Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (13803)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin toisellakin on ollut naurusta puutetta tänä melkein vuoden harmaimpana päivänä, niin tässä teillekin. Tuttu klippi varmaan kaikille, mutta kyllähän tuo Jakobin kikatus väkisinkin vie suupielet hymyyn.
Joo, tää on siitä Joelin Lidret-sarjasta. Jakobin romahtamisia on aina yhtä lumoavaa seurata, mutta jos suoraan sanon, niin Joelin kysymys on ihan typerä. Tarkoitus on tietysti olla humoristinen, mutta mä oon sitä mieltä, että tuollaisia kysymyksiä ei vuonna 2025 kuulu esittää edes huumorimielessä. Kiristääkö mulla nyt vaan kukkahattu liikaa vai mitä sanoo muut?
Nämä kysymykset ja vastaukset oli leikattu pois lopullisesta podcastista, koska ne olivat asiattomia. Kavereiden kesken pöhköilivät. Sitähän sinä kysyit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin toisellakin on ollut naurusta puutetta tänä melkein vuoden harmaimpana päivänä, niin tässä teillekin. Tuttu klippi varmaan kaikille, mutta kyllähän tuo Jakobin kikatus väkisinkin vie suupielet hymyyn.
Joo, tää on siitä Joelin Lidret-sarjasta. Jakobin romahtamisia on aina yhtä lumoavaa seurata, mutta jos suoraan sanon, niin Joelin kysymys on ihan typerä. Tarkoitus on tietysti olla humoristinen, mutta mä oon sitä mieltä, että tuollaisia kysymyksiä ei vuonna 2025 kuulu esittää edes huumorimielessä. Kiristääkö mulla nyt vaan kukkahattu liikaa vai mitä sanoo muut?
Ei kiristä liikaa. Kahden ei-heteron lapsen äitinä tuntuu pirun pahalta tuollainen äijä"huumori". Sen ymmärrän, että ylilyöntejä sattuu ja hienoa, että Joel itse älysi leikata mauttomuutensa lopullisesta ohjelmasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiristä liikaa. Kahden ei-heteron lapsen äitinä tuntuu pirun pahalta tuollainen äijä"huumori". Sen ymmärrän, että ylilyöntejä sattuu ja hienoa, että Joel
Tuossahan kyllä nimenomaan naurettin henkilöille, joilla on asenne seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Selkeyden vuoksi vielä todettiin molemmin puolin, että seksuaalivähemmistöön kuuluvat Euroviisuissa on todella hyvä juttu ja ovat erittäin mukavia.
Tuo saunanpuhtoinen pyhäkouluimago voisi pidemmän päälle osoittautua taakaksi, joten on ehkä hyvä, että rinnalle kaivavat vähän vanhaakin tuotanto, joka ei ole kaikki niin siveää. Vaikka Vörjeans on niin paksua parodiaa, että fanit jäävät siihen kiinni kuin siirappiin, se samalla rikkoo liian sileää kuvaa. Muistuttaa, että näissä on paljon muutakin puolia, ja ovat oikeita ihmisiä eivätkä kiiltokuvia.
He itse päättivät intin jälkeen ruveta tekemään "Pipp Poppia" saadakseen radiosoittoa myös nuortenkanavilla. Silloin syntyi Heimani i skick. (Tämä tieto Wikipediasta) Monet heidän kappaleensa sisältävät pikkutuhmia elementtejä kivasti ristiriidassa tyylilajin kanssa. Polka i Pittjärv paviljongen kuulostaa niin kovin viattomalta...
Tylsän torstain piristykseksi suosikkivideoni viisukiertueelta. Samastun Keviniin joka päivä.
Onko KAJ kutsuttu Linnan juhliin?
Vierailija kirjoitti:
Onko KAJ kutsuttu Linnan juhliin?
Ei ole varmaa (eivät ole jakaneet kutsua somessa eikä mistään muualta ole tullut tietoa että olisi kutsuttu), mutta hyvin todennäköisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan tuo tieto tuon lauantain konsertin striimaamisesta pitää paikkansa? Ei ole missään muualla mitään mainintaa/tietoa asiasta, kuin tuolla Stadissa-sivulla.
Joo. Mä epäilen nyt kovin vahvasti, että tuo ei pidä paikkaansa. Asiasta ei ole mitään varmaa tietoa missään, ei harmain päivä -tapahtumasivuilla, ei Ruutu. fi sivuilla... Nyt eletään jo torstaita ja konsertti on lauantaina. Kyllä nyt jo pitäisi infoa olla virallisemmin näkyvissä.
Ainoa on tuo stadissa.fi tapahtumasivusto missä asiasta sanotaan. Ovatkohan tarkistaneet mitä kirjoittavat...?
Epäilen. Sorry vaan.
Stadissa.fi on saattanut uskoa tekoälyn tuottamaan, aina niin luotettavaan tietoon. Mä itsekin kerran tsekkasin, mitä sanottavaa sillä on tämänvuotisesta Harmaimman päivän konsertista, ja tää älyn jättiläinen vastasi, että konsertti pidetään 8.11.2025 Senaatintorilla, siinä esiintyy suuren suosion saavuttanut Kaj-yhtye, ja että konsertti striimataan Ruutuun.
Tekoälyttömän vastaukset tosin tuntuu vaihtuvan joka päivä, joten en tiedä, mitä hänen typeryydellään olisi tänään asiasta sanottavaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Stadissa.fi on saattanut uskoa tekoälyn tuottamaan, aina niin luotettavaan tietoon. Mä itsekin kerran tsekkasin, mitä sanottavaa sillä on tämänvuotisesta Harmaimman päivän konsertista, ja tää älyn jättiläinen vastasi, että konsertti pidetään 8.11.2025 Senaatintorilla, siinä esiintyy suuren suosion saavuttanut Kaj-yhtye, ja että konsertti striimataan Ruutuun.
Tekoälyttömän vastaukset tosin tuntuu vaihtuvan joka päivä, joten en tiedä, mitä hänen typeryydellään olisi tänään asiasta sanottavaa. :)
Hänen Typeryydellään... tirsk! Tämän saanee nyysiä käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiristä liikaa. Kahden ei-heteron lapsen äitinä tuntuu pirun pahalta tuollainen äijä"huumori". Sen ymmärrän, että ylilyöntejä sattuu ja hienoa, että Joel
Kyllä nyt tädeillä vähän liikaa kukkia on hatussa. Itse en nää, mikä tuossa nyt oli niin suurta ylilyöntiä. Joel kysyy, onks euroviisuissa paljon homoja (onhan siellä!), ja Jakobia alkaa naurattaa se että Joel on niin huolestunut. Varmaan on tosi hermostunut siitä, ettei vaan loukkaa ketään. Tää on vähän kaksiteräinen miekka, että halutaan normalisoida se että yhteiskunnassa on esillä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä, mutta samaan aikaan heitä ei saa kuitenkaan missään nimessä mainita kun aina joku suuttuu. Mielestäni tuossa klipissä ei tehdä homoista pilkkaa.
Mä ajattelin ensin, että en avaa suutani tästä asiasta. Koska mä olen täällä vain Kaj'n fanina, eikä mun seksuaalisella suuntautumisella ole sen kanssa mitään tekemistä. Mutta kyllä, tuo Lidretin kohta, jossa Joel yllättäen nosti meidät tikun nokkaan voimatta pidätellä nauruaan, tuntui onttona tunteena vatsanpohjassa. Että taasko. Moni luulee, että me voidaan nykyisin elää tasan niin kuin muutkin, mutta se ei pidä paikkaansa. Ymmärrän, että sitä ei voi ymmärtää, jos ei itse kuulu tähän joukkoon. Tiedän myös, että olen itse vastuussa omista tunteistani. Kunhan nyt sanoin. Mennään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin ensin, että en avaa suutani tästä asiasta. Koska mä olen täällä vain Kaj'n fanina, eikä mun seksuaalisella suuntautumisella ole sen kanssa mitään tekemistä. Mutta kyllä, tuo Lidretin kohta, jossa Joel yllättäen nosti meidät tikun nokkaan voimatta pidätellä nauruaan, tuntui onttona tunteena vatsanpohjassa. Että taasko. Moni luulee, että me voidaan nykyisin elää tasan niin kuin muutkin, mutta se ei pidä paikkaansa. Ymmärrän, että sitä ei voi ymmärtää, jos ei itse kuulu tähän joukkoon. Tiedän myös, että olen itse vastuussa omista tunteistani. Kunhan nyt sanoin. Mennään eteenpäin.
Nehän olivat poistettuja kohtauksia! Valmiiseen ohjelmaan ei päätynyt myöskään arvelu jonka mukaan KAJ'n suosio johtuu poikien kikkelin koosta eikä kysymys vetikö Jakob ennen lähetystä vessassa kokaiinia. Nyt pipot löysemmälle siellä.
Jos KAJ'ta ei tänään palkita vuoden suomenruotsalaisena, niin olisihan se valtava pettymys ja suorastaan vääryys. Se palkittava olisi sitten aika lailla nolona siinä juhlassa, ellei sitten omaa kovaa pokkaa. Ennen juhlaa Svenska Teaternin lämpiössä on tunnin verran "mingel" eli vapaata seurustelua. Mahtaako KAJ olla siellä pyörimässä? Jos, niin heiltä taatusti kysellään, onko kutsuja Linnan juhliin tullut. Netissä jotkut jo kertoilevat kutsustaan, esim. joensuulainen pariskunta, jonka rouvalla on laskettu aika marras-joulukuun vaihteessa 😮
Hei talkoolaiset ja muutkin: Lauantain keikalle tarvitsen idean.
Ajattelin ottaa villin lämmikkeeksi mukaan. Ja sitten tuli mieleen, että siihenhän voisi myös kirjoittaa jotain, jos vaikka näkyisi lavalle.
Onko ideoita? Tässä kävi nyt vielä niin, että Ikeasta oli valkoiset (halvat) viltit loppu, joten parhaan kontrastin takaamiseksi mulle jäi käteen vaaleanpunainen ja tumman harmaa viltti. Joka on väriyhdistelmänä vähän liikaa "rosa täck...carpe diem...luftin låkta röik" -henkeä, jotta tilaisuutta malttaisi jättää käyttämättä. (Meinasin siis leikellä toisen viltin kirjaimiksi ja harsia ehjään vilttiin. Jos ehdin, voi olla, että en.)
Koska olen (olemme) aina asiallinen asiantuntija, ajattelin jotain kohteliasta. Tyyliin: Snälla, kan ni hälsa Vörjeans att vi saknar dem! Tack.
Tai sitten jotain aivan muuta.
Ehdotuksia? (Tällä menolla mulla on ompelukerho Löylyssä lauantaina.)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ottaa villin lämmikkeeksi mukaan. Ja sitten tuli mieleen, että siihenhän voisi myös kirjoittaa jotain, jos vaikka näkyisi lavalle.
Onko ideoita? Tässä kävi nyt vielä niin, että Ikeasta oli valkoiset (halvat) viltit loppu, joten parhaan kontrastin takaamiseksi mulle jäi käteen vaaleanpunainen ja tumman harmaa viltti. Joka on väriyhdistelmänä vähän liikaa "rosa täck...carpe diem...luftin låkta röik" -henkeä, jotta tilaisuutta malttaisi jättää käyttämättä. (Meinasin siis leikellä toisen viltin kirjaimiksi ja harsia ehjään vilttiin. Jos ehdin, voi olla, että en.)
Koska olen (olemme) aina asiallinen asiantuntija, ajattelin jotain kohteliasta. Tyyliin: Snälla, kan ni hälsa Vörjeans att vi saknar dem! Tack.
Ehdotuksia? (Tällä menolla mulla on ompelukerho Löylyssä lauantaina.)
No mut siellä on hyvää aikaa ommella jos menet paikalle jo klo 11 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotuksia? (Tällä menolla mul
Saatan ollakin. Alan ottamaan tämän keikan koko ajan enemmän tosissani😂
Vierailija kirjoitti:
Jos KAJ'ta ei tänään palkita vuoden suomenruotsalaisena, niin olisihan se valtava pettymys ja suorastaan vääryys. Se palkittava olisi sitten aika lailla nolona siinä juhlassa, ellei sitten omaa kovaa pokkaa. Ennen juhlaa Svenska Teaternin lämpiössä on tunnin verran "mingel" eli vapaata seurustelua. Mahtaako KAJ olla siellä pyörimässä? Jos, niin heiltä taatusti kysellään, onko kutsuja Linnan juhliin tullut. Netissä jotkut jo kertoilevat kutsustaan, esim. joensuulainen pariskunta, jonka rouvalla on laskettu aika marras-joulukuun vaihteessa 😮
Aiemmin tällä viikolla täällä käydyn keskustelun perusteella en ylläty jos KAJta ei palkita vuoden suomenruotsalaisena. Toki toivon sitä ja he mielestäni sen ansaitsevat.
Vierailija kirjoitti:
No mä palaan tähän. Tuli pitkä, jaan kahtia. Varmasti on niin, että kaikkea ei tule ajatelleeksi ja osaa ei kertakaikkiaan voi tietää, mitä kokee johonkin vähemmistöön kuuluva. Mutta samaan aikaan vähemmistöjä on niin paljon, että useimmat meistä taitavat kuulua johonkin niistä, ja tuntevat siis omakohtaisesti tai vähintään läheisen kautta paljonkin siitä, minkälaisia tunteita nousee. Ja asiahan voi olla niinkin vakava, että joutuu pelkäämään henkensä puolesta, kuten hyvin tiedät asian aiemmin olleen oman vähemmistösi suhteen ja jossain määrin aina olevan. En tiedä tilastoja aiheesta, mutta varmasti on koko ajan homoja, jotka joutuvat väkivallan kohteeksi asian takia. Ja samaan aikaan on paljon muita vähemmistöjä, joiden hätää sinä tai minä emme hahmota emmekä edes tiedä siitä.
Ymmärrän, että jos asiasta on trauma kuten varmasti monella homolla on, kuvaamasi varoittamaton äkkitilanne voi triggeröidä tehokkaasti. Ja siitä asiasta olisi hyvä puhua paljon enemmän. Arvostan sitä, että tuo kohta on leikattu haastattelusta. Itse olen joutunut heterona ahdistelluksi liian nuorena ja jopa pelännyt henkeni edestä tilanteessa, ja sävähdän joka kerta kun seksirikollisuutta vähätellään, välillä menen pois tolaltani pitkäksi aikaa jos oikein pahasti sattuu. Nykyinen kaikkiaymmärtävä seksirikollisten rehabilitointipyrkimys on suolaa haavoihin usein niin taajaan, että aiempi ärsytys ei ole ehtinyt lievetä ennen seuraavaa. Jo tietyt nimet lööpissä muistuttavat, että elän maailmassa, joka ei piittaa eikä ymmärrä hittojakaan.
jatkuu...
Kiitos. Tarvitsin tätä.