Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (6316)

Vierailija
6301/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä streamissä katsottiin myös kokonaan Hallnin huutokauppajakso. Oli todella hauska kuulla taustatietoa kuvauksista ja kirjoitusprosessista. Katsoin sen itse viime yönä ihan unenpöpperössä ja moni kohta meni vähän ohi. Pitää katsoa uudestaan tänään.

Vierailija
6302/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.telsu.fi/puoli-seitsem%C3%A4n

Tuossa linkki siihen puoliseitsemän  ohjelmaan ja vieraisiin. Tuota kun kelaa eteenpäin, niin näkyy että maanantaina KAJ on ohjelmassa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6303/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa linkki siihen puoliseitsemän  ohjelmaan ja vieraisiin. Tuota kun kelaa eteenpäin, niin näkyy että maanantaina KAJ on ohjelmassa. :)

Kiitos tiedosta! Jee!

Vierailija
6304/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee näköjään vielä monena päivänä eri aikoihin uusintana.  😋

Vierailija
6305/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axel avasi hyvin, miksi livebändiä ei tule. Heillä ei ole kaikkien Euroviisu- ja kiertuekiireiden keskellä ollut yksinkertaisesti aikaa sovittaa 100 minuutin edestä musiikkia livebändin soitettavaksi. Helpompaa mennä taustanauhoilla. Axel kertoi toivoneensa kovasti livebändiä, mutta ajanpuute vei väkisin voiton. 

Hän myös kieltäytyi puhumasta Vörjeansin paluusta tai muustakaan konsertin ohjelmasta. He haluavat yllättää ja se tulee olemaan sen väärtiä.

Siis ei luvannut Vörjeansia.

Vörjeansin olisi yllätys. Axel sanoi, että Määnin on saanut kuntoutuksensa päätökseen ja on luultavasti Vöyrissä. Se tarkoittaa, että he voisivat palata, mutta hän ei koskaan paljastaisi sitä ennen konserttia. Hän oli Seesarin kanssa pelaamassa pelejä ja juttelemassa.

Vierailija
6306/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axel avasi hyvin, miksi livebändiä ei tule. Heillä ei ole kaikkien Euroviisu- ja kiertuekiireiden keskellä ollut yksinkertaisesti aikaa sovittaa 100 minuutin edestä musiikkia livebändin soitettavaksi. Helpompaa mennä taustanauhoilla. Axel kertoi toivoneensa kovasti livebändiä, mutta ajanpuute vei väkisin voiton. 

Hän myös kieltäytyi puhumasta Vörjeansin paluusta tai muustakaan konsertin ohjelmasta. He haluavat yllättää ja se tulee olemaan sen väärtiä.

Siis ei luvannut Vörjeansia.

Vörjeansin olisi yllätys. Axel sanoi, että Määnin on saanut kuntoutuksensa päätökseen ja on luultavasti Vöyrissä. Se tarkoittaa, että he voisivat palata, mutta hän ei koskaan paljastaisi sitä ennen konserttia. Hän ol

Minulle jäi sellainen tunne että Vörjeans on tulossa. Hän ei kieltänyt sitä. Ihan ymmärrettävää ettei etukäteen paljasteta mitä on tulossa.

Vierailija
6307/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikko Kekäläinen stailataan bändin tyyliin". Paljosta vetoa, että Mikko ehdottaa uutta kokoonpanoa nimellä MAJK tai KAJM. Noita tarjokkaitahan on riittänyt, onneksi leikkimielellä. Tulevaisuuden suunnitelmista tietysti kysellään, mutta minkähän verran KAJ raottaa niitä, jos jokin tärkeä päivä someklipin vihjeen perusteella vasta 17.10.?

Vierailija
6308/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikko Kekäläinen stailataan bändin tyyliin". Paljosta vetoa, että Mikko ehdottaa uutta kokoonpanoa nimellä MAJK tai KAJM. Noita tarjokkaitahan on riittänyt, onneksi leikkimielellä. Tulevaisuuden suunnitelmista tietysti kysellään, mutta minkähän verran KAJ raottaa niitä, jos jokin tärkeä päivä someklipin vihjeen perusteella vasta 17.10.?

Iskän vanha rippipuku päälle vaan jos mahtuu.

Eniten minua jännittää se miten pojat pärjäävät suomeksi. Jakob-parka on aiemmin sijoitettu suomenkielisissä haastatteluissa armeliaasti reunimmaiseksi, jotta hän ei joutuisi tulilinjalle. Antaa Kevinin hokea niinku. Ehkä he ovat saaneet kysymyksiä etukäteen ja voineet harjoitella. Rohkea veto joka tapauksessa. Tai entä jos Puoli seitsemän toimittajat puhuisivatkin ruotsia!

Käsi sydämelle: kuinka moni meistä uskaltaisi mennä pitkään suoraan lähetykseen på svenska? Efter Nioakin on kritisoitu siitä että suomenkielisten haastateltavien annetaan puhua suomea. On saattanut tulla palautetta ukkapukkasvenskasta.

Puoli seitsemän konseptista en pidä, koska siinä poukkoillaan aiheesta toiseen, mutta tällä kertaa aion katsoa. Heja KAJ!

Vierailija
6309/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääppöö odotti eilen eteisessä. Parempi niin, sillä Helsingin kaupunginkirjastossa 129 varausta.

Vierailija
6310/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eilisen streamin jälkeen aika varma että tuolloin julkaistaan uusi kappale. Axel sanoi, että pian tulee uutta. Marras-tammikuussa on kuulema aikaa kirjoittaa enemmän biisejä eli silloin ehkä toivottavasti levy.

Ruotsin konsertista puhui siihen tyyliin, että vaikutti olevan vielä hyvin vaiheessa koko projekti.

Vierailija
6311/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua jännittää se miten pojat pärjäävät suomeksi. Jakob-parka on aiemmin sijoitettu suomenkielisissä haastatteluissa armeliaasti reunimmaiseksi, jotta hän ei joutuisi tulilinjalle. Antaa Kevinin hokea niinku. Ehkä he ovat saaneet kysymyksiä etukäteen ja voineet harjoitella. Rohkea veto joka tapauksessa. Tai entä jos Puoli seitsemän toimittajat puhuisivatkin ruotsia!

Käsi sydämelle: kuinka moni meistä uskaltaisi mennä pitkään suoraan lähetykseen på svenska? Efte

Efter niossa haastateltavat voivat puhua suomea, koska se ei ole suora lähetys. Heidän osuutensa ehditään kääntää ja tekstittää ruotsiksi.

Puoli seitsemän on suora, joten siinä on puhuttava ohjelman kieltä eli suomea. Aivan liian kömpelöä olisi, että Kaj puhuisi ruotsia, joka sitten (simultaani)tulkattaisiin suomeksi. Todellakin hattu pois päästä, että pojat menevät tuollaiseen lähetykseen. Onhan se hermoja raastava tilanne kun tietää, että mitään ei voi paikata jälkeenpäin.

Meidän suomenkielisten on tosiaan hyvä muistaa, että se on ihan sama asia kuin jos itse joutuisi vastaavaan tilanteeseen ruotsiksi. Moni mykistyisi täysin ja nekin, jotka pystyvät ruotsia puhumaan, varmasti jännittäessään tekisivät normaalia enemmän virheitä.

Mä olen kyllä varma, että Kaj'n suunnaton viehätysvoima puree katsojiin niin, että ne oletettavat pienet virheet kyllä annetaan anteeksi. Pääasiallinen puhevastuu lankeaa epäilemättä Kevinille, mutta aivan varmasti myös Axel ja Jakob tekevät oman osuutensa ja siinä parhaansa. Tsemppiä ja menestystä koko köörille!

Vierailija
6312/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä he on muuttuneet nyt tämän vuoden aikana ns. oikeiksi poppareiksi ja oikeaksi isoja festareita kiertäväksi bändiksi. Siksi ihan ymmärrettävää, että jää taakse teatteri, musikaaliorkesteri ja muu sekalainen homma mitä ennen on ollut. 

"Poppari" on todella halventava nimitys noista kulttuurin monitaitajista. Sitä he eivät todellakaan ole. Heidän kunnianhimonsa ja osaamisensa yltää paljon pitemmälle ja ylemmäs kuin "festarien kiertämiseen". Festareille riittää kyllä niitä oikeita poppareita, jotka esittävät toisten säveltämiä ja sanoittamia kepeitä biisejä. 

Vierailija
6313/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilen SeesarGames live streamin, jossa Axel oli vieraana. Ihan viihdyttävä kokonaisuus oli. Ärsytti vain alussa, kun moni chatissa toivoi, että pojat olisivat pelanneet Dress to Impress -peliä, mutta Joel haukkui sen ja uhkaili bännäävänsä kaikki jotka vielä mainitsevat pelin. Tosi jyrkkä suhtautuminen, tiedä sitten kuuluuko se hänen hänen esiintymistyyliinsä, mutta tuli suoraan sanottuna vähän paha mieli niiden katsojien puolesta, jotka olivat sitä toivoneet. Axel kyllä yritti olla kiinnostunut ja kysellä, että mikäs peli se semmoinen on. Ymmärrän kyllä, että Joel oli varmasti suunnitellut etukäteen, mitä lähetyksessä pelataan, mutta silti ei kenestäkään ole kivaa kuulla suosikkiaan dissattavan noin.

Toinen asia mistä yllätyin, oli miten paljon Axel kiroili pelatessaan! Noh, ei hän tietenkään ole mikään pyhäkoulupoika. Hän toi Joelille Italiasta tuliaisiksi snapsilasin ja pikkupullon jotain viinaa. (Jota Joel ei juonut kun oli lähetyksessä työajalla huom) Mutta Axelin Kapteeni Haddock tatuointi checks out :^D

Olin niin tyytyväinen kun Axel ei yhtään ymmärtänyt peleissä skinien ostamista ja kommentoi muutenkin järkevästi rahan käyttöä ja asioiden omistamista.

Lähetyksen alussa Axelilta kysyttiin hänen poliittista suuntautumistaan, Axel vastasi että hän on pienen ihmisen puolella, mutta hän on myös itse yksityisyrittäjä. Nykyään hän on yhä vähemmän ja vähemmän kiinnostunut politiikasta.

Ja tosiaan livebändiä ei KOIhin tule.

Suurin pettymys oli, kun Quiplash peli ei onnistunutkaan. Olisi ollut NIIN mielenkiintoista nähdä Axel pelaamassa sitä!

Vierailija
6314/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieliset haastattelut on minusta siitä kivoja, että Kevin on enemmän äänessä. On mukavaa kuulla häntäkin välillä enemmän. 🤗 Ruotsiksi kun Jakob ja Axel hoitavat suurimman osan puhumisesta. 

Vierailija
6315/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko kielitaitokeskustelu on kyllä NIIN "vain Suomessa" -ilmiö.  

Kun mennään vähänkin etelämmäs Eurooppaa, saati muualle maailmaan, kaikki pälättävät itsevarmasti vierasta kieltä just sen verran kuin osaavat eivätkä häpeile ollenkaan. Jos tiedät sata sanaa, niin se on jo priima kielitaito niin ihmisen omasta kuin muidenkin mielestä.

Eikä kukaan kiinnitä mitään huomiota kenenkään mahdollisiin "virheisiin". Pieni aksentti ja pienet mokat voivat itse asiassa toimia täsmälleen päinvastoin. Esimerkiksi Samu Haberiahan rakastetaan Saksassa yli kaiken (myös) siitä syystä, että hänen saksan kielensä on niin omintakeista.

Vierailija
6316/6316 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tykännyt puoli seiskasta, ja maanantaina varsinkin aion katsoa 😊. Ja kaikki uusinnat sitten perään. 

Luulen että suomen kielellä mennään. Voihan joku kysymys olla ruotsiksikin. Varmasti pojat pärjäävät hyvin, Kevin nyt satavarmasti ja Axelinkin suomi sujuu. Ja Axelhan on taitava käyttämään kiertoilmauksia, jos joku sana ei heti muistu mieleen. Aina hän on saanut itsensä ymmärretyksi. Jakob toivottavasti rohkeasti yrittää. Ja jos kaikki ei tule suomeksi ulos, niin loput sitten ruotsiksi. Tai Kevin "pelastaa" sitten tilanteen 😉. Ehkä tosiaan ovat saaneet kysymyksiä etukäteen, olisi itse asiassa jopa aika loogista.

Onpa kiva, että he ovat tässä ohjelmassa mukana! Hauskaa varmasti tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi