Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6300)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä he on muuttuneet nyt tämän vuoden aikana ns. oikeiksi poppareiksi ja oikeaksi isoja festareita kiertäväksi bändiksi. Siksi ihan ymmärrettävää, että jää taakse teatteri, musikaaliorkesteri ja muu sekalainen homma mitä ennen on ollut.
He sanoivat keskittyvänsä tällä hetkellä KAJ:iin, mutta musiikkisopimuksensa antaa heille luovan vapauden toteuttaa myös muita projekteja. He ovat edelleen hyvin kiinnostuneita kirjoittamaan televisioon ja musikaaleihin. Axel kirjoitti äskettäin Halln 2:n.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä he on muuttuneet nyt tämän vuoden aikana ns. oikeiksi poppareiksi ja oikeaksi isoja festareita kiertäväksi bändiksi. Siksi ihan ymmärrettävää, että jää taakse teatteri, musikaaliorkesteri ja muu sekalainen homma mitä ennen on ollut.
Kajta ei ehkä ole arvostettu erityisesti musiikillisesti tai arvostettu kuinka loistavia sävellyksiä niillä on. Voisko tähän liittyä se näkymättömyys suomenkielisessä mediassa, ettei edellisestä levystä ollut arvioita ja juttuja lehdissä. Huumoriryhmällä onkin mieletöntä musiikkia!
Musikaaleja, kirjoja ja sarjoja voi tehdä musiikin ohella, mutta ehkä itse keikkojen kanssa konseptia selkeytetään johonkin tiettyyn suuntaan, just vaikka festareille, isommille keikkapaikoille ja areenoille, mukaan lukien myös Allsångin kaltaiset esiintymiset.
tulee heti hyvä mieli kun heidät näkee dnalta todella hyvä valinta. suomi tytöt tietenkin matkii korvia vihlovasti amerikan englannilla sössöttävät kullin puutettaan levittelevät häpyään saunassa kun kukaan ei huoli
Musikaalit ovat olennainen osa Kaj'ta samalla tavoin kuin erilliset kappaleetkin, Kaj'nahan he ovat musikaalitkin kirjoittaneet (ja niissä esiintyneet). Sen lisäksi jokaisella kolmesta on sitten omat erilliset projektinsa, Kevinillä esimerkiksi äänisuunnittelijana että näyttelijänä, Axelilla kirjailijana, journalistina ja käsikirjoittajana ja Jakobilla näyttelijänä, nyt myös kirjailijana.
Nyt paljasti Axel ihan itse tuossa Joel Rönnin (Hallnin toinen kirjoittaja) streamissa, että ei ole livebändiä KOI:ssa.
Tieto on nyt tavoittanut myös Facebook-ryhmän. Saa nähdä, kuinka iso polemiikki tästä tulee.
Mä sanoisin, ettei ne innokkaimmat fanit ollenkaan kaipaa livebändiä tai muutakaan ylimääräistä. Tarkoitan niitä ihmisiä, jotka liittyvät faniryhmiin ja jotka keikoilla kiljuvat siinä lavan edessä. Heille riittää mainiosti pelkkä Kaj esittämässä heille tuttuja biisejä, joissa he saavat laulaa mukana.
Ne, jotka mielellään olisivat nähneet paikalla myös orkesterin ja vaikka vierailevia esiintyjiäkin, ovat taas sen verran maltillisempaa väkeä, että ovat hankkineet paikat istumakatsomosta ja tyytyvät kyllä myös bändittömään ratkaisuun eivätkä ryhdy rettelöimään.
Vaikka joku yksittäinen fanaatikko nyt sen tunkkinsa järveen viskaisikin, ei tällä tämän päivän uutisella sen kummempaa vaikutusta ole. Kaikki menevät konserttiin, saavat taattua Kaj-laatua ja ovat lopuksi onnellisessa hurmiossa. :)
Glönkero on nyt päässyt Hesarin ruokatoimituksen raadin testiin, jossa maisteltiin glöginmakuisia uutuustuotteita juomista jätskiin, pullapitkoon ja marjakeittoon. Glönkero sai erinomaisen arvion.
"Ensimmäisenä herää kysymys: miksi tämä on keksitty vasta nyt? Lonkero on limonadimainen ja siitä huokuu kausituotteen henki. Se on kuin ananaslonkeron jouluvastine. Jääkaappikylmämänä nautittuna maku on yllättävän raikas. Kaneli on vahvasti läsnä."
Ehkä pojatkin tykkäsi siitä ihan aidosti eikä vain näytelleet mainosta varten. :)
Mä kuulun niihin, jonka suurimpiin Kaj-suosikkeihin ei koskaan ole kuulunut Dansgolv. Olen lähinnä ajatellut, että ei huono. Nyt kuitenkin törmäsin niin vakuuttavaan videoon, että ryhdyn harkitsemaan kantaani uudelleen. Voisin hyvinkin tanssahdella parketilla tämän tahdissa.
No joo. Sanoisin kans, että lienee ihan kiihkofanin "oma häpeä", jos on omassa päässänsä vetänyt yhtäläisyysmerkit suurkonsertin ja livebändin välille.
Suurkonsertti. Pitää paikkansa. Isoin halli, missä KAJ ikinä on omaa konserttia pitänyt. En tiedä paljonko sinne nyt mahtuu katsojia, kun on se seisomakatsomo, mutta voi olla vaikka lähellä 10000. Eli varmaan myös suurin yleisömäärä tähän saakka. Suurkonsertti siis.
Livebändiä ei KAJ itse missään ole luvannut eikä edes ole vihjannut sinne suuntaan.
Luulen, että KAJ halusi tällaisen konsertin entisten ja etenkin uusien faniensa iloksi järjestää ja mahdollisimman isoon paikkaan, jotta porukkaa mahtuu. Varmasti tietävät, että kevään konserttikiertueella moni jäi nuolemaan näppejään ja pettyi, kun liput myytiin loppuun nopeasti, lisäkonserteista huolimatta. Eihän sinne Vaasan halliinkaan mahtunut kerralla kuin n. 4000 katsojaa tietääkseni.
Istumaan mahtuu jäähallissa reilut 8 000 henkeä ja permannolle seisomaan varmaan parituhatta. Joten se 10 000 on hyvä arvio kokonaiskatsojamäärästä.
Kyllähän heidät Mellon finaalissa näki paikan päällä yli 20 000 katsojaa, mutta se oli eri asia. Heidän omista kokoillan konserteistaan tämä on ehdottomasti suurin. Ja tunnelmaltaan epäilemättä kuuma, kun läsnä on pelkästään niitä, jotka nimenomaan haluavat nähdä juuri heidät ja vain heidät eivätkä ole sattumalta hortoilleet paikalle, niin kuin jossain kesän puistokonserteissa ja vastaavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon että Mosquito jotenkin liittyy tähän. En oikein tiedä mistä porukka on saanut karaokevibat. Itse en sellaista hoksaa. Mutta joku muistutti, että Axelin haastatteluhaasteessa oli juuri sana karaoke. Eli liittyykö tähän nyt kuitenkin karaoke. Hyttynen+karaoke?
Oletko ArKAJve-vakooja? He olivat saunassa, kun alkoivat mainostaa Mosquito.
Hyvä pointti. Eli jos samasta syystä nyt nuo hyttysvihjeet. Ja paljon ilmeisesti povataan, että tulisi joku karaokeaiheinen biisi.
Ehkä pojat nyt vihdoin julkaisevat cover-version siitä Rakkaus on lumivalkoisesta, jota he niin kovasti diggaavat. Featuring Keijo.
Axel avasi hyvin, miksi livebändiä ei tule. Heillä ei ole kaikkien Euroviisu- ja kiertuekiireiden keskellä ollut yksinkertaisesti aikaa sovittaa 100 minuutin edestä musiikkia livebändin soitettavaksi. Helpompaa mennä taustanauhoilla. Axel kertoi toivoneensa kovasti livebändiä, mutta ajanpuute vei väkisin voiton.
Vierailija kirjoitti:
Axel avasi hyvin, miksi livebändiä ei tule. Heillä ei ole kaikkien Euroviisu- ja kiertuekiireiden keskellä ollut yksinkertaisesti aikaa sovittaa 100 minuutin edestä musiikkia livebändin soitettavaksi. Helpompaa mennä taustanauhoilla. Axel kertoi toivoneensa kovasti livebändiä, mutta ajanpuute vei väkisin voiton.
Hän myös kieltäytyi puhumasta Vörjeansin paluusta tai muustakaan konsertin ohjelmasta. He haluavat yllättää ja se tulee olemaan sen väärtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän myös kieltäytyi puhumasta Vörjeansin paluusta tai muustakaan konsertin ohjelmasta. He haluavat yllättää ja se tulee olemaan sen väärtiä.
Siis ei luvannut Vörjeansia.
Axel varmaan kertoi siitä livebändin puuttumisesta kaiken maailman huhujen ja hypetyksen hillitsemiseksi. Hyvä veto, ja erityisesti se, että kertoi suoraan myös syyn. Todellakin musiikin sovittaminen on valtavan iso homma, ja tuossa sitä olisi pitänyt tehdä sadan minuutin verran ties kuinka monelle instrumentille.
Hyvä myös, ettei hän paljastanut mitään sen enempää. Yllätyksiä heillä selvästi on hihassa, ja pysykööt salaisuuksina toistaiseksi. Tässä rupeaa jo itse kukin nyppimään aamukammasta piikkejä eikä malttaisi enää millään odottaa 25. päivää.
Vierailija kirjoitti:
Axel varmaan kertoi siitä livebändin puuttumisesta kaiken maailman huhujen ja hypetyksen hillitsemiseksi. Hyvä veto, ja erityisesti se, että kertoi suoraan myös syyn. Todellakin musiikin sovittaminen on valtavan iso homma, ja tuossa sitä olisi pitänyt tehdä sadan minuutin verran ties kuinka monelle instrumentille.
Hyvä myös, ettei hän paljastanut mitään sen enempää. Yllätyksiä heillä selvästi on hihassa, ja pysykööt salaisuuksina toistaiseksi. Tässä rupeaa jo itse kukin nyppimään aamukammasta piikkejä eikä malttaisi enää millään odottaa 25. päivää.
No aivan! Missä ihmeen välissä he olisivat ehtineet noita sovituksia tehdä? Helikopterilla ja yksityiskoneella jo muutenkin lenneltiin keikkapaikalta toiselle saman päivän aikana kun tiukkaan oli aikataulutettu.
Toistan itseäni nn:nen kerran ja sanon, että ihmisiä he ovat hekin eivätkä koneita, joiden ei tarvitse levätä, syödä eikä nukkua. Mutta fanithan voivat kai omasta mielestään itsekkäästi vaatia ihan mitä tahansa...
Hyvä Axel.
"Poppari" on todella halventava nimitys noista kulttuurin monitaitajista. Sitä he eivät todellakaan ole. Heidän kunnianhimonsa ja osaamisensa yltää paljon pitemmälle ja ylemmäs kuin "festarien kiertämiseen". Festareille riittää kyllä niitä oikeita poppareita, jotka esittävät toisten säveltämiä ja sanoittamia kepeitä biisejä.