Ostin ystävälleni laskiaispullan, hän söi vain "kannen" ja heitti loput roskikseen.
Kävin ystäväni luona - hänen kutsustaan - aamupäiväkahvilla. Menomatkalla kävin kaupasta ostamassa rasian, jossa on kaksi laskiaispullaa. Siinä sitten juotiin kahvia ja juteltiin. Olin todella hämmentynyt kun ystäväni söi laskiaispullastaan vaan pelkän "kannen" ja sitten kun kahvittelutilanne oli ohi, viskasi hän loput pullasta roskiin lautasliinojen mukana. Omasta mielestäni juuri hillo ja kermavaahto ovat pullan kruunu. Olisiko ollut kohteliasta tarjota loput pullasta vaikka minulle? Pikkuisen harmitti. Eivät ihan ilmaisia ole.
Kommentit (85)
Toivottavasti on entinen "ystävä"!
Hän söi sen "kannen" ihan vain silkasta kohteliaisuudesta. Hän ei olisi oikeasti halunnut koskea koko pullaan.
Ehkä hänellä on esimerkiksi joku painonhallintaprojekti menossa? Tuntuu aika oudolta ajatukselta, että olisi velvoitettu syömään kaiken, mitä joku muu pyytämättä ostaa.
Oliko kasvirasva (palmu) pulla? En söis minäkään. Mutta mulla on käytöstavat ja olisin sanonut jotain siitä, ettei jaksa syödä nyt +tarjonnut vieraalle.
Arvaan: Ystäväsi on niin laiha, että hän voisi aivan hyvin syödä vaikka joka päivä laskiaispullan, kun taas sinä olet krooninen laihduttaja, mutta silti pystyit kokonaisen laskiaispullan syömään.
- AP - tulepa käymään luonani täällä Keiteleen kupeessa - roskiin on menossa viimeviikkoinen kaikista jämistä kyhätty lasagnentapainen, purkki tankoparsaa vuoden 2020 pe-päiväyksellä sekä hometta kasvava ketsuppi. Saat ne ilomielin - josko tuskasi hieman hellittäisi...?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänellä on esimerkiksi joku painonhallintaprojekti menossa? Tuntuu aika oudolta ajatukselta, että olisi velvoitettu syömään kaiken, mitä joku muu pyytämättä ostaa.
Ei kai se yksi pulla olisi kokonaisuutta mitenkään rikkonut tai siihen vaikuttanut?
No muistaisin kyllä kun ystävä tulis mun luokse kahville. Jos tuo paketin kahvia,keitän kaikki,juodaan kupit ja loput lavuaariin. Mulla ainakin tulis hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se yksi pulla olisi kokonaisuutta mitenkään rikkonut tai siihen vaikuttanut?
Onko tämä jollain tavalla jonkun muun kuin ihmisen itsensä päätettävissä? Että syö syö nyt saatana, kun minä haluan. Ei kenelläkään ole siihen mitään velvollisuutta, oii syy mikä tahansa.
Älytöntä. Olisi vaikka puolittanut ennemmin.
Tuo olisi entinen kaveri. Mokoma moukka.
Vierailija kirjoitti:
- AP - tulepa käymään luonani täällä Keiteleen kupeessa - roskiin on menossa viimeviikkoinen kaikista jämistä kyhätty lasagnentapainen, purkki tankoparsaa vuoden 2020 pe-päiväyksellä sekä hometta kasvava ketsuppi. Saat ne ilomielin - josko tuskasi hieman hellittäisi...?
Tuleeko niistä sulle pedari mieleen?
Tässä hyvä opetus. Älä ostaa enään uudelleen koskaan tuollaiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jollain tavalla jonkun muun kuin ihmisen itsensä päätettävissä? Että syö syö nyt saatana, kun minä haluan. Ei kenelläkään ole siihen mitään velvollisuutta, oii syy mikä tahansa.
Ääliö. Ja sitten ihmettelet kun sinusta ei tykätä? Kai on muitakin vaihtoehtoja kuin heittää tuliainen roskikseen?
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä. Olisi vaikka puolittanut ennemmin.
Tuo olisi entinen kaveri. Mokoma moukka.
Entinen kaveri, koska ei syö sitä mitä sinä haluat? 😀 Vaikutat ihanalta ihmiseltä.
Onhan tuo epäkohteliasta heittää roskiin. Olisi voinut tarjota pullan ap:lle tai laittaa sen jääkaappiin (ja heittää pois vaikka myöhemmin).
Vierailija kirjoitti:
Hän söi sen "kannen" ihan vain silkasta kohteliaisuudesta. Hän ei olisi oikeasti halunnut koskea koko pullaan.
Kohteliasta olisi sitten ollut sanoa ei kiitos, eikä haaskat toisen tuomisia tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
No muistaisin kyllä kun ystävä tulis mun luokse kahville. Jos tuo paketin kahvia,keitän kaikki,juodaan kupit ja loput lavuaariin. Mulla ainakin tulis hyvä mieli.
Tai jos tuo kukkia niin laitat hetkeksi maljakkoon ja kun kaveri lähtee, pyydät että heittää mennessään ne ulos roskikseen.
Rivien välistä on luettavissa, että ap painaa enemmän kuin tämä ystävänsä. Mikään pulla ei mene tällä lailla tunteisiin, jos siihen ei liity tällaista tyypillistä vauvamaista kilpailua.
Kannessa on se maku.