Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (7070)

Vierailija
6841/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo Bastu nyt on ihan omassa luokassaan kaikin tavoin tarkasteltuna. Taitavasti ja ammattitaitoisesti rakennettu täsmäbiisi euroviisuihin. Tarkoitettu koukuttamaan isot yleisöt. Ja olihan se erittäin onnistunut konsepti. Aiheutti valtavan hypen ja hysterian, mistä ovat peräisin nuo huimat striimausluvut.

Varmaan iso osa tästä miljoonayleisöstä ei tiedä KAJ'sta yhtään mitään muuta edelleenkään, kuin Bastun. Heille oli/on yhdentekevää, onko biisissä sanomaa tai tarinoita vai ei. He luukuttivat bastua, monet luukuttaa edelleen. Heille riittää se, että se on tarttuva ja tanssittava banger. Ja hauska ja iloinen. Monet heistä tarttuivat todennäköisesti myös Mosquitoon, joka tarkoituksella tehtiin seuraajaksi saunabiisille. 

Eikä tuossa siis yhtään mitään pahaa ole. Hienoa, että kaikille riittää sopivaa ja mieluista kuunneltavaa. Sitäpaitsi, bastu on oikeasti älyttömän hyvin tehty biisi.

Mä itse en pysty vertaamaan tuota Bastua tai Mosquitoakaan oikein mitenkään KAJ'n muuhun tuotantoon, kun ne ovat niin erilaisia ja tehty mun nähdäkseni niin eri lähtökohdista. Se, että KAJ ehkä julkaisee joitakin näiden tyylisiä biisejä myös jatkossa ei kyllä haittaa minuakaan. Silti toivon, että he julkaisevat myös perinteisempään tyyliinsä tehtyä musiikkia. Ainakin ruotsin kielen ovat luvanneet säilyttää, mikä on hieno asia. 

Vierailija
6842/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin todeta sadannen kerran, että kiitos Ruotsi, kiitos onnekas ja ansa

Mä kuulun niihin, joita euroviisut ei voisi vähemmän kiinnostaa ja joka ei ennen tätä vuotta edes tiennyt Mellon olemassaolosta. Joten mun kiinnostukseni sytytti se perinteinen, että "joku suomalainen on pärjännyt jossain ulkomailla, jihuu". Tämä siis silloin, kun uutisoitiin, että suomalainen yhtye on herättänyt huomiota Ruotsissa ja se saattaa ehkä jopa päästä jonkun Melodifestivalenin finaaliin. Sitten kun näin oli tosiaan käynyt, menin katsomaan netistä Kaj'n semifinaaliesityksen ja putosin laakista. En ollut koskaan nähnyt mitään vastaavaa, ja siitä lähtien olenkin sitten pyristellyt koukussa.

Mulla aika lailla sama tarina, paitsi mä en koukuttunut vielä Bara bada bastusta. Tietysti pidin sitä erinomaisena euroviisubiisinä, mutta homma olisi varmaan jäänyt siihen ellen olisi keksinyt tutkia, onko tämä tuntematon KAJ ehkä tehnyt jotain muutakin musiikkia. Tadaa, löytyi kymmeniä kappaleita jotka olivat parempia kuin BBB, plus vielä musikaalit ja muut päälle. Siinä vaiheessa se oli mullakin hellurei ja terve menoa, ilman paluulippua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6843/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin todeta sadannen kerran, että kiitos Ruotsi, kiitos onnekas ja ansa

Mä kuulun niihin, joita euroviisut ei voisi vähemmän kiinnostaa ja joka ei ennen tätä vuotta edes tiennyt Mellon olemassaolosta. Joten mun kiinnostukseni sytytti se perinteinen, että "joku suomalainen on pärjännyt jossain ulkomailla, jihuu". Tämä siis silloin, kun uutisoitiin, että suomalainen yhtye on herättänyt huomiota Ruotsissa ja se saattaa ehkä jopa päästä jonkun Melodifestivalenin finaaliin. Sitten kun näin oli tosiaan käynyt, menin katsomaan netistä Kaj'n semifinaaliesityksen ja putosin laakista. En ollut koskaan nähnyt mitään vastaavaa, ja siitä lähtien olenkin sitten pyristellyt koukussa.

Mulla on samanlainen tarina paitsi että kuulin BBBn ekaa kertaa radiosta. Sitten työkaveri näytti Nissan bromsan ja se sai minut uteliaaksi ja löysin kaikkea muutakin. Se oli sitten menoa ja meno on vaan kiihtynyt.

Vierailija
6844/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevin alkaa päästä tunnelmaan.  :)

https://www.youtube.com/shorts/Vs2scqqsbYE

Vierailija
6845/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita, jotka ovat hurahtaneet tuohon Jakobin pipoon?  Sulo Vilen 2.0 😄

Tuo Arja Saijonmaan biisihän hävisi Mello-finaalin yhdellä pisteellä voittajalle 1987, kuusi vuotta ennen poikien syntymää. Nyt keväällä jossain haastattelussa Jakob sanoi, että ihannetulos olisi hävitä Mello-finaali yhdellä pisteellä Månsille. Toisin kävi...

Pojat jos lähtisivät noissa vermeissä kylänraitille, kukaan ei taatusti kysyisi vems pojk e do eikä mitään muutakaan, vaan he saisivat tallustella ihan rauhassa. :)

No juu, mehän jo tiedettiinkin, että Hiihtolotosta voi voittaa tosi hienoja vaatepalkintoja. Ja että Säästöpankin pipot on uskomattoman lämpimiä.

Vierailija
6846/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevin, wow! Nyt kyllä lähtee 😄

Vierailija
6847/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja viisujen aikaan dissattiin, että "eihän noi osaa edes laulaa..."😲

Vierailija
6848/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, dissattiinko? Oikeasti? Mä olin siinä käsityksessä, että nekin jotka eivät biisistä ja/tai Kaj'sta pitäneet, tunnustivat kyllä heidän laulutaitonsa.

Vierailija
6849/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, dissattiinko? Oikeasti? Mä olin siinä käsityksessä, että nekin jotka eivät biisistä ja/tai Kaj'sta pitäneet, tunnustivat kyllä heidän laulutaitonsa.

Ei, monet ihmiset eivät uskoneet voivansa laulaa. He vastasivat kommenttiin, jossa oli tagattu Jakobin ooppera-video.

Vierailija
6850/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo laulutaito muuten tuntuu vaan paranevan ja paranevan koko ajan.

Svenskanin musikaalia odotellessa... 

Vierailija
6851/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, monet ihmiset eivät uskoneet voivansa laulaa. He vastasivat kommenttiin, jossa oli tagattu Jakobin ooppera-video.

Ok, ymmärrän. (Käytät ilmeisesti automaattista käännösohjelmaa? Se kääntää välillä vähän hassusti, mutta toimii käytännön työkaluna.)

Vierailija
6852/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita, jotka ovat hurahtaneet tuohon Jakobin pipoon?  Sulo Vilen 2.0 😄

Tuo Arja Saijonmaan biisihän hävisi Mello-finaalin yhdellä pisteellä voittajalle 1987, kuusi vuotta ennen poikien syntymää. Nyt keväällä jossain haastattelussa Jakob sanoi, että ihannetulos olisi hävitä Mello-finaali yhdellä pisteellä Månsille. Toisin kävi...

Pojat jos lähtisivät noissa vermeissä kylänraitille, kukaan ei taatusti kysyisi vems pojk e do eikä mitään muutakaan, vaan he saisivat tallustella ihan rauhassa. :)

No juu, mehän jo tiedettiinkin, että Hiihtolotosta voi voittaa tosi hienoja vaatepalkintoja. Ja että Säästöpankin pipot on uskomattoman lämpimiä.

Niinpä. Mutta pojilla vaan koitti ukkoontuminen hitusen ennakoitua aiemmin.

Vierailija
6853/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celeste julkaisi uuden Under the KAJfluence -podcastinsa ensimmäisen osan. Kivasti ja koskettavasti hän kertoo itsestään ja omasta tutustumisestaan Kaj'hin. Ensikosketus oli tietysti Bara bada bastu, mutta rakastuminen poikien musiikkiin tapahtui, kun hän näki ja kuuli Gambämarkin. Nyt hän on tulossa jäähallin konserttiin ja samalla ensi kertaa Pohjoismaihin.

Vierailija
6854/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fabbo ihan fiiliksissä. :)

Vierailija
6855/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella kuinka mahtavalta Arja Saijonmaasta tuntuu kun noin lahjakkaat nuoret  (hänen näkökulmastaanhan KAJ on melkein vielä lapsia) fanittavat hänen vanhaa biisiään täysillä. Biisiä, joka on vanhempi kuin pojat itse.

Vierailija
6856/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo laulutaito muuten tuntuu vaan paranevan ja paranevan koko ajan. Svenskanin musikaalia odotellessa...

Sitä on studiolaulajia ja playback-laulajia ja autotunelaulajia. Sitten on Kaj, joka vetää vuoden verran putkeen kokoillan musikaalia livenä teatterilavalla.

Vierailija
6857/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo laulutaito muuten tuntuu vaan paranevan ja paranevan koko ajan. Svenskanin musikaalia odotellessa...

Sitä on studiolaulajia ja playback-laulajia ja autotunelaulajia. Sitten on Kaj, joka vetää vuoden verran putkeen kokoillan musikaalia livenä teatterilavalla.

Gambämark oli varsinainen kisällintyö. Sitähän he kannattelivat vokaalisesti kolmisin ja vetivät itse kaikki ns. suuret aariat. Ne muut olivat näyttelijöinä toki mainioita mutta musiikillisesti keskinkertaisia. Botniassa oli95 Kaj'n lisäksi muitakin hyviä laulajia, mutta silti he kolme erottuvat silkalla karismallaan.

Vierailija
6858/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuvitella kuinka mahtavalta Arja Saijonmaasta tuntuu kun noin lahjakkaat nuoret  (hänen näkökulmastaanhan KAJ on melkein vielä lapsia) fanittavat hänen vanhaa biisiään täysillä. Biisiä, joka on vanhempi kuin pojat itse.

He törmäsivät Arjaan kesän keikkarundilla jollain ruotsalaisella bensa-asemalla.

Vierailija
6859/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joka ensin kirjoitti ne kokoillan musikaalit. Ei tule heti mieleen monta muusikkoa, joka tuohon pystyisi.

Gambämark oli varsinainen kisällintyö. S

Vierailija
6860/7070 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He törmäsivät Arjaan kesän keikkarundilla jollain ruotsalaisella bensa-asemalla.

Vau! Oli varmasti ikimuistoinen kohtaaminen. Arja on takuulla ylpeä tuollaisesta suomalaisesta "jälkikasvustaan".