Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13586)

Vierailija
6601/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut huolestuttamaan KOIn jälkeinen aika. Minkäköhänlainen tyhjyys siitä seuraa kun ei ole mitään uutta odotettavaa KAJn suhteen? Meitä uusia faneja on hemmoteltu kun oli tuoreiden keikkatallenteiden seuraamisen lisäksi kaikki yli 10 vuoden ajalta kertynyt materiaali netissä ja monta meille uutta levyä. Riittäähän niistä nyt vieläkin iloa, mutta mitään ennen näkemätöntä tuskin enää löytyy.

Arvelen, että pitävät enimmäkseen hiljaiseloa ja mahdollisesti uuden musiikin tekoa talven yli ja sitten pelkään että osa heistä aloittaa sen Svenskanin musikaalin harjoitukset. Niissä ja myöhemmin esityksissä joutuukin varmaan olemaan hyvin tiiviisti kiinni. Toivottavasti jotain keikkoja kuitenkin tulee johonkin väliin. Hallnin kuvauksetkin varmaan jossain välissä.

Toivon kovasti että talvella julkaistaisiin dokumenttielokuva Erikin kuvaamasta matkasta läpi kevään ja syksyn.

Vierailija
6602/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan 16 vuodessa sentään kertynyt valtavasti materiaalia, jota voi kuluttaa yhä uudelleen. Mä en ole vielä kyllästynyt yhteenkään heidän tuotokseensa, vaikka nautin niistä jatkuvalla syötöllä. Kyllä me pärjätään, aina jotain uuttakin taatusti jossain välissä tulee.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6603/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan 16 vuodessa sentään kertynyt valtavasti materiaalia, jota voi kuluttaa yhä uudelleen. Mä en ole vielä kyllästynyt yhteenkään heidän tuotokseensa, vaikka nautin niistä jatkuvalla syötöllä. Kyllä me pärjätään, aina jotain uuttakin taatusti jossain välissä tulee.  :)

Sama täällä. Mulla on vanhassa tuotannossa vielä monta biisiä, joihin pitää perehtyä tarkemmin. You Tubessa on taatusti vielä jotain, mitä en ole nähnyt. Samoin uskon, että netistä löytyy jotain Kaj/Axel-aiheisia podcasteja, mitä en ole kuullut. Ihan kaikkea Yle Areenankaan materiaalia en vielä ole käynyt läpi. Tai olen katsonut joskus kauan sitten, mutta meinaan katsoa taas uudestaan. Samoin aion katsoa KAJ 10 (nähty vasta 2 kertaa) ja musikaalit vielä moneen kertaan. Pidän välillä levyjen kuuntelusta tarkoituksella pientä taukoa. Ei siksi, että pelkäisin kyllästyväni - sillä eihän niihin kyllästy! - vaan tuntuvat sitten jälleen kuin uusilta. Hallnin katson uudestaan, tai on se jo pariin kertaan nähty, mutta vielä menee, kun se on niin hyvä! Näillä eväillä uskon pärjääväni. Ja jos ei muuta, niin keikkavideoita on pilvin pimein. Niissä mulla on tietyt suosikit, joita jaksan nytkin katsoa vaikka kuinka. Kaj Kiirunan keikankin olen nähnyt vaan kertaalleen, eli uusintaan menee sekin. Sehän on tekniseltä laadultaankin hyvä, eli kiva katsoa. 

Eiköhän tässä selvitä. 😊

Vierailija
6604/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämän vuoden puolella on vielä pientä ohjelmaa. Heidät todennäköisesti kutsutaan linnaan. Voisiko myös olla mahdollista, että olisi jotain joulun TV-ohjelmia sekä Suomessa että Ruotsissa. Ja olisiko jopa Helsingin uuden vuoden aaton juhla mahdollinen. Se missä käärijäkin esiintyi. 😅 No ainakin sitten ehkä keväällä taas.

Vierailija
6605/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on alkanut huolestuttamaan KOIn jälkeinen aika. Minkäköhänlainen tyhjyys siitä seuraa kun ei ole mitään uutta odotettavaa KAJn suhteen? Meitä uusia faneja on hemmoteltu kun oli tuoreiden keikkatallenteiden seuraamisen lisäksi kaikki yli 10 vuoden ajalta kertynyt materiaali netissä ja monta meille uutta levyä. Riittäähän niistä nyt vieläkin iloa, mutta mitään ennen näkemätöntä tuskin enää löytyy.

Arvelen, että pitävät enimmäkseen hiljaiseloa ja mahdollisesti uuden musiikin tekoa talven yli ja sitten pelkään että osa heistä aloittaa sen Svenskanin musikaalin harjoitukset. Niissä ja myöhemmin esityksissä joutuukin varmaan olemaan hyvin tiiviisti kiinni. Toivottavasti jotain keikkoja kuitenkin tulee johonkin väliin. Hallnin kuvauksetkin varmaan jossain välissä.

Toivon kovasti että talvella julkaistaisiin dokumenttielokuva Erikin kuvaamasta matkasta läpi kevään ja syksyn.

Mä taas suunnilleen toivon, että osa heistä aloittaisi Svenskanin musikaalin harjoitukset. Mä niin haluaisin nähdä heitä musikaaleissa, etenkin Jakobia, koska hänellä on niin valtavan upea ääni. Mä olin heti alusta saakka, eli BBB:stä lähtien, ihan myyty tuohon ääneen, ja olen siis edelleenkin. Dehär e min by nostaa ihokarvat pystyyn joka kerta. 

Vierailija
6606/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämän vuoden puolella on vielä pientä ohjelmaa. Heidät todennäköisesti kutsutaan linnaan. Voisiko myös olla mahdollista, että olisi jotain joulun TV-ohjelmia sekä Suomessa että Ruotsissa. Ja olisiko jopa Helsingin uuden vuoden aaton juhla mahdollinen. Se missä käärijäkin esiintyi. 😅 No ainakin sitten ehkä keväällä taas.

Voi joululaulut Jakobin laulamana olisi ihan täydellistä.

Ja Linnan juhlat ehdottomasti katseluun.

Vierailija
6607/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin haluaisin nähdä heidät Svenskanissa ja ostan lipun heti kun mahdollista. Se vaan on aika kokonaisvaltaista hommaa sitten varmaan pari vuotta harjoituksineen.

Vierailija
6608/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko Linna kutsuun kyllä, Erika taitaa mennä sinne.

Vierailija
6609/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skansenissa on myös joku joululaulutapahtuma, johon ruotsalaiset fanit toivoo kovasti Kaj'n osallistuvan ja Jakobin esittävän siellä O helga nattin, Jussi Björlingin vanhan bravuurin. Yhdyn toiveeseen, he vore na he, todellakin. Tuo ohjelma kai televisioidaan, joten se varmaan ilmaantuu sitten myös Youtubeen. (Tietysti tuo on vasta toive ja haave, kukaan ei lupaa kenellekään mitään.)

Vierailija
6610/13586 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin luulisi, että saavat kutsun, koska presidenttipari vieraili Vöyrillä ja tapasi KAJ'n. Niin ja onhan KAJ saanut tänä vuonna paljon kaikkia palkintojakin, eli ansioituneita kansalaisia. Kunniamerkin ansaitsisivat. 

Vierailija
6611/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän myöhässä tämä kommentti, mutta katselin eilen illalla tuon KAJ'n Puoli Seitsemän-jakson ja tein huomion, miten paljon Jakob onkaan kehittynyt suomen kielen puhumisessa! Vielä keväällä Jakob tyytyi lähinnä hymyilemään ja nyökyttelemään suomenkielisissä haastatteluissa ja silloin harvoin kun hän jotain sanoi, hän vaikutti hieman jännittyneeltä ja hermostuneelta. Mutta nyt Jakob oli äänessä lähes yhtä paljon kuin Kevin ja Axel, ja Jakob vaikutti rennolta ja itsevarmalta! Tiedä sitten vaikuttiko tähän vain se että uskaltautui Sauna tourilla puhumaan suomea isojen yleisöjen edessä ja sai tästä itsevarmuutta, vai onko hän muutenkin yrittänyt työskennellä "Suomi-mörkönsä" kanssa henkisesti. Mutta hän on selkeästi saanut lisää itsevarmuutta ja uskon, että tämä tuntuu hyvältä myös hänestä itsestäänkin, onhan hän sanonut, että toivoisi voivansa puhua suomea rohkeammin. Hienoa

Hienosti Jakob ja myös Kevin ja Axel kohta astelevatkin jäälle, vaikka toivottavasti se ei Nordiksessa ihan hirveän heikkoa ole. Siinä syöksyisi samalla myös monta tuhatta fania syvyyksiin, jos se pettäisi.  :D

Vierailija
6612/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä Erika että KAJ kutsutaan todennäköisesti. KAJ'n puolesta puhuu se vaikutus kotiseutu- ja murretietoisuuteen, joka on ollut valtavaa tänä vuonna. 

Vierailija
6613/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa spekuloidaan onko KAJ kutsuttu esiintymään Skansenille joulun Allsångiin. Moni toivoo että Jakob laulaisi siellä Oi jouluyön.

Vierailija
6614/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä Erika että KAJ kutsutaan todennäköisesti. KAJ'n puolesta puhuu se vaikutus kotiseutu- ja murretietoisuuteen, joka on ollut valtavaa tänä vuonna. 

KAJhan palkittiin vuoden vientiteosta. Ja ilman palkintoakin on selvää että he lusäsivät kiinnostusta Suomea kohtaan ja varsinkin Vaasan seudulle tuli paljon aiempaa enemmän matkailijoita.

Tämäkin huomioiden olisi huutava vääryys jos poikia ei nähtäisi linnan juhlissa.

Vierailija
6615/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varma, että Kaj nähdään Linnassa. Ensinnäkin he olivat mukana isännöimässä presidenttiparia Vöyrissä, tarjosivat konsertin ja myös lounastivat Stubbien kanssa. Jo tuosta saa käytännössä automaattisesti kutsun, presidentinkanslia pitää tarkkaa kirjaa tapaamisista vuoden aikana. Lisämeriitti heillä on vielä Vuoden vientiteko -palkinto ja muu palkintovyöry tänä vuonna.

Ei silti pidä sanoa, että jonkun kutsumatta jättäminen olisi "huutava vääryys". Linnassa nyt vaan ei ole määräänsä enempää tilaa ja sinne on mahdotonta kutsua kaikki ne, jotka periaatteessa kutsun ansaitsivatkin. Kulloinenkin pressa joutuu tuossa kohtaa aina tekemään hankalia valintoja ja aina joku pahoittaa mielensä.

Vierailija
6616/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tikahdun. Kaj laulaa Bastua karaokena siinä tukholmalaisessa karaokepaikassa. :D

https://www.youtube.com/shorts/-ILHzlnm5J8

Vierailija
6617/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://vm.tiktok.com/ZNdnHw9cP/

Tuossa on hauska haastattelu Rockbjörnenistä. En tiedä näkyykö vain Tiktokissa. Jos näkyy vain siellä, ainakaan Kevin ei voi katsoa sitä 😄

Tuossa kysytään kaikenlaisia outoja Tiktok-trendejä. Hauskinta ja parasta on kun Kevin sanoo että hän ei ole jäsen Tiktokissa. Jakob sen sijaan on hyvin perillä kaikista outouksista.

Vierailija
6618/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on hauska haastattelu Rockbjörnenistä. En tiedä näkyykö vain Tiktokissa. Jos näkyy vain siellä, ainakaan Kevin ei voi katsoa sitä 😄

Tuossa kysytään kaikenlaisia outoja Tiktok-trendejä. Hauskinta ja parasta on kun Kevin sanoo että hän ei ole jäsen Tiktokissa. Jakob sen sijaan on hyvin perillä kaikista outouksista.

Ai niin ja sitten se on huvittavaa että Axelin vaimo syö suolakurkkuja, sipsejä ja leipää kun Axel on poissa.

Vierailija
6619/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Tiktokin osalta täsmälleen yhtä pihalla kuin Kevin. Miksi on hauskaa, että hän sanoo, että hän ei ole jäsen Tiktokissa?

Vierailija
6620/13586 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole jäsen Tiktokissa, mutta kyllä mä pystyin katsomaan tuon videon. En tosin tajunnut ollenkaan noita kysymyksiä enkä vastauksiakaan, koko haastattelu oli ihan toiselta planeetalta kuin missä mä itse asustelen. Paitsi sen ymmärsin, että Axelin vaimo ei viitsi laittaa ruokaa pelkästään itselleen silloin kun Axel on poissa kotoa, vaan elää suunnilleen sipseillä ja suolakurkuilla.  :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän