Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9213)
Niinpä. Ikinä ei voi ennalta tietää, mitä mistäkin seuraa. Pojat ajattelivat vain kirjoittaa pienen laulun saunasta ja nyt he saavat pokkasuomella kakkua milloin missäkin.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ikinä ei voi ennalta tietää, mitä mistäkin seuraa. Pojat ajattelivat vain kirjoittaa pienen laulun saunasta ja nyt he saavat pokkasuomella kakkua milloin missäkin.
Ai että miten hauska kommentti sinulla. Melkein yhtä hauska kuin itse kakkuvideo.
Vierailija kirjoitti:
Kaj taisi itse nimittää sitä omien keikkojensa lavanedusjengiä moshpittiläisiksi. Vaikka sellaista virallista moshpit-aluetta heillä ei siis olekaan. Mutta tarkoittivat ilmeisesti sitä ensimmäisten rivien faniporukkaa, joka innokkaimmin hoilaa ja tanssii musiikin mukana.
Tosiaan KAJ näköjään kutsuu vielä porukkaa Nordiksen "moshpitiin" eli sinne permannolle bailaamaan. Siellä ilmeisesti on vielä vähän tilaa, vaikka istumakatsomot onkin myyty loppuun.
ÄLÄ RUOKI TROLLIA. Älä reagoi häiriköihin millään tavoin. Älä alapeukuta, älä vastaa, just ignore.
Huomenna jaetaan opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämät vuosittaiset Suomi-palkinnot. "Palkinto voidaan myöntää tunnustukseksi joko merkittävästä taiteellisesta urasta, huomattavasta taiteellisesta saavutuksesta tai lupaavasta läpimurrosta." (Wikipedia) Entäpä jos....
Bändeistä sellaisen ovat aiemmin saaneet mm. PMMP, Popeda ja Värttinä. Huomenna TV1:llä klo 19 palkintojenjako!
Vierailija kirjoitti:
Täältä löytyy konserttipäivän infoa: https://unitedstage.fi/shows/kaj/
Kiitos tästä, hyödyllistä tietoa. Olin ajatellut pakata mukaan vähän ilotulitteita ja meidän hirvikoiran, mutta täytyy nyt sitten jättää ne pois matkasta. ;)
Vierailija kirjoitti:
Huomenna jaetaan opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämät vuosittaiset Suomi-palkinnot. "Palkinto voidaan myöntää tunnustukseksi joko merkittävästä taiteellisesta urasta, huomattavasta taiteellisesta saavutuksesta tai lupaavasta läpimurrosta." (Wikipedia) Entäpä jos....
Bändeistä sellaisen ovat aiemmin saaneet mm. PMMP, Popeda ja Värttinä. Huomenna TV1:llä klo 19 palkintojenjako!
Mä saan huomenna kulttuurin Suomi-palkinnon. Muita palkinnonsaajia en tullut kysyneeksi.
Kuvaaminen ilmeisesti sallittua vain yksityiskäyttöön. Itseä tämä vähän harmittaa (vaikka toki ymmärrän miksi). En pääse itse paikalle useista eri syistä ja olen koko tämän ajan lohduttanut itseäni sillä, että some tulee varmasti olemaan täynnä klippejä joita voi ihailla ja joiden avulla voi lievittää tätä valtavaa harmitusta siitä etten päässyt paikalle. Mutta ilmeisesti nyt sitten someen ei näitä klippejä tule ja jään täysin paitsi:/ nyt harmittaa se etten pääse paikalle niin paljon että taidan pitää tämän ketjun plus muut somet kiinni joitakin päiviä lauantain jälkeen, jotta kuulisin mahdollisimman vähän mistä jään paitsi
Tuo yksityiskäyttöön tarkoittaa varmaan vain sitä, ettei saa ammattilaisvälineillä kuvata/äänittää kaupallisiin tarkoituksiin. Kännykät on kuitenkin sallittu, joten taatusti tulee someen klippejä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksityiskäyttöön tarkoittaa varmaan vain sitä, ettei saa ammattilaisvälineillä kuvata/äänittää kaupallisiin tarkoituksiin. Kännykät on kuitenkin sallittu, joten taatusti tulee someen klippejä.
Tuo yksityiskäyttöön kuvaamisohje koski nimenomaan puhelimella kuvaamista. Ammattilaisvälinneet kiellettiin erikseen.
Voiskohan olla, että kuten kaj10, koko keikka taltioidaan? Oispa kiva nähdä keikka vielä joskus myöhemmin, kun en itse pääse paikalle!
Näin syntyi mun lempisävelkulkuni Karaokessa. "Romanttinen", sanoo Kevin, ja niinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaaminen ilmeisesti sallittua vain yksityiskäyttöön. Itseä tämä vähän harmittaa (vaikka toki ymmärrän miksi). En pääse itse paikalle useista eri syistä ja olen koko tämän ajan lohduttanut itseäni sillä, että some tulee varmasti olemaan täynnä klippejä joita voi ihailla ja joiden avulla voi lievittää tätä valtavaa harmitusta siitä etten päässyt paikalle. Mutta ilmeisesti nyt sitten someen ei näitä klippejä tule ja jään täysin paitsi:/ nyt harmittaa se etten pääse paikalle niin paljon että taidan pitää tämän ketjun plus muut somet kiinni joitakin päiviä lauantain jälkeen, jotta kuulisin mahdollisimman vähän mistä jään paitsi.
Tuo "vain yksityiseen käyttöön" on niin sanottu kuollut kirjain, ja kaikki osapuolet kyllä tietää sen. Halliin tulee 10 000 kännykameraa ja niiltä lähtee valtava määrä klippejä youtubeen. Älä siis harmittele, kyllä me kotiin jäävätkin taatusti päästään konsertin annista nauttimaan. (Siitä voidaan sitten toki keskustella, kuinka eettistä tämä kuvaaminen on.)
Vierailija kirjoitti:
Voiskohan olla, että kuten kaj10, koko keikka taltioidaan? Oispa kiva nähdä keikka vielä joskus myöhemmin, kun en itse pääse paikalle!
Epäilemättä Erik sen taltioi. Mutta isoa tv-taltiointia varten tarvittaisiin (Svenska) Yle ja sen kalusto. Pidetään peukkua mutta pidetään mielessä, että Ylen budjettia on just leikattu todella rajusti.
Videoiden jakoon liittyy minusta kiinnostavaa eettistä pohdintaa. Toisaalta ymmärrän hyvin, että tekijänoikeudet ovat tärkeitä. Olen itsekin sellaisella alalla, jolla ne ovat olennaisia. Artisti ja tuotantoyhtiö tietysti tahtovat tienata itse, ja käsittääkseni joissain maissa lakikin edellyttää sitä, että tekijänoikeuksia valvotaan tiukasti, koska lipsumalla yhdessä kohdassa tekijänoikeuksien omistaja tavallaan ilmoittaa, että ei ole kiinnostunut pitämään kiinni oikeuksistaan.
Mutta toisaalta kuinka moni täälläkään fanittaisi KAJ'ta ilman kaiken maailman YouTube-pätkiä - saisivatko artisti ja tuotantoyhtiö kummoisiakaan tuloja? Periaatteessa kai kaikki keikkataltioinnit ja reaktiovideot ovat tekijänoikeuden vastaisia, koska niissä esitetään tekijänoikeuksilla suojattua musiikkia, mutta veikkaan, että ilman niitä faniyhteisö olisi aika paljon pienempi.
Jospa heiltä itseltään tulisi jossain vaiheessa hyvälaatuista materiaalia, jota on kiva katsoa ja kuunnella sekä äänen- ja kuvanlaadun että omantunnon puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan huomenna kulttuurin Suomi-palkinnon. Muita palkinnonsaajia en tullut kysyneeksi.
Onnittelut jo etukäteen! Kilistä Kaj'n kanssa, jos hekin sattuisivat mahtumaan palkittavien joukkoon.
Mikäli he niin kovasti toivoisivat ettei klippejä jaettaisi, niin eiköhän he olisi erikseen maininnut ettei niitä saa julkaista sosiaaliseen mediaan. Tuon yksityiseen käyttöön voi käsittää niin, ettei niitä saa käyttää kaupallisissa tarkoituksissa. Kaupallisia videoita on mahdollista tehdä myös puhelimella. Eli eivätköhän he olisi ilmaisseet selkeästi että videoita ei saa julkaista, mikäli se olisi kielletty. Ja eivät he edes pysty kontrolloimaan materiaalin leviämistä. Tuota lyhyiden klippien rajoitustakin on erittäin vaikea kontrolloida, ei siellä voi olla kukaan vahtimassa että kuvataan vain lyhyitä klippejä, siihen tarvittaisiin jokaiselle katsojalle oma henkilökohtainen järjestyksenvalvoja, ja sellaiseen ei resurssit riitä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksityiskäyttöön kuvaamisohje koski nimenomaan puhelimella kuvaamista. Ammattilaisvälinneet kiellettiin erikseen.
No ihan normisti saa puhelimella kuvata kyllä. Samat ohjeet kun muillakin keikoilla.
Jatkan vielä. Tuskinpa he ajattelivat, että osallistumalla Melloon heidän suomen taitonsa paranee.😄