Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6573)
Kaj on kyllä moneen otteeseen korostanut, että ylivoimainen valtaosa heidän faneistaan on kilttejä, kohteliaita ja fiksuja. Niin kuin varmasti onkin. Yhtäkkinen megasuosio vain joskus vetää puoleensa myös sellaisia hieman tasapainottomia ihmisiä. Mutta onneksi tässä ei sentään olla missään Amerikoissa.
No oliko se just siinä puoli seiskassa, kun Axel sanoi, että heillä todella oli tosi hauskaa keskenään tehdä tätä Karaoke-biisiä... 😄
Tais olla Huomenta Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu: "Kertojaäänessä on KAJ:n huumorista tuttua itseironiaa, mutta proosassa se soi lempeämmin. Åhman ei rakenna karikatyyrejä, vaan pysähtyy arkisiin hetkiin ja etsii niistä ymmärrystä ja empatiaa.
Åhmanin lempeä huumori kantaa. Kauneimmin tämä tiivistyy novellissa Työkalupakki. Poika varttuu isänsä työkalujen äärellä: ensin apupoikana korjaustöissä, sitten mopoa rassaten. Työkalut vaihtavat omistajaa, ja niiden mukana siirtyy myös hiljainen tieto ja katkeamaton ketju isän ja pojan välillä. Lopussa poika muuttaa pois ja saa isältään oman pakin."
Kuuntelen juuri Rääppöötä. Työkalupakissa kertoja on minä-muodossa toisin kuin muissa novelleissa. Ajattelen, että hän kertoo siinä oman tarinansa.
On siinä muissakin novelleissa minäkertojia, muun muassa Saunavaltaistuimessa. M
Saunavaltaistuimen tarina voisi hyvinkin myös perustua omaan kokemukseen. Kertojan sanotaan olevan parikymppinen. Ehkä tosielämässä tilanne ei näin äärimmilleen ole mennyt kuitenkaan.
Kaunokirjallisuushan on aina fiktiota, vaikka idea lähtisi jostain faktasta tai tositilanteessa. Ihmisen päähän kertyy valtava muisto- ja kokemusvarasto, josta kirjailijat tietoisesti tai tiedostamattaan ammentavat. Kaj'lla riittää biisin sytykkeeksi melkein mikä tahansa arjen tapahtuma. Taco hej sai alkunsa siitä, kun Axel sai anopiltaan lahjaksi muovikipposarjan ja Karar i arbeit siitä, kun he lounaalla katselivat ikkunasta rakennuksella puurtavia äijiä.
Vierailija kirjoitti:
Olikos niin, että Karaokessa on viittaus myös Arjan ihanaan Högt över havetiin? Mä löysin sen vasta tästä poikien Skansen-esityksestä, mutta nykyään kuuntelen sitä useinkin.
Tää Arjan biisi on oikeasti tosi hyvä eikä ihme, että aikoinaan pärjäsi niin hyvin. Olin itse unohtanut jo koko biisin olemassaolon. Ihanaa, että KAJ valitsi tämän tuonne Allsångiin. Tai no, näin jälkikäteen ajateltuna, oli kaj aika itsestään selvä valinta...
Nyt on muuten menneet ne näköestepaikatkin Kaj on Iceen. Tupa täysi, taitaa nousta tunnelma kuumemmaksi kuin saunassa. Ja karaoke kajahtaa volyymilla, jos sitä on luvassa.
Hei, allsång! Syön hattuni, jos se ei ole yksi teema KAJ on Icessa. Suomen mahtavin allsång!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.tiktok.com/music/Karaoke-7557023477493532673
Tuolta pitäisi päästä kuuntelemaan Karaoken ennakkomaistiainen. Puhelimen näytöllä katsoessa vasemmalla yläkulmassa on pieni play-nappula.
Suurkiitos! Mäkin kuulen tuossa jotain komeaa sotilasmarssiklangia, kuten se reaktiovideon tehnyt muusikko, samoin vanhaa suomi-iskelmää niin kuin joku täällä aiemmin. Hienoja melodisia käänteitä ja koukkuja. Tykkään kovasti!
Mä kuulin tässä kaikuja kasari-iskelmästä: Tsingis-kaanista ja Dannystä.
Ja mulle tuli mieleen Portion boys. 😂
Mä sain just kuunneltua tuon Karaoke-klipin, ja mun mielestä se on melodialtaan ehkä Kaj'n supisuomalaisin biisi, vaikka siinä kansainvälisiä viittauksia sinne tänne onkin. Ei sillä, melankolisessa sinivalkoisessa mollissahan Kaj yleensä pysyttelee, joten ei heitä vahingossakaan sekoita yli-iloisiin ruotsalaisiin duurilurittelijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaj on kyllä moneen otteeseen korostanut, että ylivoimainen valtaosa heidän faneistaan on kilttejä, kohteliaita ja fiksuja. Niin kuin varmasti onkin. Yhtäkkinen megasuosio vain joskus vetää puoleensa myös sellaisia hieman tasapainottomia ihmisiä. Mutta onneksi tässä ei sentään olla missään Amerikoissa.
Myös siinä facen Tillsammans följer vi Kaj -ryhmässä (joka taitaa koostua enimmäkseen ruotsalaisista) on paljon aivan järkevääkin porukkaa, jotka toppuuttelevat niitä kuumapäitä ja huomauttelevat, että bändi on Suomesta ja suomalainen ja saa todellakin puhua haastatteluissa ja muuallakin suomea niin paljon kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, allsång! Syön hattuni, jos se ei ole yksi teema KAJ on Icessa. Suomen mahtavin allsång!
Mä luulen, että se mahtava allsång syntyy sinne joka tapauksessa. Viimeistään BBB lennättää hallin katon suurinpiiirtein ilmaan.
Oletteko muuten ikinä huomanneet, mitä lukee KAJ'n kotisivun alareunassa: Pa to ta na kakor? :D
Kaikilla artisteilla valitettavasti löytyy noita toksisia faneja, ihan maasta ja kansallisuudesta riippumatta. Artisti kun ei itse voi fanejaan valita.