Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13807)

Vierailija
9341/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ai. Månsille ennustettiin pahoja tuossa parodiassa, joko hänen vaikeuksistaan oli jotain huhuja vai mistä moinen? Mitenköhän hänellä menee. 

Kaktuksen kanssa oli ehkä hiukan nähty vaivaakin, hauskahan se oli. 

Vierailija
9342/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat alun perin saman kylän poikia, joten kyllä tuntevat toisensa sekä Tommy ja Jakob että Määnin ja Axel. Ehkä joku haluaa tehdä vertailua (vähän kaukaa haettua tosin) siitä, kuinka nämä neljä toimisivat eri tilanteissa.

Ei liity suoraan tähän, mutta tuli mieleen, että kun Vöyrissä oli KAJn kunniaksi kansanjuhla, Tommy otti kännit ja meni makaamaan keskelle tietä. Onneksi taisi olla sen verran peräkylien tie, ettei jäänyt auton alle. 

Tuo oli se kohta, jossa mä räjähdin. Niin tyypillistä Tommya, että ensin reagoidaan ja toimitaan ja ajatellaan vasta sitten (no, ajatellaan sen verran kuin hänen resursseillaan pystytään). Onneksi tosiaan taisi olla Vöyrin hiljaisin kylätie, joten Tommy on yhä täällä ilonamme.

Siis mä olen nyt katsonut varmaan kohta kymmenen kertaa tän perjantaisen X3M Vörjeans-pätkän ja olen aivan myyty!! Mitään näin hauskaa en ole aikoihin nähnyt 😅. 

Pojat ovat vihjanneet kirjoittavansa ensi vuonna uutta musiikkia. Toivottavasti uutta musiikkia tulisi myös Vörjeansilta. Ja aatelkaas Vörjeans jossain keikoilla ensi kesänä... Takuuvarmasti menisin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9343/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jos oikeasti tulisikin uutta musiikkia! Mä en ensi alkuun välittänyt hirveästi koko  Vörjeansista, mutta nyt nämä tyypit ovat  iskeneet mulle perille ihan täysin voimin. KAJ On Ice live-esiintyminen sen lopullisesti sai aikaan. Aivan mainioita, kertakaikkiaan! 

Sama täällä, KAJ on icen ja tämän X3M:n haastattelun myötä viimeistään minusta tuli Vörjeans-fani. Joskus kesällä taisin kirjoittaa tänne etten oikein välitä sen tyyppisestä musiikista, mutta se oli silloin se. Nyt näköjään välitän, ainakin Vörjeansin musiikista.

Kuinka monta luupilla päähän soimaan jäävää biisiä yksi, ei kun siis anteeksi, kaksi bändiä pystyy tekemään? Vörådagarin kertsiä olen nyt pyörittänyt tämän viikonlopun päässäni...

Vierailija
9344/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos multa olisi vuosi sitten kysytty, kuuntelenko rokkia tai rokkabillyä, olisin vastannut, että en koskaan. Mutta sittemmin olen saanut tutustua Tommyyn, Freppaan ja Määniniin. Jos joku kysyy nyt, vastaan että joka päivä. Joku taannoin epäili, että Kaj'n biiseihin on upotettu joku riippuvuutta aiheuttava juttu, jonka aistimme vain alitajuisesti. Vörjeansin biiseihin sitä on hulahtanut ainakin kaksinkertainen määrä.

Vierailija
9345/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jos oikeasti tulisikin uutta musiikkia! Mä en ensi alkuun välittänyt hirveästi koko  Vörjeansista, mutta nyt nämä tyypit ovat  iskeneet mulle perille ihan täysin voimin. KAJ On Ice live-esiintyminen sen lopullisesti sai aikaan. Aivan mainioita, kertakaikkiaan! 

Sama täällä, KAJ on icen ja tämän X3M:n haastattelun myötä viimeistään minusta tuli Vörjeans-fani. Joskus kesällä taisin kirjoittaa tänne etten oikein välitä sen tyyppisestä musiikista, mutta se oli silloin se. Nyt näköjään välitän, ainakin Vörjeansin musiikista.

Kuinka monta luupilla päähän soimaan jäävää biisiä yksi, ei kun siis anteeksi, kaksi bändiä pystyy tekemään? Vörådagarin kertsiä olen nyt pyörittänyt tämän viikonlopun päässäni...

Sama täällä! Voi että miten hyviä kappaleita. Minä olen täällä kertonut jo pariin kertaan miten pääsin Vörjeansiin kiinni. Vaikutuin kyllä jo KAJ10 konsertista, jonka katsoin aika aikaisin, mutta Smak i lag fast heim -konsertti minun piti katsoa ainakin pari kertaa ennen kuin kappaleet alkoivat upota toden teolla. Ensin upposi huumori ja sekin toden teolla vasta kun ko. konserttiin tuli englanninkieliset käännökset. Tunnustan että ihan ekat kerrat katsoin lähinnä Tommyn kireiden farkkujen takia. Nykyisin rakastan myös kappaleita. Oli aivan mahtavaa laulaa Volvoräägaria KOIssa.

Ja perjantainen esiintyminen oli aivan huippu!

Vierailija
9346/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommyn farkut on mielestäni aivan pätevä syy katsoa Vörjeansin esiintymisiä. Tommy oli perjantaina erityisen seksikäs farkuissaan ja tällä kertaa hymyilevänä. 

Vierailija
9347/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommyn farkut on mielestäni aivan pätevä syy katsoa Vörjeansin esiintymisiä. Tommy oli perjantaina erityisen seksikäs farkuissaan ja tällä kertaa hymyilevänä. 

No niin, nyt täytyy katsoa se vielä yhden kerran pelkästään sillä silmällä.

Vierailija
9348/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Discordissa huomattiin Axelin yskineen eilenkin keikalla, tästä oli jopa videomateriaalia. Mutta hyvin energinen oli keikalla ja äänikin kulki Karaoken high notea myöten mahdollisesta flunssasta huolimatta.

No onneksi on keikkaruuhka tältä vuodelta suunnilleen ohi, niin pääsevät lepuuttamaan instrumenttejaan eli ääniään. Tai voihan olla, että jotain yksityiskeikkoja on, kun on pikkujouluaikakin käsillä. Mitään julkisia esiintymisiä ei taida olla tiedossa. 

Mä elättelen toiveita, että laulaisivat jonkun joululaulun jossain telkkarin joulukonsertissa, mutta muuten toki heille soisi välillä aikaa huilaamiseen ja kenties musiikin kirjoittamiseen.

Vierailija
9349/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näemmä ollut erittäin hyviä kommentteja ja näkökulmia tuohon perjantain haastattelun sähköiskujuttuun. Aloin miettimään omia ajatuksiani, ja totesin, että kyllä: Projisoin omia ajatuksiani, ja se tuottaa omanlaisiaan tulkintoja, jotka toki ovat yksi näkökulmasta ja mahdollisuus asioille, mutta eivät tässä tilanteessa relevantti.

Erityisen hyvä huomio joltain, että kyseessä ovat aikuiset miehet, ja lähtökohtaisesti voimme olettaa, että tietävät mitä tekevät. Toki kenen tahansa rajojen ylittäminen on mahdollista, oli kuinka aikuinen, vahva ja vaikka mitä, mutta juuri tässä tilanteessa siitä tuskin oli kyse. 

Ja hyvä kommentti myös se, mitä itsekin olen sanonut, että ihmisissä on monia puolia. Eivät ihmiset ole yksiulotteisia. Ja heille juuri eri roolit mahdollistavat varmaan vielä paremmin itsensä eri puolien kokeilun ja elämisen. Jotenkin tämän unohtaa välillä, vaikka toisella hetkellä itse puhuisi samasta.

Lopulta katsoin videon vielä uudestaan ajatuksella ja kiitos jollekin vinkistä kiinnittää huomiota Freppaan. Sanoisin, että jopa tippui hieman roolistaan, oli sen verran innoissaan  tilanteesta. Ei minkäänlaista epämukavuutta tai epäröintiä. Määninin roolin läpi oli vaikea nähdä, mutta Freppan olemuksesta uskalsin päätellä, että tilanne oli oikeasti täysin ok. Nuo tuntevat toisensa niin hyvin, että jos Freppaa ja Tommya tilanne ei pätkääkään häiritse, Määninillä on varmasti myös hyvä olo tilanteessa.

Eli uskon, että tilanne oli kaikille ok ja viihdettä.

Kaikesta huolimatta, olen niin herkkis, että minusta itsestäni tuntui vähän pahalta nähdä Määniniä sattuvan. Enkä henkilökohtaisesti pidä sitä varsinaisesti soveltuvana viihteeksi.

Lopuksi tiedostan tämänkin mielipiteen epäloogisuuden, kun varsinkin nuorempana olisin saattanut ilomielin suostua johonkin vastaavan kaltaiseen. Mutta on ihan eri asia, että itseä sattuu kuin jotain toista: Muiden suhteen olen paljon herkempi kuin itseni.

Tykkään muuten suuresti tämän porukan keskustelutyylistä, jossa perustellaan hyvin näkökulmat ja ajatukset. Tässä päätyy itsekin miettimään tulkintojaan uusiksi, joten KAJ'n lisäksi saattaa oppia maailmasta ja itsestään.

Vierailija
9350/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näemmä ollut erittäin hyviä kommentteja ja näkökulmia tuohon perjantain haastattelun sähköiskujuttuun. Aloin miettimään omia ajatuksiani, ja totesin, että kyllä: Projisoin omia ajatuksiani, ja se tuottaa omanlaisiaan tulkintoja, jotka toki ovat yksi näkökulmasta ja mahdollisuus asioille, mutta eivät tässä tilanteessa relevantti.

Erityisen hyvä huomio joltain, että kyseessä ovat aikuiset miehet, ja lähtökohtaisesti voimme olettaa, että tietävät mitä tekevät. Toki kenen tahansa rajojen ylittäminen on mahdollista, oli kuinka aikuinen, vahva ja vaikka mitä, mutta juuri tässä tilanteessa siitä tuskin oli kyse. 

Ja hyvä kommentti myös se, mitä itsekin olen sanonut, että ihmisissä on monia puolia. Eivät ihmiset ole yksiulotteisia. Ja heille juuri eri roolit mahdollistavat varmaan vielä paremmin itsensä eri puolien kokeilun ja elämisen. Jotenkin tämän unohtaa välillä, vaikka toisella hetkellä itse puhuisi sa

Tämän siis kirjoitti se, joka otti perjantaina muutaman viestin verran kierroksia tilanteesta.

Vierailija
9351/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Discordissa huomattiin Axelin yskineen eilenkin keikalla, tästä oli jopa videomateriaalia. Mutta hyvin energinen oli keikalla ja äänikin kulki Karaoken high notea myöten mahdollisesta flunssasta huolimatta.

No onneksi on keikkaruuhka tältä vuodelta suunnilleen ohi, niin pääsevät lepuuttamaan instrumenttejaan eli ääniään. Tai voihan olla, että jotain yksityiskeikkoja on, kun on pikkujouluaikakin käsillä. Mitään julkisia esiintymisiä ei taida olla tiedossa. 

Mä elättelen toiveita, että laulaisivat jonkun joululaulun jossain telkkarin joulukonsertissa, mutta muuten toki heille soisi välillä aikaa huilaamiseen ja kenties musiikin kirjoittamiseen.

Onneksi meillä kuitenkin on Kaj'n vuosikertakalentereita, joiden luukkuja voi availla joulua odoteltaessa vaikka monta kertaa päivässä. Tämä kotikutoisista kotikutoisin vuodelta kirves ja nauris on mun ikisuosikkini.

Vierailija
9352/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Luin tätä samaan aikaan kun päässä kuuluu FFFYYYYRBAAAANNNNA. Sama taajuus?

Vierailija
9353/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Luin tätä samaan aikaan kun päässä kuuluu FF

Minullakin on soinut se päässä koko viikonlopun, ja välillä on ollut pakko laulaa ääneen. Vörådagan, fyrbanna! 

Vierailija
9354/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä kuitenkin on Kaj'n vuosikertakalentereita, joiden luukkuja voi availl

Täytyy vielä kerran kiittää vöyrinmurteen asiantuntijaa, joka on täällä meitä muita valistanut. Tällä katsomalla ymmärsin, miksi Jakob käyttää låt-sanasta han-pronominia, kiitos oppimani. Mutta kallistun edelleen sille kannalle, että tuota vöyriläistä ällää ei ole oikeasti olemassa. Kuuluu samaan sarjaan kuin "Axel" ja "Palvis".

Vierailija
9355/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä kuitenkin on Kaj'

Mutta olemme kaikki sen kuulleet. Onko se sittenkin siis huijausta vaikka pääosin Kevin käyttää sitä ja Jacobiltakin kuultu.

Mun aivoni menevät solmuun.

Vierailija
9356/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun olette olemassa. Tein virheen ja yritin selittää miehelleni noiden tyyppien näyttelijänlahjoja, ja varsinkin Axelien. Ei se ymmärrä eikä näe, ei vaikka kuinka on video edessä. Jotkut eivät vain pysty näkemään sitä mitä me näemme. Ihan kuin tämä olisi jokin Harry Potterin velhomaailma, jonka ohi jästit kulkevat voimatta nähdä.

Vierailija
9357/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vaan, nyt alkoi mullakin soimaan.

Vierailija
9358/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"He can huppari me any päivä."

https://www.youtube.com/shorts/hP6fZTEeJpE

Vierailija
9359/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hyvä kommentti myös se, mitä itsekin olen sanonut, että ihmisissä on monia puolia. Eivät ihmiset ole yksiulotteisia. Ja heille juuri eri roolit mahdollistavat varmaan vielä paremmin itsensä eri puolien kokeilun ja elämisen. Jotenkin tämän unohtaa välillä, vaikka toisella hetkellä itse puhuisi samasta. ...

Haluan kiittää viestistäsi, on niin hienoa että itse teet tuota samaa mistä muita kiität, ja perustelet kiihtymisesi. Se tekee sinusta kommunikatiivisen ja rakastettavan ihmisen, ja sellainen pyrkimys keskinäiseen ymmärrykseen on aliarvostettua ja aliharjoitettua nykymaailmassa. Olen tuo, joka kirjoitti aikuisista miehistä. Ja minäkin rakastan kirjoittaa tähän ketjuun samasta syystä, ja kiitän siis muitakin.

Ja vaikka olisit reaktiivinen, niin asiassahan on tietysti aihetta mukana vaikka ärsytyskynnyksesi olisi muita matalampi. Olen joskus lukenut Marina Abramovicin haastattelun (?) jossa hän kertoo antaneensa ihmisille luvan tehdä esitystilanteessa itselleen mitä tahansa ja ottavansa vastuun. Hän raottaa niin kamalaa maailmaa ettei tosikaan. Ihmisissä on paljon sadismia ja eriasteista sivullisiinkin kohdistuvaa yleistettyä rankaisevuutta ihan psykopaattien lisäksi, ja se tulee noin helposti näkyviin, vaikka paikalla on muita. Kuulun itse koulukuntaan, jonka mukaan hyvän ja pahan taistelu on totista totta, mutta rajalinjat eivät aina mene siellä missä haluamme ajatella niiden kulkevan, ja ne löytyvät myös jokaisen sisältä. Malliin se susi jota ruokit. En usko täydellisen väkivallattomuuden tavoitteluun, koska sellaisessa maailmassa kaikenlainen julmuus kätkeytyy häpeällisenä, ja uhrit eivät enää tiedä, mistä mureena heihin iski. Sähköpantoja on siis myös henkistä laatua. Uskon että on parasta, että väkivaltaisia impulsseja ei demonisoida vaan ne myönnetään tosiasiaksi ja pohditaan, mistä ne kulloinkin nousevat. 

Minustakin sähköpanta on arveluttavaa viihdettä. Mutta niin se on valtaosalle yleisöstäkin, joka oli lähetyksessä ilmeisesti aika nuorta, ja iässä, johon keskinäinen yllytyshulluus kuuluu, ja jolla on ilmeisesti luonnonvalinnallisia tarkoituksia. Tyhmänrohkeille käy kehnommin kuin muille, ja muut oppivat itsesäätelyä ja järkevää riskikartoitusta katsoessaan, kun villein mätkähtää puusta. Ehkä olisi parempi, että nuorisolle puhuttaisiin ilmiöstä tähän sävyyn kuin varoitellen kaikesta hauskasta. Ensinmainittu kuvaus ehkä auttaa nuorisoa itsekin miettimään etukäteen, mikä on järkevää ja mikä ei. Asun maaseudulla, ja lähiympäristössä on uskomaton tiheys liikenneonnettomuuksissa kuolleita ja nipin napin selvinneitä. Vaikkei tämä edes ole pimeintä syrjäseutua. Eli ryhmän käsitys järkevästä riskistä voi olla kovassa paineessa aivan väärin säädetty. Tässä kohtaa kuitenkaan mielestäni ei. Eiköhän Määninin tärisevä käsi ollut sentään näyteltyä. Ja itsehän hän pyysi lisää, eli sikäli säädin oli hänellä itsellään. 

Vierailija
9360/13807 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on täällä näköjään aika monta, joilla on päänsisäiset Vörådagarit tänä viikonloppuna meneillään! 😃 

Taidan päättää viikonloppuni siihen, että katson sen Vörjeans-haastattelun vielä kerran (ehkä viides kerta tai jotain) ja kiinnitän erityistä huomiota Tommyn farkkuihin ja hymyyn sekä Freppaan antamassa sähköiskuja. Saas nähdä mistä kaikista näkökulmista se video pitää vielä katsoa. 🤭 Pari kolme ekaa kertaa meni yrittäessä ymmärtää ruotsia/vöyriä... ja sit oon kiinnittänyt erityishuomiota mm. siihen miten Freppa vapautuu jammailemaan biisien aikana selin kameraan. 😄