Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9168)
Mitä jossain kohtaa listasijoituksia katsoin, niin Karaoke taitaa olla tähän mennessä menestynyt paremmin Suomessa kuin Ruotsissa. Mietin johtuuko siitä, että ovat nyt tehneet promoa selvästi enemmän täällä, tai sitten vaan jostain syystä vetoaa enemmän suomalaisiin. Toivottavasti biisi saisi radiosoittoakin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se helppo reitti kävellä Pasilan asemalta paikan päälle, en tunne hirveästi Helsinkiä.
En tunne minäkään kovin hyvin, mutta mitä kartasta katsoin, ja muutenkin jonkinnäköinen käsitys alueesta, niin sanoisin että on helppo reitti. Itse käyn vielä välissä Kalliossa sijaitsevalla hotellilla, ja sekin vaikutti aika simppeliltä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se helppo reitti kävellä Pasilan asemalta paikan päälle, en tunne hirveästi Helsinkiä.
On yksinkertainen. Vain pari käännöstä ja Google mapsin mukaan 19 min kävellen
Vierailija kirjoitti:
Mitä jossain kohtaa listasijoituksia katsoin, niin Karaoke taitaa olla tähän mennessä menestynyt paremmin Suomessa kuin Ruotsissa. Mietin johtuuko siitä, että ovat nyt tehneet promoa selvästi enemmän täällä, tai sitten vaan jostain syystä vetoaa enemmän suomalaisiin. Toivottavasti biisi saisi radiosoittoakin.
Jostain syystä Ruotsin lehdet eivät ole kirjoittaneet Karaokesta. Ehkä tulee isompia juttuja KOI'n yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Radiosoittoa Karaoke tuskin saa. Ne soittolistat ovat nykyään niin kiveen hakattuja, eikä marginaalimusiikilla ole niille mitään asiaa. Valitettavasti.
Joku myös toivoi Ruotsin lehdistön kirjoittavan Karaokesta, mutta tuskinpa sitäkään tapahtuu. Ruotsalaismedia on alusta asti ollut hyvin hapanta. Toimivat täsmälleen Mäskis-Gunnarin neuvon vastaisesti ja tuomitsevat kirjan sen kansien perusteella lukematta sisältöä ollenkaan: "hassua murretta puhuvat suomalaiset maalaispojat teryleenipuvuissa tekevät varmasti junttimusiikkia". No, kuten sanottu, Kaj ei ole kaikkia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä Ruotsin lehdet eivät ole kirjoittaneet Karaokesta. Ehkä tulee isompia juttuja KOI'n yhteydessä.
Karaoken molli-sävelkulussa on niin paljon Suomi-iskelmää, että varmasti vetoaa suomalaisiin. Tekstipuolella tietysti on enimmäkseen Ruotsi-viitteitä.
Mä luulen, että ruotsalaismedia ja ehkä levy-yhtiötkin haluaa pitää Ruotsin omista tähdistä kiinni ja nostaa vain heitä esille. Onhan tämä vaisu suhtautuminen nähty pitkin matkaa. Mutta sehän se on pääasia, että kansa tykkää! Ja näkyyhän kovin moni siellä tykkäävän kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eivät ne yleisöt silti ihan pikkuriikkisiäkään ole, kun bändi myy jäähallin (lähes) täyteen!
Kun kerroin eräälle tutulle olevani menossa konserttiin, hän kysyi ensimmäisenä "onko niillä muitakin biisejä kuin se yksi". Olisi ehkä pitänyt vastata että ei ole, soittavat pelkkää bastua puolitoista tuntia uudelleen ja uudelleen. 😂
No mut jäähalliin tulee ihmisiä myös jotka kiinnostuneet ilmiöstä ns. kerta elämässä periaatteella, se ei vielä täysin kerro mitään.
Jokaisella tulijalla on oma motiivinsa. Sitä ei kysytä lippua ostettaessa.
Vierailija kirjoitti:
On, mutta melko pitkä ja tuulinen Länsi-Pasilaa ja vilkkaasti liikennöityä Nordenskiöldinkatua pitkin. Tule mieluummin bussilla tai raitiovaunulla. Reittiopas neuvoo.
KAJ tämän päivän Iltalehdessä https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/2bc999e9-38b4-4df2-ad91-010c425e6f09
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta melko pitkä ja tuulinen Länsi-Pasilaa ja vilkkaasti liikennöityä Nordenskiöldinkatua pitkin. Tule mieluummin bussilla tai raitiovaunulla. Reittiopas neuvoo.
Eihän se ole kuin reilun kilsan matka, äkkiähän tuon kävelee.
Vierailija kirjoitti:
KAJ tämän päivän Iltalehdessä https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/2bc999e9-38b4-4df2-ad91-010c425e6f09
Ovat treenanneet kolme päivää Vöyrillä. Hmm, ettei vaan olisi ollut Vörjeansin koko kokoonpano paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eivät ne yleisöt silti ihan pikkuriikkisiäkään ole, kun bändi myy jäähallin (lähes) täyteen!
Kun kerroin eräälle tutulle olevani menossa konserttiin, hän kysyi ensimmäisenä "onko niillä muitakin biisejä kuin se yksi". Olisi ehkä pitänyt vastata että ei ole, soittavat pelkkää bastua puolitoista tuntia uudelleen ja uudelleen. 😂
No ei tietenkään ihan pikkuriikkisiä. Jäähalliin tulee tietysti iso joukko vanhoja ruotsinkielisiä faneja. Suomessa on tämä vanha uskollinen kannattajakunta. Mutta en siltikään usko, että suomenkielisten joukossa on mitään kovin suurta fanikuntaa.
Axelhan kysyi Logomossa asiaa käsiäänestyksellä, en tiedä onko tehnyt sitä muillakin keikoilla. Turussa oli tuhatkunta ruotsinkielistä, toinen mokoma meitä muita plus eturivit vallanneet internationaalit. Keikkahan oli K18, eli lapsiperheilläkään ei suomalaisten määrä selity, ja suomalaiseksi meno oli aika reipasta ainakin puoliväliin asti, mihin itse luullakseni näin. En nähnyt Erikiä paikalla, eikä selfieitäkään otettu, niin ei ole tainnut jäädä todisteita miltä lavalta näytti, että pääsisi vertailemaan arvioita. Porissa taas tajusi sen, että kun väkeä on riittävästi, ei sitä itse näe ennen kuin vähän poistuessa, ja laitimmaiset ovat silloin jo lähteneet.
Suomalainen fanikunta ei välttämättä ole valtava, mutta on se isompi kuin olisin ajatellut. Se on toinen kysymys, mikä on fanituksen taso. Ja sehän ei välttämättä ole huono asia, ettei se nouse ihan herätyskokoustasolle, koska siitä seuraa kaikenlaisia sielunhoidollisia lieveilmiöitä niin paljon. Henkiset ja sosiaaliset hyödyt saadaan kevyemmälläkin fanikulttuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat treenanneet kolme päivää Vöyrillä. Hmm, ettei vaan olisi ollut Vörjeansin koko kokoonpano paikalla?
Ei hyvänen aika, jos niin on. Voivatko varmasti luottaa siihen, että Määninkin kampeaisi itsensä paikalle h-hetkellä ja vielä sellaisessa kunnossa, että hänet voisi päästää lavalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvänen aika, jos niin on. Voivatko varmasti luottaa siihen, että Määninkin kampeaisi itsensä paikalle h-hetkellä ja vielä sellaisessa kunnossa, että hänet voisi päästää lavalle?
No toivotaan parasta. Mietin että jos nämä kaksi muuta jäsentä asuvat edelleen Vöyrillä, harjoittelu siellä on järkeenkäypää.
Kyllä meitä on nyt hemmoteltu suomenkielisillä haastatteluilla monissa medioissa. Luen juuri Annan haastattelua ja se vaikuttaa oikein hyvältä ja mielenkiintoiselta. Joskus kesällä itsekin valittelin täällä, että suomenkielinen media ei ole kiinnostunut, mutta nyt on kyllä kelkka kääntynyt ja hienoa niin. Taisivat tosin saunakiertueen ajan pitää mediapaastoa muutenkin, varmaan ihan jaksamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole kuin reilun kilsan matka, äkkiähän tuon kävelee.
Puolitoista kilometriä
Vierailija kirjoitti:
Tää mua aina hämmästyttää, että KAJ tosiaan aloitti sketsiryhmänä. Pojat ei ilmeisesti aluksi edes tajunneet omaa musikaalisuuttaan ja musiikillista osaamistaan, ei vaikka Axel jopa opiskeli musiikkiopistossa viulistiksi. Mutta toimihan ne sketsit loistavana ideatyöpajana ja kirjoittajakouluna ja parhaat on kestäneet aikaakin tosi hyvin.
Minun silmiini pistää tämän lisäksi teatterillisuus. Teatraalinen ei taida olla tässä ihan oikea sana, mutta siis varmaan kaikki ymmärtää mitä tarkoitan, ja yksinomaan hyvässä mielessä. Ja olen samaa mieltä tuosta mitä sanot, ja se on tosi erikoinen vaikutelma kun miettii, miten korkea se taso on. Rakastan Ritzin levynjulkkarikeikkaa osittain juuri siksi, että se alleviivaa näitä kaikkia puolia yhtaikaa. Sen lisäksi että he ovat kuoriutumassa munkinkaapujen lisäksi lapsuuskaavuista omimman yleisönsä edessä.
Jotenkin tulee mieleen, että ehkä tässä on lapsuusyhteistyön miinuspuoli, he sitoutuvat ehkä hiukan lapsenomaisempiin ajatusmalleihin kuin mitä tekisivät jos yhteistyötä tehtäisiin aikuisena solmittujen kontaktien kanssa. Maalaismeininki supervaatimattomuuksineen korostuu ja tietty pikkupoikarooli puetaan kaikille, vaikka etenkin Axelia se epäilemättä ärsyttää ilmiälykkönä ja aiheuttaa näkemättä jäämisen tunnetta, jota täytyy osata käsitellä, vaikka korostettu altavastaajarooli pikkuveljenä kasvaneelle ehkä sopiikin. Ja koska he ovat hiukan boy band meille väkisinkin, yleisön reaktiot säilyvät yllättävän hellämielisinä edelleen, vaikkeivät enää ole meidän kaikkien melkeinsukulaisia vähintään. Heillä on käynyt ilmiömäinen onni siinä, että he tuntuvat pystyvän antamaan toisilleen tilaa kasvaa aikuiseksi, koska jokainen joka on kotona käydessään lipsahtanut vanhaan rooliin tietää, miten vaikeaa sitä on vastustaa. Heissä se näkyy hämmentävän vähän, ehkä siksi että vaikka Jakobilla on lapsen rooli ja kaksi muuta paimentavat isällis-äidillisesti, jokainen heistä ymmärtää ettei se ole koko totuus. Siitäkin tehdään teatteria, ja tiettyä kasvattavaa soinilaisittain sanottuna harjaamista näyttäisi esiintyvän, ja jokainen heistä tuntuu pitävän sitä positiivisena asiana. Mikä on väistämättä maalaisuuden parhaita piirteitä. Siellä ymmärretään eläinten ympäröimänä kasvaessa, että kukkoilu on aina vaarana jos kuripuoli ei toimi. Arvostan tosi paljon sitä, että eläimet on nostettu Karaoken taustaksi. Silläkin on ehkä suurempi merkitys kuin ensin osasin ajatella, vaikka eläinten kanssa on tullut töitä tehtyä ja niiden kasvattamaksi itseni pitkälti lasken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä on hauska! Mun käsittääkseni På Office Show on erittäin fiktiivinen ja yhtä paljon olemassa kuin Gambämark-tv ja Ruben i rutan. Näiden poikien omassa universumissa näitä riittää. :D
Vaasassa kai on Office niminen baari, jossa voisi olla komediailtoja, mutta KAJ on taitava saamaan ihmiset uskomaan tyhjää. Keväällä oli keskustelua siitä, onko Jäbän i Pampas olemassa ja joku vakuutti, että se löytyy YLE:ltä. Jakob näyttelee juuri niin kuin koulumusikaaleissa tehdään äänenpainoja myöten.
Kaj'ltahan on aikoinaan tullut myös trailereita erinäisistä elokuvista, milloin kotimaisista puukkojunkkaritragedioista ja milloin hollywoodtyylisistä Yksin kotona -perhekomedioista. Vielä en ole huomannut niiden saapumista valkokankaille. :)
Traileri on jo valmiina, joten ei ole leffa enää kuin tekemistä vaille valmis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nautin musiikista juuri tuollaisella hillityllä tavalla. 😄 Keskityn kuuntelemaan ja katsomaan ainutlaatuista livetilannetta. Kotona voi sitten laulaa levyjen päälle jos siltä tuntuu, sitä samaa levyä kun voi pyörittää yhä uudelleen ja uudelleen, mutta livenä haluan kuulla just sen artistin. Näyttää ehkä ulospäin tylsältä, mutta ei kyllä yhtään tunnu siltä. Ja enhän minä siellä keikalla se esiintyjä ole.
Mun elämääni Kaj on tuonut täysin uuden reaktiomallin. Mä olen tähän asti käynyt lähinnä oopperassa, ja siellähän käytöskoodi on hillitty+++. Villeimmillään saatetaan joskus taputtaa kesken näytöksen, jos joku aaria on esitetty poikkeuksellisen hyvin. Mutta normaalisti annetaan loppuaplodit ja siinä se. Kesällä elämäni ekassa Kaj-konsertissa (istumapaikat) radikaalisti hytkähdin
Mä olin myöhässä ja sain paikan piippuhyllyltä takakaarteesta. Joten mun uskoni on teissä siellä alhaalla: Teidän vastuullanne on pitää niin riehakkaan bileet, että tunnelma välittyy takimpaan nurkkaan saakka. Näin saisin KAJ-show'n lisäksi fani-shown.
Mä luotan teihin kuin vuoreen, hoitakaa homm kotiin! Jos ei muuten kehtaa, ajatelkaa edes mua. (Mä laulan sieltä ylhäälyä kyllä omasta puolestani.)
Kiitos.