Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (8998)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on tullut instaan julkaisu :) kiittävät ja miettivät josko ehkä joskus uudestaan
Nyt he uskaltavat jo tällaistakin miettiä. Mä muistan, kuinka he muinoin KAJ-10:n jälkeen (oikein tyytyväisinä mutta samalla realisteina) totesivat, että konsertti oli mahtava kokemus ja samalla heidän uransa ainutkertainen huippu ja että loppu mennään sitten taas vähän vaatimattomammin. :)
"Innan floppen"
Eilinen ilta asetti riman taas entistä korkeammalle. Jos KAJ On Ice toistetaan jossain toisessa kaupungissa jollain toisella areenalla, Ruotsissa tai Suomessa, fanit ovat valmiita täyttämään. Täälläkin yksi. Hep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kajpojjaat saisivat lähteä karaokeen laulamaan Sommartideniä, jos vaikka menisivät kesälomalle vaihteeksi? Virittäytyisivät tunnelmaan? Vai onko heillä ollut oikeasti kesälomaa milloin? Ilman mitään keikalle virittäytymisiä vähän väliä?
Kyllä heidän edellinen kesälomansa taisi olla vuonna 2024. Tänä kesänä se "loma" oli kolme päivää juhannuksen aikaan, kevät/kesäkauden ainoa vapaa viikonloppu heidän kalenterissaan. Ihan mielellään soisi, että pitäisivät vaikka vähän pitemmänkin loman, kunhan ne vuoden vihoviimeisetkin keikat on heitetty.
Olihan heillä kiertueen jälkeen vähän lomaa, kyllä minä laskisin sen vielä kesälomaksi, kun elokuun puolella alkoi. Kaksi lähti vaimojensa kanssa Italiaan heti kiertueen jälkeen ja kolmas vähän myöhemmin. Mutta aika lyhyeksihän se loma tänä vuon
Lähtikö Jakobkin Italiaan? Yhdessä haastattelussa Kevin ja Axel sanoivat menevänsä, mutta Jakob puhui Maksamaasta.
Lähti, sekä häneltä että puolisolta oli reissulta kuvaa/videota Instassa.
Vierailija kirjoitti:
Okei mä en löydä, tosin en seuraa häntä
Törmäsikö muuten kukaan Celesteen konsertissa? Tai johonkin muuhun tubettajaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei mä en löydä, tosin en seuraa häntä
Jakob laittaa yleensäkin aika harvoin mitään ja silloin kun laittaa, laittaa yleensä niitä tarinoita, jotka poistuvat vuorokauden kuluttua.
Ollaan konsertissa kuvaamisesta mitä mieltä tahansa, laitan nyt kuitenkin tänne Nordiksessa taltioidun Karaoken. Vaikka en itse edes päässyt paikalle, jännitin täällä kotisohvalla Axelin suoriutumista live-vedosta, mutta näköjään aivan turhaan. Hänhän hoiti homman kotiin liput liehuen! Mikä ääniala meidän Kurt Bymanilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vörjeans oli varmasti eniten yleisöä jakanut osuus. Jos sitä ei yhtään tunne, eikä ymmärrä sanoja, menee varmasti ohi. Tai ekalla kuulemma voi ehkä mennä ohi, vaikka tajuaisi sanatkin.
Mutta varsinkin Marlee on tosiaan sellaista taituruutta, että kun sen tajuaa, on todella kuin tynnyrillinen hunajaa yleisölle. Mutta sitä ei voi vetää yllättäen erikseen, joten se tarvitsisi muut biisit "ympärilleen". Itselle ja monelle muulle se oli varmasti keikan kohokohta. Facebookissa juuri siitä kaivattiin videoita ja ei keikalla olleet olivat hajalla juuri sen vuoksi, että jäivät paitsi Vörjeansista. Eli kun se kolahtaa, se kolahtaa todella kovaa, sen rinnalla kalpenee normaali kaj-fanitus.
Itsekään en aluksi tajunnut Marlene-hypetystä, mutta useamman kuuntelun ja sanoituksien perehtymisen jälkeen olen ollut aivan myyty.
Enkä siis muuten välitä rockabillystä tyylilajina, mutta ehkä juuri sen vuoksi se kolahtaa ironisuudessaan.
No nimenomaan, tosi ymmärrettävästi olette selostaneet tätä asiaa. Ja onhan se myönnettävä, että komeasti ne sitä vetää. Aloitus kun läsähti korville, niin olihan vaikuttavaa.
Täällä aiemmin mietittiin, lauloiko Määnin Marlenen kokonaan vai oliko jotain sensuroitu. Kuuntelin sen nyt nettiin ladatusta klipistä ja kyllä, biisi tuli ihan täydellisenä, ei ollut sanaakaan karsittu. Marlene oli just se sama naarasleijona lampaan kimpussa kuin ennenkin, seisova pöytä oli katettu ja vesisängystä tuli lopulta vedet pihalle. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä myös kiinnitin huomiota siihen, kuinka heterogeeniseksi se "tätiyleisöksi" etukäteen leimattu porukka paikan päällä osoittautui. Alakouluikäisiä, teinejä, nuoria, aikuisia, keski-ikäisiä ja senioreja, kaikkia sukupuolia, ja katsomossa sorisi kielten sekamelska kuin Baabelin tornin jälkimainingeissa. Kaj on varsinainen YK potenssiin kaksi.
Mä olin hyvissä ajoin paikalla enkä viitsinyt istuskella toista tuntia penkillä, joten kuljeskelin aikani kuluksi pitkin hallin käytäviä katsomassa ihmisiä. Sama havainto itsellä, että todellakin kaiken ikäisiä ja paljon miehiä. Kuten joku sanoi, ei olisi yleisöstä arvannut millaista sirkusta ovat menossa katsomaan.
Hieno myös tuo vertaus YK:hon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instassa joku toivoo, että SVT esittäisi konsertin televisiossa. Oliko siellä siis kamerat paikalla, taltioitiinko konsertti muuallekin kuin fanien puhelimiin?
Kyllä oli kuvaajat. Keskellä kenttää oli siinä pömpelissä kuvaaja ja lavan edessä parikin kameramiestä joista toinen kuvasi permannon eturiviäkin monta kertaa.
Oli siellä tosiaan näitä kuvaajia. En silti tiedä, oliko Ylen kuvaajat vaiko ei. Onhan siellä varmasti kuvaaja tai pari ihan sinne screenillekin kuvaamassa. Elokuussa kun olin Ultra Bran keikalla joka kuvattiin Ylelle, niin siellä oli permannon yli viritetty vaijerissa oleva kamera ja lavallakin pyöri kameramies tai pari. Mitään näin isoa setuppia tuolla ei ollut, mutta en kyllä tiedä tuota yhtä esimerkkiä lukuunottamatta millaisella kalustolla yleensä kuvaavat niitä taltiointeja. Mutta toivossa on hyvä elää, olisi upeaa päästä elämään tuo ilta uudestaan kunnon livetaltioinnin muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä aiemmin mietittiin, lauloiko Määnin Marlenen kokonaan vai oliko jotain sensuroitu. Kuuntelin sen nyt nettiin ladatusta klipistä ja kyllä, biisi tuli ihan täydellisenä, ei ollut sanaakaan karsittu. Marlene oli just se sama naarasleijona lampaan kimpussa kuin ennenkin, seisova pöytä oli katettu ja vesisängystä tuli lopulta vedet pihalle. :)
Ei kyllä ollut sensuurista tietokaan. Löysin netistä videon, jossa näkyi myös nuo käden "eksymiset" etumukselle pariin kertaan. Kun heittäytyvät johonkin rooliin, tekevät sen aina täysillä eikä himmailla. Kun Määnin on lavalla, Määnin on lavalla. Eikä joku sivistynyt kainostelija. Vaikka yleisöä hieman punastuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Oi, kuultiin Dehär e min by! Olin varovaisesti toivonut jotain Botnia Paradisesta, ja lähinnä toiveissa oli Västerut. Mutta pidin lähes varmana, että eivät esitä mitään Gambämarkista, koska se on ollut KAJ10 konsertissa jo kerran mukana. Ja nyt sitten tämä iki-ihana kappale!! Se korvasi kyllä mulle Västerutin ihan täysin. Rakastan molempia kappaleita, mutta Dehär e min by on kyllä se kaikista paras 💚
Youtuben videolla kuuluu minusta kivasti läpi, miten kauniisti yleisökin sitä laulaa. Yksi monista tähtihetkistä, oli tosiaan monen huipennuksen keikka.
Ja myös säyseän Frepan repliikit oli säilytetty. Hän vaan kiltisti myötäili, että juu, töistä oli äite tulossa kun kaappasi Määninin kyytiinsä ja että joo, tuntomerkeistä päätellen se tosiaan oli mamman makuuhuone, ne suitsukkeet on matkamuisto Rodokselta. Lempeästi lopuksi hyväksyi senkin, että hän voi nyt sitten tästä lähtien kutsua Määniniä papaksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä kohta taisi puuttua.
Hööni hon va min kapten på skutan
On had kläder ja va utan
Hungro va on å ja va buffé
Vierailija kirjoitti:
Ja myös säyseän Frepan repliikit oli säilytetty. Hän vaan kiltisti myötäili, että juu, töistä oli äite tulossa kun kaappasi Määninin kyytiinsä ja että joo, tuntomerkeistä päätellen se tosiaan oli mamman makuuhuone, ne suitsukkeet on matkamuisto Rodokselta. Lempeästi lopuksi hyväksyi senkin, että hän voi nyt sitten tästä lähtien kutsua Määniniä papaksi. :D
Se oli kyllä aivan järkyttävä kohtaus. Freppa parka. Teki mieli mylviä että Free Freppa, mutta kun en nähnyt oikeasti mitä tapahtuu niin eihän siinä oikein voinut. Ihmettelin vain, että ei kuulu edes se vaimea protestointi mitä levyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kohta taisi puuttua.
Hööni hon va min kapten på skutan
On had kläder ja va utan
Hungro va on å ja va buffé
Mä luulen, että Axel tuossa kohtaa vaan unohti sanat tai meni sekaisin (kun on niin harvoin esitetty biisi) ja siksi nappasi tuohon kohtaan sanoja toisen säkeistön vastaavasta kohdasta. Ei siis tarkoituksella sensuroinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli kyllä aivan järkyttävä kohtaus. Freppa parka. Teki mieli mylviä että Free Freppa, mutta kun en nähnyt oikeasti mitä tapahtuu niin eihän siinä oikein voinut. Ihmettelin vain, että ei kuulu edes se vaimea protestointi mitä levyllä.
Freppa on vain suvaitsevainen, ei hänellä ole mitään hätää. Eikös hän levyversiossakin vaan mutise lempeästi jotain sen suuntaista, että kyllä äideilläkin on oikeus s*ksielämään? En nyt tarkkaan muista sanoja, mutta ajatus on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Freppa on vain suvaitsevainen, ei hänellä ole mitään hätää. Eikös hän levyversiossakin vaan mutise lempeästi jotain sen suuntaista, että kyllä äideilläkin on oikeus s*ksielämään?
Kyllähän siellä jotain rotestiakin esitetään, ne men vänta nu liti tms. Ja jotenkin se Freppan kommentti vaikuttaa enemmän siltä, että hän yrittää ottaa säyseästi ja on niin tottunut siihen, ettei osaa muutakaan, mutta joutuu nikottelemaan sentään kuitenkin. Että mamma on joo aika aktiivinen seksuaalisesti, muttamutta, ja Freppalla lyö tyhjää. On mielipide, muttei luottamusta, että uskaltaa uskoa siihen. Molemmista tilanne on oikeasti vaikea, mutta ei oikein tiedä mitä sille voisi eli ei mitään. Nämä erikoisten isäkandidaattien toilailut tuntuvat olevan mehevä teema heillä. Voihan Ruben I rutan, sanon minä.
"Innan floppen"