Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9395)
Vierailija kirjoitti:
Onhan Kaj usein kertonut, että heille rakkain on se kotiseudun yleisö, joka on heitä kantanut jo 16 vuotta. Oli upeaa esiintyä 200 miljoonalle euroviisukatsojalle, mutta Vöyrin kuntoutuskeskuksen ja Närpiön uimahallin lavat ovat heim, på riktut.
Tätä ainakin minä heissä eniten arvostan. Näillä miehillä on arvot kohdallaan kaikin puolin.
Olin Vaasan keikalla ja jo siellä näki, että vaikka ei olleet hirveän isot festarit, nauttivat, kun saivat olla "kotona". Vaikea uskoa, että nämä koskaan vähättelisivät kotikulmiensa pieniä lavoja.
Heitä haastateltiin Mello-voiton jälkeen, kun olivat takahuoneessa ja juuri menossa esiintymään jossain paikallisella seurantalolla tms. Axel totesi ylpeän oloisena, että ei läheskään jokainen bändi saa myytyä salia loppuun. (Jokusen sadan hengen sali.) Tuntui oikeasti arvostavan sitä ja jokaista katsojaa riippumatta siitä missä ja minkä kokoinen lava ja yleisö on edessä. Todellinen karar i arbeit -asenne. Kaikki hommat tehdään kunnolla.
Huomasin vasta, että Redditissäkin on oma kanava KAJ:lle. Ei hirveän aktiivinen, mutta vaikutti asialliselta.
Sitäkin voinee käyttää, jos tai kun tämä ketju joskus katoaa.
Nyt en muista, kuka kolmikosta se oli, mutta yksi heistä kertoi pitävänsä eniten arvossa yhtä keikkaa, jolla aikoinaan (kun he vasta aloittelivat) oli vain muutama kymmenen kuulijaa.
Mutta yksi kuulijoista oli hänen isoisänsä, joka pääsi silloin ensimmäisen kerran näkemään lapsenlapsen lavalla ja oli hänestä ja hänen ystävistään äärettömän ylpeä. Keikka jäi samalla myös isoisän viimeiseksi Kaj-konsertiksi, sillä hän menehtyi pian tämän jälkeen.
Hattu päästä noiden poikien edessä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te muut KAJ-heränneet jo ostaneet uusia hiusvärejä harmaalle juurikasvulle? Itse haluan olla edustuskunnossa Närpiön uimahallissa 🥰
Totta KAJ. Vihreää ja keltaista niinkuin pitää. Lopettakaahan nyt jo tuo riehaantuminen yhden provokaattorin takia ja pysytään aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin vasta, että Redditissäkin on oma kanava KAJ:lle. Ei hirveän aktiivinen, mutta vaikutti asialliselta.
Sitäkin voinee käyttää, jos tai kun tämä ketju joskus katoaa.
Mä ainakin haluan keskustella nimenomaan suomeksi, tuo taitaa olla in english.
Jätetään nyt vaan ne spämmääjät huomioimatta. Ei peukuteta, ei vastata.
Tosi hauska tuo Mellopallopätkä. Mutta puhuvatko tuossa murteellisemmin kuin tänä kesänä? Kun olen sitäkin miettinyt, että jos KAJ pehmentää murretta meitiä varten ja muutenkin asuvat muualla, niin säilyykö se. Oman murteeni kadotan helpostikin. Tosin ehkä siksi, että olen ollut alttiina muillekin murteille kasvuvuosina. Ymmärrän asian vasta palatessani kotikulmille. Olen hukannut nuotin.
Minä kokeilin sitä Discordia, jota joku suositteli, mutta se oli minulle liian sekava ja monimutkainen eivätkä ne puheenaiheetkaan olleet ihan minua varten. Hyvä jos jokaiselke löytyy joki fanikanava.
Jakobilta aika hiljattain kysyttiin jossain haastattelussa, onko hänen vaikea säilyttää murrettaan, siis nyt kun asuu Helsingissä.
Kuulemma ei lainkaan. Normaalioloissa hän puhuu päivän aikana vain kolmen ihmisen kanssa, jotka kaikki käyttävät samaa paksua murretta kuin hän itsekin: vaimonsa, Axelin ja Kevinin. Se on siis se kieli, jonka keskellä hän elää.
Axel taas on joskus maininnut, että murre on hänen äidinkielensä ja niin syvällä hänessä, ettei saisi sitä pois vaikka yrittäisi. Totta kai hän(kin) tarvittaessa käyttää standardiruotsia, mutta se on ikään kuin vieraalla kielellä puhumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mikä helmi löytyi. Luulin jo kaiken katsoneeni. :)
Herttilei, kiitos!! Onkos tämä nyt se Scandinavian Monks? Tuollahan stripataan.
Hauska tuo strippauskommentti. Ensimmäiset asujen vaihdot tosiaan on toteutettu suoraviivaisesti yleisön edessä😂
Siinä viitattiin myös tähän:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hauska tuo Mellopallopätkä. Mutta puhuvatko tuossa murteellisemmin kuin tänä kesänä? Kun olen sitäkin miettinyt, että jos KAJ pehmentää murretta meitiä varten ja muutenkin asuvat muualla, niin säilyykö se. Oman murteeni kadotan helpostikin. Tosin ehkä siksi, että olen ollut alttiina muillekin murteille kasvuvuosina. Ymmärrän asian vasta palatessani kotikulmille. Olen hukannut nuotin.
Hei, mitä tarkoitat Mellopallopätkällä? Onko multa jäänyt jotain väliin?
Alapeukuttajia ei sitten kiinnosta saunoihin poltetut suomalaislapset. Kertoo kyllä kaiken oleellisen ketjun "heränneistä 😔
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin sitä Discordia, jota joku suositteli, mutta se oli minulle liian sekava ja monimutkainen eivätkä ne puheenaiheetkaan olleet ihan minua varten. Hyvä jos jokaiselke löytyy joki fanikanava.
Mistä siellä puhuttiin?
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajia ei sitten kiinnosta saunoihin poltetut suomalaislapset. Kertoo kyllä kaiken oleellisen ketjun "heränneistä 😔
En tiedä mikä sinun lempipuolueesi lienee paitsi ettei se ole RKP kuten täällä tuskin on kenenkään muunkaan, mutta jospa miettisit hetken, mitä tarkoittaa isoviha ja pikkuviha. Jos nuo ihmispaistiasiat niin kiinnostavat, niin muistelen Keskisarjan asiasta kertoilleen, joten persukaan et taida olla. Olet niin yksisilmäinen, että vaikutat itätrollilta. Ja jos et ole, niin olet todella hölmö. Anteeksi vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun tädit ovat niin hukassa, niin hukassa. Suosittelen vaikka tutustumista Katariina Sourin taiteeseen ja filosofiaan, voitte löytää rauhan suomalaisen muinaisuskon kautta.
Palstahäiriköille https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/3344ed33-7964-408d-b25d-4ae61f…
Ote kolumnista:
Tässä on tärkein kysymykseni sinulle: tekisitkö oikeasti itse paremmin asiat? Näyttäisit paremmalta, juontaisit paremmin, olisit hoitanut koronakriisit ja laulanut Euroviisut paremmin kuin kukaan muu? Hienoa! Siksipä minulla onkin sinulle jatkokysymys: mikset sitten tullut ja tehnyt? Mikä sinua estää?
Asiassa on kurja ristiriita. Sinun mielipiteesi on samaan aikaan täysin yhdentekevä, mutta loukkaava. Olemme ihmisiä, ilkeät sanat satuttavat. Ja siinä inhimillisessä rakosessa on sinun vallanhuumasi kliimaksi. Kirjoitatko sinä puolisollesi tai vanhemmillesi tuollaisia viestejä? Surullista, jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun tädit ovat niin hukassa, niin hukassa. Suosittelen vaikka tutustumista Katariina Sourin taiteeseen ja filosofiaan, voitte löytää rauhan suomalaisen muinaisuskon kautta.
Katariina Souri on itseoppinut ja kouluttamaton huomioh*oraaja joka tekee paskaa taidetta ja on olevinaan kirjailija vaikka ei ole ikinä lukenut yhtään kirjaa. Ja sinä raukka pidät häntä jonkinlaisena auktoriteettina. Kukahan tässä on kaikkein eniten hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä hän varmaan tarkoitti, kiitos! Aivan huippuhauska. Viime marraskuussa, vajaa vuosi sitten, heillä ei siis ollut aavistustakaan, mitä oli tulossa. Eikä meillä tähän ketjuun kirjoittavilla ollut aavistustakaan, että a) Kaj on olemassa ja b) mitä Vöyrin nuorukaiset meille kohta tekisivät.
Valtava katsojamäärä tuolla videolla muuten. On heillä siis ollut melkoisen vankka kannattajakunta jo ennen Melloa. Olen ylpeä päästyäni liittymään joukkoon. Hyvä pojat, hyvä me, hyvä Suomi!
Juurettomuus ja kosketuksen menettäminen omaan kulttuuriin ajaa fanittamaan vastapuolta. Ketjun monen tädin tulisi löytää yhteys kalevalaisuuteen ja suomalaiseen muinaisuskoon. Täti on muuten ihan eksyksissä.
Tämä ketju on kyllä ollut hyvä tuota ihan alkupäätä lukuunottamatta. Niin kauan kuin pysytään asialinjalla eikä lähdetä haukkumaan, solvaamaan tai herjaamaan, niin ok. Mutta sitten jos tuolle herjauslinjalle joku lähtee niin minä ainakin ilmiannan koko ketjun. Niin tein keväällä euroviisuketjunkin kanssa kun se meni aivan hirveäksi. Ja Sanoma Media lukitsikin sen sitten. Noita ilmiantajia taisi kyllä olla useampiakin kuin minä.
Joku roti näissä anonyymipalstojen kirjoitteluissakin pitää sentään olla, kun säännöt kuitenkin on olemassa.