Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9381)
Vierailija kirjoitti:
Jakobilta aika hiljattain kysyttiin jossain haastattelussa, onko hänen vaikea säilyttää murrettaan, siis nyt kun asuu Helsingissä.
Kuulemma ei lainkaan. Normaalioloissa hän puhuu päivän aikana vain kolmen ihmisen kanssa, jotka kaikki käyttävät samaa paksua murretta kuin hän itsekin: vaimonsa, Axelin ja Kevinin. Se on siis se kieli, jonka keskellä hän elää.
Axel taas on joskus maininnut, että murre on hänen äidinkielensä ja niin syvällä hänessä, ettei saisi sitä pois vaikka yrittäisi. Totta kai hän(kin) tarvittaessa käyttää standardiruotsia, mutta se on ikään kuin vieraalla kielellä puhumista.
Eipä voi taas todeta kuin että ihania poikia 🥰🤗😊
Youtuben algoritmi heitti vastaan tämän: https://m.youtube.com/watch?v=L7-dcAJdSgc&pp=0gcJCa0JAYcqIYzv
Japanilainen fani tullut katsomaan Käärijää ja KAJ'ta Espoon supersunnuntain keikalle. Lyhyesti muutkin esiintyneet artistit mukana ja festaripaikan esittely alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lempihahmo on kyllä Tommy ja kakkosena tulee Bertel ja sanonpa vielä kolmannenkin. Se on Leif.
Tulisi niin monta muutakin mieleen mutta nämä nyt tärkeimpinä.
Tarkoitatko Vörjeansin Tommya vain Hallnin Tommya? Mä olen suuresti ihastunut molempiin, niin toistensa vastakohtia kuin ovatkin (tai ehkä eivät sittenkään ole?).
no kyllä Vörjeansin Tommya mutta Hallnin Tommykin on kyllä suloinen. Mä ajattelen, että Vörjeansin Tommy on Jakobin alter ego, en osaa Hallnin Tommyn kanssa ajatella. Hallnin Tommy on samantyyppinen kuin Freppa.
Mulla tuli tässä mieleen hahmot, jotka eniten naurattavat mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaanpa illan ratoksi uuden aiheen ja teen kaikille kysymyksen: kuka on lempihahmosi Kaj'n musikaaleissa tai muissa näyttämöllisissä jutuissa, ja miksi juuri hän? Kerron omanikin, mutten ihan vielä, jotta en vaikuta kenenkään muun valintaan.
Saa toivottavasti valita jonkun muunkin hahmon kuin Kaj'n itsensä esittämän, kunhan käsikirjoitus ja siis hahmo on Kaj'n luomia? Sillä mun suosikkini on Botnia Paradisen Sinikka. Ja miksikö? Siksi, että mä olen itsekin Sinikka. Ainakin oman elämäni Sinikka, mutta luulenpa, että myös selän takana mua pidetään Sinikkana.
Sinikka, olet epäilemättä sielunsisareni. Sillä mä olen Ritva, Seinäjoelta. Se, joka vei viattoman Bo-Haraldin tuliseen tangoon. Ja sitten vähän muuallekin. Joten mun lempihahmoni on todellakin Ritva.
Mä katselen täällä just sitä Kom ti byinin julkistuskonserttia. Piti lopettaa hetkeksi, kun silmät sumeni.
Wilhelm von Schwerinin kohdalla tietysti. Vähän liikaa tässä maailmantilanteessa tuo tarina ja venäläisjoukot vyörymässä Oravaisten sillan yli.
Kevin kenraalin univormussaan ja Axel Wilhelminä pistimineen. Wilhelm oli ensimmäisessä ja viimeisessä taistelussaan vasta 15-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Avaanpa illan ratoksi uuden aiheen ja teen kaikille kysymyksen: kuka on lempihahmosi Kaj'n musikaaleissa tai muissa näyttämöllisissä jutuissa, ja miksi juuri hän? Kerron omanikin, mutten ihan vielä, jotta en vaikuta kenenkään muun valintaan.
Voiko kenenkään lempihahmo olla joku muu kuin Botnian Dan-Ole? (Retorinen kysymys.) Hän, koska kukaan muu maailmassa ei voisi esittää Kuckelikuuta. Ja ilman Kuckelikuuta maailma ei pärjäisi.
Mun on vaikea sanoa vain yhtä tai pariakaan suosikkihahmoa musikaaleista, jotenkin ne ovat kokonaisuutena niin hyviä ja kaikki hahmot tarpeellisia. Botnia Paradisessa musta parasta antia on Benjaminin ja Julian tarina, mutta en osaa sanoa ovatko he suosikkihahmojani. Bertel ja Dan-Ole ovat myös loistavia hahmoja, ja Sinikka on myös upea.
Gambämarkissa ehkä sanoisin että Kurt ja Josua, mutta kaikkihan ne hyviä ovat.
Hallnissa taas kyllä mun selkeä suosikki on Tommy.
Vierailija kirjoitti:
Mä katselen täällä just sitä Kom ti byinin julkistuskonserttia. Piti lopettaa hetkeksi, kun silmät sumeni.
Wilhelm von Schwerinin kohdalla tietysti. Vähän liikaa tässä maailmantilanteessa tuo tarina ja venäläisjoukot vyörymässä Oravaisten sillan yli.
Kevin kenraalin univormussaan ja Axel Wilhelminä pistimineen. Wilhelm oli ensimmäisessä ja viimeisessä taistelussaan vasta 15-vuotias.
Onneksi siinä konsertissa tulee heti perään Frassin, ilmeisesti maailman kantaesitys tuosta historian kauneimmasta rakkaustarinasta. En ole ikinä nähnyt Axelia eläytyvämpää kapellimestaria. Enkä yhtä mestarillista triangelistia kuin Kevin. (Vöyrin Pavarottia ei tietysti tarvitse edes erikseen mainita.)
Oma suosikkihahmoni on ehdottomasti myös Dan-Ole. Rakastan sitä, että hänen ei tarvitse muuttua miksikään vaan hän on Eva-Lisalle täydellinen juuri ihanana itsenään
Sinikka on myös yksi suosikeista!
Tästä Kom ti byin julkkarikonsertista. Minäkin yritin nyt oikein terästää kuuntelutaitoani ja suurimman osan ymmärsin. Bändin esittelyissä en ymmärtänyt kosketinsoittajan esittelyä ja Härkasin jälkeen en Jakobin viimeistä juttua, jonka jälkeen hän vähän naurahti. Sen maankohoamisjutun ymmärsin, mutta sen jälkeen. Ja nauroiko Jakob omalle vitsilleen?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista! Alkaa sänky kutsua, kun on aikainen herätys, joten kerron tässä vaiheessa oman lempihahmoni: se on Gambämarkin Kurt.
Kurt, koska minuun vetoavat yleensä konnat ja pahikset enemmän kuin yksiselitteiset sankarit/sankarittaret tai koomiset hahmot (poikkeuksiakin toki on). Tämän kieroilijan silmät tietysti avautuvat lopussa, kun hän tajuaa oman pahuutensa, tai oikeastaan typeryytensä. Lisäbonus loistavasta roolityöstä. Välillä melkein unohtaa, että Kurt on fiktiivinen hahmo ja oikeasti leppoisa Axel.
Hyvää yötä, rakkaat Kaj-ketjulaiset!
Täällä oli eilen "puhetta" Jakobin aktiivisuudesta(sohvaperuna). 😉
Olisin linkannut mutta en löytänyt kun harrastaa ennen keikkaa parkouria.
Ja oli kyllä sellaisia stunt-hyppyjä että oikein hirvitti.
Axel noita laittoi stooreihin. Hän itse taisi juosta ennen keikkoja, ja Kevinkin myös kuntoili.
Plus että lavalla hyppivät ja pomppivat "sauna-lauteilla".
Jakob myös aikamoinen duracel-pupu. 🥹
Eihän noita keikkojakaan jaksaisi jos ei kunnosta pitäisi huolta.
Ja ne Jakobin treenatut käsivarret "marjakuninkaana". 🔥
Jakob myös pyysi Valhallassa näyttämään Axelia "aseensa", eli sieltäkin löytyi habaa.
Mutta tosiaan Jakobilla se oma yksityinen puolensa, ja lataa sitten vapaalla akkujaan, että jaksaa ilahduttaa fanejaan.
Axel näistä taitaa olla se sosiaalisin.
💚🤎💛
Kyllä vaan, nuo Kaj-firman miehet ei oikeastaan firman puolesta tyky- tai liikuntapäivää tarvitsisi, sen verran ahkerasti urheilevat jo ihan omaehtoisesti. Ja sitä paitsi pogoavat koko työpäivänsä.
Nauratti niin paljon tämä video, että pakko laittaa linkki. Kesän mittaan yleisö on oppinut firman(kin) sanat niin hyvin ja hoilaa niin kovaa, ettei varsinaisten firmamiesten ääntä tahdo edes kuulla. Edes Kumlan ns. koko perheen juhlassa.
Joutuivatkohan nuo työmiesten puvut viimeisen saunakeikan jälkeen suoraan saunan pesään? Jakobin puheista voisi päätellä että kyllä... :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan, nuo Kaj-firman miehet ei oikeastaan firman puolesta tyky- tai liikuntapäivää tarvitsisi, sen verran ahkerasti urheilevat jo ihan omaehtoisesti. Ja sitä paitsi pogoavat koko työpäivänsä.
Nauratti niin paljon tämä video, että pakko laittaa linkki. Kesän mittaan yleisö on oppinut firman(kin) sanat niin hyvin ja hoilaa niin kovaa, ettei varsinaisten firmamiesten ääntä tahdo edes kuulla. Edes Kumlan ns. koko perheen juhlassa.
Juu, on keikkatallenteita missä poikien äänet hukkuu kun yleisö yhteislaulaa mukana.
Nämä ovat vielä niin ihania siitä, miten ottavat kontaktia yleisöön.
Pojat ovat niin iloisia ja onnellisia ja yleisö taatusti poistuu täynnä
K,A,J-vitamiineja.
💚🤎💛
Vierailija kirjoitti:
Kumlassakin oli kyllä hyvä meno päällä. Uppsalasta en ole varma, sieltä on tullut aika vähän tietoa. Istumakatsomo ja satoi.
Mua harmittaa vieläkin etten ollut siellä Djuronäsetissä. Olin lomalla ja olisin ihan hyvin voinut mennä Tukholmaan. Etukäteen olin kuullut, että pieni ja intiimi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Voi ihana miten antaumuksellista yhteislaulua! Liikutuin aivan 🥲🥰
Vierailija kirjoitti:
Joutuivatkohan nuo työmiesten puvut viimeisen saunakeikan jälkeen suoraan saunan pesään? Jakobin puheista voisi päätellä että kyllä... :D
😅😄
Joo kyllä! Tää video on muutenkin niin hyvä, tuo kertakaikkisen mahtava fiilis välittyy kyllä katsojalle. Aivan kuten muistakin Djurönäsetin videoista. Eipä ihme, että jotkut fanit ovat sanoneet leijuvansa ilmassa vielä päivä pari tuon keikan jälkeen.
Ja tuo Jakob, varsinainen duracell ! 😅
Djurönäsetissä se saunan pesä olisi ollut ainakin riittävän kuuma pukujen polttamiseen. Kekkosenaikainen teryleeni olisi sulanut hetkessä! 🤣 (Joo, oli sähkösauna, mutta ei anneta sen nyt häiritä tätä mielikuvaa.)
Kahviaddiktion? Onko ehkä vuokrattu henkilökohtainen barista? Juotu läpi listan kaikki kahvit? 😄