Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä tuotteet menee kirpparilla kaupaksi? Sinun vinkkisi? Muut yleiset kirppisvinkit?

Vierailija
19.09.2017 |

Myyn yleensä vaatteita, mutta niillä ei tahdo saada pöytävuokraa maksettua (kun ei ole merkkivaatteita joista kehtaisi pyytää paljoa), ja olisi kiva päästä edes pari kymppiä plussalle myynnissä. Olen huomannut että sisustustuotteilta uskaltaa pyytää enemmän ja siitä saa hieman tuottoa. Mutta mitkä on sellaisia myyviä? Meneekö verhot, matot, koriste-esineet, lyhdyt, lamput, taulut, ryijyt, koristetyynynpäälliset..? Kirjoja ja dvd:tä on jonkin verran ylimääräisiä myös. En omista mitään aurinkopulloja tai muita sellaisia keräilyjuttuja, mutta jos olisi jotain "normaalia" tavaraa jolla on menekkiä ja saisi pöytävuokran kuitattua.
Ja jos on muuten vinkkejä kirpparimyyntiin niin niitäkin saa laittaa. Tiedän että kirpparit on erilaisia, on "vaatekirppiksiä", "lastenkirppiksiä", "antiikkikirppiksiä" jne, että pitää tietää millaiset tavarat menee milläkin alueen kirppiksellä kaupaksi. Ja pöytää pitää käydä järkkäämässä päivittäin, sekä hieman vaihdella paikkoja jos pidempään pitää, että kirppishaukat näkee että uutta tavaraa on tuotu.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuotteet kannatta laittaa houkuttelevasti. Jotkin vaatteet voi ripustaa hengarille jonkin korun kanssa asustettuna. Ja pöydällä voisi olla jotain kulhoja joihin voi pienempää tavaraa asetella. Joskus törmäsin tosi koordinoidun nättiin pöytään, että ihan mielellään osti niitä tavaroita ja ajatteli että tämä henkilö on varmaan pitänyt näitä tavaroita hyvin, ovat varmasti puhtaita ja ehjiä ym.

Ap

Vierailija
2/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki edellä mainittu tavara menee hyvin. Kaikki koriste-esineet ym. Vaatteetkin menee jos eivät ole kulahtaneita ja laitat halvat hinnat tyylikn 1e, 1,5e, 2e. Kalliimmat kuten takit ym 5-10e. Myös kengät menee jos ovat siistejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan kaikkein ratkaisevinta on se asiakasmäärä, ei sellaisella kirpparilla saa myytyä missä ei käy kuin kourallinen ihmisiä.

Vierailija
4/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki edellä mainittu tavara menee hyvin. Kaikki koriste-esineet ym. Vaatteetkin menee jos eivät ole kulahtaneita ja laitat halvat hinnat tyylikn 1e, 1,5e, 2e. Kalliimmat kuten takit ym 5-10e. Myös kengät menee jos ovat siistejä.

Ai koriste-esineetkiin menee? Olin ajatellut että sellaiset olisi hankala myydä, mutta varmaan siinäkin sitten että millaisia ovat. Että ovat "muodikkaita". Vaatteet olen yleensä tosi halvalla laittanut että pääsee eroon, ihan senteillä menee jotkut "huonommat".

Ap

Vierailija
5/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan kaikkein ratkaisevinta on se asiakasmäärä, ei sellaisella kirpparilla saa myytyä missä ei käy kuin kourallinen ihmisiä.

Ehdottomasti totta! Olen fb:ssä vertaillut paikallisten kirppareiden tykkääjämäärät, ja sen perusteella katsonut mikä olisi suosituin kirppis. Ja ihan oikeaan osui kun tuolla tekniikalla kokeili.

Ap

Vierailija
6/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on niin tyhmiä että vievät vajanaisia shampoopullojakin ja hajuvesiä myyntiin ja yrittävät saada niillä vielä rahaakin...

Vierailija
7/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hintalaput kiinni niin että ne ei irtoa! Esim takit ja tuulihoisut vatii hakaneulan ei pelkkä tarra pysy koskaan päivää pidempään.

Vierailija
8/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ei mene kaupaksi.

Vierailija
9/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käropi kirjoitti:

Jotkut on niin tyhmiä että vievät vajanaisia shampoopullojakin ja hajuvesiä myyntiin ja yrittävät saada niillä vielä rahaakin...

Olen miettinyt että ketkä ostaa näitä käytettyjä kosmetiikkatuotteita? Olen itsekin laittanut muutamalla sentillä kerran kokeillun mekkivoiteen (joka olikin käytössä väärää sävyä) myyntiin, ja ajatellut ettei kukaan sellaista halua. No, opin että jotkut näitä ostaa.

Ap

Vierailija
10/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita hintalaput kiinni niin että ne ei irtoa! Esim takit ja tuulihoisut vatii hakaneulan ei pelkkä tarra pysy koskaan päivää pidempään.

Näin! Laitan laput kiinni yleensä ompelemalla, eli kerran langalla lapusta(joka on liimattu kartongille) ja vaatteesta läpi. Itseä tympii nuppineulalla laitetut laput kun niihin nirhaa kätensä, ja tarralla laitetut ei tunnu koskaan pitävän. Siis vaatteissa ja tekstiileissä.

Ap

Vierailija
11/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käropi kirjoitti:

Minäpä olin tyhmä ja vein. Kaikki meni kaupaksi. Neljä hajuvettä, yksi huuhteluaine sekä 2 vajaata yleispuhdistusainetta. Hinta ratkaisee.

Vierailija
12/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käropi kirjoitti:

Ei se ole tyhmä joka myy, vaan se joka ostaa. Oikeasti, omaksi hämmästykseksenikin, nämä menevät kaupaksi.

Vierailija
13/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käropi kirjoitti:

Minäpä olin tyhmä ja vein. Kaikki meni kaupaksi. Neljä hajuvettä, yksi huuhteluaine sekä 2 vajaata yleispuhdistusainetta. Hinta ratkaisee.

Siis apua, yleispuhdistusaineetkin menee. :D Itsellä oli tuo kokemus vaan kosmetiikasta. No, täytyy olla tosissaan tiukkaa jos kirppikseltä pitää ostaa puoliksi käytettyjä. :(

Ap

Vierailija
14/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjat ei mene kaupaksi.

Kovakantiset uudenveroiset esim. tietokirjat nykyään kirppiksellä 3-4 euroa kappale!

Pokkareita en osta kuin eurolla, mielummin 50 senttiä, kovakantiset romaanit 2 euroa.

Sisustuslehdet (2017) Max. euron kappale.

Vanhemmista ehkä parikymmentä senttiä...

Vierailija
15/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjat ei mene kaupaksi.

Kovakantiset uudenveroiset esim. tietokirjat nykyään kirppiksellä 3-4 euroa kappale!

Pokkareita en osta kuin eurolla, mielummin 50 senttiä, kovakantiset romaanit 2 euroa.

Itselläni on jotain vintage käsityökirjoja, saisikohan sellaiset menemään?

Ap

Vierailija
16/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjat ei mene kaupaksi.

Ap

Minä ainakin olen ostanut vintage-käsityökirjoja. Tosin 80-luku ei kolahtaisi minulle, mutta kasariysärihomma näyttäis olevan yllättävän muodikasta...

Vierailija
17/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käropi kirjoitti:

Olen miettinyt että ketkä ostaa näitä käytettyjä kosmetiikkatuotteita? Olen itsekin laittanut muutamalla sentillä kerran kokeillun mekkivoiteen (joka olikin käytössä väärää sävyä) myyntiin, ja ajatellut ettei kukaan sellaista halua. No, opin että jotkut näitä ostaa.

Ap

Ainakin elämäntapa-rahaton alkoholistitätini. Haluaa kuitenkin pitää jonkinlaisen hygieniatason tilanteestaan huolimatta ja kipparilta saa ihan senteillä.

Vierailija
18/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala, Arabia, Rörstrand, Villeroy&Boch. Ja tietysti nuo kaikki priimaa ja 1-2 e kpl. Kyllä myy. Myy ei meidän mammoille kelpaa.

Vierailija
19/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten oli meillä kirppispöytä ja kun ei ollut mitään vaatteita myynnissä, niin vietiin sitten hyväkuntoisia verhoja ja pöytäliinoja vaikka olin ihan varma, ettei niitä kukaan osta. Nehän meni ihan hetkessä.

Vierailija
20/59 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjat ei mene kaupaksi.

Ap

Ne kuuluvat vintageharrastajien kirpparille. Tavallinen ihminen ei ole juurikaan kiinnostunut vintagekäsitöistä.