Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (5093)

Vierailija
4961/5093 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muistanutkaan että tämä oli näin hauska. Toivottavasti teitäkin huvittaa.

Tän Kevinin lausahduksen voisi ottaa elämänohjeeksi: Ei ole koskaan niin kiire, että tarvitsisi tietää missä on. On vain missä on.

Vierailija
4962/5093 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pätkässä kyllä itseäni jäi hämmentämään, että Bianca Ingrosson vieressä purkka poskessa virnuava Axel on kyllä minun silmiini se Beauty. Se toinen näyttää muoviselta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4963/5093 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olisi ihanaa päästä siihen, missä Kevin jo on. "Han e allti hemma."751

Vierailija
4964/5093 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pojat pelaavat aliasta. Jakobilla on poninhäntäkampaus. Mahtoikohan BP-musikaalin jälkeen pitää hiukset pidempinä. Ihanan suloinen Jakob. Kauankohan hän mahtoi pitää pidempää kampausta?

Tää on kuvattu BPn harjoitusten/ensimmäisten esitysten aikana. Siksi poninhäntä.

On tosi hauska video😊

Tämän videon pysäytyskuvassa Kevin on yllättävän paljon äitini näköinen, kun äidillä oli tuontyylinen kampaus. Olen jotenkin katsonut sitä kuvaa hiukan kiusaantuneena, kunnes ymmärsin yhteyden. Kyllähän meillä taitaa olla yhteisemmät geenit kuin kieli, vai kuinka se puoli mahtaa olla? Äiti oli Satakunnan maaseudulta. Komea nenä, raskaat posket, väritys aika sama, suu myös. Pärstän muodossakin samaa, vaikkei äiti mieheltä näyttänyt. Valitettavasti itse olen tullut kiharanenäiseen isääni. Monta kaloria olisin elämässäni säästänyt, jos olisi ollut kunnollinen klyyvari. Ehkä minustakin olisi tullut hiihtäjä?

Vierailija
4965/5093 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja äitini silmissäkin itse asiassa oli paljon Keviniä. Hämmentävää, ja vielä hämmentävämpää kun asiaa alkaa miettiä. 

Vierailija
4966/5093 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa pätkässä kyllä itseäni jäi hämmentämään, että Bianca Ingrosson vieressä purkka poskessa virnuava Axel on kyllä minun silmiini se Beauty. Se toinen näyttää muoviselta. 

Axelin eväslaatikko. :)

Vierailija
4967/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axelin eväslaatikko. :)

Kotivara joka nopeasti muuttuikin eväslaatikoksi XD

Vierailija
4968/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava KAJ-haastattelu, jonka olin aikoinani (maaliskuussa) missannut kokonaan. Mukana maailmanhistorian ensimmäinen akustinen (ja suora) bastuesitys. Tulee selväksi, kuka osaa ja keneltä lähtee stemmat ja modulaatiot puhtaasti a cappella ja ilman teknologiaa. Haastattelijat aivan pähkinöinä.

"Oletteko suuria staroja kotimaassanne?" - "Juu ollaan, ruotsinkielisellä Pohjanmaalla. Sama asia kuin olisi miljonääri Monopolissa."

t. "Ylpeät rannikkojääkärit"

Vierailija
4969/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava KAJ-haastattelu, jonka olin aikoinani (maaliskuussa) missannut kokonaan. Mukana maailmanhistorian ensimmäinen akustinen (ja suora) bastuesitys. Tulee selväksi, kuka osaa ja keneltä lähtee stemmat ja modulaatiot puhtaasti a cappella ja ilman teknologiaa. Haastattelijat aivan pähkinöinä.

"Oletteko suuria staroja kotimaassanne?" - "Juu ollaan, ruotsinkielisellä Pohjanmaalla. Sama asia kuin olisi miljonääri Monopolissa."

Kiitos! Ihana KAJ! Olen aiemmin nähnyt tästä haastattelusta vain sen videopätkän jossa toimittaja kysyy kuka on Albert Kindberg som försvinner strax.

Vierailija
4970/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Ihana KAJ! Olen aiemmin nähnyt tästä haastattelusta vain sen videopätkän jossa toimittaja kysyy kuka on Albert Kindberg som försvinner strax.

Nää on muun hyvän lisäksi NIIN standup-koomikkoja. Se Axelin imitaatio hengästyneestä fanipuhelusta. :D

Vierailija
4971/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pojat pelaavat aliasta. Jakobilla on poninhäntäkampaus. Mahtoikohan BP-musikaalin jälkeen pitää hiukset pidempinä. Ihanan suloinen Jakob. Kauankohan hän mahtoi pitää pidempää kampausta?

Tää on kuvattu BPn harjoitusten/ensimmäisten esitysten aikana. Siksi poninhäntä.

On tosi hauska video😊

Tämän videon pysäytyskuvassa Kevin on yllättävän paljon äitini näköinen, kun äidillä oli tuontyylinen kampaus. Olen jotenkin katsonut sitä kuvaa hiukan kiusaantuneena, kunnes ymmärsin yhteyden. Kyllähän meillä taitaa olla yhteisemmät geenit kuin kieli, vai kuinka se puoli mahtaa olla? Äiti oli Satakunnan maaseudulta. Komea nenä, raskaat posket, väritys aika sama, suu myös. Pärstän muodossakin samaa, vai

Onhan tässä ehditty tuhat vuotta geenejä vaihtaa keskenään äidinkielestä riippumatta, joten aika homogeenistä porukkaa ollaan. Suurin ja havaittavin geeniraja menee länsi- ja itäsuomalaisten välillä, suvun asuinpaikka on siis selvästi tärkeämpi erottava tekijä kuin kieli. Länsi-Suomessa on enemmän länsieurooppalaista perimää, Itä-Suomessa etelästä ja idästä saapuneita geenejä.

Ei siis ihme, jos satakuntalaisessa äidissäsi on samaa näköä kuin Kevinissä. Itse olen pannut merkille, että kaikki Kaj-pojat ovat huvittavuuteen asti tulleet ulkonäöltään isäänsä. Äitien kautta on sitten ehkä periytynyt enemmän muita ominaisuuksia.

Vierailija
4972/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä varsinkin Kevin on ihan isänsä näköinen. Jakobissakin on paljon isäänsä, mutta hän on kyllä mielestäni vähän myös äitinsä näköinen. Tietenkin se hymy, mutta myös jotain muuta varmaankin silmien alueella. Axelissa näen hyvinkin paljon myös hänen äitinsä näköä. 

Vierailija
4973/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen Kaj-löytö kymmenen vuoden takaa. :)   Sanoituskin on käännetty.

https://lyricstranslate.com/sv/kaj-je-ett-dakal-english

Vierailija
4974/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostava ajatus pohtia ketä KAJn jäsenistä muistuttaa luonteeltaan eniten. Tulin siihen tulokseen että muistutan Jakobia. En ole johtajatyyppi enkä porukan vastuunkantaja, joten en Axel. En ole rauhallinen, hitaasti reagoiva enkä sanojani tarkasti harkitseva joten en Kevin.

En kyllä ole myöskään luova enkä taiteellisesti lahjakas, mutta olen kilpailuhenkinen, nopeasti reagoiva ja monesti myös porukan hauskuuttaja. Olen introvertti ja viihdyn hyvin kotona, mutta on minulla myös sosiaalista elämää.

Eli näistä kolmesta minäkin olen eniten Jakob. Minulta tosin puuttuu kaikki ne hänen ominaisuutensa joita eniten ihailen.

Tuli tämä viesti mieleen, kun äsken (taas kerran) nauroin itseni ihan tärviölle ja vielä jutusta, jolle joku toinen olisi vain hymähtänyt, jos sitäkään. Mulla on siis samalla lailla nauruherkkyys viritetty tappiin asti kuin Jakobilla. Jos missä tahansa voi vähänkin haiskahtaa huvittavalta, mun pokka on heti mennyttä miestä. Muutamankin kerran tämä on sattunut paikoissa ja tilanteissa, joissa EI SAA nauraa, ja niissähän se herkkyys on huipussaan.

Muutoin en ole yhtään Jakob, en ole nopeaälyinen sähköjänis, taiteellisista kyvyistä puhumattakaan. Enemmänkin olen se vastuullinen Axel, joka pitää asioista huolen muidenkin puolesta ja jonka on tosi vaikea lomailla, kun pitää miettiä, että pyöriiköhän siellä nyt hommat ollenkaan. Tietty Axelinkaan luovaa lahjakkuutta mulla ei ole (kenelläpä olisi). Mutta lahjakkuuksien ihailussa mä olen hyvä!

Vierailija
4975/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

Tuli tämä viesti mieleen, kun äsken (taas kerran) nauroin itseni ihan tärviölle ja vielä jutusta, jolle joku toinen olisi vain hymähtänyt, jos sitäkään. Mulla on siis samalla lailla nauruherkkyys viritetty tappiin asti kuin Jakobilla. Jos mis

ihana viesti. Tämäkin alkoi vähän naurattamaan. Mulla on itsellänikin ollut jostain syystä viime aikoina nauru herkässä. On jotenkin nähnyt tilannekomiikkaa arkipäivässä aiempaa enemmän ja se on hyvä. Elämässä on myös ahdistava asia, joten hyvä vaan jos siitä pystyy välillä irtautumaan. KAJ on tietysti aina varma keino saada piristystä päivään.

Vierailija
4976/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloinen Kaj-löytö kymmenen vuoden takaa. :)   Sanoituskin on käännetty.

https://lyricstranslate.com/sv/kaj-je-ett-dakal-english

Vau. Toivottavasti tämän katsovat myös ne, jotka pitävät Kaj'ta pelkkinä huumorihumppaajina. Toki heidän teräviä yhteiskunnallisia kannanottojaan ja kommenttejaan löytyy vähintään pinnan alle piilotettuina kymmenistä biiseistä, mutta kun nämä "kriitikot" tuntevat vain sen yhden.

Vierailija
4977/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että Kaj ennusti jo kolme kuukautta ennen Melloa, kuinka voitto otetaan kotiin: horjuttamalla Månsin tasapainoa.  :D

Vierailija
4978/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo bruunit kostyymit ja leveät solmiot on kyllä kerta kaikkiaan niin hienot.

Vierailija
4979/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mäkin tykkään noista puvuista. Viime viikonlopun radiohaastattelussa kysyttiin aikovatko he vaihtaa tyyliä. Axel sanoi, että puvuilla mennään toistaiseksi ja katsotaan sitten mikä on seuraava tyyli - napapaitoja vai jotain muuta. Tulee olemaan hauska nähdä.

Vierailija
4980/5093 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mäkin tykkään noista puvuista. Viime viikonlopun radiohaastattelussa kysyttiin aikovatko he vaihtaa tyyliä. Axel sanoi, että puvuilla mennään toistaiseksi ja katsotaan sitten mikä on seuraava tyyli - napapaitoja vai jotain muuta. Tulee olemaan hauska nähdä.

Ovathan he olleet seksikkäitä tiukoissa mustissa farkuissa ja tyköistuvissa vihreissä paidoissakin.

Nuo vintagepuvut ovat siinä mielessä huvittavia ettei KAJ ole elänyt 70-luvulla, ja heidän isänsäkin (oletetaan että ovat syntyneet 60-luvulla) ovat olleet silloin vasta poikasia. Karar i arbeit edustaa siis KAJ'n isoisien aikaista konttoriestetiikkaa.