Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (6330)

Vierailija
5781/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku innokas fani jaksaa ladata noita KAJn vanhoja videoita ihan kiusaksi asti. Valitettavasti ne eivät kiinnosta ketään. Yhden hitin ihmeeksi jää ja hyvä niin. Muut biisit ja esitykset toistavat samaa kaavaa.

Vierailija
5782/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Huomaatteko ettei yleisö ainakaan Viking Gracella tuon videon perusteella ollut pelkkiä harmaantuneita buumerimummoja?"

Eiköhän se myytti ole jo aikoja sitten kumottu, että Kaj'n yleisö koostuisi "harmaantuneista buumerimummoista". Epäilemättä heitäkin joukkoon mahtuu (kyllähän mummot ja papatkin hyvän päälle ymmärtävät), mutta keskivertofanit on kymmeniä vuosia nuorempia kuin buumerit ja innokkaimmat eturivin kiljujat teinejä.

Kyllä buumeri-ikäiset taitaa olla Kaj'n yleisössä harvinaisuus. Suuret ikäluokat (eli niin sanotut babybuumerit) syntyivät vuosina 1945-1950 eli he ovat tällä hetkellä 75-80-vuotiaita. Hienoa toki, jos Kaj heihinkin vetoaa.

Buumerin käsite venyy ja paukkuu. Facebook-ryhmästä luin että ilmeisesti vanhin KAJ-fani on 105-vuotias, mutta yleensä ne tälläkin palstalla riehuvat KAJ'n dissaajat tarkoittanevat oman äitinsä ja sen ikäisten naisihmisten hävettävän huonoa musiikkimakua. Moni KAJ-aktivisti lienee 50-60 -vuotias. Yhtään heitä/meitä väheksymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5783/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, poikasilla on vaikea olla omassa nahassaan. Mun äitini, 61, on iso KAJ-fani, mutta niin olen myös mä, joka täytän talvella 34. Ja perässä seuraa mun ekaluokkalainen tyttäreni, joka on kaverinsa kanssa perustanut oman KAJ-kerhon. Kuunnellaan ja ihaillaan me ihan rauhassa ja annetaan poikasten dissata.

Vierailija
5784/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, poikasilla on vaikea olla omassa nahassaan. Mun äitini, 61, on iso KAJ-fani, mutta niin olen myös mä, joka täytän talvella 34. Ja perässä seuraa mun ekaluokkalainen tyttäreni, joka on kaverinsa kanssa perustanut oman KAJ-kerhon. Kuunnellaan ja ihaillaan me ihan rauhassa ja annetaan poikasten dissata.

Jep, just näin. Se vähän surettaa noiden dissaajien puolesta, että joku tai jokin pakottaa ne tulemaan tähän ketjuun kärsimään typerästä Kaj-fanituksesta ja väsyttävistä Kaj-videoista. Mutta minkäs teet. :)

Vierailija
5785/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tietenkin jättää reagoimatta, mutta sanon nyt kuitenkin, että KAJ'n (vanhatkin) videot kiinnostavat kyllä hyvin hyvin monia. Tiedän vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka niitä oikein varta vasten Youtubesta etsivät.

Jos nyt yhtä kommentoijaa ei kiinnosta, niin se ei automaationa tarkoita sitä, että ketään muutakaan ei kiinnosta. Kas kun me ihmiset olemme erilaisia ja tykkäämme eri asioista.

Jos KAJ ei kiinnosta, niin kannattaa vaihtaa sellaiseen keskusteluketjuun, joka kiinnostaa. Ihan vinkkinä vaan. 

Vierailija
5786/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aivan Kaj-kuplassa eilisillasta lähtien (tai no, keväästä asti.........). Katsoin eilen illalla ekaa kertaa Gambamärkin ja heti putkeen Celesten reaktiovideon siitä ja sitten vielä liudan Grim Groovesin reaktiovideoita eri biiseistä. Kello oli siinä vaiheessa jo niin paljon, etten aloittanut katsomaan Grimin Gambamärk-videoita, mutta varmasti katson senkin jossain vaiheessa. Nukkumaan meno venähti yön pikkutunneille ja tänään aamupalalla Katsoin Celesten KAJ10-videon, jonka olen katsonut jo kerran aiemminkin, mutta nyt vielä uudelleen.

Olen itkenyt ja nauranut ja ollut ties missä tunnetiloissa!

En ole mikään suuri musikaalien ystävä, joten mulla jäi tuo Gambamärkin katsominen näinkin pitkälle, vaikka koko ajan olen ajatellut sen jossain vaiheessa katsovani. Aikuiselämässä ei vaan aina ole aikaa sellaiseen keskittyneeseen k

Jakobia ja Axelia kehutaan, ja syystäkin. Kevinin Gambämark-rooleista yleensä mainitaan Mäskis-Gunnar (ja syystäkin), mutta mä jaksan hämmästellä sitä hänen yhden laulun mittaista suoritustaan nuorena neitona, jonka riiausreissu päättyy surullisesti. Vaikka Kevin noin muuten on niin maskuliininen kuin olla voi, tuossa kohtaa hän on hetken verran ihan täydellisesti nainen. Ei voi kuin ihailla.

Vierailija
5787/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut kaikki KAJ'n toistasataa biisiä ja musikaalit läpi vaikka kuinka moneen kertaan tässä kesän mittaan. 

Mikähän se sama kaava on joka niissä kaikissa toistuu? Voisiko asiantuntija ystävällisesti kertoa, kun mulla on jäänyt havaitsematta. 

Vierailija
5788/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sattuuko paikalla olemaan Ilkka-Pohjalaisen lukijoita? Muistaakseni se oli just Ilkka-Pohjalainen, jolta näin mainoksen ja ingressin verran juttuakin Kaj'n tulevaisuuden suunnitelmista. Olivat ilmeisesti haastatelleet Axelia siellä Vaasan musiikkifoorumissa.

Siis sellainen yksityiskohta pomppasi siitä mainoksesta esiin, että Kevin olisi mahdollisesti näyttelijänä mukana Hallnissa sarjan kakkoskaudella (ykköskaudellahan hän kuului vain taustavoimiin). Olisiko kenelläkään tarkempaa tietoa?

Vierailija
5789/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuunnellut kaikki KAJ'n toistasataa biisiä ja musikaalit läpi vaikka kuinka moneen kertaan tässä kesän mittaan. 

Mikähän se sama kaava on joka niissä kaikissa toistuu? Voisiko asiantuntija ystävällisesti kertoa, kun mulla on jäänyt havaitsematta.

Mä en ole asiantuntija, joten väärä henkilö vastaamaan sulle. Mutta jos myös tällainen tavallinen musiikinkuuntelija saa sanansa sanoa, niin mun mielestäni KAJ'lla kyllä on sama kaava koko tuotannossaan ja se on koukuttavuus. Kaikki, mitä he ovat kirjoittaneet, tarttuu ja jää mieleen ja iso osa menee syvälle sieluun asti.

Vierailija
5790/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, sattuuko paikalla olemaan Ilkka-Pohjalaisen lukijoita? Muistaakseni se oli just Ilkka-Pohjalainen, jolta näin mainoksen ja ingressin verran juttuakin Kaj'n tulevaisuuden suunnitelmista. Olivat ilmeisesti haastatelleet Axelia siellä Vaasan musiikkifoorumissa.

Siis sellainen yksityiskohta pomppasi siitä mainoksesta esiin, että Kevin olisi mahdollisesti näyttelijänä mukana Hallnissa sarjan kakkoskaudella (ykköskaudellahan hän kuului vain taustavoimiin). Olisiko kenelläkään tarkempaa tietoa?

Vasabladetin lukijakysymyksissä oli kysytty tuota Kevinin mukanaoloa Joel "Seesar XL"  Rönniltä, ja muistelen, että vastaus oli arvoituksellisesti "maybe" (silmäniskuhymiön kera). Mitä tuosta nyt sitten voi päätellä... 

Kevin olisikin mainio tuohon sarjaan. Hän on niin muuntautumiskykyinen, että voisi  kirjoittaa melkein millaisen roolin tahansa - ja hyvä tulee! 

Vierailija
5791/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä olenko nähnyt unta vai kuullut jostain huhun, jonka mukaan Hallnin ensi kaudella nähtäisiin myös se (tällä hetkellä) Espanjassa majaileva Raymond eli Jonan isä, ja että just siinä roolissa olisi Kevin. Ehkä näin unta...?

Vierailija
5792/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasabladetin lukijakysymyksissä oli kysytty tuota Kevinin mukanaoloa Joel "Seesar XL"  Rönniltä, ja muistelen, että vastaus oli arvoituksellisesti "maybe" (silmäniskuhymiön kera). Mitä tuosta nyt sitten voi päätellä... 

Kevin olisikin mainio tuohon sarjaan. Hän on niin muuntautumiskykyinen, että voisi  kirjoittaa melkein millaisen roolin tahansa - ja hyvä tule

Ai noinko se olikin, siis Vasabladetissa. Kiitos joka tapauksessa tiedosta! Mä veikkaan, että Seesar XL:n silmänisku lupaa hyvää eli Kevinin osallistumista!

Vierailija
5793/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka-Pohjalaisessakin on kyllä tietääkseni ollut Kaj-artikkeli (Axelin haastattelu?) tuohon Vaasan musiikkifoorumiin liittyen. Jossain olen nähnyt siitä vapaasti luettavan  ruotsinnoksen, olisko ollut Tillsammans följer vi Kaj-faceryhmässä... Joku fani oli kääntänyt. 

Lehden juttu taitaa olla maksumuurin takana. 

Vierailija
5794/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selailin huvikseni Youtuben KAJ -materiaalia ja silmiin osui, että BBB Eurovision Official music video on ylittänyt 20 milj. katselukertaa 🤗. Yksi rajapyykki tämäkin taas. 

Ja Moskiitto on rikkonut neljän miljoonan striimauksen rajan Spotifyssa. Mulle on aivan sama, olenko Kaj'n ainoa kuuntelija vai onko meitä paljon ja ovatko heidän laulunsa "hittejä" vai ihan vain hyviä biisejä, mutta täällä tuntuu olevan ihmisiä, joille kaikki kaikessa on se hitteys (miten sitä sitten mitataankin).

Vierailija
5795/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mahtavaa jos Kevin olisi mukana Hallnin kakkoskaudella!

Ja minustakin hänen roolisuorituksensa nuorena neitona Gambämarkissa oli todella onnistunut! Muutenkin se ko. kappale oli yksi musikaalin parhaista, lähinnä siksi kun muut yrittivät pakkopiristää Josuaa, mutta eihän niistä neuvoista oikein mitään apua ollut, ja viimeisenä kohokohtana vielä se Axelin esittämä nainen. 😂

Kevinin roolit tuossakin musikaalissa olivat niin laidasta laitaan... tuntuu että hän pystyy esittämään uskottavasti mitä tahansa, ja vieläpä vaihtamaan roolia käytännössä lennosta!

Vierailija
5796/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttaisi millään odottaa Hallnin kakkoskautta! 

Vierailija
5797/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selailin huvikseni Youtuben KAJ -materiaalia ja silmiin osui, että BBB Eurovision Official music video on ylittänyt 20 milj. katselukertaa 🤗. Yksi rajapyykki tämäkin taas. 

Ja Moskiitto on rikkonut neljän miljoonan striimauksen rajan Spotifyssa. Mulle on aivan sama, olenko Kaj'n ainoa kuuntelija vai onko meitä paljon ja ovatko heidän laulunsa "hittejä" vai ihan vain hyviä biisejä, mutta täällä tuntuu olevan ihmisiä, joille kaikki kaikessa on se hitteys (miten sitä sitten mitataankin).

No just näin. Ihan sama onko KAJ'lla yksi vai kymmenen hittiä vai ei yhtään. Jos musiikki on kuulijalleen mieluista, hyvää, innostavaa ja iloa ja elämyksiä tuottavaa, niin sehän se on, millä on merkitystä. Ja KAJ'n musiikki on tätä kaikkea hyvin monelle aivan siitä riippumatta onko hitti vai ei. (Tuosta hitistä aina joku jaksaa kiusallaan jankuttaa, kun tämä ketju on alunperin otsikoitu noin provosoivasti kuin on) 

Vierailija
5798/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä olenko nähnyt unta vai kuullut jostain huhun, jonka mukaan Hallnin ensi kaudella nähtäisiin myös se (tällä hetkellä) Espanjassa majaileva Raymond eli Jonan isä, ja että just siinä roolissa olisi Kevin. Ehkä näin unta...?

Toi oliskin hyvä!

Vierailija
5799/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin alkuun ihka onnessani vain Kaj'n yksittäisiä kappaleita. Kahlasin läpi heidän koko tuotannon, kaikki albumit ja kaikki muissa yhteyksissä julkaistut tai esitetyt biisit, ja nautin nauttimasta päästyäni.

Vasta paljon myöhemmin löysin ne musikaalit ja viimeisenä Halln-sarjan, ja se olikin sitten menoa. Nyt haluaisin heiltä yhä vaan lisää laajemman muodon draamallisia esityksiä näyttämölle, telkkariin, mihin tahansa.

Kun hehän ovat niin synnynnäisiä tarinankertojia, käsikirjoittajia ja dramaturgeja, ja piru vie, vielä näyttelijöitäkin. Ikään kuin se musiikillinen lahjakkuus ei riittäisi.

Ja joo, toivon tietysti lisää myös yksittäisiä kappaleita niihin hetkiin, kun esityksen katselu ei ole mahdollista mutta kuunteleminen onnistuu. Tiedän, heillä on jo pitkälti toistasataa biisiä valmiina, joten periaatteessa pärjään kyllä loppuikäni niilläkin, mutta eihän ole kiellettyä haaveilla.

Vierailija
5800/6330 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En malttaisi millään odottaa Hallnin kakkoskautta! 

Kukapa meistä malttaisi...  Elämä vaan pakottaa kärsimättömänkin kärsivälliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän