Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9688)
KAJ on mitä ilmeisin ja luontevin valinta yllätysartistiksi Helsingin nelosluokkalaisten itsenäisyysjuhlaan 8.12., lastenkin suosikki jne. Viime vuonna siis Mirella ja 2023 Ege Zulu, joskus ennen koronaa esim. JVG. Olisi myös hienoa Suomi-PR:ää ulkomaiden KAJ-seuraajille kuulla, että pormestari kutsuu vuosittain kaupungin koko 10-vuotiaiden ikäluokan juhlimaan Suomen itsenäisyyttä.
Kappaleiksi veikkaisin BBB:n lisäksi Hupparipäivää, Dågär åt böndriniä (interaktiivisuus) ja/tai Pa to na ta kakoa. Kakkua on tarjolla lapsille ja toivottavasti myös Jakobille. Freppalle olisi mehua, mutta häntä ei taida olla kutsuttu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta neljänteentoista: Pöbeln vid Jutasista on täällä paljon puhuttu mutta biisiä ei ilmeisesti koskaan tänne linkitetty, joten no ere dags. Mun makuuni poikien absolut parhaimmistoa sekä tekstiltään että yllätykselliseltä melodialtaan.
Yksi mun suosikeista myös. Voi kunpa tän vielä joskus kuulisi livenä, tai putkahtaisi edes esiin lisää livetaltiointeja.
Boris Bränn, joka palkittiin viime viikolla pohjanmaalaisena kulttuurin tulisieluna ja muistetaan eräästä videosta,. kuuluu Juthbacka Teaterin perustajiin..
Nelosluokkalaisten itsenäisyysjuhla näkyy suorana helsinkikanava.fi:ssä ja jää sinne tallenteena, mutta artistiesiintymiset leikataan tekijänoikeussyistä niistä pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin, että pojat tikahtuisivat ensin hämmennykseensä ja sitten nauruun, jos kuulisivat, että heidän laulujaan tulkitaan passiivis-aggressiivisiksi. Monta adjektiivia voi heihin liittää mutta ei mitenkään päin tuota.
Mutta onhan heillä Vägg i vägg, siitä ei paljon passiivis-aggressiivisemmaksi biisi voi tulla.
Sepä tässä porukassa juuri on, että koskaan ei voi luokitella heitä minnekään. Ei voi sanoa, että ovat jotain tai varsinkaan, että eivät ole jotain, koska tuotannosta löytyy aina joku esimerkki, joka rikkoo sen kuvan, minkä on päässään muodostanut heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin, että pojat tikahtuisivat ensin hämmennykseensä ja sitten nauruun, jos kuulisivat, että heidän laulujaan tulkitaan passiivis-aggressiivisiksi. Monta adjektiivia voi heihin liittää mutta ei mitenkään päin tuota.
Mutta onhan heillä Vägg i vägg, siitä ei paljon passiivis-aggressiivisemmaksi biisi voi tulla.
Sepä tässä porukassa juuri on, että koskaan ei voi luokitella heitä minnekään. Ei voi sanoa, että ovat jotain tai varsinkaan, että eivät ole jotain, koska tuotannosta löytyy aina joku esimerkki, joka rikkoo sen kuvan, minkä on päässään muodostanut heistä.
Minä olen eri mieltä Vägg i väggistä. Passiivis-aggressiivisuus tarkoittaa sitä ettei ilmaise tyytymättömyyttään suoraan. Tuon suoremmin tyytymättömyyttään ei voi ilmaista kuin tuossa kappaleessa - hoppas att han dör. Mutta tämä kappalehan on parodia. Ei siitä kukaan voi oikeasti tulkita negatiiviseksi.
Passiivis-aggressiivisuutta Vägg i väggissä on ehkä se, että laulun kertoja ei sano asioista naapurille suoraan (tai ehkä sanookin, emmehän me tiedä), vaan sen sijasta tekee naapurista biisin jossa julistaa kuinka ärsyttävä tämä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
KAJ on mitä ilmeisin ja luontevin valinta yllätysartistiksi Helsingin nelosluokkalaisten itsenäisyysjuhlaan 8.12., lastenkin suosikki jne. Viime vuonna siis Mirella ja 2023 Ege Zulu, joskus ennen koronaa esim. JVG. Olisi myös hienoa Suomi-PR:ää ulkomaiden KAJ-seuraajille kuulla, että pormestari kutsuu vuosittain kaupungin koko 10-vuotiaiden ikäluokan juhlimaan Suomen itsenäisyyttä.
Kappaleiksi veikkaisin BBB:n lisäksi Hupparipäivää, Dågär åt böndriniä (interaktiivisuus) ja/tai Pa to na ta kakoa. Kakkua on tarjolla lapsille ja toivottavasti myös Jakobille. Freppalle olisi mehua, mutta häntä ei taida olla kutsuttu...
Mielenkiintoista! Kymmenvuotiaat ovat hankala kohderyhmä: eivät enää pieniä mutta eivät vielä isojakaan. KAJ ei tee lastenmusiikkia mutta ei voi estää lapsia kuuntelemasta, niin kuin eivät muutkaan artistit jotka suostuvat tällaisille yksityiskeikoille. Oletan että Helsingin kaupunki maksaa kunnolla. Käärijä ehkä kiroilisi vähän vähemmän tai sitten ei. Toivottavasti ei.
OT: Molemmat lapseni ovat osallistuneet Helsingin pormestarin itsenäisyysjuhlaan, ja huomasin että etukäteispöhinän vastapainoksi kumpikaan ei puhunut jälkeenpäin juuri mitään. Poikani oli ensimmäistä ikäluokkaa jolle juhla järjestettiin, ja hän kommentoi vain että olivat riehuneet sokerihumalassa ja että mehu oli loppunut, niin että lapsille oli juomana enää hanavettä. Se oli mielestäni pöyristyttävää. Olin itse ollut aiemmin Linnan juhlissa enkä ole koskaan kuullut että aikuisille vieraille juotettaisiin pelkkää vettä.
Yksi mun suosikeista myös. Voi kunpa tän vielä joskus kuulisi livenä, tai putkahtaisi edes esiin lisää livetaltiointeja.