Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9808)

Vierailija
2921/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavatko ruotsalaiset tietää, että Axel on myös toimittaja ja kirjailija?

Vierailija
2922/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, että Axelin intelligenssi jää piiloon niiltä, jotka ovat nähneet hänet vain inisemässä siivet selässä.  :)

Axel on hyvä myös siivet selässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2923/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka tietävät, tietävät.

Vierailija
2924/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilenpä, että ns. suuri yleisö ei tiedä. Eikä tiedä KAJ'stakaan muuta kuin BBB:n. Tästä näkökulmasta tuo Axelin sommarprat oli mielestäni hyvä, kun se  on paitsi humoristinen myös informatiivinen ja valottaa KAJ'n taustoja ja vaiherikasta matkaa sellaiselle, joka ei heitä tunne. 

Fanikunta tietysti tietää KAJ' sta kaiken mahdollisen. Minä ainakin kuuntelin tämän mielenkiinnolla, vaikka osa asioista olikin jo tuttuja. Paljon mulle uuttakin tuli esille. Ainakaan minä en ollut aikaisemmin kuullut esim. tuota, että näyttivät sen varhaisen TV-Shop parodiansa yleisölle kesken diskoillan ja suunnilleen kiemurtelivat tuoleissaan, kun pelkäsivät yleisön reaktioita. 😉

Axelin tapa puhua ja esittää asioita on aina miellyttänyt minua, niin nytkin. Olisin voinut kuunnella pidempäänkin. Oikein hyvä  sommarprat! 

Vierailija
2925/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo ehtinyt unohtaa tämän Kaj'n ensimmäisen, suloisen suomenkielisen tervehdyksen uusille suomea puhuville seuraajille. Ehkä joku muukin. Hauskoja paljastuksia itsestään tekevät, "melkein sujuvasti", kuten Botnia Paradisen Benjamin.

https://www.instagram.com/reel/DGp5JXrgvxT/

Vierailija
2926/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No justhan ne julkaisi seuraavan hittinsä eli Mosquiton ja aiemmin julkaistuja on vaikka ja kuinka.

En ole kuullut tätä "hittiä" kertaakaan. Ainoa KAJ:n hitti, jonka olen kuullut on bara bada bastu. No, ehkäpä niitä kaikkien tuntemia hittejä vielä rupeaa tulemaan.

Aika moni on kuullut ja kuunnellut. Mosquito on neljässä viikossa kerännyt Youtubessa yli 400 000 katselua ja Spotifyssä lähes 2,5 miljoonaa striimausta. (Puoli vuotta sitten julkaistu Bara bada bastu lähestyy Spotifyssa 100 miljoonan rajaa.) Se täytyy tosin lisätä, että nämä viimeisimmät eli Bara bada bastu ja Mosquito eivät millään muotoa ole edustavia otoksia KAJ'n tuotannosta, pikemminkin kuriositeetteja.

Joo, ja paino sanalla "kuunnellut". Eipä KAJ'n musiikkia todella kuulekaan suomenkielisissä ympyröissä, ei radiosoittoja, ei muutakaan... Asia, joka ei lakkaa kummastuttamasta. 

Suomenkielisissä sanomalehdissä sentään ollut kesän mittaan useampikin juttu KAJ'sta. Mutta musiikkia ei kuule, ellei itse ole aktiivinen ja kaiva esiin esim YouTubesta. Ainakaan minä en ole missään kuullut. 

Vierailija
2927/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No justhan ne julkaisi seuraavan hittinsä eli Mosquiton ja aiemmin julkaistuja on vaikka ja kuinka.

En ole kuullut tätä "hittiä" kertaakaan. Ainoa KAJ:n hitti, jonka olen kuullut on bara bada bastu. No, ehkäpä niitä kaikkien tuntemia hittejä vielä rupeaa tulemaan.

Aika moni on kuullut ja kuunnellut. Mosquito on neljässä viikossa kerännyt Youtubessa yli 400 000 katselua ja Spotifyssä lähes 2,5 miljoonaa striimausta. (Puoli vuotta sitten julkaistu Bara bada bastu lähestyy Spotifyssa 100 miljoonan rajaa.) Se täytyy tosin lisätä, että nämä viimeisimmät eli Bara bada bastu ja Mosquito eivät millään muotoa ole edustavia otoksia KAJ'n tuotannosta, pikemminkin kuriositeetteja.

Joo, ja paino sanalla "kuunnellut". Eipä KAJ'

Eikö nuo nettipalvelut ole juuri se, mistä ainakin nuoriso nykyään musiikkinsa kuuntelee? (Kysyy täti.) Kuinka moni oikeasti kuuntelee radiota tai katsoo telkkaria (Yle Areenassahan KAJ'n musiikkia on runsain mitoin tarjolla)?

Netin lisäksi ovat tietysti livekonsertit, mutta niitä itse kunkin kotipaikkakunnalle sattuu, tietysti artistista/yhtyeestä riippuen, hyvin harvoin.

Vierailija
2928/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas toivon, että KAJ ei sorru ns. hittitehtailuun, vaan tekee omantyylistä ja omintakeista musiikkiaan myös jatkossa. 

Miksi artistilla ylipäätään pitäisi olla joku "hitti"...?? Kai (Kaj) sitä voi olla arvostettu ja tykätty ilman hittiäkin. 

Vierailija
2929/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tuon Axelin puheen kun kävin lenkillä, ja oli tosi hyvä. Hauskasti kerrottu, nauroin monessa kohtaa ja hymyilin typerästi itsekseni lenkkipolulla. Ja uuttakin asiaa tuli, vaikka suurin osa oli tuttua. Ja ymmärsin lähes kaiken! Ruotsin taito on kyllä parantunut huimasti viime kuukausien aikana.

Vierailija
2930/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitä musiikkia nykyisin kuullaan ja kuunnellaan ja millä mittarilla "hitteys" mitataan? Mun nuoruudessani ostettiin levyjä ja kuunneltiin radiota. Harvakseltaan tuli telkkaristakin musiikkiohjelmia. Ja sitten oli tietysti keikat ja konsertit, mutta sellaisiin ei maalaistyttö ikinä päässyt.

"Hittimittari" oli levymyynti. Mutta onko se nyt striimaukset vai jotain muuta?

Vierailija
2931/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin tuon Axelin puheen kun kävin lenkillä, ja oli tosi hyvä. Hauskasti kerrottu, nauroin monessa kohtaa ja hymyilin typerästi itsekseni lenkkipolulla. Ja uuttakin asiaa tuli, vaikka suurin osa oli tuttua. Ja ymmärsin lähes kaiken! Ruotsin taito on kyllä parantunut huimasti viime kuukausien aikana.

Axelin puhetta on niin helppo ymmärtää. Puhuu hitaasti ja selkeästi. Kuuntelin eilen sitä ruotsalaista Mello-podcastia ja mulla oli suuria vaikeuksia varsinkin BBB:n tekijöiden puheen kanssa.

Vierailija
2932/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä radionkuuntelijoitakin vielä on olemassa 😄. Minä ja hyvin monet tuttavani kuunnellaan radiota suunnilleen päivittäin. Ollaan jo "myöhäiskeski-ikäisiä" , joten liekö enemmän tämä ikäisten ja vanhempien juttu...

Varmasti hyvin moni ja kaikenikäiset käyttää noita striimauspalveluja tänä päivänä. Onhan ne  käteviä, mutta ei taas mun juttu. 

Vierailija
2933/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä on "hitti"? Onko se sellainen kappale, joka soi radiossa?

Vierailija
2934/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axelin puhetta on niin helppo ymmärtää. Puhuu hitaasti ja selkeästi. Kuuntelin eilen sitä ruotsalaista Mello-podcastia ja mulla oli suuria vaikeuksia varsinkin BBB:n tekijöiden puheen kanssa.

Puhutko siitä Kaj-poddenista? Mulla ihan sama ongelma. Olisi ollut kiva kuulla mitä esim Anderz Wrethov puhui, mutta en saanut hänen puheestaan ja lähes sanaakaan selvää. :D

Vierailija
2935/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi kuunnella Kaj-poddenin? Voisin testata omaa ruotsintaitoani. :)

Vierailija
2936/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko siitä Kaj-poddenista? Mulla ihan sama ongelma. Olisi ollut kiva kuulla mitä esim Anderz Wrethov puhui, mutta en saanut hänen puheestaan ja lähes sanaakaan selvää. :D

Kaj-poddenia tarkoitin ja juuri tämä Anderz meni melkein kokonaan ohi. Tätä kuunnellessa oli olo, että ruotsinkielen taitoni on surkea, mutta tänään Axelia kuunnellessa tilanne olikin onneksi ihan toinen.

Vierailija
2937/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expressenissä on chatti sommarpratista. Konsensus kuuntelijoiden kesken tuntuu olevan erittäin myönteinen. Siellä ollaan iloisia kun saivat kuulla Pohjanmaasta ja suomenruotsalaisista ja oppia jotain.

Vierailija
2938/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spotifysta ainakin itse kuuntelin. 

Vierailija
2939/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spotifysta ainakin itse kuuntelin. 

Kiitos!

Vierailija
2940/9808 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että artistilla on 1 biisi joka on saanut noin 100 miljoonaa soittokertaa Spotifyissa(Bara Bada Bastu nyt 93 miljoonaa) ja muut kyseisen artisti biisit eivät ole yltäneet samoihin lukemiin, ei tee artistista yhden hitin ihmettä. 

KAJ:lla on ollut menestynyt ura jo ennen Melloa ja Euroviisuja ruotsinkielisessä Suomessa ja nyt ovat tunnettuja koko Suomessa. Heidän artisti ura jatkuu tasaisen varmasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi