Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (6300)

Vierailija
6061/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vörjeansiin tutustuminen on itsellä jäänyt  toistaiseksi aika vähälle, mutta mahtava meininki näyttää olevan ainakin livenä.  Monet  toivovat Vörjeansin paluuta. Mielenkiintoista nähdä, tuovatko pojat jäähallikonserttiin jotain Vörjeansiltakin 🤔. Kallistuisin siihen ajatukseen, että tuovat. 

Ovathan he ainakin vähän vihjailleet paluun suuntaan kun vielä keväällä kysyttäessä sanoivat että Määnin on vieroituksessa, mutta nyt loppukesästä sanoivat että on päässyt sieltä pois.

Vierailija
6062/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommy on itse asiassa vähän kateellinen Frepalle ja haluaisi olla enemmän hänen kaltaisensa. Sillä Freppahan se oikeasti on heistä kolmesta kovin ja Tommy hännänhuippu, vaikka ei suostukaan sitä myöntämään. Onko muuten Määninistä viime aikoina kuulunut?

Määnin on kuulemma päässyt pois vieroituksesta ja on todennäköisesti Vöyrissä. Toivottavasti treenaamassa jäähallikeikalle.

No vau, hienoja uutisia siis. Mutta lahjattomat harjoittelee, Määninin ei tarvitse. 

Axel on reissussa. Sain eilen meiliä.

Oletko Madonna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6063/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kentän edessä tunnelma on kyllä paras, kehtaa olla täysillä mukana kun muutkin tekevät niin." 

Mulla istumapaikka, eikä edes mistään kovin läheltä. Toivottavasti istumakatsomokin  elää ja laulaa konsertissa mukana. Suomalaiset kun välillä on vähän jäyhiä. Joku ulkomaalainen muistaakseni kommentoi jotain KAJ'n konserttivideota ehkä alkukeväältä, jossa oli istumakatsomo, että "Is the audience dead?" Istumapaikoilla tanssiminen ja hyppiminen on tietty vähän huono asia, kun takana istuva ei sitten mitään näe, mutta laulaa voi aina 🙂

Vierailija
6064/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuun tonne konserttiin, vaikken ees kaikkea ymmärrä mitä tässä ketjussa puhutaan.

Vierailija
6065/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa "ristiriitaisissa" facebook-ryhmissäkin on välillä oikein hyviä kirjoituksia. Eräs fani oli laatinut pitkän analyysin ilmeisesti elämänsä ensimmäisestä KAJ-livestä laivakeikalta. Oli oikein positiivisesti ja kauniisti kirjoitettu, vähän konserttiarvostelun tapaan. Hän oli ollut näkemästään erittäin vaikuttunut, ja ylisti etenkin KAJ'n mieletöntä ammattitaitoa, lavapreesensiä ja saumatonta yhteistyötä. "Tre giganter på en och samma scen." "Stjärnkvalitet"  "Tre starka personligheter som förstärker varandra istället för tvärtom." Yleisön vastaanotto oli ollut hurmioitunutta, ja vastaavaa innostunutta yhteislaulua hän ei muista koskaan konserteissa kuulleensa. 

Olihan siinä kirjoituksessa vielä paljon muitakin kehuja. Kyllä tulin taas niin iloiseksi ja ylpeäksi, kun sitä luin. Aivan mahtavaa, KAJ! 

Vierailija
6066/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on tässäkin ketjussa hehkuttanut Marlenea. Olen miettinyt miksi juuri se nostetaan esiin Vörjeans-tuotannosta? Mikä tekee biisistä mielestänne niin hyvän? Olisi hauskaa kuulla kommentteja.

Nuo sanat on kyllä herkulliset, ja lisäksi musta Axelin ääni kuulostaa tosi hyvältä tässä biisissä, matalan pehmeältä ja seksikkäältä. Ja on se musiikillisestikin  musta hyvä biisi. Mulle tää ei silti ole mitenkään selkeästi yli muiden Vörjeansin tuotannosta, vaan aika lailla yhtä kovia suosikkeja ovat Sorgens dag ja Ta me heim. Elättelen toiveita että joku näistä kuultaisiin jäähallissa, Marlene varmaan todennäköisin.

Vierailija
6067/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tuun tonne konserttiin, vaikken ees kaikkea ymmärrä mitä tässä ketjussa puhutaan.

Olet siis normaali ihminen.  :)

Vierailija
6068/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa "ristiriitaisissa" facebook-ryhmissäkin on välillä oikein hyviä kirjoituksia. Eräs fani oli laatinut pitkän analyysin ilmeisesti elämänsä ensimmäisestä KAJ-livestä laivakeikalta. Oli oikein positiivisesti ja kauniisti kirjoitettu, vähän konserttiarvostelun tapaan. Hän oli ollut näkemästään erittäin vaikuttunut, ja ylisti etenkin KAJ'n mieletöntä ammattitaitoa, lavapreesensiä ja saumatonta yhteistyötä. "Tre giganter på en och samma scen." "Stjärnkvalitet"  "Tre starka personligheter som förstärker varandra istället för tvärtom." Yleisön vastaanotto oli ollut hurmioitunutta, ja vastaavaa innostunutta yhteislaulua hän ei muista koskaan konserteissa kuulleensa. 

Olihan siinä kirjoituksessa vielä paljon muitakin kehuja. Kyllä tulin taas niin iloiseksi ja ylpeäksi, kun sitä luin. Aivan mahtavaa, KAJ! 

Minä pidin myös tuosta kirjoituksesta. Muistaakseni hän kertoi toisessa ryhmässä lähettäneensä sen myös levy-yhtiöön, jotta he voisivat näyttää sen pojille. Hän ei ollut saanut sieltä mitään vadtausta.

Vierailija
6069/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan hyvä että sinne tulee myös ihmisiä jotka eivät ole (vielä?) niin sekaisin, että kaivavat esiin jokaisen tiedonmurun yhtyeeseennliittyen.

Vierailija
6070/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. KAJ on kajkille! 💚🤎💚

Vierailija
6071/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on tässäkin ketjussa hehkuttanut Marlenea. Olen miettinyt miksi juuri se nostetaan esiin Vörjeans-tuotannosta? Mikä tekee biisistä mielestänne niin hyvän? Olisi hauskaa kuulla kommentteja.

Marlene on mulle Axelin koomikkouden paras ilmentymä (Jakobilla se on mun mielestäni Svante Svanin ensimmäinen esiintyminen ja Kevinillä Dan-Olen tarina Eva-Lisan iltateetarjouksesta). Kaj'han aloitti sketsiryhmänä ja edelleen kantaa nimessään humorgruppen-määrettä, joten tuo puoli on ainakin heille itselleen tärkeä.

Jo Määninin hahmo on niin täydellinen irtiotto Axelin reaaliolemuksesta, tuosta filosofin ja valtiovarainministeriön kansliapäällikön yhdistelmästä, joka kantaa huolta ja vastuuta kaikesta ja kaikista. Ja sitten tämä maailman kunnollisin mies kirjoittaa ja laulaa biisin, joka on yhtä aikaa niin huvittava ja niin kuumottava, että sen visuaalistamista ei voi edes kuvitella, kun jo pelkkä levyltä kuunteleminen vetää lasit huuruun.

Vierailija
6072/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marlene on mulle Axelin koomikkouden paras ilmentymä (Jakobilla se on mun mielestäni Svante Svanin ensimmäinen esiintyminen ja Kevinillä Dan-Olen tarina Eva-Lisan iltateetarjouksesta). Kaj'han aloitti sketsiryhmänä ja edelleen kantaa nimessään humorgruppen-määrettä, joten tuo puoli on ainakin heille itselleen tärkeä.

Jo Määninin hahmo on niin täydellinen irtiotto Axelin reaaliolemuksesta, tuosta filosofin ja valtiovarainministeriön kansliapäällikön yhdistelmästä, joka kantaa huolta ja vastuuta kaikesta ja kaikista. Ja sitten tämä maailman kunnollisin mies kirjoittaa ja laulaa biisin, joka on yhtä aikaa niin huvittava ja niin kuumottava, että sen visuaalistamista ei voi edes

Hyvin tiivistetty! En itse olisi osannut sanoittaa asiaa, mutta näinhän se juurikin on. Huumori on tärkeä osa ja Axelin monipuolisuus rooleissa ja verrattuna arkiminään on ihan uskomatonta. En tiedä ketään toista, joka olisi yhtä muuntautumiskykyinen.

Vierailija
6073/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axel ("klok som en bok den mannen") panee parastaan viihteellisessä tietokilpailussa vuonna 2017. Selviää muun muassa se, missä hän oli uudenvuodenaattona 1999 odottamassa vuosituhannen vaihtumista seuraavaan. :)

Vierailija
6074/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan hyvä että sinne tulee myös ihmisiä jotka eivät ole (vielä?) niin sekaisin, että kaivavat esiin jokaisen tiedonmurun yhtyeeseennliittyen.

Kaj on varmasti ihan iloinen siitä, että heidän yleisössään on muitakin kuin totaalifanaatikkoja, jotka lähettelevät sepustuksiaan levy-yhtiöön ja kantavat keikoille pullalasteja. Toki eturivin kiljuvilla superfaneillakin on tärkeä roolinsa tunnelmanluojina ja kyllä minäkin heidän energiaansa ihailen, vaikka itse olen tällainen takarivin taavi joka korkeintaan vähän hytkähtelee istumapaikallaan.  :)

Vierailija
6075/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axel ("klok som en bok den mannen") panee parastaan viihteellisessä tietokilpailussa vuonna 2017. Selviää muun muassa se, missä hän oli uudenvuodenaattona 1999 odottamassa vuosituhannen vaihtumista seuraavaan. :)

Tosi nokkelaa porukkaa nuo kaikki kilpailijat. Nuorimmalla eli Axelilla on hankalinta, kun melkein kaikki kysytty on tapahtunut jo ennen hänen syntymäänsä. Mä en noiden vihjeiden perusteella olisi osannut arvata oikein yhtään mitään, en edes vaikka olisin ruotsinkielinen. Mutta katsojana on tietysti vaan hauskaa, kun ei omalla tietämättömyydellä ole väliä.

Vierailija
6076/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommy on itse asiassa vähän kateellinen Frepalle ja haluaisi olla enemmän hänen kaltaisensa. Sillä Freppahan se oikeasti on heistä kolmesta kovin ja Tommy hännänhuippu, vaikka ei suostukaan sitä myöntämään. Onko muuten Määninistä viime aikoina kuulunut?

Määnin on kuulemma päässyt pois vieroituksesta ja on todennäköisesti Vöyrissä. Toivottavasti treenaamassa jäähallikeikalle.

No vau, hienoja uutisia siis. Mutta lahjattomat harjoittelee, Määninin ei tarvitse. 

Axel on reissussa. Sain eilen meiliä.

Oletko Madonna?

Olen köyhän miehen Madonna.

Vierailija
6077/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siellähän käytetään myös tekoälyä lähteenä ja uskotaan siihen😅 ihan kuin tekoäly tietäisi KAJ'n suunnitelmista KOI:n suhteen."

Mä huvikseni (KAJ saa tekemään outoja asioita...) seurasin tasaisin väliajoin lipunmyynnin etenemistä klikkaamalla googleen kaj+konsertti+jäähalli, kun en muistanut sitä suoraa osoitetta.

Joka kerran ensimmäinen reaktio tuli tekoälyltä ja aina se oli erilainen. Tekoäly milloin väitti, että konsertti oli vuonna 2023 tai 2024, milloin lokakuussa 2026. Se esitteli KAJ'n pohjalaisena huumoriyhtyeenä, joka keikkailee jatkuvasti Helsingissäkin ja seuraavana päivänä ruotsalaisena bändinä, joka tekee nyt debyyttinsä Suomessa.

Pelottaa ajatellakin, millaisia vastauksia tekoäly antaa vaikeampiin kysymyksiin ja kuinka moni sokeasti uskoo sen vastauksiin.

Vierailija
6078/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siellähän käytetään myös tekoälyä lähteenä ja uskotaan siihen😅 ihan kuin tekoäly tietäisi KAJ'n suunnitelmista KOI:n suhteen."

Mä huvikseni (KAJ saa tekemään outoja asioita...) seurasin tasaisin väliajoin lipunmyynnin etenemistä klikkaamalla googleen kaj+konsertti+jäähalli, kun en muistanut sitä suoraa osoitetta.

Joka kerran ensimmäinen reaktio tuli tekoälyltä ja aina se oli erilainen. Tekoäly milloin väitti, että konsertti oli vuonna 2023 tai 2024, milloin lokakuussa 2026. Se esitteli KAJ'n pohjalaisena huumoriyhtyeenä, joka keikkailee jatkuvasti Helsingissäkin ja seuraavana päivänä ruotsalaisena bändinä, joka tekee nyt debyyttinsä Suomessa.

Pelottaa ajatellakin, millaisia vastauksia tekoäly antaa vaikeampiin kysymyksiin ja kuinka moni sokeasti uskoo sen vastauksiin.

Nuo tekoälytulokset saisi pois kirjoittamalla hakusanojen perään -ai, mutta minusta ne ovat niin viihdyttäviä, että pakkohan ne on nähdä. Ja jos ne joskus alkavat osua lähelle totuutta edes jollain todennäköisyydellä, tiedän, että jossain vaiheessa on ehkä aika alkaa perehtyä tekoälyyn enemmänkin.

Vierailija
6079/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vielä vähän puhutaan facessa esiintyneestä väitteestä ettei ole liveorkesteria. Yksi henkilö väitti siellä saaneensa levy-yhtiöltä vastauksen, että ei ole liveorkesteria ja toinen henkilö vauhkoontui siitä aivan täysin. En ole huomannut, että kukaan muu olisi yhtä huolissaan. Kommentteja on kuitenkin yli 100 tämä vauhkoontunut pitää keskustelua yllä.

Löysin väitteen esittäneen henkilön aiemman postauksen, jossa hän kertoi kysyneensä levy-yhtiöltä ja tekoälyltä onko siellä liveorkesteria. Kommenteissa hän kertoo saaneensa tekoälyltä vastauksen, että ei ole. Kyseisen postauksen kommenteissa ei ole mitään levy-yhtiön vastauksesta.

itse uskon vahvasti, että levy-yhtiö ei ole vastannut mitään niin kuin eivät tunnu vastanneen mihinkään muuhunkaan heille esitettyyn.

KAJn kannattaisi ehkä kohun laannuttamiseksi julkaista joku lyhytvideo harjoituksista, jossa asia selviäisi lopullisesti.

Vierailija
6080/6300 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tekoälytulokset saisi pois kirjoittamalla hakusanojen perään -ai,

Kiitos vinkistä, tuota en tiennytkään. Rupean kyllä jatkossa käyttämään tuota "-ai"-lisäystä, jo periaatteesta. Tekoäly ei ole pelkästään idioottimainen vaan ihan hirveä energiasyöppö. En muista tarkkaa lukua, mutta jossain uutisessa oli, että sen takia pitää rakentaa hirveä määrä uusia palvelinrakennuksia tai jotain vastaavaa.