Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9881)
Vierailija kirjoitti:
Onko toiveajattelua ajatella, että KAJ on Ice saattaisi jossain vaiheessa tulla Yle Areenaan? Olen kroonisesti sairas, ja minulla on meneillään pidempi huono jakso. KAJ on yksi niistä jutuista, joista olen saanut iloa viime kuukausina, ja se olisi varmasti hieno konsertti, mutta minusta ei taida olla sinne lähtijäksi.
Lähetä toive Yleen, myös Svenska Yleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä meidän sohvalla istuu yksi itkevä täti. Voi hyvänen aika, millaiseksi tuo Jakobin ääni on kypsynyt. Millaiseen syvyyteen se yltää ja millaisiin korkeuksiin kantaa. Ja kuinka se on tuolla kaikunut linnanmuureista. Mua ei haittaisi, vaikka Kaj siirtyisi pelkkään Puccini-ohjelmistoon.
Ja katsokaa tuota yleisöä: isät ja äidit tuoneet mukanaan pieniä lapsia siinä luulossa että koko keikka on pelkkää Bara bada bastua.
Mahtoivatko Vadstenassa soittaa Dågär åt böndrinin? Se on mun mielestäni Kaj'n "lapsiystävällisin" kappale, joka jaksaa aina ilahduttaa tällaista entistä lastakin. Noin ylipäänsä on aika merkillistä ajattelua tuo "mennään kuuntelemaan Bastulaulu". Jos on tunnin konsertti, voisi suurella varmuudella arvata, että siihen kuuluu muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa uuden albumin julkaisuaikatauluista? Ilmeisesti Helsingin areenakonsertissa lokakuussa esitetään jo ainakin jotain uutta materiaalia (vaikka levy ei ehkä silloin vielä olekaan julki tai kaikki kappaleet vielä valmiita)?
Joo, kuunneltavaa toki riittää tässä vanhassa tuotannossakin yllin kyllin (ainakin sata nyt tsekattuna). Yllin kyllin mutta ei vielä tarpeeksi. :)
Terveiset täältä Kaffitårin fiilistelystä, on mun tuorein suosikkini.
En usko että kenelläkään on tietoa. Musiikin kirjoittaminen kestää sen minkä kestää, ja nyt kun julkaisivat uuden nälkäisen yleisön akuuteimpaan tarpeeseen Sauna Collectionin, voi olla että sen varassa on pärjättävät jonkin aikaa. Yhä useampi on utelias kuulemaan mikä on tuleva linjaus ja ovatko asialla markkinastrategit.
Vierailija kirjoitti:
Onko toiveajattelua ajatella, että KAJ on Ice saattaisi jossain vaiheessa tulla Yle Areenaan? Olen kroonisesti sairas, ja minulla on meneillään pidempi huono jakso. KAJ on yksi niistä jutuista, joista olen saanut iloa viime kuukausina, ja se olisi varmasti hieno konsertti, mutta minusta ei taida olla sinne lähtijäksi.
Oi, olisi kyllä ihanaa jos tulisi!
Olisihan se mahdollista, että konsertti tulisi Ylelle, toivottavasti. Ainakin tähän saakka Svenska Ylellä on ollut tosi paljon Kajn tuotantoa, ja nyt kun kiinnostusta ja kysyntää on kielirajojen ylikin, luulisi että heitä voisi kiinnostaa se hankkia. Eivät nuo musikaalit ainakaan mitään Ylen omaa tuotantoa ole olleet, Kaj 10 ei varmaan myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Jännittävää, kuinka Kaj-kommentointi kiinnostaa niitäkin, joita itse Kaj ei voisi vähempää kiinnostaa.
Jopa Kaj'n naamakirjasivun kommenttiosioista löytyy säännöllisesti niitä, jotka ovat halunneet tulla vasiten kertomaan, että Kaj on huono bändi joka ei kiinnosta yhtään. :)
Vierailija kirjoitti:
Jaksamista sulle hirmu paljon. Ymmärrän miten KAJ voi piristää sairauden keskellä, jos elämä väkisinkin supistuu. Itsellä oli sairauden kanssa vuosi pari sitten huono jakso, ja olen osannut ottaa kaiken irti siitä, että tämä kesä on parempi. Eli käynyt jo kahdella keikalla, vaikka en normaalisti käy missään keikoilla.
Toivottavasti sullekin tulisi taas parempia aikoja, jotta pääset livenä katsomaan KAJ'ta. Onneksi on kuitenkin netti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä totta. Lapset ei ole ennakkoluuloisia eivätkä osaa nyrpistellä klassisellekaan. Varsinkin musikaaliset lapset nauttii hyvin monenlaisesta musiikista.
Tiedän perheen, jonka vanhemmat on oopperafaneja, joten lapset on tottuneet kuuntelemaan aarioita kehdosta asti. Vanhin jo viisivuotiaana asiantuntevasti selitti mulle, mikä milloinkin kaiuttimista kuului. Ja oma lempihahmonsa oli Taikahuilun Papageno, johon hän oli ihastunut videoilla.
Tässäpä se, kun me oltaisiin voitu olla se perhe. Olemme musikaalisia minä ja lapsi. Mutta jätin hänet ilman noita elämyksiä, koska oli raskaita vuosia ja ajatukset muualla. Musiikin kuuntelu teki pahaa, kun se toi tunteet pintaan. Tuli nyt mieleen kun kerroitte sairauksien estävän keikalle menon. Hyvä, että kuitenkin pystytte nauttimaan musiikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä meidän sohvalla istuu yksi itkevä täti. Voi hyvänen aika, millaiseksi tuo Jakobin ääni on kypsynyt. Millaiseen syvyyteen se yltää ja millaisiin korkeuksiin kantaa. Ja kuinka se on tuolla kaikunut linnanmuureista. Mua ei haittaisi, vaikka Kaj siirtyisi pelkkään Puccini-ohjelmistoon.
Ja katsokaa tuota yleisöä: isät ja äidit tuoneet mukanaan pieniä lapsia siinä luulossa että koko keikka on pelkkää Bara bada bastua.
Mahtoivatko Vadstenassa soittaa Dågär åt böndrinin? Se on mun mielestäni Kaj'n "lapsiystävällisin" kappale, joka jaksaa aina ilahduttaa tällaista entistä lastakin. Noin ylipäänsä on aika merkillistä ajattelua tuo "mennään kuuntelemaan Bastulaulu". Jos on tunnin konsertti, voisi suurella varmuudella arvata, että siihen ku
Lapsiystävällisiä on myös Taco hej ja Pa to ta na kako. Ja monet muutkin, onhan heillä noita rytmikkäitä tanssimaan houkuttelevia. Jakob telkkari päässä varmaan naurattaa tai Axel hyttysensiivet selässä. Tietysti pitää muistaa, ettei Kaj silti mikään lastenmusiikkiyhtye ole. Monessa tapauksessa onneksi lapsille avautuu sanoituksista vain pintakerros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa uuden albumin julkaisuaikatauluista? Ilmeisesti Helsingin areenakonsertissa lokakuussa esitetään jo ainakin jotain uutta materiaalia (vaikka levy ei ehkä silloin vielä olekaan julki tai kaikki kappaleet vielä valmiita)?
Joo, kuunneltavaa toki riittää tässä vanhassa tuotannossakin yllin kyllin (ainakin sata nyt tsekattuna). Yllin kyllin mutta ei vielä tarpeeksi. :)
Terveiset täältä Kaffitårin fiilistelystä, on mun tuorein suosikkini.
En usko että kenelläkään on tietoa. Musiikin kirjoittaminen kestää sen minkä kestää, ja nyt kun julkaisivat uuden nälkäisen yleisön akuuteimpaan tarpeeseen Sauna Collectionin, voi olla että sen varassa on pärjättävät jonkin aikaa. Yhä useampi on utelias kuulemaan mikä on tuleva linjaus ja ovatko asialla markkinastrategit.
Henkilökohtaisesti toivon, että eivät lähde ainakaan BBB/Mosquito - linjalle. Olen jotenkin saanut heistä se käsityksen, että he ovat taiteensa tekemisessä sen verran kunnianhimoisia ja tavoitteellisia, että mahtaisiko tuo linja tyydyttää heitä itseäänkään...? Voisivathan sillä ehkä saada laajempaa kuulijakuntaa ainakin joksikin aikaa, mutta toisaalta se saattaisi karkoittaa pois niitä, jotka nyt ovat ihastuneet näihin "tyypillisempiin" KAJ-lauluihin ja bändin ainutkertaisuuteen.
Tiedä sitten, minkä verran ehtivät kirjoittaa mitään uutta tuohon suurkonserttiin, ja pystyykö siitä vielä vetämään mitään johtopäätöksiä, minkä musiikillisen suunnan he ottavat. Sen näemme sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtoivatko Vadstenassa soittaa Dågär åt böndrinin? Se on mun mielestäni Kaj'n "lapsiystävällisin" kappale, joka jaksaa aina ilahduttaa tällaista entistä lastakin. Noin ylipäänsä on aika merkillistä ajattelua tuo "mennään kuuntelemaan Bastulaulu". Jos on tunnin konsertti, voisi suurella varmuudella arvata, että siihen ku
Tuo Vadstena taisi olla vartavasten koko perheelle suunnattu tapahtuma, ainakin sitä markkinoitiin sellaisena. Esiintymässä siellä oli KAJ'n lisäksi ainakin Scarlet, joka niinikään on monien lasten suosiossa. Ja tapahtumassa ei muistaakseni ollut iltaohjelmaa ollenkaan, jotta pienimmät eivät aivan ehdi väsähtää.
Videoista päätellen paikalla oli kaikenikäisiä, paljon perheitä kylläkin, ja erittäin innostunut tunnelma. Naurattaa se yksi alkukesästä kirjoitellut nyreä kriitikko, joka sanoi, että KAJ esiintyy etupäässä huvipuistoissa ja tapahtumissa, joihin ikävystyneet lapsiperheet saattavat lomareissullansa eksyä. Ehkä tuon kriitikon kannattaisi nyt katsoa näitä keikkavideoita vähän tarkemmin. Yhtään KAJ keikkaa ei ole ollut, joissa olisi ollut ikävystynyt tunnelma. Päinvastoin, ihmiset innoissaan, yhteislaulu raikaa ja menoa ja iloista meininkiä riittää 😅
Mun 11v poika tykkää myös Kajsta. Pa to ta na kako, Taco hej ja Yolo-biisi ovat hänen suosikkejaan, ja BBB myös. Musikaalit on katsonut mun kanssa ja niistä ihan tykkäili. Kaikista biiseistä ei niin välitä, tietty jo siksikin kun ei Ruotsia vielä osaa.
Vähän harkitsin jos olisi ottanut hänet mukaan tuonne Kaj on iceen, mutta toistaiseksi olen päätynyt että ei. Suomi-areenassa hän on Kajn nähnyt ja tykkäsi, mutta tuonne Kaj on iceen mulla on permantopaikka ja haluan mennä ajoissa jonottamaan että pääsee mahdollisimman eteen. Ja hän on lyhyt ikäisekseen niin jos tulee pitkiä ihmisiä eteen on vähän huono. Ja hän on pääsemässä jo toiselle keikalle tänä syksynä, niin se saa riittää kun eivätpä nuo ilmaisia ole.
Mark Levengood, Axel Åhmanin su 3.8. julkaistavan Ruotsin radion Sommarprat-ohjelman tuottaja, kertoo HBL:ssä, että Axel puhuu ohjelmassa mm. identiteetin muodostumisesta, murteesta ja siitä, miten ruotsalaiset hahmottavat suomenruotsalaiset ja toisinpäin. Punnittua puhetta luvassa.
Mistä tuon Axelin puheen voi sitten kuunnella? Tuleeko nettiin jonnekin jälkikäteen?
No kyllä taisivat heput vaan aloittaa ihan yläkouluikäisinä ennen äänenmurrosta. Asun Vöyrillä ja tiedän pojat
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon Axelin puheen voi sitten kuunnella? Tuleeko nettiin jonnekin jälkikäteen?
Voiko sen kuunnella täältä https://www.sverigesradio.se/avsnitt/axel-ahman-sommarpratare-2025
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko sen kuunnella täältä https://www.sverigesradio.se/avsnitt/axel-ahman-sommarpratare-2025
Kyllä. Ainakin aikaisemmat jaksot avautuvat. Samoin kuin YLEllä, osa SVT:n ohjelmista on nautittavissa naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä taisivat heput vaan aloittaa ihan yläkouluikäisinä ennen äänenmurrosta. Asun Vöyrillä ja tiedän pojat
... no kehtaako tätä kysyäkään? Oliko he muiden silmissä miten nörttejä ja outoja, vai onko se enemmän ollut heidän oma kokemus?
Yksi asia lisää mitä KAJ ei varmaan vielä puoli vuotta sitten tullut edes ajatelleeksi, on että he myisivät Helsingin jäähallin täyteen. (Ihan vielä ei ole loppuunmyyty, mutta aika lähellä jo on.)Tälle vuodelle on osunut aika monta yllätystä.
Jännittävää, kuinka Kaj-kommentointi kiinnostaa niitäkin, joita itse Kaj ei voisi vähempää kiinnostaa.