Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei-ruskeasilmäisillä suomalaisilla on yleensä melko epämääräisen väriset silmät?

Vierailija
29.07.2026 |

Harvalla on selvästi siniset tai vihreät silmät. Yleensä on joku sellainen harmaansininen tai sinisenvihreä tai vihreänharmaa. Ulkomailla sinisilmäisillä on usein ihan kirkkaan siniset silmät.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuuleekin sanottavan "en tiedä silmieni väriä". Eli henkilö ei edes itse osaa sanoa, minkä väriset silmänsä ovat.

Vierailija
2/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ruskeat? Sitten kai oranssia ripulivelliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestämme valoa monipuolisesti.

Suomalaiset kestää sekä kylmää että lämmintä. Pimeää ja valoa, kesällä yötkin on valoisia.

(Tummilla on ruskea iho ja silmät jotta kestäisivät kuumaa aurinkoa siellä mihin kuuluvat)

Vierailija
4/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ruskeat? Haaleita viher-rusehtavia ne on.  

Vierailija
5/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kuuleekin sanottavan "en tiedä silmieni väriä". Eli henkilö ei edes itse osaa sanoa, minkä väriset silmänsä ovat.

En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan, ettei tietäisi silmiensä väriä. 

Vierailija
6/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. Sellaiset haileanharmaansinertävät on monilla.

Vierailija
7/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi puhtaan vihreät tai siniset, niin olisi kyllä aika erikoiset. Olisihan ne puhtaan ruskeatkin aika erikoiset. 

Vierailija
8/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on juuri tuollaiset, ympärys harmaata, sitten siinä on eri värisiä harmaan/vihreän/sinisen säteitä ja ihan iriksessä kiinni sellainen kullertava.

Lapseni peri tämän kullertavan sukupolven yli koko silmiensä väriksi jotka ovat tyyppiä "hazel" eli ei sellaiset pistävän tumman ruskeat vaan vaaleat.

Vierailija
9/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla ruskeat? Sitten kai oranssia ripulivelliä?

Ei vaan itselläni on kanssa tuollaiset epämääräisen väriset. Ruskeaa niissä ei ole.

Vierailija
10/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on juuri tuollaiset, ympärys harmaata, sitten siinä on eri värisiä harmaan/vihreän/sinisen säteitä ja ihan iriksessä kiinni sellainen kullertava.

Lapseni peri tämän kullertavan sukupolven yli koko silmiensä väriksi jotka ovat tyyppiä "hazel" eli ei sellaiset pistävän tumman ruskeat vaan vaaleat.

KULLERTAVA? 

Olen kuullut, että jollain on krpä otsassa, mutta klli silmässä on ihan uutta.

Vierailija
11/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkö katsot eri valossa ja arvostelet.  Entä omasi? Luonnonvalossa meikittä? Tuskin suklaanruskeat. Hailakammat rusket on monella kuin sinisilmäisellä. Sen hoksaa siitä miten helposti mustuainen sieltä näkyy.   Itse asiassa sininen on se yleisin väri, ei harmahtava. Täysin harmaat ovat harvinaisin silmien väri.

Vierailija
12/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on PISTÄVÄN tumman ruskea? 

Vierailija
13/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkö katsot eri valossa ja arvostelet.  Entä omasi? Luonnonvalossa meikittä? Tuskin suklaanruskeat. Hailakammat rusket on monella kuin sinisilmäisellä. Sen hoksaa siitä miten helposti mustuainen sieltä näkyy.   Itse asiassa sininen on se yleisin väri, ei harmahtava. Täysin harmaat ovat harvinaisin silmien väri.

Mutta se sininen ei ole mitenkään selvä sininen vaan vain sellainen häivähdys.

Vierailija
14/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on tosi vähän pigmenttiä. Meille on ominaista, että olemme haaleita ja värittömiä. Tuon huomaa erityisen hyvin, kun on pidemmän ajan ulkomailla ja tulee takaisin. 

Vierailija
15/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin ruskeasilmäisillä on ne epämääräisen näköiset ja väriset jotka tekee lähes kaikista tylsiä syystyyppejä värianalyysissä! 

Siihen ei auta edes hiusten vaalennus.  Tylsä on tylsä.

Vierailija
16/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän nämä ulkomaiden sinisimmut mahtavat olla? Suomessa ja muissa pohjoismaissa on varmastikin eniten sinisiä silmiä - ja vaaleita hiuksia koko maailmassa.

Itselläni on toki teräksenharmaat silmät, kuten Tarzanillakin.

Vierailija
17/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan ulkomailla. :')

Vierailija
18/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän nämä ulkomaiden sinisimmut mahtavat olla? Suomessa ja muissa pohjoismaissa on varmastikin eniten sinisiä silmiä - ja vaaleita hiuksia koko maailmassa.

Itselläni on toki teräksenharmaat silmät, kuten Tarzanillakin.

Englannissa, Irlannissa, Hollannissa, Norjassa ja Yhdysvalloissa tullut vastaan noita kirkkaan sinisiä silmiä.

Vierailija
19/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se sininen ei ole mitenkään selvä sininen vaan vain sellainen häivähdys.

Se että sulla on ei tarkoita muillakin. Sulla värinäössä ongelmaa?

Vierailija
20/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeat paskanväriset silmät löytyvät paskanvärisiltä ihmisiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi