soitin biisin pojalle ja sanoin, että yrittää sitten huolehtia ettei ihan noin pääse käymään. Siis kummallakaan tapaa. Että itse unohtuu asemalle tai sitten rynnistää niin, että kaverit jää kokonaan.
Minusta Värm bilinissä on passiivis-aggressiivinen vivahde, mutta Taco Hej'ssä kieltäydyn näkemästä mitään ikävää. Ja kyllähän laulun minä kehuu, että kumppani on heitari än tacomix. Minä tulkitsen sen lopun själen är vildin niin, että sydän sykkii edelleen omalle gummalle ja myskväll päättyy mukaviin merkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Katselin videoita keikalta ja ihmetyttää miten noilla pitää pokka katsellessa fanien sekoamista kuin pahaiset teinit.😂 Mä en pystyisi olemaan nauramatta, jos olisi sieltä lavan puolelta katsomassa "moshpitiä" (ja itseäni)😂
Tosin kesältä oli joku video, jossa Kevin repeili fanien reaktioille. Eli ei niiden (meidän) edesottamuksia varmaan aina kykenekään vakavalla naamalla seuraamaan.
Mä olen kans miettinyt tätä. Onhan se nyt aika koomista, kun esiintyjät on aikuisia miehiä ja yleisö samoin pääosin aikuista, ja silti meno ajoittain lievästi hysteeristä. Miettiiköhän ne siellä lavalla että onko tuo yleisö nyt ihan järjissään. 😅
Vierailija kirjoitti:
Tekoparta on joo aina varma tapa pysyä tunnistamattomana ja huomaamattomana. Täytyy maanantaina 8. joulukuuta tehdä iltalenkki Finlandia-talon ohi ja tarkistaa, montako partatyyppiä siellä hengailee muina miehinä.
9.12. voidaan sitten lukea täältä, kuinka kukanenkin soluttautuja pääsi sisään. Kuinka monta ylimääräistä järjestysmiestä, tarjoilijaa, opettajaa ja koulunkäynninohjaajaa paikalla olikaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta Värm bilinissä on passiivis-aggressiivinen vivahde, mutta Taco Hej'ssä kieltäydyn näkemästä mitään ikävää. Ja kyllähän laulun minä kehuu, että kumppani on heitari än tacomix. Minä tulkitsen sen lopun själen är vildin niin, että sydän sykkii edelleen omalle gummalle ja myskväll päättyy mukaviin merkkeihin.
O de finns itt na annat ti sej? Tack o hej? Gustalleko se hej sitten sanotaan? Mä olen käsittänyt asian niin, että vaikka toinen olisi maailman kuumin ja mys olisi mukavaa, niin jos ei ole puhuttavaa vaan yhdessäolo muuttuu ohjelmallisiksi iltamiksi, homma päättyy väkisinkin, vaikka kuinka haluaisit jatkaa. Kaverin moitteet ja ravistelu ovat sitten vain viimeinen silaus, koska elämästä yhdessä on tullut ohjelmoitua performanssia, eikä kukaan jaksa elää sellaisessa koko ajan. Eihän nämä minusta ole surullisia lauluja vaan kuvauksia, että näin käy jos töpeksitään. Haikeaa, muttei kamalaa. Vähän niinkuin katekismus. Biisilista on vähän niinkuin kuvaus erilaisista ansoista, joihin voi ihminen joutua. En tulkitse niitä valituslauluina enkä kuvauksina omasta elämästä, vaan ne ovat salaopettavaisia tarinoita, joissa on tosi kiva kuorrutus. Ei sillä, onhan se parasta, jos jätetään sen verran auki, että voi toisinkin tulkita jos haluaa. Vähän semmoisia novellin ruotoja.
Heh ei taitaisi onnistua. Ajattelin että tarjoilijaksi voisi yrittää. Ei tosin koulutusta eikä kokemusta.