Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9217)

Vierailija
7361/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tasan viikko enää jäähallikeikkaan :)  Mitenköhän sitä tämän ajan fiilistelisi, aikaa on kuunnella ja katsella vaikka miten paljon niitä. En ole koko tuotantoa kuullut enkä varmaan sentään aiokaan ennen keikkaa. Sitä voi suunnilleen arvata mitä kappaleita ainakin esittävät. 

Ajatella, viikon päästä tähän aikaan oon ehkä just päässyt jonottamaan sinne jäähallin ovelle. Onneksi on tää tuleva viikko syyslomaa, niin ehtii paremmin nyt etukäteen fiilistellä, seurata tuleeko vielä haastatteluja ja kuunnella biisejä. 

Meinaatko siis mennä ulos jonottamaan jo reilusti ennen klo 18?

Innokkaimmat fanithan leiriytyvät Jäähallin parkkipaikalle jo edellisenä iltana ja nukkuvat yönsä teltassa.

Mein

Okei eli te vip-lippulaiset pääsette sisätiloihin. Pääsettekö sieltä siis jo porteille, jos haluatte permannolta eturivin paikan? 

Itse en onneksi ole joutunut sentään ulkona nukkumaan koskaan ennen keikkaa, ja aina on onneksi eturivin tai ainakin melkein eturivin paikka irronnut seisomakatsomoon lähelle lavaa/catwalkia, osittain varmaan tuurillakin. Ei nyt vaan huvittaisi kylmällä mennä sinne kovin aikaisin jonottamaan (ennen kuutta tietty tulen). 

Ja sitten mietin sitä, että jos tosiaan haluaa sinne lavan eteen, niin pitääkö sinne sitten mennä ulkotakissa, jos ei ole aikaa jättää sitä mihinkään narikkaan... Voin kyllä kietoa takin sitten vyötäröllekin, ei ongelmaa. 

Vierailija
7362/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt niin, että jäähallin ovet aukeaa vip-lippulaisille kello 17.30 ja muille kello 18.

Kello 18 on myös se aika, jolloin sisätiloissa ns. portit aukeavat, jolloin istumapaikkalaiset pääsevät istumaan paikoilleen ja samoin seisomapaikkalaiset pääsevät permannolle.

Korjatkaa, jos olen ymmärtänyt väärin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7363/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ymmärtänyt niin, että jäähallin ovet aukeaa vip-lippulaisille kello 17.30 ja muille kello 18.

Kello 18 on myös se aika, jolloin sisätiloissa ns. portit aukeavat, jolloin istumapaikkalaiset pääsevät istumaan paikoilleen ja samoin seisomapaikkalaiset pääsevät permannolle.

ILLAN AIKATAULU:

17:30 VIP sisäänpääsy 

18:00 Yleinen sisäänpääsy 

18:00 Kulku permannolle ja katsomoihin 

n. 18:30-18:40 KAJn tervehdys Pepesissä 

20:00 KAJ (kesto n. 2 h ilman väliaikaa) 

(Mun lippu on Yksi kaksi kolme VIP, ja ohjeissa lukee että meidät houstataan sisäänkäynnistä em. ravintolaan jossa on ensin ruokailu. En tiedä mikä tuo KAJ'n tervehdys on. Olisipa jokin kiva, esim. Jakob hyppäämässä esiin kermakakusta alushoususillaan tms.)

Vierailija
7364/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin mäkin olen ymmärtänyt. Toivottavasti pian tulee sitä "tärkeää tietoa" mitä ennen konserttia on luvattu tulevan. Päästään sitten arvuuttelemasta käytännön yksityiskohtia.

Mä olen menossa istumapaikalle, mutta mietin aina miten tuo permannolle jonotus käytännössä toimii. (Oon käynyt tosi vähän millään isommilla keikoilla.) Jos sinne lavan eteen haluaa niin miten just joku takkien jättö? Jonota, menet narikkaan, ja sillä välin muut paahtaa ohi? Ja eikö siellä lavan edessä tule vessahätä jo keikkaa odotellessa saati sen aikana? Jos lähdet vessaan niin menetät paikkasi?

Vierailija
7365/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas arvailen: innokkaimmat seisomakatsomolaiset eli eturiviin ehdottomasti haluavat ryntäävät permannolle heti kun sinne pääsee (kello 18), jättämättä ulkovaatteita narikkaan tai käymättä vessassa.

Sitten nämä moshpitiläiset seisovat (tai istuvat lattialla, jos tilaa on) paikoillaan odottamassa konsertin alkua (kello 20).

Ne, jotka jättävät palttoon narikkaan ja käyvät vessassa, saavat sitten paikan vähän taaempaa permannolta. Saapumajärjestyksessä permanto epäilemättä täyttyy.

Eikös se noin ole mennyt kesän ulkoilmakeikoillakin, siis siellä, missä ei ole ollut istumakatsomoa?

Vierailija
7366/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin mäkin olen ymmärtänyt. Toivottavasti pian tulee sitä "tärkeää tietoa" mitä ennen konserttia on luvattu tulevan. Päästään sitten arvuuttelemasta käytännön yksityiskohtia.

Mä olen menossa istumapaikalle, mutta mietin aina miten tuo permannolle jonotus käytännössä toimii. (Oon käynyt tosi vähän millään isommilla keikoilla.) Jos sinne lavan eteen haluaa niin miten just joku takkien jättö? Jonota, menet narikkaan, ja sillä välin muut paahtaa ohi? Ja eikö siellä lavan edessä tule vessahätä jo keikkaa odotellessa saa

Itse olen keikoilla ollut kesällä mutta nyt otan sitten kaiketi takin päälle sinne permannolle ja sidon sen siellä vyötärölle. En jätä narikkaan koska haluan hyvän paikan, ja muut tosiaan saattavat paahtaa siinä jo ohi. En tosin yhtään osaa arvioida minkä verran tällaiselle keikalle tulee ihmisiä heti silloin 18 aikaan. Olen ollut rock-yhtyeiden keikoilla ja niissä se homma oli vähän eri, jonottajia oli paljon, kesällä. Mitä tulee vessakäynteihin, niin on käytävä vessassa ennen jonotusta eikä tietenkään kannata juoda hirveästi ennen keikkaa :D

Vierailija
7367/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas arvailen: innokkaimmat seisomakatsomolaiset eli eturiviin ehdottomasti haluavat ryntäävät permannolle heti kun sinne pääsee (kello 18), jättämättä ulkovaatteita narikkaan tai käymättä vessassa.

Sitten nämä moshpitiläiset seisovat (tai istuvat lattialla, jos tilaa on) paikoillaan odottamassa konsertin alkua (kello 20).

Ne, jotka jättävät palttoon narikkaan ja käyvät vessassa, saavat sitten paikan vähän taaempaa permannolta. Saapumajärjestyksessä permanto epäilemättä täyttyy.

Eikös se noin ole mennyt kesän ulkoilmakeikoillakin, siis siellä, missä ei ole ollut istumakatsomoa?

Nyt on kysyttävä, että mikä on moshpitiläiset? 

Vierailija
7368/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moshipit-nimitystä käytetään (rock- ja pop)konserttien lavanedusta-alueesta, johon innokkaimmat fanit kokoontuvat laulamaan, tanssimaan ja "moshaamaan" (siis tanssimaan sillä lailla tukkaa heiluttaen).

Vierailija
7369/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moshipit-nimitystä käytetään (rock- ja pop)konserttien lavanedusta-alueesta, johon innokkaimmat fanit kokoontuvat laulamaan, tanssimaan ja "moshaamaan" (siis tanssimaan sillä lailla tukkaa heiluttaen).

En ole nähnyt KAJ'n keikolla pittiä, en ainakaan samanlaista kuin metallibändien keikoilla. Yleensä pitit eivät edes ole ihan edessä. Ja niissähän pyöritään ympyrää.

Vierailija
7370/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaj taisi itse nimittää sitä omien keikkojensa lavanedusjengiä moshpittiläisiksi. Vaikka sellaista virallista moshpit-aluetta heillä ei siis olekaan. Mutta tarkoittivat ilmeisesti sitä ensimmäisten rivien faniporukkaa, joka innokkaimmin hoilaa ja tanssii musiikin mukana.

Vierailija
7371/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen menossa istumapaikalle, mutta mietin aina miten tuo permannolle jonotus käytännössä toimii. (Oon käynyt tosi vähän millään isommilla keikoilla.) Jos sinne lavan eteen haluaa niin miten just joku takkien jättö? Jonota, menet narikkaan, ja sillä välin muut paahtaa ohi? Ja eikö siellä lavan edessä tule vessahätä jo keikkaa odotellessa saa

En itse ollut paikalla, mutta kuulemma laivakeikalla olivat vuorotellen käyneet vessassa. Ja kaikki sen verran herrasnaisia katsojissa, että vessassa käyneet päästettiin takaisin paikalleen.

KAJ'n fanit vaikuttavat sen verran fiksulta väestä suurimmaksi osaksi, että toivoisin, että vastaava reilu peli olisi yleinen käytäntö keikoilla. (Itsekin piti yhdeltä keikalta odottaessa päästä vessaan edellisten esiintyjien aikana, ja nätisti pääsin takaisin. Tosin siellä ei paljon intohimoisimpia faneja ollut, joten eturiviin ei ollut niin paha ryysis. )

Vierailija
7372/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis mulla suunnitelmissa olla noin puoli viiden-viiden aikaan jonottamassa, kun kentälle olen menossa. Mä vähän epäilen että tähän vuodenaikaan sinne permannolla ei saa viedä takkeja, vaan täytyy jättää narikkaan, näin ainakin muistaakseni joskus on jollain vastaavan kokoisella keikalla ollut, eli narikkajonossa ei voi kauheasti paahtaa ihmiset ohi.  Vessassa mun on kyllä pakko varmaan käydä siinä sisälle mennessä niin siinä tietty jotain porukkaa ehtii mennä ohi, mutta ei niin hirveästi kun nopeasti käy. Ihan eturiviin mun ei tarvi päästä mutta mahdollisimman eteen olis kiva. Yleensä mitä tuon kokoluokan keikoilla olen ollut, innokkaita jonottajia on ollut muutaman rivin verran korkeintaan, eli hyvälle paikalle kyllä pitäis tällä taktiikalla päästä, ellei Kajn yleisö hirveästi eroa metalliyleisöstä tässä suhteessa, joka itselle tutumpaa.

Metallikeikoilla tosiaan yleensä tuo moshpit, jossa ihmiset juoksee ympäri ringissä ja tönii toisiaan. Itse en tuota ole ikinä harrastanut, mutta usein ollut siinä aika lähellä, ja aika hyvin yleensä ottavat huomioon ne lähellä olijat, jotka eivät halua osallistua. Ei ole yleensä ihan edessä, vaan muutaman rivin taaempana. Kajn keikalle en usko ihan tuollaista moshpitiä tulevan.

Vierailija
7373/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis mulla suunnitelmissa olla noin puoli viiden-viiden aikaan jonottamassa, kun kentälle olen menossa. Mä vähän epäilen että tähän vuodenaikaan sinne permannolla ei saa viedä takkeja, vaan täytyy jättää narikkaan, näin ainakin muistaakseni joskus on jollain vastaavan kokoisella keikalla ollut, eli narikkajonossa ei voi kauheasti paahtaa ihmiset ohi.  Vessassa mun on kyllä pakko varmaan käydä siinä sisälle mennessä niin siinä tietty jotain porukkaa ehtii mennä ohi, mutta ei niin hirveästi kun nopeasti käy. Ihan eturiviin mun ei tarvi päästä mutta mahdollisimman eteen olis kiva. Yleensä mitä tuon kokoluokan keikoilla olen ollut, innokkaita jonottajia on ollut muutaman rivin verran korkeintaan, eli hyvälle paikalle kyllä pitäis tällä taktiikalla päästä, ellei Kajn yleisö hirveästi eroa metalliyleisöstä tässä suhteessa, joka itselle tutumpaa.

Metallikeikoilla tosiaan yleensä tuo moshpit, jossa ihmiset juoksee ympäri ringi

Taidanpa ottaa yhteyttä sinne jäähalliin jollekin taholle, jotta osaavat vastata tuohon päällystakkiasiaan että pitääkö jättää narikkaan vai ei. 

Vierailija
7374/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kerrothan sitten täällä, mitä vastaavat. Tuo kiinnostaa monia muitakin.  :)

Vierailija
7375/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallikeikoilla tosiaan yleen

"Narikka

Helsingin Jäähallin konserttitapahtumissa on järjestetty narikkapalvelu. Narikka sijaitsee sisääntulon läheisyydessä. Narikan hinta on 4€/hlö ja lisäkäynti 1€.

Narikassa voit maksaa käteisellä, tai kortilla.

Huomioittehan, että tapahtumissa on rajattu määrä narikoita."

Rajattu määrä narikoita, eli ei sinne voi ainakaan pakottaa kaikkia jättämään takkia. 

Vierailija
7376/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kerrothan sitten täällä, mitä vastaavat. Tuo kiinnostaa monia muitakin.  :)

Joo kerron, tosin linkitin tuohon alemmas jäähallin sivuilta tekstin, siinä lukee että narikkapaikkoja rajattu määrä. Eli kaiketi eivät voi vaatia kaikkia jättämään takkia, jos narikkapaikkoja ei riitä kaikille? Ja ei kai niitä voikaan ihan kaikille riittää ottaen huomioon miten paljon sinne tulee väkeä :D

Vierailija
7377/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää tuo narikka-asia! Vaikuttaa siihen millaisessa takissa lähden liikkeelle. Jos takin jättö narikkaan ei ole pakollista tai edes mahdollista, niin ehkä ei mitään paksuinta toppatakkia kannata ottaa riesakseen.

Vierailija
7378/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin lauantai-illan ratoksi osan Kaj10:stä ja hämmästelin nopeita vaatteiden vaihtoja. Esim. Vems pojkin jälkeen Jakob oli hetkessä takaisin lavassa Bärikinginä! Eipä onnistuisi itseltä, jumittaisin jossain lavan takana lahkeisiini sotkeutuneena. 😂

Vierailija
7379/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, sit täytyy itsekin miettiä ettei veisi narikkaan jos näin. Onkohan siellä laukun kokoon jotain rajoitusta? Jos ottaa takin kentälle niin se olisi kiva saada reppuun. Takki kentällä olisi kyllä siitäkin hyvä, että sen päällä voi istua keikkaa odotellessa.

Vierailija
7380/9217 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin lauantai-illan ratoksi osan Kaj10:stä ja hämmästelin nopeita vaatteiden vaihtoja. Esim. Vems pojkin jälkeen Jakob oli hetkessä takaisin lavassa Bärikinginä! Eipä onnistuisi itseltä, jumittaisin jossain lavan takana lahkeisiini sotkeutuneena. 😂

Hänellä saattoi olla liivi valmiiksi hupparin alla ja nuo camouflage-housut ovat sen verran väljät, että ne on voitu vetää niiden valkoisten pöksyjen päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi