Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6300)
Vierailija kirjoitti:
Tätä menoa joku lipun ostanut superfani jättää menemättä koko konserttiin. Pitäkää tunkkinne. :D
No aika pöllö pitää olla jos ensin ostaa kalliin keikkalipun ja jättää sitten menemättä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tango taas -kappaleesta on joskus vedetty hernettä nenään. Mollataan suomenkielisiä kuulemma 😵💫. No mun mielestä kappale on kylläkin lähinnä "piikki" ruotsinkielisille itselleen ja heidän opituille ennakkoluuloilleen ja stereotypioilleen suomenkielisiä kohtaan. Ja tämäkin kappale on tehty jo aikoja sitten. Ehkä ihmisten asenteissakin on tänä päivänä jo ruvennut tapahtumaan muutosta johonkin suuntaan, puolin ja toisin. Mutta ihan hemmetin hauska tämä kappale on, naureskellaan tosiaan vähän kaikelle, puolin ja toisin.
KAJ'han on ihan mestari näissä stereotypioille naureskeluissa! Jostain kuulin, että sen lisäksi että Kevin, Axel ja Jakob rakastavat saunomista, niin Bara Bada Bastulla haluttiin myös nauraa ruotsalaisten stereotypioille suomalaisista. Kappaleen suomenkieliset sanat on juuri niitä, mitä ruotsalaiset parhaiten suomen kielestä tietävät. Nerokasta!
Tämä on KAJ'n sanoituksissa parasta: Ei voi aina olla varma kenestä niissä lopulta tehdään parodiaa. Todellisuus lienee, että nauravat yhtä aikaa sekä itselleen, omalle viiteryhmälleen (mikä milloinkin se onkin) sekä niille keitä sanoituksessa kuvataan. Tai kuten joku hienosti sanoi: Nauravat heidän kanssaan, ei heille.
On hieno taito samanaikaisesti sekä nauraa että tehdä kunniaa kuvaustensa kohteille. (Ja vielä rivien välissä sille "kuvaajallekin".)
Vierailija kirjoitti:
Tämä "Levy-yhtiö kielsi" lähti siitä, kun joku (nyt jo poistetussa postauksessa) oli tehnyt ihan omia päätelmiään siitä, miksi KOI:ssa ei olisi livebändiä. Tämä oli siis täysin yhden henkilön omaa, todennäköisesti perätöntä spekulointia. Mitään tietoa siitä onko siellä livebändiä ja jos ei ole, niin miksi ei ole. Jos siellö ei livebändiö ole niin todennäköisin syy on budjetti tai KAJ'n oma toive. En usko yhtään mihinkään levy-yhtiön harrastamaan kyykytykseen. Tuolla ryhmässä tuntuu valitsevan todella huono medialukutaito, otetaan kaikki mitä joku yksi henkilö sanoo totena ja aletaan levittämään faktana. Plus omia mielipiteitä esitetään faktana.
Mites se menikään se KAJ'n biisi siitä lähdekritiikistä.... Kaikki mitä kirjassa sanotaan, täytyy olla totta, kun niin siinä lukee...
Vai olisiko ehkä sittenkin viisaampi käyttää omia aivojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä menoa joku lipun ostanut superfani jättää menemättä koko konserttiin. Pitäkää tunkkinne. :D
No aika pöllö pitää olla jos ensin ostaa kalliin keikkalipun ja jättää sitten menemättä :D
Niinpä. Mutta jotkut noista kiihkeimmistä faneista ei vaikuta kovin rationaalisilta, ja sitten kun ne vielä lietsoo toisiaan... Siinä menee pesuveden mukana myös KAJ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli missään ei oikeasti ole tietoa siitä, että livebändi on tai että sitä ei ole.
Mä kyllä odotan livebändiä. Ihmettelisin, jos sellaista ei ole. Harmi, jos ei ole, mutta on se varmasti hyvä keikka joka tapauksessa. KAJ'n kunnianhimon tuntien pitäisin kuitenkin yllättävänä jos esiintyvät ilman.
Siellähän voi olla vaikka kokonainen sinfoniaorkesteri.
Settilista on salaisuus, mutta suurimmat hitit on taatusti mukana, ja yksi niistä on Nessun dorma (no, versio siitä). Mä en usko lietsovani katteettomia odotuksia vaikka ennustan, että Jakob ei KAJ'n historian suurimmassa konsertissa laula sitä pelkästään Axelin huuliharpun tai Kevinin kitaran säestyksellä. Ei vaikka olisi kolmantena vielä Gambämäänin hakkaamassa rumpuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "Levy-yhtiö kielsi" lähti siitä, kun joku (nyt jo poistetussa postauksessa) oli tehnyt ihan omia päätelmiään siitä, miksi KOI:ssa ei olisi livebändiä. Tämä oli siis täysin yhden henkilön omaa, todennäköisesti perätöntä spekulointia. Mitään tietoa siitä onko siellä livebändiä ja jos ei ole, niin miksi ei ole. Jos siellö ei livebändiö ole niin todennäköisin syy on budjetti tai KAJ'n oma toive. En usko yhtään mihinkään levy-yhtiön harrastamaan kyykytykseen. Tuolla ryhmässä tuntuu valitsevan todella huono medialukutaito, otetaan kaikki mitä joku yksi henkilö sanoo totena ja aletaan levittämään faktana. Plus omia mielipiteitä esitetään faktana.
Mites se menikään se KAJ'n biisi siitä lähdekritiikistä.... Kaikki mitä kirjassa sanotaan, täytyy olla totta, kun niin siinä lukee...
Vai olisiko ehkä sittenkin viisaampi käyttää omia aivojaan
Ihanaakin ihanampi Båotjin!
Maaliskuussa KAJ'n konserteissa Vaasan jäähallissa ei ollut mitään livebändiä ja silti (ainakin konsertissa, jonne tulin 400 km:n päästä) se tunnelma ja anti oli unohtumattoman upea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli missään ei oikeasti ole tietoa siitä, että livebändi on tai että sitä ei ole.
Mä kyllä odotan livebändiä. Ihmettelisin, jos sellaista ei ole. Harmi, jos ei ole, mutta on se varmasti hyvä keikka joka tapauksessa. KAJ'n kunnianhimon tuntien pitäisin kuitenkin yllättävänä jos esiintyvät ilman.
Settilista on salaisuus, mutta suurimmat hitit on taatusti mukana, ja yksi niistä on Nessun dorma (no, versio siitä). Mä en usko lietsovani katteettomia odotuksia vaikka ennustan, että Jakob ei KAJ'n historian suurimmassa konsertissa laula sitä pelkästään Axelin huuliharpun tai Kevinin kitaran säestyksellä. Ei vaikka olisi kolmantena vielä Gambämäänin hakkaamassa rumpuja.
Ja Jakob soittamassa perinnemelodikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook-ryhmässä oli joitakin KOI-lippuja myynnissä.
Kaj saa tunnelman kattoon, vaikka keikka olisi täysin akustinen, kolme miestä, äänet ja pari kitaraa. Ei kahta sanaa tästä. Vaasassa näyttää kohonneen tunnelma läpi katon, kun tukena soi taustanauhat.
Sen verranhan pojat on kuitenkin paljastaneet, että Kaj on Ice on jotain ennennäkemätöntä ja -kokematonta. Jos eivät tarkoita Axelin taitoluistelunäytöstä (tai sitä Vöyrin puhelinluetteloa), kyllä mäkin kallistuisin siihen, että mukana on iso(hko) liveorkesteri ja joitakin vierailevia esiintyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuussa KAJ'n konserteissa Vaasan jäähallissa ei ollut mitään livebändiä ja silti (ainakin konsertissa, jonne tulin 400 km:n päästä) se tunnelma ja anti oli unohtumattoman upea.
Sanopa muuta! Ikimuistoisen elämyksen saa aikaan monin eri keinoin. Joskus vähemmän on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook-ryhmässä oli joitakin KOI-lippuja myynnissä.
Ainahan niitä tulee myyntiin. Voinut tulla muuta menoa tai äkillinen rahantarve. Monethan ovat ostaneet lippunsa jo joskus 4-5kk ennen konserttia ja silloin voi olla mahdoton ennustaa tuleeko jotain tärkeämpää vielä ennen konserttia. Itse esimerkiksi teen vuorotyötä (eli lauantai-iltana on täysin mahdollista olla töissä, toisin kuin arkityöläisillä) ja useamman tapahtumalipun olen elämäni aikana joutunut myymään kun vapaatoiveet eivät ole menneet läpi ja tapahtuman päälle onkin osunut työvuoro. Lippu on kuitenkin ollut pakko ostaa hyvissä ajoin, sillä isommat tapahtumat ovat usein jo loppuun myytyjä siinä vaiheessa kun varmistuu olenko vapaalla tapahtuman aikaan.
Lisäksi viimeisinä päivinä ennen tapahtumaa voi myös ilmaantua lippuja myyntiin, kun voi tulla sairastumisia ym. Äkillisiä esteitä.
Kuuntelen tässä lauantai-illan ratoksi Vörjeansin levyä läpi. Ei ole paljoa tullut kuunneltua aiemmin, koska ei periaatteessa ole ihan mun tyyppistä musaa. Mutta Kaj, ei kun anteeksi Vörjeans, tekee tästäkin kiinnostavaa. Voin elävästi kuvitella silmieni edessä lauantai-illan Vöyrin grillillä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen tässä lauantai-illan ratoksi Vörjeansin levyä läpi. Ei ole paljoa tullut kuunneltua aiemmin, koska ei periaatteessa ole ihan mun tyyppistä musaa. Mutta Kaj, ei kun anteeksi Vörjeans, tekee tästäkin kiinnostavaa. Voin elävästi kuvitella silmieni edessä lauantai-illan Vöyrin grillillä. 😄
Mä aloin juuri lauantai-illan ratoksi katsomaan Vörjeansin Vörådagar-konserttia. Tää on niin hauska. Ja Freppan Ja e från Vörå on tosi kaunis kappale.
Piti vielä sanoa, että kyllä Tommy kehuukin Freppaa aina välillä. Ei oo pelkkää mollaamista.
Tommy on itse asiassa vähän kateellinen Frepalle ja haluaisi olla enemmän hänen kaltaisensa. Sillä Freppahan se oikeasti on heistä kolmesta kovin ja Tommy hännänhuippu, vaikka ei suostukaan sitä myöntämään. Onko muuten Määninistä viime aikoina kuulunut?
Vierailija kirjoitti:
Tommy on itse asiassa vähän kateellinen Frepalle ja haluaisi olla enemmän hänen kaltaisensa. Sillä Freppahan se oikeasti on heistä kolmesta kovin ja Tommy hännänhuippu, vaikka ei suostukaan sitä myöntämään. Onko muuten Määninistä viime aikoina kuulunut?
Määnin on kuulemma päässyt pois vieroituksesta ja on todennäköisesti Vöyrissä. Toivottavasti treenaamassa jäähallikeikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin juuri lauantai-illan ratoksi katsomaan Vörjeansin Vörådagar-konserttia. Tää on niin hauska. Ja Freppan Ja e från Vörå on tosi kaunis kappale.
On aivan ihana biisi!
Vörjeans ei ole oikein minunkaan tyylistä musiikkia, enkä välttämättä levyltä jaksa kuunnella. Mutta tuota yllämainittua videota jaksan katsella. Se on kyllä hauska!!
Yksi mille kylläkin repeän joka kerta, on Moon Määnin moon biisin sanoitukset. En nyt taas suoralta kädeltä muista onko juuri tämä biisi tuolla videolla. Mutta olen sen jostain muualta ainakin kuullut ja tekstit nähnyt 😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määnin on kuulemma päässyt pois vieroituksesta ja on todennäköisesti Vöyrissä. Toivottavasti treenaamassa jäähallikeikalle.
No vau, hienoja uutisia siis. Mutta lahjattomat harjoittelee, Määninin ei tarvitse.