Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9213)

Vierailija
7401/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selailin tuossa aamulla youtubea, ja jossain olin näkevinäni kommentin, että Karaoke olisi (ilmeisesti Ruotsissa) toiseksi trendaavin video heti Taylor Swiftin jälkeen. Se meni mulla vaan niin nopeasti selatessa ohi, enkä enää paikallista sitä. 😲

Mutta jos muistikuvani on oikea, niin voi kyllä sanoa Jorma Uotisen tapaan, että "ei huono".

Todella monet ovat sanoneet tykkäävänsä tuosta videon estetiikasta. Samaa mieltä, mun mielestä se on oikein onnistunut. Ne pienet KAJ-hahmot pomppimassa siinä tekstin päällä on hauskoja, etenkin se den glider in -kohta. 

Den glider in -kohta riemastuttaa myös Ruotsissa. Yksi ruotsalainen kommentoija on (pitkin hampain, kuulemma tosi kipeää tekee) jopa selittänyt Cheeky the Monkeyllekin, mistä ilmaisu tuli kuuluisaksi.  :D

Vierailija
7402/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nobel-keskustelu on huippu. Ei voi kuin toivoa, että pokkaavat ne Nobelinsa samana vuonna, j

Mainio keskustelu. Nobel on elämäntyöpalkinto, joten maltetaan vähän odotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7403/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa joka kerta tulla katsomaan tätä sinänsä tarpeellista hyvän mielen keskustelua, kun ei voi ikinä tietää onko täällä sen mieleltään sairaan sadistin vihamielisiä provoja. Mutta kyllä tämä ketju tulee toimeen ilman minuakin. Sitähän hän toivoo.

Vierailija
7404/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karaoken tekstin tekoon ovat käsittääkseni osallistuneet myös Wrethov & kumppanit. En tiedä mikä heidän panoksensa tässä on. Oli miten oli, teksti on tosi kekseliäs. Sellaiselle - esim. joku ulkomaalainen - joka ei tiedä eikä tunnista noita lukemattomia viitteitä, mitä biisi sisältää, teksti on aivan normaali soljuva ja riimitelty teksti, jota on kiva kuunnella. Kuulija ei huomaa mitään erikoista. Mutta jos nuo viitteet sieltä löytää, niin biisihän on varsinainen riemukas nostalgiamatka menneisiin vuosiin ja nostaa mieleen vaikka mitä muistikuvia! Mun mielestä tosi hauska. 

Vierailija
7405/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutus tämän ketjun periaatteesta: häiriköihin ei reagoida mitenkään, ei alapeukuttamalla eikä varsinkaan vastaamalla. Poistatetaan solvaukset ja mennään eteenpäin.

Ilmiannoin juuri.

Samoin. Mitä enemmän ilmiantoja, sitä nopeammin sonta poistuu ja spämmääjä bännätään. Ollaan siis aktiivisia tässä asiassa.

Kannattaa myös muistaa, että nämä häiriköt voivat esiintyä monena eri henkilönä täällä. Kirjoittavat ensin jotain, ja kommentoivat sitten uudestaan jotain muka eri henkilönä. 

Vierailija
7406/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reaktiovideot oli mullekin täysin tuntematon ilmiö ennen Kaj'hin tutustumista. Suurin osa on tosiaan heppoista tavaraa, mutta on joukossa myös helmiä. Parhaita on musiikkikriitikkojen tekemät videot, ja niistä parhaimmat on samaa tasoa kuin laatujournalismissa. Ikään kuin katsoisi ja kuuntelisi arvostelun sen sijaan että lukee sen lehdestä.

Mulle erityisen kiinnostavia on klassisen musiikin, varsinkin oopperan ammattilaisten reaktiot. He huomaavat, kommentoivat ja selittävät asioita, joihin ei itse osaisi edes kiinnittää huomiota.

Laatujournalismista ja videoiden pätkimisestä puheenollen, eilisessä Huomenta Suomen KAJ-pätkässä oli HIEMAN  häiritsevää kun toimittaja alkoi puhua päälle juuri kun Axel lauloi sitä sooloaan Karaokessa. Ei oltu sitten yhtään vaivauduttu ottamaan selvää mikä kohta biisistä kannattaa näyttää yleisölle?

Vierailija
7407/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karaoken tekstin tekoon ovat käsittääkseni osallistuneet myös Wrethov & kumppanit. En tiedä mikä heidän panoksensa tässä on. Oli miten oli, teksti on tosi kekseliäs. Sellaiselle - esim. joku ulkomaalainen - joka ei tiedä eikä tunnista noita lukemattomia viitteitä, mitä biisi sisältää, teksti on aivan normaali soljuva ja riimitelty teksti, jota on kiva kuunnella. Kuulija ei huomaa mitään erikoista. Mutta jos nuo viitteet sieltä löytää, niin biisihän on varsinainen riemukas nostalgiamatka menneisiin vuosiin ja nostaa mieleen vaikka mitä muistikuvia! Mun mielestä tosi hauska. 

Kaj alkoi kirjoittaa Karaokea jo ennen Melloa ja tutustumista noihin ruotsalaistyyppeihin. Mahdollisesti heillä on sopimus, jonka mukaan Warnerin kautta julkaistavissa levyissä (joista tämä on nyt siis kolmas) on oltava näkyvillä myös Wrethovin ja kumppaneiden nimet, ovat ruotsalaiset faktisesti osallistuneet tai eivät. Tilanne on toinen sitten, kun he taas (toivottavasti pian) julkaisevat uutta musiikkia oman yhtiönsä Pjas Productionsin nimissä.

Vierailija
7408/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reaktiovideot oli mullekin täysin tuntematon ilmiö ennen Kaj'hin tutustumista. Suurin osa on tosiaan heppoista tavaraa, mutta on joukossa myös helmiä. Parhaita on musiikkikriitikkojen tekemät videot, ja niistä parhaimmat on samaa tasoa kuin laatujournalismissa. Ikään kuin katsoisi ja kuuntelisi arvostelun sen sijaan että lukee sen lehdestä.

Mulle erityisen kiinnostavia on klassisen musiikin, varsinkin oopperan ammattilaisten reaktiot. He huomaavat, kommentoivat ja selittävät asioita, joihin ei itse osaisi edes kiinnittää huomiota.

Laatujournalismista ja videoiden pätkimisestä puheenollen, eilisessä Huomenta Suomen KAJ-pätkässä oli HIEMAN  häiritsevää kun toimittaja alkoi puhua päälle juuri kun Axel lauloi sitä sooloaan Karaokessa. Ei oltu sitten yhtään vaivauduttu ottamaan selvää mikä kohta biisistä kannattaa näyttää yleisölle?

Tosta Axelin osuuden päälle puhumisesta tuli mieleen, että eilisessä Huomenta Suomen haastattelussakin juontaja puhui juuri Axelin osuuden päälle ja video katkaistiin juuri sen korkean nuotin jälkeen. Ärsytti. Olisi ollut kiinnostavaa kuulla miten Axel lauloi ne taustaosuutensa vikassa kertsissä. Itse en pääse sitä livenä kuulemaan ainakaan vielä kun en ole tulossa KAJ on Iceen. 

Vierailija
7409/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutus tämän ketjun periaatteesta: häiriköihin ei reagoida mitenkään, ei alapeukuttamalla eikä varsinkaan vastaamalla. Poistatetaan solvaukset ja mennään eteenpäin.

Ilmiannoin juuri.

Samoin. Mitä enemmän ilmiantoja, sitä nopeammin sonta poistuu ja spämmääjä bännätään. Ollaan siis aktiivisia tässä asiassa.

Kannattaa myös muistaa, että nämä häiriköt voivat esiintyä monena eri henkilönä täällä. Kirjoittavat ensin jotain, ja kommentoivat sitten uudestaan jotain muka eri henkilönä. 

Jep, tämän ketjun alkuaikoinahan tää harrasti sitä että lainasi omaa viestiään ja esitti komppaavaa henkilöä kommentoimalla "Tämä!!" 😂 

Vierailija
7410/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nobel-keskustelu on huippu. Ei voi kuin toivoa, että pokkaavat ne Nobelinsa samana vuonna, j

Maltetaan, maltetaan. Vanhin tämän vuoden kemian nobelisteista on noin yhdeksänkymppinen, joten Kevinkin joutuu vielä vähän vartoomaan. Kemian Nobelia hänelle siis veikkasi Axel (kun piti vastata kysymykseen, kuka kolmesta on todennäköisin Nobel-voittaja ja missä lajissa), jonka mukaan Kevin on niin monipuolinen mies, että kyllä hän vielä mullistavan syöpälääkkeenkin keksii. :)

Vierailija
7411/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karaoke on nyt ykkösenä YouTuben trendaavissa kappaleissa.

Vierailija
7412/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Sitä ennen sen hymy-Nobelin voisi kyllä Jakobille ansaitusti myöntää. 

Vierailija
7413/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannoin juuri.

Niillä sekopäillä on selvästikin aivan liian paljon aikaa ja aivan liian vähän rakentavaa tekemistä. Sananvapauteen sisältyy aina vastuu. En halua ymmärtää miten jotkut voivat saada kiksejä ja orkkuja toisten kiusaamisesta.

Vierailija
7414/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaj alkoi kirjoittaa Karaokea jo ennen Melloa ja tutustumista noihin ruotsalaistyyppeihin. Mahdollisesti heillä on sopimus, jonka mukaan Warnerin kautta julkaistavissa levyissä (joista tämä on nyt siis kolmas) on oltava näkyvillä myös Wrethovin ja kumppaneiden nimet, ovat ruotsalaiset faktisesti

Sorry, English again:

You dont get a songwriting credit if you didnt actually contribute to the song. Thats just not how it happens. BBB started out with just Anderz Wrethov but he had a creative block and called the other 2 Mello songwriters to help out. They probably started Karaoke as KAJ and then collaborated with them again to finish it. You can tell by the production style.

Many Mello artists are still signed with a record label but Axel said their contract was really tight (at their request) because he didnt want Warner owning or taking royalties from their older, pre-Mello music.

Vierailija
7415/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko trolleille. Jos vastaatte, heidän suolituotoksensa jäävät elämään täällä ikuisesti senkin jälkeen, kun originaali on poistettu.

Älkää edes alapeukuttako. Älkää antako heille minkäänlaista huomiota, sen perässä he tänne tulevat.

Vierailija
7416/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannoin juuri.

Niillä sekopäillä on selvästikin aivan liian paljon aikaa ja aivan liian vähän rakentavaa tekemistä. Sananvapauteen sisältyy aina vastuu. En halua ymmär

Se on aika monessa vauvan ketjussa näin, Umk 25 ketjun jos muistaa niin meni pelkäksi riitelyksi ja esiintyjien haukkumiseksi/solvaamiseksi koko ketju, ja tais olla sama siinä euroviisuketjussa. Lopulta sitten lukittui kokonaan. Paras ois vaan hyppiä noiden viestien yli.

Vierailija
7417/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ RUOKI TROLLIA. Perussääntö nro 1.

Vierailija
7418/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Karaoke on nyt ykkösenä YouTuben trendaavissa kappaleissa." 

Mä olen taas kerran niiiiiiiin ylpeä meidän pojista! 

Vierailija
7419/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Mä olen ylpein siitä, millaiset arvot heillä on ja kuinka lahjakkaita he ovat. Mutta olen kyllä ylpeä siitäkin, että heidän lahjakkuutensa saa tunnustusta. Eivät he tietenkään tähtää palkintoihin tai ykkössijoihin vaan haluavat vain tehdä työnsä mahdollisimman hyvin. Se sitten poikii kaikenlaista.

Vierailija
7420/9213 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin monta syytä pitää Kaj'sta. Mulla yksi tärkeimmistä on tuo heidän ei-toksinen maskuliinisuutensa. Miettikääpä, millainen paikka tämä maailma olisikaan, jos kaikki miehet olisivat tuollaisia.

(Kyllä, myös meillä naisilla on paljon, paljon parantamisen varaa. Mutta tämän ketjun aihe on Kaj.)