Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6300)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Siellähän voi olla vaikka kokonainen sinfoniaorkesteri.
Settilista on salaisuus, mutta suurimmat hitit on taatusti mukana, ja yksi niistä on Nessun dorma (no, versio siitä). Mä en usko lietsovani katteettomia odotuksia vaikka ennustan, että Jakob ei KAJ'n historian suurimmassa konsertissa laula sitä pelkästään Axelin huuliharpun tai Kevinin kitaran säestyksellä. Ei vaikka olisi kolmantena vielä Gambämäänin hakkaamassa rumpuja.
Ja Jakob soittamassa perinnemelodikaa.
Mulla on muuten täsmälleen samanlainen. Onhan se hauska peli. Ja siitäkin on suupalikka hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "Levy-yhtiö kielsi" lähti siitä, kun joku (nyt jo poistetussa postauksessa) oli tehnyt ihan omia päätelmiään siitä, miksi KOI:ssa ei olisi livebändiä. Tämä oli siis täysin yhden henkilön omaa, todennäköisesti perätöntä spekulointia. Mitään tietoa siitä onko siellä livebändiä ja jos ei ole, niin miksi ei ole. Jos siellö ei livebändiö ole niin todennäköisin syy on budjetti tai KAJ'n oma toive. En usko yhtään mihinkään levy-yhtiön harrastamaan kyykytykseen. Tuolla ryhmässä tuntuu valitsevan todella huono medialukutaito, otetaan kaikki mitä joku yksi henkilö sanoo totena ja aletaan levittämään faktana. Plus omia mielipiteitä esitetään faktana.
Mites se menikään se KAJ'n biisi siitä lähdekritiikistä.... Kaikki mitä kirjassa sanotaan, täytyy olla totta, kun niin siinä lukee...
Vai olisiko ehkä sittenkin viisaampi käyttää omia aivojaan
Siellähän käytetään myös tekoälyä lähteenä ja uskotaan siihen😅 ihan kuin tekoäly tietäisi KAJ'n suunnitelmista KOI:n suhteen.
Se oliskin hauska veto, jos konsertti alkais Freppan balladilla. Noo, ehkei sellainen ole tapana jos tarkoitus on heti mäjäyttää täysillä, mutta onhan se tosi liikuttava. Ja onhan se niinkin, että kaikki eivät ole Vörjeansin tuntijoita noin isolla keikalla. Niin joku voisi vielä luulla tulleensa väärälle keikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen tässä lauantai-illan ratoksi Vörjeansin levyä läpi. Ei ole paljoa tullut kuunneltua aiemmin, koska ei periaatteessa ole ihan mun tyyppistä musaa. Mutta Kaj, ei kun anteeksi Vörjeans, tekee tästäkin kiinnostavaa. Voin elävästi kuvitella silmieni edessä lauantai-illan Vöyrin grillillä. 😄
Mä aloin juuri lauantai-illan ratoksi katsomaan Vörjeansin Vörådagar-konserttia. Tää on niin hauska. Ja Freppan Ja e från Vörå on tosi kaunis kappale.
Taidanpa liittyä seuraan. Mulla on sentään syntymäpäiväkin, niin kyllä KAJ-ilta on sen väärti kun juhlakansa nukkuu jo. Paitsi että pienen mietinnän jälkeen, taidan mennä Ritziin vuodelta 2016. Sssscccchhhwweeriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen tässä lauantai-illan ratoksi Vörjeansin levyä läpi. Ei ole paljoa tullut kuunneltua aiemmin, koska ei periaatteessa ole ihan mun tyyppistä musaa. Mutta Kaj, ei kun anteeksi Vörjeans, tekee tästäkin kiinnostavaa. Voin elävästi kuvitella silmieni edessä lauantai-illan Vöyrin grillillä. 😄
Mä aloin juuri lauantai-illan ratoksi katsomaan Vörjeansin Vörådagar-konserttia. Tää on niin hauska. Ja Freppan Ja e från Vörå on tosi kaunis kappale.
Taidanpa liittyä seuraan. Mulla on sentään syntymäpäiväkin, niin kyllä KAJ-ilta on sen väärti kun juhlakansa nukkuu jo. Paitsi että pienen mietinnän jälkeen, taidan mennä Ritziin vuodelta 2016. Sssscccchhhwweeriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!!!!
Onnellista syntymäpäivää ja hyvää Wilhelmiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellista syntymäpäivää ja hy
Kiitos ja hyvät yöt muillekin!
I have a dream... Että saisin lokakuussa kuulla jäähallissa rockhistorian kovimman lainin: "Bap bap shobidobap, do kan kall me papp."
Vierailija
On aivan ihana biisi!
Vörjeans ei ole oikein minunkaan tyylistä musiikkia, enkä välttämättä levyltä jaksa kuunnella. Mutta tuota yllämainittua videota jaksan katsella. Se on kyllä hauska!!
Yksi mille kylläkin repeän joka kerta, on Moon Määnin moon biisin sanoitukset. En nyt taas suoralta kädeltä muista onko juuri tämä
Vörådagar-videota voi katsoa myös ihan vasn Tommyn kireiden farkkujen takia jos musa ei nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommy on itse asiassa vähän kateellinen Frepalle ja haluaisi olla enemmän hänen kaltaisensa. Sillä Freppahan se oikeasti on heistä kolmesta kovin ja Tommy hännänhuippu, vaikka ei suostukaan sitä myöntämään. Onko muuten Määninistä viime aikoina kuulunut?
Määnin on kuulemma päässyt pois vieroituksesta ja on todennäköisesti Vöyrissä. Toivottavasti treenaamassa jäähallikeikalle.
No vau, hienoja uutisia siis. Mutta lahjattomat harjoittelee, Määninin ei tarvitse.
Axel on reissussa. Sain eilen meiliä.
Mä oon kans pohtinut, että mihin aikaan sinne jäähallille mahtaa tulla porukka jonottamaan kenttäpaikoille. Siitä on useampi vuosi kun olen viimeksi ollut vastaavan kokoisella keikalla, mutta yleensä mitä olen ollut, niin niitä aikaisin tulleita innokkaita jonottajia on parin-muutaman rivin verran, ja tulemalla paikalle jonkun verran ennen kuin ovet avataan pääsee yleensä siihen etualalle muutaman rivin päähän, joskus voi päästä lähes eturiviinkin. Tämä mulla olisi tavoitteena. Mulla on juna Helsingissä kahden aikaan, sitten täytyy käydä hotellilla ja syömässä tukevasti, että jaksaa iltaan asti. Luulisin että ehdin jäähallille joskus neljän-viiden välillä ja mielelläni noihin aikoihin menenkin, kiva jos vaikka siinä odotellessa voisi jutella joidenkin muiden fanien kanssa. No, täytyypä seurailla tuota faniryhmää koska sinne alkaa tulla keskustelua, miten muut aikovat jonotuksen hoitaa.
Onko täällä muita kenttäpaikoille menijöitä, miten te ajattelitte tulla?
Olisi kiva pitää tämä ketju hengissä Jäähallille asti. Sen jälkeen voitaisiin palata vertailemaan kokemuksiamme. Mulla ei ole ketään jonka kanssa hehkuttaa KAJ'ta, enkä halua liittyä kumpaankaan Facebookin faniryhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kans pohtinut, että mihin aikaan sinne jäähallille mahtaa tulla porukka jonottamaan kenttäpaikoille. Siitä on useampi vuosi kun olen viimeksi ollut vastaavan kokoisella keikalla, mutta yleensä mitä olen ollut, niin niitä aikaisin tulleita innokkaita jonottajia on parin-muutaman rivin verran, ja tulemalla paikalle jonkun verran ennen kuin ovet avataan pääsee yleensä siihen etualalle muutaman rivin päähän, joskus voi päästä lähes eturiviinkin. Tämä mulla olisi tavoitteena. Mulla on juna Helsingissä kahden aikaan, sitten täytyy käydä hotellilla ja syömässä tukevasti, että jaksaa iltaan asti. Luulisin että ehdin jäähallille joskus neljän-viiden välillä ja mielelläni noihin aikoihin menenkin, kiva jos vaikka siinä odotellessa voisi jutella joidenkin muiden fanien kanssa. No, täytyypä seurailla tuota faniryhmää koska sinne alkaa tulla keskustelua, miten muut aikovat jonotuksen hoitaa.
Onko täällä muita kenttäpaikoille men
Kenttäpaikalle menossa. En ole vielä päättänyt miten aikaisin menen paikalle, mutta ainakaan ennen viittä. En jaksa seistä tuntikausia vaikka haluaisinkin. Asun sen verran lähellä että voin kulkea julkisilla mennen tullen.
Minullakaan ei ole ketään tuttua jonka kanssa jakaa kokemuksia.
Moni on tässäkin ketjussa hehkuttanut Marlenea. Olen miettinyt miksi juuri se nostetaan esiin Vörjeans-tuotannosta? Mikä tekee biisistä mielestänne niin hyvän? Olisi hauskaa kuulla kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Moni on tässäkin ketjussa hehkuttanut Marlenea. Olen miettinyt miksi juuri se nostetaan esiin Vörjeans-tuotannosta? Mikä tekee biisistä mielestänne niin hyvän? Olisi hauskaa kuulla kommentteja.
Se on se miten nerokkaasti koko tarina on kerrottu kielikuvin ja vielä saatu ne rimmaamaan. Määnin ja puuma on juuri siinä kyseenalaisen rajalla, mutta kun vatusängin sprack, ei voi kuin nauraa. Lisäksi Freppan välikommentit ovat herkullisia.
Marlenen ja Määninin yhteinen tarina on niin täydellisen yllättävän tyrmäävä. Jotain mitä edes Vörjeansilta ei olisi ikinä osannut odottaa (saati Kaj'lta, jotka ilmeisesti ovat Vörjeansin kaukaisia sukulaisia tai jotain vastaavaa). Epäkorrektiuden huippu mutta esitetty erittäin tyylikkäästi ilman ensimmäistäkään rumaa sanaa, vihjaukset ja huikeat kielikuvat riittävät. Ja moitteeton riimitys tietysti, ne riimit oli ensimmäinen asia, joka muhun tässä Kaj-ilmiössä iski.
Vierailija kirjoitti:
OT: Mä olen menossa VIP-aitioon. Tilausvahvistuksessa lukee klo 18 mutta lipussa sanotaan että ovet klo 17.30. En varmaankaan mene vielä silloin, koska oma sisäänkäynti, istumapaikka ja safkaa. Showtime varmaankin klo 20. Ja hah, olen näköjään ostanut lipun 23.5.
Vierailija kirjoitti:
Joo menossa kenttäpaikalle ja kyselinkin täällä jo tuosta jonotuksesta. Ehkä just tuossa 4-5 aikaan olisi hyvä tulla sinne. Tähän mennessä mulla on käynyt keikoilla hyvä tuuri ja olen aina päässyt joko eturiviin tai ainakin melkein. Siellä tuskin on catwalkia? Eli lavan eteen yritettävä.
Vörjeansiin tutustuminen on itsellä jäänyt toistaiseksi aika vähälle, mutta mahtava meininki näyttää olevan ainakin livenä. Monet toivovat Vörjeansin paluuta. Mielenkiintoista nähdä, tuovatko pojat jäähallikonserttiin jotain Vörjeansiltakin 🤔. Kallistuisin siihen ajatukseen, että tuovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Sitä mietin, että pakko kyllä käydä vessassa siinä kun sisälle pääsee, että toivottavasti siinä ei kauheasti ehdi lappaa porukkaa ohi. No, eiköhän monella muullakin ole sama asia.
Ylipäätään kyllä mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon sitä innokasta jonoporukkaa keikalla on. Tuntuu että Suomessa Kajn keikoilla käy keskimäärin enemmän varttuneempaa väkeä, jotka eivät välttämättä viitsi seisoa kentällä. Mutta toisaalta keikalle tulee myös faneja ympäri maailmaa, jotka varmasti ovat fanaattisia. Ja onhan faneissa kyllä monen ikäisiä täälläkin.
Itse menen mieluiten aina keikoilla kentälle ja koitan päästä niin eteen kuin mahdollista ilman älyttömän pitkä jonotusta. Paitsi sit jos ei jostain syystä pääse paikalle kuin viime hetkillä ni ennemmin istumapaikka, kentän takaosaan olisi tylsä joutua. Mutta kentän edessä tunnelma on kyllä paras, kehtaa olla täysillä mukana kun muutkin tekevät niin.
Mä repesin tälle. Onhan se tunkinheitto kuitenkin ihan olemassaoleva ilmiö. Voitaisiin alkaa järjestää mm-kisoja siinä. Ei Vöyrillä kuitenkaan.