Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (6300)

Vierailija
6101/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILER BOTNIA PARADISE!

Katsoin erikseen Flaggan i topp -kohdan ja tajusin miten paljon erilaisia tunteita siihen sisältyy. Pelko ja huoli, huvitus (Linda Q:n paatoksellinen Titanic-hymni ja Bertelin ja Dan-Olen nerokas pelastuskeino), rohkeus ja huojennus. Kun radiosta kuuluu meripelastuksen viesti, virtaavat jo kyyneleet. Ohjaus on kekseliäs ja Johan Aspelin tuo lakonisella esityksellään siihen oikeaa vakavuutta.

Tuo kohtaus on kyllä vaikuttava! 

Onneksi nämä molemmat musikaalit ovat youtubessa, ja enkuksi käännettyinä, jotta kaikki pääsevät niistä nauttimaan. Minusta on ollut tosi kivaa ja antoisaa lukea ihmisten kirjoittamia kommentteja. Jotkut kommentit ovat olleet hyvinkin analyyttisia ja informatiivisia, on avattu mm. sanoituksiin sisältyviä sanaleikkejä ja tekstien monimerkityksellisyyttä. Tällaiselta umpisuomalaiselta nuo kaikki jäävät  helposti ymmärtämättä. Monet kommentoijat ovat myös osanneet kiinnittää huomiota erilaisiin yksityiskohtiin esim. puvustuksessa, lavastuksessa, kasvojen ilmeissä ym., jotka ainakin itseltä jää helposti huomaamatta. Mä olen vähän sellainen kokonaisuuden fiilistelijä, ja lumoudun varsinkin melodisesta ja hyvin lauletusta musiikista, sävelkuluista ja stemmoista niin, että en muuta näe enkä kuule ja tekstitkin tahtoo jää vähemmälle huomiolle. Pari kolme kertaa olen nyt nämä musikaalit katsonut ja aion katsoa ehdottomasti vielä uudestaan, taas uusin silmin.

P. S. Toivottavasti tämä kanadalainen Grim tekee sen lupailemansa BP reaktiovideon. Häntä on ihan kiva kuunnella, vaikka kaikki onkin "fantastic" 😊

Vierailija
6102/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER BOTNIA PARADISE!

Katsoin erikseen Flaggan i topp -kohdan ja tajusin miten paljon erilaisia tunteita siihen sisältyy. Pelko ja huoli, huvitus (Linda Q:n paatoksellinen Titanic-hymni ja Bertelin ja Dan-Olen nerokas pelastuskeino), rohkeus ja huojennus. Kun radiosta kuuluu meripelastuksen viesti, virtaavat jo kyyneleet. Ohjaus on kekseliäs ja Johan Aspelin tuo lakonisella esityksellään siihen oikeaa vakavuutta.

Tuo kohtaus on kyllä vaikuttava! 

Onneksi nämä molemmat musikaalit ovat youtubessa, ja enkuksi käännettyinä, jotta kaikki pääsevät niistä nauttimaan. Minusta on ollut tosi kivaa ja antoisaa lukea ihmisten kirjoittamia kommentteja. Jotkut kommentit ovat olleet hyvinkin analyyttisia ja informatiivisia, on avattu mm. sanoituksiin sisältyviä sanaleikkejä ja tekstien monimerkityksellisyyttä. Tällaiselta umpisuomalaiselta nuo kaikki jäävät  helposti

Joo totta puhut. Esim. tällainen yksityiskohta,mikä itseltä olisi varmasti mennyt ohi, mutta minkä olen kommenteista lukenut, on että Dan-Olen ja Eva-Lisan pukujen väritys (Dan-Olella se Kuckelikuu-puku) on sama kuin uros- ja naarasteerellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6103/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaanpa taas tämän linkin, jonka takaa löytyvät musikaalien ja sen ensimmäisen shown ohjelmalehtiset. Ne ovat täynnään hilpeitä yksityiskohtia, esim kartta jossa teatterin ympäristössä on nager hektar. https://www.wasateater.fi/kaj-wasa-teater/

Vierailija
6104/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaanpa taas tämän linkin, jonka takaa löytyvät musikaalien ja sen ensimmäisen shown ohjelmalehtiset. Ne ovat täynnään hilpeitä yksityiskohtia, esim kartta jossa teatterin ympäristössä on nager hektar. https://www.wasateater.fi/kaj-wasa-teater/

Hytkyn täällä vedet silmissä ja vatsa krampissa, vaikka olen lukenut vasta ensimmäisen käsiohjelman eli tuon Pjäs eller pjasin. Pojat on selvästi kirjoittaneet paitsi show'n myös tuon käsiohjelman itse, on niin ehtaa teinien puujalkahuumoria kannesta kanteen. Biologiselta iältään he toki ovat tuolloin olleet "jo" kaksikymppisiä.

Mutta ei kyllä ole palellut heillä päätä eikä ole palellut Wasa Teaterillakaan, joka on antanut näille noviiseille käyttöön päänäyttämönsä. He tähtäsivät alun perin yhteen esitykseen, mutta kun he puolitoista kuukautta ennen sitä kysyivät teatterista, onko yhtään lippua ostettu, saivat järkytyksekseen kuulla, että on myyty loppuun jo kymmenen näytöstä.

Järkytyksen syy oli se, että he eivät vielä siinä vaiheessa olleet kirjoittaneet show'hun ensimmäistäkään riviä. Siksi heidän ensimmäinen ajatuksensa olikin muuttaa välittömästi Lapin erämaahan johonkin kivenkoloon eikä koskaan poistua sieltä. No, he ryhdistäytyivät ja väänsivät kokoon kässärin ja esityksen, joka myi loppuun vielä reilut 20 iltaa lisää. Käsiohjelman mukaan show saikin lopulta viisi tähteä, Jakobin äidiltä.

Vierailija
6105/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitsi 😄. "Muuttaa Lapin erämaahan." Nyt tuli välittömästi mielleyhtymä Jakobin DJ Väinämöinen -hahmosta, enkä pääse siitä  eroon. Lakki! 

Vierailija
6106/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mennyt niin, että kun he ehdottivat Wasa Teatterille toisen musikaalinsa (siis Botnia Paradisen) tekemistä, teatteri myi nopeasti loppuun kokonaisen kauden syyskuusta toukokuuhun. Ja tätä ehdotusta tehdessään he eivät olleet Botniaankaan vielä kirjoittaneet kuin yhden ainoan laulun. Mutta panivat taas tuolla kohtaa vipinää kinttuihin.  :)

Vierailija
6107/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hytkyn täällä vedet silmissä ja vatsa krampissa, vaikka olen lukenut vasta ensimmäisen käsiohjelman eli tuon Pjäs eller pjasin. Pojat on selvästi kirjoittaneet paitsi show'n myös tuon käsiohjelman itse, on niin ehtaa teinien puujalkahuumoria kannesta kanteen. Biologiselta iältään he toki ovat tuolloin olleet "jo" kaksikymppisiä.

Mutta ei kyllä ole palellut heillä päätä eikä ole palellut Wasa Teaterillakaan, joka on antanut näille noviiseille käyttöön päänäyttämönsä. He tähtäsivät alun perin yhteen esitykseen, mutta kun he puolitoista kuukautta ennen sitä kysyivät teatterista, onko yhtään lippua ostettu, saivat

Mutta niin nätisti kiittävät siinä ohjelmalehtisessä kaikkia läheisiään, vanhempiaan ja tyttöystäviään (nykyisiä vaimojaan siis). Jälkimmäisiä sanoilla "Kiitos, kun kestätte meitä."

Vierailija
6108/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, joku on taas ladannut YouTubeen uuden arkiston aarteen, muutaman vuoden takaisen kirjailijaillan. Axel kertoo omasta kirjailijantyöstään alkaen kohdasta 22.10.

Vierailija
6109/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se mennyt niin, että kun he ehdottivat Wasa Teatterille toisen musikaalinsa (siis Botnia Paradisen) tekemistä, teatteri myi nopeasti loppuun kokonaisen kauden syyskuusta toukokuuhun. Ja tätä ehdotusta tehdessään he eivät olleet Botniaankaan vielä kirjoittaneet kuin yhden ainoan laulun. Mutta panivat taas tuolla kohtaa vipinää kinttuihin.  :)

Kyllä. Ja pari laulua puuttui vielä silloinkin, kun harjoitukset jo alkoivat. No, he harjoittelivat yhdessä muiden näyttelijöiden kanssa päivät ja sitten illalla hiki päässä sävelsivät ja sanoittivat niitä viimeisiä biisejä. Ensi-iltaan mennessä ilmeisesti kaikki valmistui, ei ainakaan ole kuulunut huhua että kesken premiäärin olisi näyttämöllä ollut hetkiä, joissa esiintyjät vaan aukoo suutaan mutta ääntä ei tule.

Vierailija
6110/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaikesta päätellen tulossa uusi biisi otsikolla Pojat pulassa.

https://www.youtube.com/shorts/JS8dVRIRd1M

Vierailija
6111/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja pari laulua puuttui vielä silloinkin, kun harjoitukset jo alkoivat. No, he harjoittelivat yhdessä muiden näyttelijöiden kanssa päivät ja sitten illalla hiki päässä sävelsivät ja sanoittivat niitä viimeisiä biisejä. Ensi-iltaan mennessä ilmeisesti kaikki valmistui, ei ainakaan ole kuulunut huhua että kesken premiäärin olisi näyttämöllä ollut hetkiä, joissa esiintyjät vaan aukoo suutaan mutta ääntä ei tule.

Ovathan he myöhemmin vähän sentään petranneet. Bara bada bastua alkoivat kirjoittaa jo kesäkuussa 2024, vaikka h-hetki oli vasta helmikuussa 2025.

Vierailija
6112/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://areena.yle.fi/1-76263420?utm_medium=social&utm_campaign=areena-…

Katseluvinkki - Axel perjantaina Seesarin livelähetyksessä

Vierailija
6113/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo Seesarin lähetys kestää 6 tuntia 40 minuuttia. Taasko siinä pelataan jotain hölmöjä (anteeksi) pelejä jotka ei ikinä lopu? Eihän tuota kestä edes glönkeron voimalla. Tuleekohan se johonkin myöhemmin katsottavaksi niin, että kerrottaisiin missä kohtaa Axel on äänessä. 

Vierailija
6114/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo Seesarin lähetys kestää 6 tuntia 40 minuuttia. Taasko siinä pelataan jotain hölmöjä (anteeksi) pelejä jotka ei ikinä lopu? Eihän tuota kestä edes glönkeron voimalla. Tuleekohan se johonkin myöhemmin katsottavaksi niin, että kerrottaisiin missä kohtaa Axel on äänessä. 

Ainakin kun Joel Forsbacka oli siellä katsoin sitä jälkikäteen enkä todellakaan mitään pelejä. En aio nytkään katsoa koko yötä (vai aionko sittenkin?) Testi sille kuinka pahasti Kajholic olen.

Vierailija
6115/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä! Ehkä tämä linkki on ollut täällä jo aiemminkin, mutta mulla mennyt täysin ohi. Näähän on tosi hauskoja! 

Vierailija
6116/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kaikesta päätellen tulossa uusi biisi otsikolla Pojat pulassa.

https://www.youtube.com/shorts/JS8dVRIRd1M

Mikähän juttu tuo video oikein on? Mystistä, mystistä... 🤔🤔🤔

Vierailija
6117/6300 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden asianhan pojat on Kaj on Icestä paljastaneet: he esittävät siellä jotakin uutta musiikkia. Ainakin siis yhden uuden biisin. Voisiko tuosta videosta päätellä... jotain?

Vierailija
6118/6300 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden asianhan pojat on Kaj on Icestä paljastaneet: he esittävät siellä jotakin uutta musiikkia. Ainakin siis yhden uuden biisin. Voisiko tuosta videosta päätellä... jotain?

Mulla tulee mieleen vain se taannoinen Cha cha cha -"cover". Hyttysmyrkky, Kevin mikin kanssa (lauloi ko. coverin), Axel ja Jakob sotkeutuneena johtoon (vrt. Thermacell). Mutta varmasti tässä on oikeasti kyse jostakin aivan muusta. 😃

Vierailija
6119/6300 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana video Härkasin esityksestä keikalla! Ensimmäinen, jonka mä olen ikinä nähnyt.

Vierailija
6120/6300 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana video Härkasin esityksestä keikalla! Ensimmäinen, jonka mä olen ikinä nähnyt.

Härkas on kova mutta tällä videolla on myös kuumin Yolo ikinä. Jösses sentään.