Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9865)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää jo koko biisi.
Tässä ketjussa vaaditaan kyllä tarkennusta, siis mikä nimenomainen "koko biisi" sinua ärsyttää? Totta kai saat vapaasti ärsyyntyä, kaikki eivät pidä kaikesta. Mutta olisiko sinun mahdollista lakata kuuntelemasta sitä ärsytyksen lähdettä?
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä oli pieni kysely siitä mikä on kesän kuumin bändi https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/3568c991-33ff-4022-8ec1-4ca100…
Äänestittekö?
Multa ainakin meni ohi tämä äänestys. En ole aiemmin fanittanut ensimmäistäkään bändiä, eikä varmaan olisi mieleeni tullut, että Kaj on mukana tällaisessa äänestyksessä (jotenkin en pidä heitä "bändinä"). Harmi, jo tämän palstan joukkovoimahan olisi helposti vienyt Kaj'n voittoon.
Mä olin iloisen yllättynyt myös kolmannesta sijasta😊
Joo ja kun miettii, mistä tuntemattomuudesta tämä kolmikko singahti meillä ihmisten tietoisuuteen. Siis nyt puhun suomenkielisestä Suomesta. Yllätys mulle, että KAJ'n taakse jäi esim. Kuumaa (ja moni muu) jonka olen aina kuvitellut olevan huippusuosittu.
Ihan hieno sijoitus!
Minua kiinnostaa mahtaako KAJ/Bara Bada Bastu saada palkintoja Ruotsin Grammis-gaalassa ensi keväänä. Veikkaan että ellei mitään vielä suurempaa hittiä ilmesty tässä loppuvuodesta BBB voi olla aika vahvoilla Vuoden kappale-palkinnon saajaksi. BBB rikkoi pisimpään yhtäjaksoisesti Ruotsin spotifyn top 50 listan sijalla 1. Olleen kappaleen ennätyksen. Singelistankin ykkösenä olivat vaikka kuinka monta viikkoa putkeen. Lisäksi BBB:n striimit Mello-finaalin jälkeisenä päivänä oli Ruotsin Spotifyn toisiksi korkein yhden päivän striimimäärä ikinä. Ainoastaan Avicii:n "SOS" on yltänyt korkeampaan lukemaan. On ihme ellei noilla ansioilla palkintoa tipu.
Mitään KAJ'lta pois ottamatta, mutta tuossa kysyttiin nimeomaan tämän kesän kuuminta bändiä. Kuumaa tekee koko kesänä vain kolme keikkaa, sillä määrällä on vaikea pärjätä äänestyksessä jossa kysytään tämän kesän kuuminta.
Epäilemättä Kaj jonkun Grammyn nappaa. Onhan heitä moneen kertaan Ruotsissa jo kutsuttu vuoden sensaatioksi ja vuoden läpimurroksi. Ne nihkeät kriitikotkin myöntävät Kaj'n suuren suosion.
Vierailija kirjoitti:
Mitään KAJ'lta pois ottamatta, mutta tuossa kysyttiin nimeomaan tämän kesän kuuminta bändiä. Kuumaa tekee koko kesänä vain kolme keikkaa, sillä määrällä on vaikea pärjätä äänestyksessä jossa kysytään tämän kesän kuuminta.
Kuinkahan monta keikkaa ne muut palkinnoille yltäneet tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Ok, totta. Ihan hyvä täsmennys. Juu en todellakaan tiedä, mitkä bändit keikkailee enemmän ja mitkä vähemmän, kun en seuraa. Mutta niin tai näin, pronssisija kumminkin 🙂
Joo hyvä sijoitus kyllä Kajlla tuossa kisassa.
Luulisin, että tuossa Rockbjörnenissä voivat olla aika vahvoilla. Monet ulkomaisetkin fanit vaikuttavat äänestävät heitä siellä uskollisesti, ja Ruotsissa heillä on paljon innokkaita faneja. Vaikka en silti tiedä kuinka suosittu tuo äänestys on Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon äänestänyt tuolla rockbjörnenissä lähes joka päivä. Mulla on sellainen taktiikka, että niissä muissa kategorioissa, joiden ehdokkaista mulla ei ole harmainta aavistusta, äänestän joka päivä eri tyyppejä, niin en toivottavasti vaikuta väärällä tavalla heidän mahdollisuuksiinsa. :D
Sama! Yritän harrastaa hajontaa.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa mahtaako KAJ/Bara Bada Bastu saada palkintoja Ruotsin Grammis-gaalassa ensi keväänä. Veikkaan että ellei mitään vielä suurempaa hittiä ilmesty tässä loppuvuodesta BBB voi olla aika vahvoilla Vuoden kappale-palkinnon saajaksi. BBB rikkoi pisimpään yhtäjaksoisesti Ruotsin spotifyn top 50 listan sijalla 1. Olleen kappaleen ennätyksen. Singelistankin ykkösenä olivat vaikka kuinka monta viikkoa putkeen. Lisäksi BBB:n striimit Mello-finaalin jälkeisenä päivänä oli Ruotsin Spotifyn toisiksi korkein yhden päivän striimimäärä ikinä. Ainoastaan Avicii:n "SOS" on yltänyt korkeampaan lukemaan. On ihme ellei noilla ansioilla palkintoa tipu.
No niin luulisi. Toivotaan KAJ'lle onnea kaikkiin äänestyksiin! Tuo BBB on muuten pitänyt pintansa tosi hyvin tuolla Ruotsin Spotifyn listalla. Edelleenkin top kympissä, jos oikein katsoin.
Näistä KAJ'n meriiteistä vielä, eikös keväällä uutisoitu, että BBB on Spotify global chartissa korkeimmalle noussut ruotsinkielinen biisi kautta aikojen? Muistaako joku muu kuulleensa tällaista...? (etten puhu läpiä päähäni).
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kesän kuumin bändi Kaj ollut Piitimen jälkeen. Mikä mahtoi olla sisälämpö, 42? Yllättävän vähän näkyi tosiaan päälle. Vähän taisivat riehumista keventää?
Täällä toinen "Kaj-absolutisti" ilmoittautuu! Mä pidän kaikista Kaj'n kappaleista. Tai pitää on liian lievä sana ainakin 30 parhaan kohdalla. Saattaa olla, että en ole onnistunut kuulemaan kaikkia, mutta varmasti yli sata olen kuunnellut.
Totta kaj jotkut nousee ylitse muiden, mutta mikään ei kyllä rankasti laske alitse muiden. Näin kesäiltana soi just Älska en gubb, joka vähän särkee mun sydäntä. Ei kannata pelätä, jos vaimo on se oikea, kyllä se rakastaa vielä ukkoakin.
Konserttipaikoista vielä: Nordis Live tosiaan oli aika onneton, jos ei ihan eteen päässyt tai jos ei ollut koripalloilijan pituinen. Taaempaa näkyvyys oli huono, keikka sinänsä tietysti huippuhyvä. Mutta eihän siellä ollut edes sivuscreenit toiminnassa, niissä taisi näkyä koko setin ajan vain Nordis Liven logo. Ensi kesänä kiva keikkapaikka olisi esim. Allas Sea Pool (jos nyt ei ihan Olympiastadion - vielä 😉)
Keikkapaikka tekee niin paljon. Helsingissä on niin monta parempaa kuin kalsea jäähallin piha. Tietty myös järjestelyt on siellä ontuneet pahasti, jos ei edes screenejä ole osattu hyödyntää.
Ootteko tätä nähneet vielä? Joku suomenruotsalaisten inttiaiheinen biisi, jossa Jakob myös mukana.
Mun yksi voimabiiseistä on Botnia Paradise -musikaalin Flaggan i topp. Harvat biisit saa mut liikuttumaan mutta tämä onnistuu sen tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille ns. satunnaisille/uusille faneille ne puvut varmaan ovat tärkeä brändi. Niissähän Kaj tuli Mello- ja euroviisujulkisuuteen ja niistä heidät tunnistaa jopa mistään tietämätön ohikulkija, jos pukukolmikkoon kadulla törmää.
Joten ymmärrät, miksi kostyymit on niskassa ainakin saunakiertueen ajan. Veikkaan, että he jatkossa keventävät vaikka pelkkiin paitoihin ja solmioihin, mutta kuten he ovat itse sanoneet, että kolmenkympin rajapyykki sai heidät tajuamaan, että ovat muuttuneet pojista miehiksi. "Ja se vaatii miehen puvun". :)
Niin, ja kolmekymppisten miesten pitäisi jo mennä oikeisiin töihin. Olisivathan he voineet valita esiintymisasuikseen raksamiehen haalarit tms. kliseistä, mutta nyt heistä tuli pukumiehiä ainakin Karar i arbeit- kiertueen ja tämän kesän ajaksi. Helsingin jäähallikeikalle ehkä jotain muuta? Axelille ehdottomasti Frozenin Elsa-peru
Dimex? Taitaisi olla nyt kajpaistia.
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi voimabiiseistä on Botnia Paradise -musikaalin Flaggan i topp. Harvat biisit saa mut liikuttumaan mutta tämä onnistuu sen tekemään.
Juuri katsoin Botnia Paradisen (nn:nne kerran). Ja nyyhkin Flaggan i toppille.
Sä olet sitten kuin Kaj itse: kaikki menestys yllättää. :)