Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9865)

Vierailija
2741/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä toivottavasti toimiva linkki pitkään haastatteluun Wasa teaternissa Botnian esitysten aikana. Ohjelma alkaa n. 11 minuutin kohdalta.

Kiitos! Olen tämän joskus muinoin katsellut ja muistan, että oli todella kiinnostava. Mutta muuta en enää muistakaan, joten paras katsoa uudestaan. :)

Tässä taitaa olla, se kun ktsyttiin mikä on ollut viimeisen parin vuoden aikana hienointa ja Kevin puhuu Botnian tekemisestä. Alex toteaa jotenkin, että liikuttavaa kun se on ylittänyt jopa omat hääsi.

Ehkä se ei ihan häitä ylittänyt. Kevin ainakin hartaasti Sommarpratissaan kuvailee häävalmisteluja ja odotuksiaan ja sitä, kuinka oli NIIN iloinen, kun pahimpaan korona-aikaan kaikki lopulta onnistui nappiin, löytyi paikka peruuntuneen tilalle ja kaikki vieraat pääsivät sittenkin tulemaan. Ja Jakob lauloi parille sen ihanan italialaisen biisin. :)

Vierailija
2742/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdessä oli pieni kysely siitä mikä on kesän kuumin bändi https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/3568c991-33ff-4022-8ec1-4ca100…

Äänestittekö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2743/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Schwerin ja Pöbeln ovat aivan mahtavia, kyllä, samaa mieltä. Albumin nimikappale Kom ti byin on kuitenkin noussut mulle KAJ'n biiseistä ihan suosituimpien joukkoon. Kylmikset menee joka kerta sitä kuunnellessa. Siis minulla, joka aina olen ollut varsinainen räpin vieroksuja. Mitä mulle oikein on tapahtunut...??! 💚

Samat fiilikset. Tää on niin hyvä albumi ja nimikappale myös.

Mulle on käynyt KAJ:n kappaleiden kanssa niin, että suosikkikappaleet vaihtuvat ja tältä levyltä jokainen on vuorollaan ollut mun mielestä kaikkein paras.

Vierailija
2744/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä oli pieni kysely siitä mikä on kesän kuumin bändi https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/3568c991-33ff-4022-8ec1-4ca100…

Äänestittekö?

Multa ainakin meni ohi tämä äänestys. En ole aiemmin fanittanut ensimmäistäkään bändiä, eikä varmaan olisi mieleeni tullut, että Kaj on mukana tällaisessa äänestyksessä (jotenkin en pidä heitä "bändinä"). Harmi, jo tämän palstan joukkovoimahan olisi helposti vienyt Kaj'n voittoon.

Vierailija
2745/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä teidän mielestä sitten taas on sellaisia Kajn kappaleita, joista ette niin välitä? Mulla ne ovat Pollenallergiker, Värm bilin ja 30 år. Ei mitään varsinaista vikaa niissäkään, mutta jotenkin eivät vaan iske. Ja varmaan ekoilla levyillä ja Vörjeansilla on myös jotain, mutta en niitä kaikkia muista.

Sanottakoon silti, että noita ei niin hyviä biisejä omaan makuun  on Kajlla selvästi vähemmän kuin monilla muilla bändeillä. 

Vierailija
2746/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestittekö?

Harmi etten bongannut tätä aiemmin, olisin kyllä mielelläni äänestänyt Kajta.

Vierailija
2747/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestittekö?

Multa ainakin meni ohi tämä äänestys. En ole aiemmin fanittanut ensimmäistäkään bändiä, eikä varmaan olisi mieleeni tullut, että Kaj on mukana tällaisessa äänestyksessä (jotenkin en pidä heitä "bändinä"). Harmi, jo tämän palstan joukkovoimahan olisi helposti vienyt Kaj'n voittoon.

Minä äänestin, totta KAJ. Mikäs muu KAJ olisi kuin bändi?

Vierailija
2748/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestittekö?

Minä äänestin, totta KAJ. Mikäs muu KAJ olisi kuin bändi?

No mä olenkin tällainen klasarimusiikin fakki-idiootti, joka ajattelee heitä "triona".  :D

Vierailija
2749/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestittekö?

Muistakaa äänestää edes Aftonbladetin Rockbjörnenissä! Kerran päivässä saa äänestää syyskuun alkuun asti. Se vaan on tylsää että samalla pitää äänestää kaikkia kategorioita, vaikka ne eivät kiinnostaisikaan. Naissolisteissa on ehdokkaana ruotsinsuomalainen Miriam Bryant, ja KAJ on ehdolla vuoden bändinä, vuoden läpimurtona ja vuoden kappaleella, ja KAJ'n fanit ovat omassa kategoriassaan. Onkohan suurin osa KAJ'n faneista ruotsalaisia?

Tämä on testivuosi. Sen jälkeen nähdään satsaako KAJ paukkunsa Ruotsiin vai Suomeen vai molempiin.

Vierailija
2750/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestittekö?

Muistakaa äänestää edes Aftonbladetin Rockbjörnenissä! Kerran päivässä saa äänestää syyskuun alkuun asti. Se vaan on tylsää että samalla pitää äänestää kaikkia kategorioita, vaikka ne eivät kiinnostaisikaan. Naissolisteissa on ehdokkaana ruotsinsuomalainen Miriam Bryant, ja KAJ on ehdolla vuoden bändinä, vuoden läpimurtona ja vuoden

Aftonbladet taitaa vaatia jotkut tunnukset ja kirjautumisen, niinkö? 

Vierailija
2751/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon äänestänyt tuolla rockbjörnenissä lähes joka päivä. Mulla on sellainen taktiikka, että niissä muissa kategorioissa, joiden ehdokkaista mulla ei ole harmainta aavistusta, äänestän joka päivä eri tyyppejä, niin en toivottavasti vaikuta väärällä tavalla heidän mahdollisuuksiinsa. :D

Vierailija
2752/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jo koko biisi.

Vierailija
2753/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä teidän mielestä sitten taas on sellaisia Kajn kappaleita, joista ette niin välitä? Mulla ne ovat Pollenallergiker, Värm bilin ja 30 år. Ei mitään varsinaista vikaa niissäkään, mutta jotenkin eivät vaan iske. Ja varmaan ekoilla levyillä ja Vörjeansilla on myös jotain, mutta en niitä kaikkia muista.

Sanottakoon silti, että noita ei niin hyviä biisejä omaan makuun  on Kajlla selvästi vähemmän kuin monilla muilla bändeillä. 

No melkeinpä aina omillakin lempibändeillä on joku tai useampikin biisi, josta ei niin välitä. 

KAJ'lta ehkä mulle sellainen biisi on Skarvens död. En edes tiedä onko toi nyt metallia vai hard rockia vai mitä, mutta joka tapauksessa tämä genre on mulla tökkinyt aina. 

Vierailija
2754/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestittekö?

Ohi meni mullakin tämä. Mutta toi KAJ'n kolmas sijahan on tosi hyvä! 

Vierailija
2755/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, mistä Kaj'n kappaleista ihmiset EIVÄT erityisemmin pidä. Kaj'lla on kuunneltavissa olevia biisejä suunnilleen 120 - 130. (Kaikkia niitä alkuvuosien kappaleita, joita on esitetty vain livenä, ei netistä ainakaan vielä löydy.) Joten varmaan jokainen löytää joukosta myös omia ei-suosikkeja.

Mä pidän melkein kaikista, ja huomattavan monia rakastan. Jos nyt pitää kaivamalla kaivaa, niin uudemmista en jostain syystä ole päässyt sisään Dansgolviin (voi olla syynä pelkästään sanoitus; tanssi ei ole mulle läheinen aihe).

Vanhemmista Pollenargerkiker ei varsinaisesti iske (voisi iskeä, jos olisi omakohtainen), enkä kuuntele Doppus Preludiumia (urkumusiikki ja kirkkomusiikki kuuluu genreihin, joita vähän vierastan).

Mutta mielihyvin kuunneltavaa jää siis valtava määrä. Värm bilin ja 30 år, jotka joku aiemmin mainitsi, kuuluu mun suuriin suosikkeihin. :)

Vierailija
2756/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Pollenallergiker

Vierailija
2757/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaj'lla on niin valtava tuotanto. Varmaan siellä on sellaistakin, joka ei mua hirveästi puhuttele. Mutta tuoreimmilta albumeilta en nyt sellaisia keksi, en myöskään heidän musikaaliensa kappaleista. Ja kun mietin, ihan ekan albumin (Professionella pjasalappar 2012) sisältökin on hämmästyttävän tasokasta. Se "Sämsta låtin" on lohduttomuudessaan itse asiassa hauska kuin mikä. Joo, ehkä olen Kaj-absolutisti, tai siis absolutistin vastakohta, mikä se lieneekään. Kaikki uppoaa. :D

Vierailija
2758/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää jo koko biisi.

Tässä ketjussa vaaditaan kyllä tarkennusta, siis mikä nimenomainen "koko biisi" sinua ärsyttää? Totta kai saat vapaasti ärsyyntyä, kaikki eivät pidä kaikesta. Mutta olisiko sinun mahdollista lakata kuuntelemasta sitä ärsytyksen lähdettä?

Vierailija
2759/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaj'lla on niin valtava tuotanto. Varmaan siellä on sellaistakin, joka ei mua hirveästi puhuttele. Mutta tuoreimmilta albumeilta en nyt sellaisia keksi, en myöskään heidän musikaaliensa kappaleista. Ja kun mietin, ihan ekan albumin (Professionella pjasalappar 2012) sisältökin on hämmästyttävän tasokasta. Se "Sämsta låtin" on lohduttomuudessaan itse asiassa hauska kuin mikä. Joo, ehkä olen Kaj-absolutisti, tai siis absolutist

Tuo eka albumi on minunkin mielestäni todella hyvä, kun miettii miten nuoria he ovat olleet, ja tykkään siitä "mies (pojat) ja kitara(t)" tyylistä. 

Montaa sellaista biisiä, mihin ei olisi niin päässyt sisään, ei tule mieleen. Yksi voisi olla Kallna Mat, vaikka sen sanoitus onkin huikea. Oletan, että se on jonkin sortin räppiä ja se on minulle vähän "vaikeampi" tyylilaji. 

Vierailija
2760/9865 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestittekö?

Mä olin iloisen yllättynyt myös kolmannesta sijasta😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi