Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin lauantai-illan ratoksi osan Kaj10:stä ja hämmästelin nopeita vaatteiden vaihtoja. Esim. Vems pojkin jälkeen Jakob oli hetkessä takaisin lavassa Bärikinginä! Eipä onnistuisi itseltä, jumittaisin jossain lavan takana lahkeisiini sotkeutuneena. 😂
Hänellä saattoi olla liivi valmiiksi hupparin alla ja nuo camouflage-housut ovat sen verran väljät, että ne on voitu vetää niiden valkoisten pöksyjen päälle.
Näppärästihän nuo vaihdot on suunniteltu. Bärikingin jälkeen Axel tekee parin minuutin sketsin puhelimien kanssa ja sitten tulee Manlig vänskap, jossa Jakob ja Kevin ovat aluksi vain videolla. Saavat vaihdettua junttokuteet pois.
Mitä muuten tuossa Karaokessa tarkoittaa nerölad? Veikkaisin että oluen kastelema, tai jotain siihen suuntaan mutta en oo varma.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuten tuossa Karaokessa tarkoittaa nerölad? Veikkaisin että oluen kastelema, tai jotain siihen suuntaan mutta en oo varma.
Oikein veikattu. Sitä se tarkoittaa, paperista karaokelistaa jolle on läikkynyt olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein veikattu. Sitä se tarkoittaa, paperista karaokelistaa jolle on läikkynyt olutta.
Onkohan Torolf ollut asialla?
Mä oon törmännyt youtubessa universumin luultavasti huonoimpaan reaktiovideoiden tekijään, mutta annan nyt tälle Gregille oman 15-minuuttisen tässä ketjussa. Ihan vain koska hänkin on Kaj-fani ja on nyt reagoinut Karaokeen. Sisältövaroitus: hän on siis TODELLA surkea. :D
Vierailija kirjoitti:
Mä oon törmännyt youtubessa universumin luultavasti huonoimpaan reaktiovideoiden tekijään, mutta annan nyt tälle Gregille oman 15-minuuttisen tässä ketjussa. Ihan vain koska hänkin on Kaj-fani ja on nyt reagoinut Karaokeen. Sisältövaroitus: hän on siis TODELLA surkea. :D
No mutta, kyllähän hän ainakin kerran pitää yli kahden sekunnin tauon pysäytysten välillä.
No mutta, kyllähän hän ainakin kerran pitää yli kahden sekunnin tauon pysäytysten välillä.
Cheeky the Monkey pysäyttelee ja peruuttaa vähän turhan paljon, vsikka muuten hyvä onkin.
BAHAHAHAHA, tuolla Karaoke-videolla on ihan säälittävä määrä katsojia. Kyllä oli hiukan harhaista hehkutusta luopiotädeiltä ennen Euroviisuja, kuinka KAJ valloittaa maailman 😆
Ensi vuonna taas ruotsinkielisen tuppukylän toritapahtumaan esiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilahduttavan nopeasti ilmestyi 3XM:n Kaj-haastattelu englanniksi tekstitettynä Youtubeen:
Tää on niin kiva haastattelu. Aina nuo pojat jaksavat esiintyä niin positiivisesti ja hyväntuulisesti. Toimittajat olivat myös tosi hyviä.
Ihana toi Axelin heitto Nobel-palkinnoista. Jakob ansaitsisi Nobelin hymystään, joka parantaa koko maailman!
Tämä on paras Kaj-haastattelu, jonka mä olen nähnyt/kuullut. Pojat ovat tässä omalla maaperällään, tuttu paikka ja ennestään tutut toimittajat, joten he voivat olla täysin omia itsejään. Tuo verbaalinen ilotulitus on jotain niin nautittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Cheeky the Monkey pysäyttelee ja peruuttaa vähän turhan paljon, vsikka muuten hyvä onkin.
Totta. Sehän on noissa fanien reaktiovideoissa yleinen ongelma, mutta se johtuu tietysti siitä, että he eivät vaan mitenkään pysty hillitsemään sitä innostustaan. Grim on ammattimaisempi ja ihan esimerkillinen pysäytysten kanssa. Hän katsoo jonkin kokonaisuuden puhumatta päälle, sitten pysäyttää ja tekee napakan analyysin, ja sitten taas eteenpäin. Mutta kaikilla meillä on heikkoutemme ja vahvuutemme.
Muistutus tämän ketjun periaatteesta: häiriköihin ei reagoida mitenkään, ei alapeukuttamalla eikä varsinkaan vastaamalla. Poistatetaan solvaukset ja mennään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilahduttavan nopeasti ilmestyi 3XM:n Kaj-haastattelu englanniksi tekstitettynä Youtubeen:
Tää on niin kiva haastattelu. Aina nuo pojat jaksavat esiintyä niin positiivisesti ja hyväntuulisesti. Toimittajat olivat myös tosi hyviä.
Ihana toi Axelin heitto Nobel-palkinnoista. Jakob ansaitsisi Nobelin hymystään, joka parantaa koko maailman!
Tämä on paras Kaj-haastattelu, jonka mä olen nähnyt/kuullut. Pojat ovat tässä omalla maaperällään, tuttu paikka ja ennestään tutut toimittajat, joten he voivat olla täysin omia itsejään. Tuo verbaalinen ilotulitus on jotain niin nautittavaa.
Nobel-keskustelu on huippu. Ei voi kuin toivoa, että pokkaavat ne Nobelinsa samana vuonna, jottei tule mitään keskinäistä kyräilyä, joka pilaisi työilmapiirin. :D
Tämä vanha Wasa teaterin taltiointi on myös katsomisen arvoinen. Pitkä mutta sitäkin palkitsevampi, avaa loistavasti myös Kaj'n filosofiaa ja arvomaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistutus tämän ketjun periaatteesta: häiriköihin ei reagoida mitenkään, ei alapeukuttamalla eikä varsinkaan vastaamalla. Poistatetaan solvaukset ja mennään eteenpäin.
Ilmiannoin juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sehän on noissa fanien reaktiovideoissa yleinen ongelma, mutta se johtuu tietysti siitä, että he eivät vaan mitenkään pysty hillitsemään sitä innostustaan. Grim on ammattimaisempi ja ihan esimerkillinen pysäytysten kanssa. Hän katsoo jonkin kokonaisuuden puhumatta päälle, sitten pysäyttää ja tekee napakan analyysin, ja sitten taas eteenpäin. Mutta kaikilla meillä on heikkoutemme ja vahvuutemme.
Jep. Grim - ainoa jota viitsin katsoa - on kiva just tuon takia. Hänellä on ihan asiallista ja asiantuntevaa sanottavaa, osaa analysoida kappaleen rakennetta, eri instrumenttien käyttöä jne.
Näitä KAJ-reaktiovideoita tuli katsottua viisujen aikaan, kun niitä silloin oli paljon. Mun mielestä suurin osa aika tyhjänpäiväisiä. Englanniksi tekstitettyjä videoversioitahan KAJ'n biiseistä alkoi ilmestyä aika nopeasti, samoin englanninkielisiä käännöksiä biisien lyriikoista, mutta jotkut reagoijat eivät vaivautuneet edes etsimään näitä. Läväyttivät vaan jonkun tekstittömän version soimaan ja automaattikäännökset päälle. Ja sehän ei Vöyrin murteeseen toimi yhtään. Eivät sitten ymmärtäneet tekstistä yhtään mitään, hytkyivät vaan tekopirteästi biisin aikana ja hokivat muutaman kerran, että wow ja amazing 🙄. KAJ'n biiseissähän juuri se teksti on aivan olennaista.
Mulle ainakin jäi hyvin oudoksi koko reaktiovideogenre. Mutta näillekin on tietysti yleisönsä, ja mikäs siinä. Kukin katsoo mitä haluaa ja mikä itseä kiinnostaa.
Reaktiovideot oli mullekin täysin tuntematon ilmiö ennen Kaj'hin tutustumista. Suurin osa on tosiaan heppoista tavaraa, mutta on joukossa myös helmiä. Parhaita on musiikkikriitikkojen tekemät videot, ja niistä parhaimmat on samaa tasoa kuin laatujournalismissa. Ikään kuin katsoisi ja kuuntelisi arvostelun sen sijaan että lukee sen lehdestä.
Mulle erityisen kiinnostavia on klassisen musiikin, varsinkin oopperan ammattilaisten reaktiot. He huomaavat, kommentoivat ja selittävät asioita, joihin ei itse osaisi edes kiinnittää huomiota.
Selailin tuossa aamulla youtubea, ja jossain olin näkevinäni kommentin, että Karaoke olisi (ilmeisesti Ruotsissa) toiseksi trendaavin video heti Taylor Swiftin jälkeen. Se meni mulla vaan niin nopeasti selatessa ohi, enkä enää paikallista sitä. 😲
Mutta jos muistikuvani on oikea, niin voi kyllä sanoa Jorma Uotisen tapaan, että "ei huono".
Todella monet ovat sanoneet tykkäävänsä tuosta videon estetiikasta. Samaa mieltä, mun mielestä se on oikein onnistunut. Ne pienet KAJ-hahmot pomppimassa siinä tekstin päällä on hauskoja, etenkin se den glider in -kohta.
Vierailija kirjoitti:
Selailin tuossa aamulla youtubea, ja jossain olin näkevinäni kommentin, että Karaoke olisi (ilmeisesti Ruotsissa) toiseksi trendaavin video heti Taylor Swiftin jälkeen. Se meni mulla vaan niin nopeasti selatessa ohi, enkä enää paikallista sitä. 😲
Mutta jos muistikuvani on oikea, niin voi kyllä sanoa Jorma Uotisen tapaan, että "ei huono".
Todella monet ovat sanoneet tykkäävänsä tuosta videon estetiikasta. Samaa mieltä, mun mielestä se on oikein onnistunut. Ne pienet KAJ-hahmot pomppimassa siinä tekstin päällä on hauskoja, etenkin se den glider in -kohta.
Suomessa sama tilanne, kakkosena heti Taylor Swiftin jälkeen. Vaikka Karaoke ei tyypillinen Kaj-biisi olekaan, niin piristäähän se hurjasti tätä harmaata syksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannoin juuri.
Samoin. Mitä enemmän ilmiantoja, sitä nopeammin sonta poistuu ja spämmääjä bännätään. Ollaan siis aktiivisia tässä asiassa.
Tää on niin mageeta, kun saa fiilistellä konserttia niin monessa vaiheessa. Ennakkoon, sitten Nordiksessa ja lopulta sen jälkeen vaihtaa kokemuksia ja muistoja vaikka kuinka pitkään. :)