Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13795)

Vierailija
8941/13795 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuota turboronk-kuvaakin katsoo, ei voi kuin hykerrellä sitä, millaista iloa nämä pöhköilijät ovat kouluaikoinaan tuottaneet myös opettajilleen, jotka ovat niitä aikoja lämmöllä muistelleetkin. Näiltä kuulemma saattoi kesken tunnin yhtäkkiä irrota joku ex tempore -sketsi tai -laulu, eikä opekaan voinut muuta kuin yhdessä muun luokan kanssa tikahtua nauruunsa. Häiriköitähän he eivät tietenkään olleet vaan lempeitä ilonpitäjiä ja hyviä oppilaita, kympin tyttöjen poikapuolisia vastineita.

En pidä siitä että kutsut KAJ'ta pöhköilijöiksi.

He ovat itsekin kutsuneet itseään pöhköilijöiksi. Heidän ensimmäisen albuminsa nimi on Professionella pjasalappar, ja pjasalapp tarkoittaa muun muassa koheltajaa ja hölmöilijää. He käyttivät alkuaikoina muutenkin paljon tuota sanaa pjas ja sen eri jo

Kyllä mä ymmärrän tuon ärtymyksenkin, ehkä he on oleellisesti nyt jotain ihan muuta kuin pöhköileviä teinejä, ja jos heillä on tarve tehdä itselleen tilaa aikuisina miehinä ja vakavasti otettavina taiteilijoina, niin ehkei nämä hellittelymuodot ole ihan viimeisen päälle mietittyjä, vaikka ne helpottavat vakavan fanin olotilaa. Itse aina huomaan kohottavani kulmia, kun Grim sanoo, että heidän touhunsa ovat silly. Kun ne tosiasiassa ovat ihan päinvastaista kuin silly. Tuijotamme taikasauvan heilautusta ja mietimme, oliko sen liikerata miten pöhkö tai naurettava. Itse temppu jää kokonaan näkemättä. 

Kuuntelin sähköpostienkeliä keikkataltioinnista, ja se jäi kalvamaan päähän. Se on niin ärsyttävä överiydessään, että ei ole oikein huvittanut kuunnellakaan. Äkkiä tajusin, että sehän on tarkoituskin. Sen kuuluu olla ärsyttävä. Ihan tosi ärsyttävä. Kuuntelen bändiä, joka haluaa minun ärsyyntyvän heidän biisiinsä niin että savu nousee korvista kunnes kuolen nauruun ja laulan sitä riemuissani mukana enkelikuorossa. Ei se ole pöhköä vaan nerokasta.

Vierailija
8942/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJlla on Spotifyssa lähes 1,4 miljoonaa kuuntelijaa, mutta silti uusin sinkku Karaoke ei ole noussut Spotarin listoilla Suomessa eikä Ruotsissakaan edes 200 kuunnelluimman joukkoon. BBB siellä edelleen on, mutta senkin parhaat kaksi viikkoa olivat toukokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8943/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain juuri katsottua Grimin videon, siis sen, jossa hän katsoo Botnia Paradisen. (Sarjassa absurdeimmat kirjoittamani virkkeet; vuosi sitten en tiennyt, että tuollaisia katso katsojaa -videoita on olemassa, saati että joskus ahmisin niitä netistä.) En spoilaa, mutta kerron, että hänen silmissään kimmelsivät kyyneleet useammin kuin kerran. Yllätyin siitä, mikä hänen lempikohtauksensa oli. En yllättynyt siitä, mitkä olivat hänen lempilaulunsa. Enkä yllättynyt omista reaktioistani. Käsittämättömällä tavalla tämä musikaali iskee kerran toisensa jälkeen.

Minäkin katsoin videon saman tien vaikka meni nukkumaanmeno myöhään. Olin niin halunnut nähdä BP:n taas, mutta päättänyt odottaa kunnes voin katsoa sen Grimin kanssa. Onhan se nautinnollista katsoa kun toinen näkee sen ensimmäistä kertaa. Hänellä on hyviä huomioita musiikista. Itseltäni menee sellaiset ohi.

Kyllä minä taas ihmettelen tätä omaa innostustani. En minäkään ole koskaan aiemmin katsonut reaktiovideoita. En ole koskaan katsonut videolta musikaalejakaan. Livenä katson niitä mielelläni, mutta en mitenkään usein ole käynyt teatterissa. Ja nyt näitä kahta voisin näköjään katsoa vaikka kuinka monta kertaa. Mietin, että olenko niin yksinkertainen ihminen, että tarvitsen monta katselua innostuakseni. Kävisikö sama jonkun muunkin musikaalin kanssa, jos vaan katsoisin sen monta kertaa?

Botnia Paradisessa parasta ei mielestäni ole juoni. Se on enemmänkin sarja viihdyttäviä tapahtumia. Jakob sanoi, että risteilylaiva valikoitui aiheeksi, koska sinne on helppo saada monenlaista toimintaa. Niin on todellakin saatu! Tietysti jälkikäteen tässä viihdyttää ja ihmetyttää myös profetiaalisuus. Musiikki on monipuolista ja esitykset viihdyttäviä. Kyllä minulle vaan hyvinkin kelpaisi risteilyllä tuollainen Linda Q:n schlager-show.

Vierailija
8944/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses sentään, Axel ("Axel") on muuttanut meille. Viime yönä keskusteltiin hänen kanssaan Grimin videosta (hän piti siitä). Tämä alkaa olla kuin se vanha neuvostoliittolainen vitsi, jossa ulkomaalainen ihmettelee, miksi venäläiset parisängyt on kolmin- eikä kaksinmaattavia. "Koska Lenin on aina kanssamme." En tiedä, kuinka kauan tuo mun rakas ukkokultani kestää sitä, että Lenin on aina meidänkin kanssamme. Yritän toki rajoittaa hänestä/heistä puhumista parhaani mukaan, mutta aika kajahtaneitahan tässä ollaan.

Ja tunnin päästä pitäis taas istahtaa työpöydän taakse ja esittää vastuullista asiantuntijaa. Voi jösses sentään.

Vierailija
8945/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jösses sentään, Axel ("Axel") on muuttanut meille. Viime yönä keskusteltiin hänen kanssaan Grimin videosta (hän piti siitä). Tämä alkaa olla kuin se vanha neuvostoliittolainen vitsi, jossa ulkomaalainen ihmettelee, miksi venäläiset parisängyt on kolmin- eikä kaksinmaattavia. "Koska Lenin on aina kanssamme." En tiedä, kuinka kauan tuo mun rakas ukkokultani kestää sitä, että Lenin on aina meidänkin kanssamme. Yritän toki rajoittaa hänestä/heistä puhumista parhaani mukaan, mutta aika kajahtaneitahan tässä ollaan.

Ja tunnin päästä pitäis taas istahtaa työpöydän taakse ja esittää vastuullista asiantuntijaa. Voi jösses sentään.

Voi Axel saisi mielellään muuttaa meillekin. Keskustelisin hänen kanssaan mielelläni monestakin asiasta.

Vierailija
8946/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

In your dreams ;)

Vierailija
8947/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grim! Jess! Ja Celeste juuri ilmoitti, että hänen vloginsa Kaj-reissusta Suomeen ilmestyy huomenna perjantaina, Keski-Euroopan aikaa kello 15.

Mun kalenterissani oli näköjään perjantai jo tänään torstaina. Vaikeita nuo viikonpäivät, kuka sen järjestyksen aina muistaisi. Celesten matkapäiväkirja tulee siis julki tänään 6.11.

Vierailija
8948/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grim! Jess! Ja Celeste juuri ilmoitti, että hänen vloginsa Kaj-reissusta Suomeen ilmestyy huomenna perjantaina, Keski-Euroopan aikaa kello 15.

Mun kalenterissani oli näköjään perjantai jo tänään torstaina. Vaikeita nuo viikonpäivät, kuka sen järjestyksen aina muistaisi. Celesten matkapäiväkirja tulee siis julki tänään 6.11.

Menkää mainostamaan muualle.

Vierailija
8949/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenska Kulturfonden jakaa tänään alueelliset palkintonsa ja Pohjanmaan palkinnon saa Boris Bränn, joka viimeksi kurkisti toscakakun sisältä KOI'ssa. Perusteluissa käytettiin palkinnonsaajista sanaa tulisielu. Miten sopivaa.

Vierailija
8950/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toscakakkumies! Muistan hänet hyvin. mutta Boriksella mahtaa olla muitakin ansioita, jos kerran Kulturfonden hänet palkitsee...?

Vierailija
8951/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toscakakkumies! Muistan hänet hyvin. mutta Boriksella mahtaa olla muitakin ansioita, jos kerran Kulturfonden hänet palkitsee...?

Teatterityön lisäksi mainittiin, että on esiintynyt musiikkivideoilla.

Vierailija
8954/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen musiikillisena moukkana oppinut tosi paljon tuolta Grimiltä. Itse tuijotan (kuin fågelholk) tarinankulkua, tekstejä ja tietysti näyttelijäntyötä, siinä se. Grim menee ja perkaa kappaleet tyylilaji tyylilajilta, sävelkulku sävelkululta ja instrumentti instrumentilta, löytää referenssit joka suuntaan ja antaa vielä napakasti arvion biisin tasosta. Tässä ihan vahingossa itsekin sivistyy.

Vierailija
8955/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin toisellakin on ollut naurusta puutetta tänä melkein vuoden harmaimpana päivänä, niin tässä teillekin. Tuttu klippi varmaan kaikille, mutta kyllähän tuo Jakobin kikatus väkisinkin vie suupielet hymyyn.

https://youtube.com/shorts/VRP_2AbZXxk?si=nONQZzBx0IU8yXTW

Vierailija
8956/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ'n jäsenet ovat Folktingetin ansiomitalin saajien joukossa.

Vierailija
8957/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau! Liittyykö tämä nyt siihen samaan Svenska dagenin palkintogaalaan, jota tänään vietetään Svenska Teaternissa vai jotain muuta? Ja niin, näytetäänkö tuo Svenskanin tilaisuus netissä tai telkkarissa? Tuppaa olemaan sellaista juhlahumua, että tässä menee yksinkertainen ihminen ihan sekaisin.

Vierailija
8958/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jollakin toisellakin on ollut naurusta puutetta tänä melkein vuoden harmaimpana päivänä, niin tässä teillekin. Tuttu klippi varmaan kaikille, mutta kyllähän tuo Jakobin kikatus väkisinkin vie suupielet hymyyn.

https://youtube.com/shorts/VRP_2AbZXxk?si=nONQZzBx0IU8yXTW

Joo, tää on siitä Joelin Lidret-sarjasta. Jakobin romahtamisia on aina yhtä lumoavaa seurata, mutta jos suoraan sanon, niin Joelin kysymys on ihan typerä. Tarkoitus on tietysti olla humoristinen, mutta mä oon sitä mieltä, että tuollaisia kysymyksiä ei vuonna 2025 kuulu esittää edes huumorimielessä. Kiristääkö mulla nyt vaan kukkahattu liikaa vai mitä sanoo muut?

Vierailija
8959/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau! Liittyykö tämä nyt siihen samaan Svenska dagenin palkintogaalaan, jota tänään vietetään Svenska Teaternissa vai jotain muuta? Ja niin, näytetäänkö tuo Svenskanin tilaisuus netissä tai telkkarissa? Tuppaa olemaan sellaista juhlahumua, että tässä menee yksinkertainen ihminen ihan sekaisin.

Tämä on eri. Näitä mitalinsaajia on 17. Vuoden suomenruotsalainen ilmoitetaan illan gaalassa, joka tulee sekä TV:stä että Areenasta 19.50.

Vierailija
8960/13795 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiomitalin saajat on lueteltu ainakin tässä jutussa, jossa haastatellaan yhtä mitalistia, kielilähettiläs Juho Rasaa. Ihan mielenkiintoinen artikkeli muuten. (Ja artikkelissa mainitaan myös KAJ) 

Tänään illalla Svenskanin juhlassa jaetaan käsittääkseni sitten kolme eri palkintoa, ja niiden saajia ei kai vielä tiedetä. Illalla sitten

Juho Rasa lärde sig svenska på Hanken och inspirerar nu tusentals elever | Huvudstadsregionen | Svenska Yle https://yle.fi/a/7-10087554

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi