Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9213)

Vierailija
7441/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zanoz Extra rakastui Karaokeen kertalaakista.  :)

Vierailija
7442/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt nousseet suosikeiksi monet KAJLANDin kappaleet. Båotjinista täällä onkin jo puhuttu ja se onkin ihan huippu. Nyt olen tykästynyt kappaleisiin När du ölar mer Torolf, Hadrittan ja En sista låt. Ensin mainittu on vaan niin hauska. En tiedä onko siinä syvällisempää sanomaa, mutta saa kyllä hymyn huulelle. Jos kaipaa energiaa, kannattaa kuunnella Hadrittan ja jos se ei riitä, niin Dågär åt böndrin päälle. En sista låt on kaunis ja haikea, jopa surullinen.

Näihin KAJLAND-juttuihinhan liittyy myös jotain tarinaa, mutta ainakaan itse en ole onnistunut niitä mistään löytämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7443/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän surullista joo, että me suomenkieliset oltiin niin pitkään pimennossa Kaj'sta, mutta toisaalta on kyllä ollut mahtavaa saada avata se täysi aarrearkku. Mehän ollaan päästy nauttimaan koko tuotanto yhteen putkeen ja ikään kuin jälkikäteislivenä seuraamaan heidän kehityskaartaan.

Ruotsinkielisille nuo herkut on tulleet muru kerrallaan vuosien mittaan ja he ovat aina joutuneet odottamaan, että mitä ja milloin seuraavaksi. Meille tipahti taivaasta ylitsepursuava buffetpöytä.  :)

Vierailija
7444/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sinne jäähallin toimistonumeroon, ja sain sellaisen vastauksen, että keikoilla ei ole pakko kentälle mentäessä jättää takkia narikkaan. Pieni käsilaukku myös ok. Kuitenkaan esimerkiksi sateenvarjoa ei saa ottaa mukaan, koska se tulkitaan lyömäaseeksi yms. 

Eli ei ainakaan jonotus hidastu tuon takia :) 

Vierailija
7445/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soundcloud. com sivuilta löytyy muistaakseni Kajlandin tarinatkin (esitettiinkö ne joskus jossain radiokanavalla...), sekä tietysti biisit. 

Vierailija
7446/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt nousseet suosikeiksi monet KAJLANDin kappaleet. Båotjinista täällä onkin jo puhuttu ja se onkin ihan huippu. Nyt olen tykästynyt kappaleisiin När du ölar mer Torolf, Hadrittan ja En sista låt. Ensin mainittu on vaan niin hauska. En tiedä onko siinä syvällisempää sanomaa, mutta saa kyllä hymyn huulelle. Jos kaipaa energiaa, kannattaa kuunnella Hadrittan ja jos se ei riitä, niin Dågär åt böndrin päälle. En sista låt on kaunis ja haikea, jopa surullinen.

Näihin KAJLAND-juttuihinhan liittyy myös jotain tarinaa, mutta ainakaan itse en ole onnistunut niitä mistään löytämään.

No onpas meillä sama maku! Ihan nuo samat kappaleet on minunkin suosikkejani. En sista låt on niin kaunis, ihastuin siihen välittömästi. Hadirittan sopisi hyvin vaikka KOIhin yhteislauluksi, kertsin osaa kaikki laulaa kun kerran kuulee. Ja toi Torolf on tosiaan hauska, onko kieli muuten stockholmskaa...? Ainakin terävät rrrr... t puuttuu. 

Vierailija
7447/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän surullista joo, että me suomenkieliset oltiin niin pitkään pimennossa Kaj'sta, mutta toisaalta on kyllä ollut mahtavaa saada avata se täysi aarrearkku. Mehän ollaan päästy nauttimaan koko tuotanto yhteen putkeen ja ikään kuin jälkikäteislivenä seuraamaan heidän kehityskaartaan.

Ruotsinkielisille nuo herkut on tulleet muru kerrallaan vuosien mittaan ja he ovat aina joutuneet odottamaan, että mitä ja milloin seuraavaksi. Meille tipahti taivaasta ylitsepursuava buffetpöytä.  :)

"Buffen är dukad."

Vierailija
7448/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zanoz kuuluu kyllä arvioijien aateliin. Hän on seurannut Kaj'ta jo pitkän aikaa. Tykkään yleensäkin noista briteistä, heidän ilmaisunsa ja tyylinsä sopii jotenkin paremmin suomalaiseen pirtaan kuin (joidenkin) amerikkalaisten.

Vierailija
7449/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajlandiin kannattaa ehdottomasti tutustua. Mulla itsellähän meni Kajland ensin ihan ohi, en hoksannut ollenkaan näiden tarinoiden ja biisien olemassaoloa. Olisko ollut peräti tämän palstan kautta kun kuulin koko Kajlandista.

Ensi kuulemalta osa näistä biiseistä vaikutti oudoilta eikä niin omaan makuun sopivilta. Mutta useamman kuuntelukerran jälkeen niistä alkoikin tulla aina vaan kiinnostavampia. Ja teksteihin perehtyminen sitten avasi biisien oivallisuuden lopullisesti. Jessus miten hauskat sanat esim. Skarvens död biisissä on 😊

Nuo tarinatkin olen kuunnellut läpi, mutta vaativat lisää kuuntelua, jotta tuo kieli avautuu vielä paremmin. Ihan kaikesta en saanut selvää. Useampi kerta varmasti auttaa. 

Vierailija
7450/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zanoz kuuluu kyllä arvioijien aateliin. Hän on seurannut Kaj'ta jo pitkän aikaa. Tykkään yleensäkin noista briteistä, heidän ilmaisunsa ja tyylinsä sopii jotenkin paremmin suomalaiseen pirtaan kuin (joidenkin) amerikkalaisten.

Joo mäkin tykkään hänen arvioinneistaan tosi paljon. Hän onkin hyvin laajasti katsonut myös vanhempaa tuotantoa.

Vierailija
7451/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soundcloud. com sivuilta löytyy muistaakseni Kajlandin tarinatkin (esitettiinkö ne joskus jossain radiokanavalla...), sekä tietysti biisit. 

Pitäisi ilmeisesti appin kautta kuunnella ja perustaa tili. Vai oletteko onnistuneet muutenkin kuuntelemaan?

Vierailija
7452/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpas meillä sama maku! Ihan nuo samat kappaleet on minunkin suosikkejani. En sista låt on niin kaunis, ihastuin siihen välittömästi. Hadirittan sopisi hyvin vaikka KOIhin yhteislauluksi, kertsin osaa kaikki laulaa kun kerran kuulee. Ja toi Torolf on tosiaan hauska, onko kieli muut

Sitä Hadrittanin kertosäettä mulla tuleekin laulettua ihan huomaamattakin. Ehkä tykkään siitä siksi että kerrankin joku jota pystyn laulamaan. Ja kun sitä laulaa, energiatasot nousee huomaamattakin.

Torolf kuulostaa vähän samantyylisesti lauletulta kuin. Vägg i vägg. Onko se sitten sitä dansband svenskaa?

Vierailija
7453/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän Hesarissa on DNA:lta näyttävä kokosivun mainos, joka kehuu firman "laajaKAJstaa". JoKAJnen asiakas on heille kuulemma tärkeä ja he tekevät KAJkkensa, jotta asiakastyytyväisyys nousisi entisestään.

Mainoksen kuvassa on kolme tyytyväistä mutta ehkä vähän KAJstapäisen näköistä pukumiestä. :)

Vierailija
7454/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kajland-linkki, toivottavasti tuli oikein! Tällä sivulla on kaikki jaksot. Mulla ainakin toimii tuosta vaan ao. jakson kohdalta klikkaamalla, ilman tilejä tai kirjautumisia. 

Stream KAJ | Listen to KAJland - Alla avsnitt playlist online for free on SoundCloud https://share.google/0CiXsp9hvuSDW6iDs

Hei, suurkiitos tästä! Linkki toimii. Mä en päässyt kirjautumaan noin vain mutta Facebook-vaihtoehtoa klikkaamalla pääsin sisään. Mahtavaa, että löytyy aina vaan uutta materiaalia kuunneltavaksi.

Vierailija
7455/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä itse olisi noin vuosi sitten ikinä voinut kuvitella, että hurahtaisin näin täydellisesti ruotsin kielen murteella laulettuun musiikkiin. Ruotsin kieltä vastaan ei mitään sinänsä ole, tykkäsin siitä koulussa ja mun mielestä se oli jopa helppoa. Ei vaan tullut sitä mitenkään kummemmin harrastettua enää koulun jälkeen. Saatikka kuunneltua ruotsinkielistä musiikkia tai otettua edes selvää, mitä kaikkea sillä puolella olisi tarjottavana. Ei vaan tullut mieleen. 

No nyt sitten tosiaan on avautunut tämä KAJ-maailma kaikkine puolineen ja vivahteineen. Ja kun se ei ole pelkästään nämä erinomaiset biisit, vaan heissä on niin paljon muutakin. Mihin kaikkeen vielä mahtavatkaan yltää urallaan, kun jo nyt näinkin nuorella iällä ovat saaneet aikaan vaikka mitä. 

Vierailija
7456/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä itse olisi noin vuosi sitten ikinä voinut kuvitella, että hurahtaisin näin täydellisesti ruotsin kielen murteella laulettuun musiikkiin. Ruotsin kieltä vastaan ei mitään sinänsä ole, tykkäsin siitä koulussa ja mun mielestä se oli jopa helppoa. Ei vaan tullut sitä mitenkään kummemmin harrastettua enää koulun jälkeen. Saatikka kuunneltua ruotsinkielistä musiikkia tai otettu

Tämä voisi olla munkin kynästä. Koulussa Ruotsi oli mulle aika helppoa, ja etenkin lukiossa tykkäsin siitä kun meidän ruotsinope oli tosi hauska, mutta eipä sitä ole varsinaisesti tullut sen jälkeen mihinkään käytettyä. Enpä olisi kans uskonut, että hurahtaisin ruotsinkieliseen musiikkiin ja ruotsintaito paranisi kohisten ihan tahattomasti. Ja ylipäätään että hurahtaisin tämäntyyppiset musiikkiin, kun mun suurimmat suosikit on yleensä metallia.

Kiitokset tuosta Kajland-linkistä, täytyypä tsekata.

Vierailija
7457/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun kynästä. Itäsuomalaisena ruotsin kielen taidolle ei ole ollut tarvetta ja se olikin päässyt vallan unohtumaan. Enpä tosiaan etukäteen arvannut että 2025 alan fanittaa jotain bändiä näin antaumuksella ja että yhtäkkiä olen ihan innoissani palauttelemassa ruotsin sanoja mieleeni. Elämä on yllätyksellistä. 😁

Vierailija
7458/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Kurt Byman, mäkin uskon vahvasti porttiteoriaan. Kurtilla ensimmäinen vaarallinen askel oli Elovena, mulla Nissan bromsa, jonka kaveri meilasi. Olin kyllä kuullut, että joku suomalainen on suosikki jossain Mellossa, mutta en juuri noteerannut, kun olen ikäni elänyt klasarikuplassani.

No, dramaattinen ojaanajo teki sellaisen vaikutuksen, että oli pakko tsekata, mitä muuta siellä ihme Vöyrissä oikein on puuhattu. Sitten iskikin juuri se ekstaasi, josta Kurt varoittaa. Nyt olen vielä tiukemmin jumissa kuin Jakobin veljen japsikärry.

Vierailija
7459/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten Kurt Byman, mäkin uskon vahvasti porttiteoriaan. Kurtilla ensimmäinen vaarallinen askel oli Elovena, mulla Nissan bromsa, jonka kaveri meilasi. Olin kyllä kuullut, että joku suomalainen on suosikki jossain Mellossa, mutta en juuri noteerannut, kun olen ikäni elänyt klasarikuplassani.

No, dramaattinen ojaanajo teki sellaisen vaikutuksen, että oli pakko tsekata, mitä muuta siellä ihme Vöyrissä oikein on puuhattu. Sitten iskikin juuri se ekstaasi, josta Kurt varoittaa. Nyt olen vielä tiukemmin jumissa kuin Jakobin veljen japsikärry.

Juuri näinhän minullekin kävi. Nissan Bromsasta youtuben katselu alkoi ja tilanne on sittemmin kehittynyt täysin yllättäviin sfääreihin. Täällä on useampaankin kertaan keskusteltu siitä miten samanlaisia tarinoita meillä on. Moni on itseni lailla elänyt elämänsä käyttämättä ruotsin kieltä ollenkaan ja sitten yhtäkkiä ruotsinkielinen musiikki onkin lähes ainoata mitä tulee kuunneltua ja ruotsinkieliset haastattelut ja artikkelit kuuluvat jokapäiväiseen lukemistoon. 

Vierailija
7460/9213 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän toimii molempiin suuntiin. Kevin sanoi lauantaina Huomenta Suomessa miten arvokasta on ollut suomen kielen vertymisen myötä päästä sisälle suomenkieliseen kulttuuriin ja käydä katsomassa suomenkielisiä näytelmiä.