Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (7073)

Vierailija
6821/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonlopun iloksi laitan tänne viisujen aikaisen lempivideoni. Kaj on kiitänyt harjoituksesta ja haastattelusta toiseen, on myöhä ilta ja he ovat aivan poikki. Mutta tämä sympaattinen toimittaja herättää heidät eloon ja kun lopuksi laittaa heidät kilpailemaan, sytyttää suorastaan roihuun. Tulee tosiaankin selväksi, että mikään ei ole heistä hauskempaa kuin erilaiset kisat.

Tuo haastattelu on itse asiassa Mellojen eikä viisujen ajalta. Mutta itsekin pidän tästä videosta!

KAJ on tuossakin haastattelussa ihanasti oma itsensä, mutta toimittajasta en erityisemmin välitä. Lipoo liikaa.

Vierailija
6822/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonlopun iloksi laitan tänne viisujen aikaisen lempivideoni. Kaj on kiitänyt harjoituksesta ja haastattelusta toiseen, on myöhä ilta ja he ovat aivan poikki. Mutta tämä sympaattinen toimittaja herättää heidät eloon ja kun lopuksi laittaa heidät kilpailemaan, sytyttää suorastaan roihuun. Tulee tosiaankin selväksi, että mikään ei ole heistä hauskempaa kuin erilaiset kisat.

Tuo haastattelu on itse asiassa Mellojen eikä viisujen ajalta. Mutta itsekin pidän tästä videosta!

KAJ on tuossakin haastattelussa ihanasti oma itsensä, mutta toimittajasta en erityisemmin välitä. Lipoo liikaa.

Hänhän ei ole toimittaja vaan tubettava fani. Sellaisena mun mielestäni todella aito ja herttainen hänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6823/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän ei ole toimittaja vaan tubettava fani. Sellaisena mun mielestäni todella aito ja her

Lizel teki ensin etähaastattelun  ja sitten  kasvokkain tämän. Molemmat hyviä. Oma suosikkini on tämä Liettuan Ellen haastattelu Baselissa. https://youtu.be/F3eQN70mL4Q?si=mAw2hKrFXVRw6Ie0

Vierailija
6824/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan tämä Volare-pätkäkin uudestaan, jos on tullut uusia faneja paikalle.                                     

Vierailija
6825/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hyvä haastattelu, ihan asiaakin joukossa, mutta silti rento ja hauska. Monet noista varsinkin viisujen aikaisista ovat vähän sellaista jonninjoutavaa diibadaabaa, viisutyyliin. 

Ei voi kuin todeta sadannen kerran, että kiitos Ruotsi, kiitos onnekas ja ansaittu Mello-voitto! Ilman voittoa olisi KAJ jäänyt mulle takuuvarmasti edelleen yhtä tuntemattomaksi kuin mitä oli ennen Mellojakin. Ja se on nimenomaan se voitto ja siitä poikinut julkisuus, mikä oli ratkaisevaa. Tieto siitä, että Melloissa oli mukana tällainen suomalaisporukka, ei saanut mun kiinnostusta vielä heräämään yhtään. Muistan hyvin, että sivuutin koko asian. 

Vierailija
6826/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi haastattelu on Baselista. Semifinaalin ja finaalin välistä kun heillä on haastattelurumba kuumimmillaan.

Vierailija
6827/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seesar kysyi siinä peliohjelmassaan Axelilta, mikä oli hulluinta tai kummallisinta, mitä Kaj'lta hektisen kisakevään aikana kysyttiin. Axel vastasi, että niitä haastatteluja ja kysymyksiä oli niin hirveästi, että ei hän pysty edes muistamaan kaikkea eikä äkkisältään nostamaan esiin mitään.

Mutta sen hän sanoi, että hänelle oli erityisesti jäänyt mieleen joku Baselin aikainen juttu, jossa Celine-niminen (?) haastattelija oli paneutunut asiaansa huolellisesti ja teki erittäin fiksuja kysymyksiä. Muistaako kukaan tällaista videota? 

Vierailija
6828/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakobin innostus tietokilpailuihin (ja kaikkiin muihinkin kilpailuihin) on nähty monissa tilanteissa monta kertaa, mutta aina se kiihkeys jaksaa naurattaa yhtä paljon.

Mä olin kuvitellut, että Jakob on heistä kolmesta tässä suhteessa ainoa, mutta se Seesarin pelistriimiohjelma paljasti, että Axel on vähintään samanlainen kuumapää. 

Sitä mä en ihmetellyt, että Axel innostui niin kovasti erilaisista älypeleistä, muun muassa shakista, jossa hän on kuulemma pelannut aika kovallakin tasolla (enää ei, kun ei aika riitä riittävään harjoitteluun). Mutta että hän otti niin tosissaan myös ne pöhköt räiskintä- ja muut videopelit, joissa ei varsinaisesti ole mitään ideaa.

Olisi kyllä hauska joskus päästä noiden äijäpuolisten ihmisten pään sisään vaikka vain päiväksi katsomaan, mitä siellä tapahtuu ja kuinka se testosteroni (?) heitä heiluttelee.

Mä en saanut sitä käsitystä että Axel olisi pelannut shakkia aika kovalla tasolla vaan että hänellä aiemmin pelit sujuivat paremmin kuin nykyään. Katoin ton shakkiosuuden ja hän teki kyllä pari aika typerää virhettä, mm. menetti vahingossa kuningattaren ja unohti kuninkaan linnoitukseen, jonka reunasta suoja oli pois. Tuollaista tietty sattuu kun miettii samalla muuta ja pelin tempo on nopea, mutta tuskin kuitenkaan kenellekään joka on pelannut shakkia enemmänkin.

Vierailija
6829/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin juuri nämä kappaleet tässä järjestyksessä:

Bara bada bastu

Mosquito

Karaoke

Mosquito

Karaoke

Bara bada bastu

Karaoke kuulostaa enemmän tyypilliseltä KAJ:n kappaleelta kuin Mosquito. Se kuulostaa tavalliselta kappaleelta eikä sellaiselta, joka on tehty tarkoituksella hauskaksi tai hieman lapselliseksi. Anderz Wrethov on yksi kappaleen sanoittajista mikä saattaa selittää sen.

Vierailija
6830/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin todeta sadannen kerran, että kiitos Ruotsi, kiitos onnekas ja ansa

Mä kuulun niihin, joita euroviisut ei voisi vähemmän kiinnostaa ja joka ei ennen tätä vuotta edes tiennyt Mellon olemassaolosta. Joten mun kiinnostukseni sytytti se perinteinen, että "joku suomalainen on pärjännyt jossain ulkomailla, jihuu". Tämä siis silloin, kun uutisoitiin, että suomalainen yhtye on herättänyt huomiota Ruotsissa ja se saattaa ehkä jopa päästä jonkun Melodifestivalenin finaaliin. Sitten kun näin oli tosiaan käynyt, menin katsomaan netistä Kaj'n semifinaaliesityksen ja putosin laakista. En ollut koskaan nähnyt mitään vastaavaa, ja siitä lähtien olenkin sitten pyristellyt koukussa.

Vierailija
6831/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bara bada bastu

Mosquito

Karaoke

Mosquito

Karaoke

Bara bada bastu

Karaoke kuulostaa enemmän tyypilliseltä KAJ:n kappaleelta kuin Mosquito. Se kuulostaa tavalliselta kappaleelta eikä sellaiselta, joka on tehty tarkoituksella hauskaksi tai hieman lapselliseksi. Anderz Wrethov on yksi kappaleen sanoittajista mikä saattaa selittää sen.

Minä en jostain syystä tykkää tosta Mosquitosta yhtään, toivottavasti Karaoke on parempi niinkuin vaikuttaakin.

Vierailija
6832/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bara bada bastu

Mosquito

Karaoke

Mosquito

Karaoke

Bara bada bastu

Enpä ymmärtänyt sun viestistä juuri mitään, mutta sen voin sanoa, että Karaoke on mun mielestäni tosi hyvä.  :D

Vierailija
6833/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi haastattelu on Baselista. Semifinaalin ja finaalin välistä kun heillä on haastattelurumba kuumimmillaan.

Julkaistu 5.3. Eli ennen kuin edes KAJ edes oli voittanut Mellot. 

Vierailija
6834/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seesar kysyi siinä peliohjelmassaan Axelilta, mikä oli hulluinta tai kummallisinta, mitä Kaj'lta hektisen kisakevään aikana kysyttiin. Axel vastasi, että niitä haastatteluja ja kysymyksiä oli niin hirveästi, että ei hän pysty edes muistamaan kaikkea eikä äkkisältään nostamaan esiin mitään.

Mutta sen hän sanoi, että hänelle oli erityisesti jäänyt mieleen joku Baselin aikainen juttu, jossa Celine-niminen (?) haastattelija oli paneutunut asiaansa huolellisesti ja teki erittäin fiksuja kysymyksiä. Muistaako kukaan tällaista videota? 

Mietin samaa mutta en muista nähneeni tuollaista. Muutenkin mietin kuinka vähän olen kuitenkin nähnyt Baselin haastatteluja vaikka niitä tehtiin satoja. Suurin osa oli varmaan samanlaisia muutaman minuutin juttuja, joissa puhuttiin saunomisesta.

Vierailija
6835/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.... Musiikkikokemukset on tietysti jokaisella meillä erilaiset. Vaikka en ihan kaikkiin KAJ'n kappaleisiin ole samalla tavalla päässyt kiinni, niin mulle ei kyllä mistään heidän kappaleestaan ole tullut sellaista fiilistä, että tässä on nyt yrittämällä yritetty tehdä "hauska ja hassu biisi". Ovat vaan aina tehneet sitä, mikä heistä on ollut kivaa, luontaista ja mistä ovat nauttineet. 

Karaoke vaikuttaa sen pienen pätkän perusteelta kivalta ja menevältä biisiltä. Mutta ei taas mun mielestä vaikuta tyypilliseltä KAJ-kappaleelta. Tyypillisellä tarkoitan tässä sitä taitavaa tarinankerrontaa, minkä mä koen olevan KAJ'lle tunnusomaista. Mosquitosta en minäkään niin välittänyt, livenä se kyllä oli ihan toimiva. 

Vierailija
6836/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bara bada bastu

Mosquito

Karaoke

Mosquito

Karaoke

Bara bada bastu

No KAJ nyt on sellainen lyriikoiden mestari, että upeita tekstejä syntyy ihan ilman Wrethoviakin 😊

Ehkä tässä on nyt sitten tämän poikkeuksellisen vuoden ruotsalaisavusteinen trilogia kokonaisuudessaan paketoituna. Toivottavasti näemme jotain uudenlaista jatkossa - vaikka vaihteeksi taas sitä alkuperäisempää KAJ'ta 🤗

Vierailija
6837/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en näe mitään ongelmaa siinä, että julkaistaan singlejä, jotka keskittyvät enemmän musiikilliseen puoleen ja ovat laajemman yleisön saatavilla ja täytetään albumit sitten klassisemmilla kappaleilla tai kappaleilla, joissa keskitytään enemmän luoviin sanoituksiin jotka korostavat murretta.

Konsertit voivat sitten olla molempien sekoitus (+lisättynä sketsit jne.). Tällä tavalla he voivat tavoitella suurempaa kaupallista menestystä pysyen silti uskollisina itselleen.

Vierailija
6838/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä heidän levytyssopimustaan. Axel sanoi, että se koski yhtä kappaletta (Bara bada bastu) ja että se oli heille edullinen sopimus, joten he eivät menettäneet oikeuksia kaikkeen, mitä ovat koskaan tehneet, mutta he työskentelevät edelleen levy-yhtiön kanssa Eurovisionin jälkeen. Tosiasia kuitenkin on, että suoratoistoluvut painottuvat voimakkaasti kappaleisiin Bara bada bastu ja Mosquito, joten en usko, että suuri yleisö välittää fanien kritiikistä, jonka mukaan heidän uudemmissa kappaleissaan on vähemmän tarinankerrontaa. Axel sanoi, että nämä kappaleet ovat heidän ideoitaan, vaikka niissä onkin vähemmän tarinankerrontaa. 

Vierailija
6839/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No KAJ nyt on sellainen lyriikoiden mestari, että upeita tekstejä syntyy ihan ilman Wrethoviakin 😊

Ehkä tässä on nyt sitten tämän poikkeuksellisen vuoden ruotsalaisavusteinen trilogia kokonaisuudessaan paketoituna. Toivottavasti näemme jotain uudenlaista jatkossa - vaikka vaihteeksi taas sitä alkuperäisempää KAJ'ta 🤗

No nimenomaan. Jos on joku asia, jossa Kaj tarvitsisi apua, niin se EI todellakaan ole sanoittaminen tai tarinankerronta. Eivät ne Bastun tekemiseen osallistuneet ruotsalaiset ole tällä saralla lähelläkään Kaj'n osaamista; kaikki kunnia heille toki teknisestä ja tuotannollisesta panoksesta. Kaj'n ei myöskään tarvitse yrittämällä yrittää tehdä lauluistaan hauskoja. Jos he vain haluavat, he saavat kuulijan vaikka tikahtumaan naurusta, mutta heidän ominta aluettaan on kuitenkin milloin lempeämpi, milloin yhteiskunnallisesti terävämpi älyllinen huumori, jossa on pintakerroksen alla monta syvempää tasoa.

Vierailija
6840/7073 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karaoken myötä tulee varmasti ruotsalaisyhteistyön kiintiö täyteen. Paketoi sopivasti tämän erikoisen euroviisuvuoden. Sen jälkeen, ah ihanuutta, Kaj pääsee taas tekemään ihan omia juttujaan ihan omine ehtoinensa mutta nyt entistä suuremmalle yleisölle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän