Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9381)

Vierailija
4401/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näkynyt uutisissa ei. Suomalaisilta loppui kiinnostus. Ruotsin kieli ei kiinnosta suomalaisia.

Mitä sinä täällä teet?

Vierailija
4402/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakob epäilemättä vähän liioittelee sitä sohvalla makaamistaan. Taitaa kuvata sillä sitä, että hänellä on myös introvertti puolensa. Haluaa välillä rauhaa ja yksinäisyyttä.

Mutta hänhän on siis entinen lähes huippu-urheilija, joka pelasi ihan tosissaan futista toistakymmentä vuotta. Lisäksi hän aina väliin lipsauttaa jonkun muun lajin, jota vähän "harrastelee", milloin minkäkin. Salillakin käy, näkeehän sen kunnosta, lavaenergiasta ja vartalosta (niitä saunaotoksia kun on nähty muitakin kuin puku päällä tehtyjä...).

Ja liikkuvat Kevin ja Axelkin jatkuvasti, Kevin on melkein hiihtoammattilainen, joka myös laskettelee. Axelilla on jonkunlainen padel- tai muu palloilutunti monta kertaa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4403/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisivat Ruotsiin, siellä on faneja enemmän. Suomalaiset on syytä jättää rauhaan ruotsalaistuputukselta.

Vierailija
4404/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän toi Jakob oikein treenaa kun kuuntelin just haastattelun viime talvelta, jossa sanoi penkkipunnertavansa kolminkertaisesti painonsa verran? Tähän asti haastatteluista on tullut vaikutelma, että vaan istuu vapaa-ajat sohvalla ja kattoo telkkaria. Varmaan on ainakin salilla käymään aika tiheästi.

Gambämarkin aikoina oli ainakin habat kunnossa. Tuossa haastattelussahan hän sanoo, että halusi, ettei näytä kameran edessä pulskalta ja valkaisutti myös hamapaat, jotka ovat kahvi- ja samiakkiaddiktion takia ruskeat. Tuon kesän pogoamisen jäljiltä ei tarvitse kyllä erityisesti kuntoa kohottaa, kunhan ylläpitää, että jaksaa sitten taas jäähallissa

Vierailija
4405/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin Mellon jälkeisissä kotiinpaluujuhlissa ja haastatteluissa ihmettelin kuinka paikalliset kunnanvaltuuston puheenjohtajaa myöten sanoivat, että Kom ti byin on heidän suosikkinsa KAJ'n lauluista. En ole koskaan erityisesti kuunnellut räppiä ja olen pitänyt sitä sieluttomana musiikinlajina. Nyt olen KTB:n kuullut lukuisia kertoja ja tajuan, että siinähän on juuri se kotiseuduin sielu, warts and all niin kuin engelsmanni sanoisi. Murre mtyös istuu hyvin räppirytmiin, jopa paremmin kuin standardiruotsi puhumattakaan suomesta.

Se yksi saksalainen youtuben euroviisukriitikko (en nyt muista nimeä) myös nosti Kom ti byinin aivan Kaj'n tuotannon kärkeen. Kertoi sen iskeneen häneen enimmäkseen siksi, että hän on itse samanlaisesta pienestä kylästä lähtöisin ja tunnisti siksi biisin pohjavireen ja sanoman.

Mulla taitaa olla s

Kiinnostavaa tietoa, kiitos! Mun suomenkielisiin korviin närpiö on kuulostanut yhtä vaikealta kuin vöyrikin. Närpiö ja Parainen on mulle ainoita hitusen tuttuja ruotsinkielisiä paikkakuntia, ja sen verran olen tietysti havainnut, että kovin eri lailla niissä puhutaan ruotsia kuin Helsingissä. Niin kuin monella muullakin täällä, se vöyrinkieli on nyt Kaj'n myötä tullut tutuksi ja sitäkin on alkanut vähän ymmärtää, onhan se ihan loogisen säännönmukainen kielimuoto. Arvaa jo etukäteen, että tuohon ja tuohon sanaan tulee sitten yksinkertaisen vokaalin sijaan diftongi.

Vierailija
4406/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakob epäilemättä vähän liioittelee sitä sohvalla makaamistaan. Taitaa kuvata sillä sitä, että hänellä on myös introvertti puolensa. Haluaa välillä rauhaa ja yksinäisyyttä.

Mutta hänhän on siis entinen lähes huippu-urheilija, joka pelasi ihan tosissaan futista toistakymmentä vuotta. Lisäksi hän aina väliin lipsauttaa jonkun muun lajin, jota vähän "harrastelee", milloin minkäkin. Salillakin käy, näkeehän sen kunnosta, lavaenergiasta ja vartalosta (niitä saunaotoksia kun on nähty muitakin kuin puku päällä tehtyjä...).

Ja liikkuvat Kevin ja Axelkin jatkuvasti, Kevin on melkein hiihtoammattilainen, joka myös laskettelee. Axelilla on jonkunlainen padel- tai muu palloilutunti monta kertaa viikossa.

Joo mä vähän tiesin tai ainakin arvasinkin tämän. Halusin nyt vaan taas nostaa keskusteluun poikien kropat ja kovan kunnon.

Mutta ymmärtääkseni toi penkkipunnerrustulos on oikeesti tosi kova. Googlettelin vähän aihetta.

Vierailija
4407/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeä suomalainen kieltäytyy ruotsalaistuputuksesta. Heikkomielinen antautuu.

Vierailija
4408/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.youtube.com/shorts/vRKKwxsGr4U?feature=share

Tässä hauska lyhytvideo Djuronäsetistä. Jakob näyttäisi yrittävän nojata taakse enemmän kuin Kevin ja päätyy Axelin kannateltavaksi

Tää on ihana. Ja sataprosenttinen luotto kavereihin. Kevin ja Axel molemmat tukevat ja nostavat ylös.

🥰

Vierailija
4409/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kuin se tykypäivien tyypillinen luottamusharjoitus. Pitää heittäytyä jostain ylhäältä selälleen ja luottaa, että työkaverit ottaa kiinni. Sanoisin, että kaikki ei kyllä voi yhtä lujasti luottaa kuin Kaj. :)

Vierailija
4410/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin vasta, että Redditissäkin on oma kanava KAJ:lle. Ei hirveän aktiivinen, mutta vaikutti asialliselta.

Sitäkin voinee käyttää, jos tai kun tämä ketju joskus katoaa.

https://www.reddit.com/r/kaj/

Mä ainakin haluan keskustella nimenomaan suomeksi, tuo taitaa olla in english.

Jätetään nyt vaan ne spämmääjät huomioimatta. Ei peukuteta, ei vastata.

Nämä heitterit haluavat vain poistaa ketjun. Sekoittavat pakkaa. Kirjoittavat puolesta ja vastaan. Hämmentävät ja haluavat reaktioita. Parasta kun keskitytään KAJ.n fanittamiseen ja leppoisaan keskusteluun. 😎🔥

Vierailija
4411/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaanpa illan ratoksi uuden aiheen ja teen kaikille kysymyksen: kuka on lempihahmosi Kaj'n musikaaleissa tai muissa näyttämöllisissä jutuissa, ja miksi juuri hän? Kerron omanikin, mutten ihan vielä, jotta en vaikuta kenenkään muun valintaan.

Vierailija
4412/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu aika luja on luottamus, jos antaisi kaverin kiskoa viisaudenhampaan jos ei ammattilaista löydy hätiin. Mulla oli tyhmänä erittäin helpot viisaudenhampaat, mutta silti... hurraa Kevin, luottamus on ansaittava. Mulle kävisi hammassäryssä niinkuin Vaahteramäen Eemelissä, katolta pitäisi hypätä naru hampaassa. 

Vierailija
4413/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös täällä itkin ja nauroin tuon Kom ti byinin julkkarikonsertin kanssa. Ja ihan lopussa tajusin, mitä Kaj on tehnyt mun ruotsintaidolle.

Jos olisin katsonut tuon videon tämän vuoden helmikuussa, en olisi tajunnut laulujen sanoja enkä spiikkejä, vitseistä puhumattakaan. Nyt meni kuin vettä vaan, ei ymmärtämisvaikeuksia.

Tässä välissä oon tietysti ehtinyt noiden vanhojenkin biisien sanat lukea heidän kotisivuiltaan moneen kertaan, kunnes ne on lopulta auenneet. Ja kuunnellut kymmeniä ellen satoja haastatteluita, joissa monissa he myös puhuvat murretta. Joka kerran on ainakin yksi uusi vöyrinmurteen sana tai taivutusmuoto tarttunut niistäkin päähän.

Niin salakavalaa pakkoruotsin tuputusta heiltä. :D

Mulla iski NIIN kova vörjeansinnälkä, kun tsekkasin tuon videon. Oon nähnyt KAJ'n livenä nyt ka

"FREDRIK".  :)  :)  :)

Vierailija
4414/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaanpa illan ratoksi uuden aiheen ja teen kaikille kysymyksen: kuka on lempihahmosi Kaj'n musikaaleissa tai muissa näyttämöllisissä jutuissa, ja miksi juuri hän? Kerron omanikin, mutten ihan vielä, jotta en vaikuta kenenkään muun valintaan.

Pistit nyt tosi pahan. BP on vieläkin katsomatta, säästelen sitä syksymmälle. Ja niitä loistohahmoja on niiiiiiin paljon. Tempaisen siis mitä mieleen juolahtaa. Se klonkkuna liikkuva harmaa mummeli, jonka gubbin va pärmitteera. Jotenkin siinä kivettyy kova elämä timantiksi, elämä oli aiemmin kovempaa ja nyt menee jo paremmin kuin helmikuussa, mutta ihminen on muuttunut joksikin ihan muuksi olioksi siinä paineessa. 

Vierailija
4415/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu aika luja on luottamus, jos antaisi kaverin kiskoa viisaudenhampaan jos ei ammattilaista löydy hätiin. Mulla oli tyhmänä erittäin helpot viisaudenhampaat, mutta silti... hurraa Kevin, luottamus on ansaittava. Mulle kävisi hammassäryssä niinkuin Vaahteramäen Eemelissä, katolta pitäisi hypätä naru hampaassa. 

Mulla on luja luottamus jokaiseen Kaj'hin. Varmaan joku virallinen tahokin antaisi heille AAAAA+-luokituksen. Mutta henkilökohtainen suosikki mulla on kyllä vastuuntunnossaan Axel. Jäi ikuisiksi ajoiksi mieleen se Jakobin kertomus, kuinka hän 7-vuotiaana seurasi 7-vuotiaan Axelin touhuja. Tämä siivosi kotitalonsa pihaa jostain irtotikuista, "jottei vaan kukaan lapsi satuttaisi itseään niihin".

Vierailija
4416/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hiljainen Reddit-ryhmä. Taisi todellakin olla tähdenlento tämä yhtye. Esiintyvät ensi vuonna vain koulujen kevätjuhlissa ja tietysti Närpiön uimahallin homeisessa takahuoneessa.

Vierailija
4417/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toivottavasti valita jonkun muunkin hahmon kuin Kaj'n itsensä esittämän, kunhan käsikirjoitus ja siis hahmo on Kaj'n luomia? Sillä mun suosikkini on Botnia Paradisen Sinikka. Ja miksikö? Siksi, että mä olen itsekin Sinikka. Ainakin oman elämäni Sinikka, mutta luulenpa, että myös selän takana mua pidetään Sinikkana.

Vierailija
4418/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempihahmo on kyllä Tommy ja kakkosena tulee Bertel ja sanonpa vielä kolmannenkin. Se on Leif.

Tulisi niin monta muutakin mieleen mutta nämä nyt tärkeimpinä.

Vierailija
4419/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lempihahmo on kyllä Tommy ja kakkosena tulee Bertel ja sanonpa vielä kolmannenkin. Se on Leif.

Tulisi niin monta muutakin mieleen mutta nämä nyt tärkeimpinä.

Tarkoitatko Vörjeansin Tommya vain Hallnin Tommya? Mä olen suuresti ihastunut molempiin, niin toistensa vastakohtia kuin ovatkin (tai ehkä eivät sittenkään ole?).

Vierailija
4420/9381 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tylsä ja ennalta-arvattava ja vastaan samoin kuin luultavasti äänestäjien enemmistö: Botnia Paradisen Benjaminhan se on. Jos Benjamin haluaisi purjehtia kanssani merellä aaltojen vietävänä, niin en joutuisi miettimään pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi