Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9604)

Vierailija
9581/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ-yhtye ei ole yhden hitin ihme.

Vaikka heidän kappaleensa "Bara bada bastu" sai valtavan kansainvälisen suosion ja nousi listaykköseksi muun muassa Ruotsin radiolistalla ja Spotifyn globaalilla viral-listalla vuonna 2025, yhtyeellä on takanaan jo pitkä ura Suomessa. 

Tässä on joitakin faktoja, jotka osoittavat heidän monipuolisen uransa:

Useita albumeita: KAJ julkaisi debyyttialbuminsa, Professionella Pjasalappar, jo vuonna 2012. Heillä on diskografiassaan yhteensä kuusi studioalbumia (ja yksi rockabilly-albumi toisella nimellä) sekä live-äänitys.

Teatterituotantoja: Trio on myös tuottanut kaksi musikaalia Wasa Teatterille.

Paikallinen suosio: KAJ on ollut suosittu kotiseudullaan ruotsinkielisellä Pohjanmaalla Suomessa jo vuosia ennen "Bara bada bastu" -kappaleen kansainvälistä läpimurtoa. Heidän tunnettuutensa siellä on vankka, ja heillä on omistautunut fanikunta.

Palkinnot: Heitä on palkittu Suomen Musiikkikustantajien gaalassa tunnustuksena työstään. 

Vaikka "Bara bada bastu" toi heille laajempaa kansainvälistä näkyvyyttä, KAJ:lla on jo vakiintunut ja monipuolinen ura, joka ulottuu musiikin lisäksi myös teatterin ja komedian puolelle. 

Vierailija
9582/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ ja Erika voisivat tehdä yhteisen kappaleen. Kappale on säädyllinen, hillitty ja asiallinen ja aina kun esittävät kappaleen yhdessä livenä keikoilla ja sen musiikkivideossa Erika pukeutuu säädylliseen ja peittävään asuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9583/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko tulkinnut väärin joitakin kommentteja täällä, mutta mun mielestä KAJ on yhtä kaukana eliitistä ja elitismistä kuin pohjoisnapa on etelänavasta. 

Linnan juhliin kutsutaan vakiovieraiden (kansanedustajien, ministereiden, Suomen Pankin ja yliopistojen rehtoreiden, maaherrojen ja muiden päättäjien) lisäksi ihmisiä kaikista kansankerroksista, mutta heidän on tarvinnut meritoitua työssään jollain tavalla, muutenkin kuin voittamalla jossain lajissa olympiakultaa tai maailmanmestaruus. Kulttuuriväestä kutsutaan esim. Finlandia-palkintojen saajat. Olen siellä kerran ollut minäkin.

Vierailija
9584/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ ja Erika voisivat tehdä yhteisen kappaleen. Kappale on säädyllinen, hillitty ja asiallinen ja aina kun esittävät kappaleen yhdessä livenä keikoilla ja sen musiikkivideossa Erika pukeutuu säädylliseen ja peittävään asuun. 

Erikalle puku päälle ja KAJ'n pojat pyllistelisivät.

Vierailija
9585/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko tulkinnut väärin joitakin kommentteja täällä, mutta mun mielestä KAJ on yhtä kaukana eliitistä ja elitismistä kuin pohjoisnapa on etelänavasta. 

Linnan juhliin kutsutaan vakiovieraiden (kansanedustajien, ministereiden, Suomen Pankin ja yliopistojen rehtoreiden, maaherrojen ja muiden päättäjien) lisäksi ihmisiä kaikista kansankerroksista, mutta heidän on tarvinnut meritoitua työssään jollain tavalla, muutenkin kuin voittamalla jossain lajissa olympiakultaa tai maailmanmestaruus. Kulttuuriväestä kutsutaan esim. Finlandia-palkintojen saajat. Olen siellä kerran ollut minäkin.

Linnan juhliin pitäisi kutsua ihan tavallisia suomalaisia köyhiä työttömiä, sairaita, yh.-äitejä, autisminkirjolla olevia, eläkeläisiä ja av-mammoja näin aluksi. Tämä viesti meni nyt pahasti tämän keskustelun aiheen ohi, pahoittelut.

Vierailija
9586/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikalle nunnapuku ja KAJ:lle Borat-uikkarit?

Vierailija
9587/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnan juhliin pitäisi kutsua ihan tavallisia suomalaisia köyhiä työttömiä, sairaita, yh.-äitejä, autisminkirjolla olevia, eläkeläisiä ja av-mammoja näin aluksi. Tämä viesti meni nyt paha

Niin meni. Linnan juhliin päästäkseen vieraan on täytynyt ansioitua TYÖNSÄ puolesta. Se on se pointti. Ja minähän olen av-mamma mutta en kerro mitä olin tehnyt, jotta sain kutsun.

Vierailija
9588/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä kutsuttiin Linnan juhliin ja nyt Erika Vikman, mutta kutsuttiinko tuossa välissä ollut Windows95 man.

No mutta Erika kutsuttiin nyt porun välttämiseksi, joten ei ole verrattavissa. Ei Erika ole tehnyt tänä vuonna mitään mikä olisi syy kutsuun. Ei viisuedustajaa joka vuosi automaattisesti kutsuta. Voi Erika parka, tajuaakohan itse :) 

Vierailija
9589/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi parempi olla ottamatta Linnan juhlia enää puheeksi täällä. Muuten niin hyvän mielen ketju muuttuu joka kerta aiheesta puhuttaessa kinasteluksi tai jopa asiattomuuksiin meneväksi. Voitaisiinko nyt puhua KAJ'sta, ja kaikkia kunnioittavaan sävyyn?

Vierailija
9590/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden suomenruotsalaisiksi valittu KAJ on tietenkin kutsuttu, varmaan myös esiintyy Linnan jatkoilla.

Vierailija
9591/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että KAJn suuri unelma on tehdä heidän käsikirjoittamansa ja näyttelemänsä musiikkielokuva, jonka juoni liittyy Pampakselta maailmalle -teemaan.

Vierailija
9592/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/10e14572-1b22-43fa-b17c-95e4d7…

Axelin haastattelu ilmestyi näin Jakobia koskevan uutisen päivänä

Mä ihailen tässä etenkin sitä, kuinka Axel vastaa kysymykseen, mitä tapahtuu, jos ja kun buumi menee ohi (toimittaja kysyy tätä aivan asiallisesti, toisin kuin vihaajat ja ilkkujat). Ja Axel vastaa yhtä asiallisesti, että silloin Kaj palaa entiselleen eli siihen, mitä se on ollut jo 16 vuotta. Pienen mutta uskollisen yleisön suursuosikki pärjää kyllä. Tosin itse arvioin, että Kaj näköalojaan laajentaessaan kasvaa myös orgaanisesti, vaikka uusfanit kaikkoaisivatkin. Näiden miesten lahjakkuus kantaa pitkälle, eikä Kaj ole päiväperhonen.

Vierailija
9593/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ-yhtye ei ole yhden hitin ihme.

Vaikka heidän kappaleensa "Bara bada bastu" sai valtavan kansainvälisen suosion ja nousi listaykköseksi muun muassa Ruotsin radiolistalla ja Spotifyn globaalilla viral-listalla vuonna 2025, yhtyeellä on takanaan jo pitkä ura Suomessa. 

Tässä on joitakin faktoja, jotka osoittavat heidän monipuolisen uransa:

Useita albumeita: KAJ julkaisi debyyttialbuminsa, Professionella Pjasalappar, jo vuonna 2012. Heillä on diskografiassaan yhteensä kuusi studioalbumia (ja yksi rockabilly-albumi toisella nimellä) sekä live-äänitys.

Teatterituotantoja: Trio on myös tuottanut kaksi musikaalia Wasa Teatterille.

Paikallinen suosio: KAJ on ollut suosittu kotiseudullaan ruotsinkielisellä Pohjanmaalla Suomessa jo vuosia ennen "Bara bada bastu" -kappaleen kansainvälistä läpimurtoa. Heidän tunnettuutensa siellä on vankka,

Kiitos. Itsestäänselvyyksien toteaminen on aina yhtä virkistävää.  ;)

Vierailija
9594/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on selvinnyt, että Erika Vikman on kutsuttu Linnan juhliin. Iltapäivälehdessä on juttu tästä. Toivottavasti Erika Vikman pukeutuu juhliin säädyllisesti ja hillitysti. Joka tapauksessa nyt lienee varmaa, että KAJkin on kutsuttu.

Jep, luulen että Stubb ei kehdannut jättää Erikaa kutsumatta koska kutsui varmaan KAJ'n. Olisi tullut pientä polemiikkia.

Tai ei kehdannut jättää KAJ.ta kutsumatta kun Erika myös sai kutsin. 😉

No ei kyllä taatusti mennyt noin. KAJ on tuonut suomenruotsalaisuutta ja täten Suomen kaksikielisyyttä esiin ja Stubb tapasi heidät Vöyrillä myös. On enemmän kuin päivänselvää että he saavat kutsun. 254

Vierailija
9595/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän ja rukoilen: lopetetaan keskustelu Linnan juhlista tähän. Tämä on hyvä ja asiallinen ketju, ja olisi suuri vahinko nähdä tämän sortuvan tyhjänpäiväiseen kinasteluun seikasta, jolla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
9596/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän ja rukoilen: lopetetaan keskustelu Linnan juhlista tähän. Tämä on hyvä ja asiallinen ketju, ja olisi suuri vahinko nähdä tämän sortuvan tyhjänpäiväiseen kinasteluun seikasta, jolla ei ole mitään merkitystä.

No mutta katsotaan kaikki kuitenkin Linnan juhlat vaikka ihan vain Kaj'n vuoksi, vaikkei muuten normaalisti katsottaisikaan :) 

Vierailija
9597/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin juuri Vörjeansin X3M-haastattelun n:nnen kerran. Koska Määnin ja alkoholiton olut. En vaan saa tarpeekseni hänen ilmeistään, kun hän yrittää saada tajuntaansa, että hänen lasistaan on tosiaan otettu alkoholi pois. Hän taitaa olla sitä mieltä, että yhtä keksitty juttu kuin "Axel" ja "Palvis.

Vierailija
9598/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpäs viitsi enää täälläkään keskustella sitten, jos tämä ketju käännetään KAJ/Erika väännöksi. Mulle riitti jo euroviisujen aikainen jopa törkeyksiin asti mennyt kiistely. Toista samanlaista en halua enää lukea. Ehkä vetäydyn tästä takavasemmalle omiin nurkkiini, pistän KAJ'n musiikit soimaan ja keskityn Axelin kirjoihin vaan ihan omassa seurassani tästä eteenpäin. 

Vierailija
9599/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös sitä mieltä että annetaan noiden linnanjuhlien jo olla. Sinne on kutsuttu ketä on, ja 6.12. se selviää ja sillä hyvä.

Aiheesta toiseen ja kolmanteen, laitan tähän yhden mun lempivideoista:

Tää on minusta jotenkin vangitseva, en tiedä miksi, mutta hauska katsoa heidän ilmeitään ja eleitään.

Vierailija
9600/9604 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/10e14572-1b22-43fa-b17c-95e4d7…

Axelin haastattelu ilmestyi näin Jakobia koskevan uutisen päivänä

Mä ihailen tässä etenkin sitä, kuinka Axel vastaa kysymykseen, mitä tapahtuu, jos ja kun buumi menee ohi (toimittaja kysyy tätä aivan asiallisesti, toisin kuin vihaajat ja ilkkujat). Ja Axel vastaa yhtä asiallisesti, että silloin Kaj palaa entiselleen eli siihen, mitä se on ollut jo 16 vuotta. Pienen mutta uskollisen yleisön suursuosikki pärjää kyllä. Tosin itse arvioin, että Kaj näköalojaan laajentaessaan kasvaa myös orgaanisesti, vaikka uusfanit kaikkoaisivatkin. Näiden miesten lahjakkuus kantaa pitkälle, eikä Kaj ole päiväperhonen.

Axel, Kevin ja Jakob ovat yhdessä ja erikseen puhuneet samasta jo monessa haastattelussa. Että he luonnollisesti tietävät buumin päättyvän ja että huipun jälkeen tulee aina laakso. He ottavat asian aivan rauhallisesti ja tietävät, että eteenpäin he menevät joka tapauksessa ja elättävät kyllä itsensä työllään. Eiväthän he koskaan sen korkeammalle varsinaisesti tähdänneetkään, sitten vain puolivahingossa kävi kuin kävi. Mulle henkilökohtaisesti sopisi jopa paremmin se "entinen" Kaj, pienemmät ja intiimimmät keikat ja syvällisemmät biisit. Toki silti iloitsen täysin sydämin heidän "hullusta vuodestaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme