Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9847)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä koen nyt hirveää tuskaa, kun en ole päässyt yhdellekään keikalle enkä ole pääsemässäkään, ja into olisi kova. Eikä into vähene yhtään kun luen täällä teidän muiden keikkapohdinnoista!
Toisaalta nuo festarikeikat ei sinänsä mua houkuta, haluaisin Kaj'n "omaan" konserttiin. Että ehkä mä tyydyn toistaiseksi fiilistelemään videoita youtubesta ja elättelen toiveita että esiintyvät ensi vuonnakin Suomessa ja jossain itselleni sopivammassa paikassa ja sopivampaan aikaan. Yksinhuoltajaäitinä hankala toteuttaa aina näitä omia halujaan...
Feel you... mäkään en ole pääsemässä. Mutta käännetään esiin valoisa puoli: onneksi on nykyään netti, jossa riittää tallenteita. Mä olen nimittäin elänyt senkin ajan, jolloin ei ollut muita mahdollisuuksia kuin keikat ja levyt, ja sitäkin vanhempaan aikaan saattoi vain toivoa, että suosikkilaulajaa joskus soitettai
Totta, onneksi on netti ja kaikki videot ja tämä kiva fiilistelyketju jne.! Olen myös sellaista ikäluokkaa että nuoruudessa oli vain keikat (joille ei tietenkään koskaan päässyt), levyt, tv:ssä 2-3 kanavaa ja radio.
Lainaamasi
Noista loppukesän keikoista muistaakseni Kumla ja ilmeisesti Kiirunakin ovat yleisölle maksuttomia. Lienevätkö sitten sellaisia lyhyempiä esiintymisiä, joilla ei vedetä koko settiä.
Aikamoinen keikkakesä tämä on kaikenkaikkiaan pojille ollut. Eipä ole juuri lomailtu. Ja kun rumba alkoi jo Melloista. Mitenköhän puhki he mahtavat olla elokuun jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Noista loppukesän keikoista muistaakseni Kumla ja ilmeisesti Kiirunakin ovat yleisölle maksuttomia. Lienevätkö sitten sellaisia lyhyempiä esiintymisiä, joilla ei vedetä koko settiä.
Aikamoinen keikkakesä tämä on kaikenkaikkiaan pojille ollut. Eipä ole juuri lomailtu. Ja kun rumba alkoi jo Melloista. Mitenköhän puhki he mahtavat olla elokuun jälkeen...
Kumla ja Kiiruna on joo yleisölle ilmaisia. Maksajina Kumlan kunta ja Kiirunassa lystin tarjoaa kaivosyhtiö Lkab. Todella hienoa, että on näitä sponsoreita, jotka ilahduttaa näin myös vähävaraisempia. Tilaaja määrittää noissa konsertin keston, joten ei välttämättä ole koko saunatour-setin mittaisia.
Mutta joo, todella hienoa että saavat turneen päätteeksi vetää vähän henkeä. Kevin ja Jakob on kertoneet varanneensa Italian-loman (eivät yhteistä vaan vaimojensa kanssa) ja Axel pääsee purjehtimaan rakkaalla veneellään. :)
Hyvin jaksavilta ja iloisilta vaikuttavat ainakin toistaiseksi, toivottavasti on näin myös todellisuudessa. Mitenkähän mahtavat ensi vuonna keikkailla? No sen näkee sitten.
Eikös ne ollut Kevin ja Axel jotka ovat varanneet Italian-loman vaimojensa kanssa, Jakob sanoi menevänsä vanhoille kotiseuduilleen Maxmoon, olisikohan mökki hänellä siellä tai sitten menee lapsuudenkotiinsa vanhempiensa kanssa lomaa viettämään.
Hauska nippelitieto:
Axel oli täysin varmana siitä ettei heitä viisureissu kutsu bookannut itselleen ja vaimolleen Italian loman toukokuulle viisujen päälle, ja joutui sen sitten Mello-voiton myötä perumaan. Hienoa että nyt pääsee vihdoin lomalle, kuhan ensi kuun jaksaa vielä ahertaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hem ti byin. Gangsteriräpillä esitetty tarina maalaispojista, joiden lemmikkikukko kuoli ja kyläkoulu lakkautettiin. Ja kylä on kuuluisa siitä, että sen halki menevällä tiellä on routakuoppien suomenennätys.
Kom ti byin on sen räpin nimi. Mutta joo muuten. Yksi pojista sai alkunsa kansallisromanttisesti heinäladossa. :)
Koko Kom ti byin albumi on hyvä. Ensi alkuun vähän vierastin joitakin sen kappaleita, mutta nyt kun olen niitä enemmän soittanut, niin koko ajan vaan paremmalta tuntuu. Jopa Härkas ja Hupparipäivä, joista en ensi niin tykännyt. Tai no, Hupparipäivähän on itseasiassa tosi hauska parodia. Hupparipäivää ovat pojat ainakin esittäneet livenä, ja taltiointejakin on, mutta miten tämä Härkas...? Taitaa olla harvemmin esitetty biisi...?
Niin monta helmeä jo tuolla varhaisella albumilla! Nimikkobiisi Kom ti byin, Pa to ta na kako ja Taco hej hittejä, jotka kuuluvat yhä vaan joka keikan ohjelmistoon. Enemmän voisivat esittää myös ihania Frassinia ja Manlig vänskapia. Härkasia en ole havainnut keikoilla soitetun, kelpaisi kyllä. Henkilökohtaisesti muhun on melkein eniten purreet Wilhelm von Schwerin ja Pöbeln i Jutas, mutta niitäkin näköjään voi nykyään kuunnella vain levyltä tai netistä.
Tästä superyllätyksestähän se myllytys alkoi... Kaj selviytyi Mellon karsinnoista finaaliin. Poikien ilmeet tulosten selvitessä kertovat kaiken (vaikka tulevaa siitä eteenpäin eivät tietysti osanneet ennakoida). :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumla ja Kiiruna on joo yleisölle ilmaisia. Maksajina Kumlan kunta ja Kiirunassa lystin tarjoaa kaivosyhtiö Lkab. Todella hienoa, että on näitä sponsoreita, jotka ilahduttaa näin myös vähävaraisempia. Tilaaja määrittää noissa konsertin keston, joten ei välttämättä ole koko saunatour-setin mittaisia.
Mutta joo, todella hienoa että saavat turneen päätteeksi vetää vähän henkeä. Kevin ja Jakob on kertoneet varanneensa Italian-loman (eivät yhteistä vaan vaimojensa kanssa) ja Axel pääsee purjehtim
Kyllähän nämä sponsorit varsinaisia kulttuuritekoja tekevät.
Noista Ruotsin keikkapaikoista tuo Djurönäset vaikuttaa kuvista päätellen varsin viehättävältä, sopivan pieni ja näyttää tunnelmalliselta. Just tuollainen pienehkö intiimi KAJ-keikka olisi niin unelma! Nyt ei kuitenkaan ole mitään mahiksia lähteä tuonne paikan päälle 😕, joten pitää vaan tyytyä videoihin, joita tuoltakin keikalta toivottavasti tullaan näkemään. 🙏
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne ollut Kevin ja Axel jotka ovat varanneet Italian-loman vaimojensa kanssa, Jakob sanoi menevänsä vanhoille kotiseuduilleen Maxmoon, olisikohan mökki hänellä siellä tai sitten menee lapsuudenkotiinsa vanhempiensa kanssa lomaa viettämään.
Hauska nippelitieto:
Axel oli täysin varmana siitä ettei heitä viisureissu kutsu bookannut itselleen ja vaimolleen Italian loman toukokuulle viisujen päälle, ja joutui sen sitten Mello-voiton myötä perumaan. Hienoa että nyt pääsee vihdoin lomalle, kuhan ensi kuun jaksaa vielä ahertaa!
Jakob sanoi jossain suomenkielisessä tv-haastattelussa: "Minä ostin viime kesänä mökki." Eipä ole nyt ehtinyt siellä tänä kesänä paljon homehtua.
Tässä toivottavasti toimiva linkki pitkään haastatteluun Wasa teaternissa Botnian esitysten aikana. Ohjelma alkaa n. 11 minuutin kohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hem ti byin. Gangsteriräpillä esitetty tarina maalaispojista, joiden lemmikkikukko kuoli ja kyläkoulu lakkautettiin. Ja kylä on kuuluisa siitä, että sen halki menevällä tiellä on routakuoppien suomenennätys.
Kom ti byin on sen räpin nimi. Mutta joo muuten. Yksi pojista sai alkunsa kansallisromanttisesti heinäladossa. :)
Koko Kom ti byin albumi on hyvä. Ensi alkuun vähän vierastin joitakin sen kappaleita, mutta nyt kun olen niitä enemmän soittanut, niin koko ajan vaan paremmalta tuntuu. Jopa Härkas ja Hupparipäivä, joista en ensi niin tykännyt. Tai no, Hupparipäivähän on itseasiassa tosi hauska parodia. Hupparipäivää ovat pojat ainakin esittäneet livenä, ja taltiointejakin on, mutta miten tämä Härkas...? Taitaa olla harvemmin esitetty biisi...?
Joo, tää Kom ti byin on mun suosikkilevy heiltä, ja samat suosikkibiisit myös. Vaikka muutkin levyt on kyllä hyviä, mutta tämä iskee eniten. Just tämän tilasinkin nyt Netticketistä.
Jakob sanoi jossain suomenkielisessä tv-haastattelussa: "Minä ostin viime kesänä mökki." Eipä ole nyt ehtinyt siellä tänä kesänä paljon homehtua.
Jossain haastattelussa Ruotsissa heiltä kysyttiin mitä he aikovat tehdä kaikella rahalla, mikä alkaa virrata. (Kaikkea sitä kysytäänkin). Ensin he sanoivat, etteivät ole vielä nähneet senttiäkään, vaan ollut pelkästään menoja. Tämä oli siis varmaan ennen Baselia tai heti sen jälkeen. Sitten Jakob sanoi, että maksaisi sen mökin, Kevin puhui asunnosta ja Axel ilmeisesti rakentaisi saunan. Järkeviä suunnitelmia. Ehkä he nyt uskaltavat antaa itselleen ensimmäisen palkankorotuksen seitsemään vuoteen.
Schwerin ja Pöbeln ovat aivan mahtavia, kyllä, samaa mieltä. Albumin nimikappale Kom ti byin on kuitenkin noussut mulle KAJ'n biiseistä ihan suosituimpien joukkoon. Kylmikset menee joka kerta sitä kuunnellessa. Siis minulla, joka aina olen ollut varsinainen räpin vieroksuja. Mitä mulle oikein on tapahtunut...??! 💚
Vierailija kirjoitti:
Schwerin ja Pöbeln ovat aivan mahtavia, kyllä, samaa mieltä. Albumin nimikappale Kom ti byin on kuitenkin noussut mulle KAJ'n biiseistä ihan suosituimpien joukkoon. Kylmikset menee joka kerta sitä kuunnellessa. Siis minulla, joka aina olen ollut varsinainen räpin vieroksuja. Mitä mulle oikein on tapahtunut...??! 💚
Siinä on se kotiseuturakkausaspekti.
t. Toinen rapin vieroksuja ja Kom ti byinistä pitävä
"Joo, tää Kom ti byin on mun suosikkilevy heiltä, ja samat suosikkibiisit myös. Vaikka muutkin levyt on kyllä hyviä, mutta tämä iskee eniten. Just tämän tilasinkin nyt Netticketissä"
Netticketistä ei tällä hetkellä näytä saavan cd-levyjä (taaskaan) , saldot nollilla. Itsellä puuttuisi vielä Vörjeans, muutoin olisi kerättynä koko sarja. Tuo rockabilly ei ole oikein mun genreä, mutta haluaisin silti sen levyn ihan niiden hahmojen takia. Ja eikös sillä levyllä ole tämä riemastuttava Marlene 😉
Vierailija kirjoitti:
Tässä toivottavasti toimiva linkki pitkään haastatteluun Wasa teaternissa Botnian esitysten aikana. Ohjelma alkaa n. 11 minuutin kohdalta.
Kiitos! Olen tämän joskus muinoin katsellut ja muistan, että oli todella kiinnostava. Mutta muuta en enää muistakaan, joten paras katsoa uudestaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Olen tämän joskus muinoin katsellut ja muistan, että oli todella kiinnostava. Mutta muuta en enää muistakaan, joten paras katsoa uudestaan. :)
Tässä taitaa olla, se kun ktsyttiin mikä on ollut viimeisen parin vuoden aikana hienointa ja Kevin puhuu Botnian tekemisestä. Alex toteaa jotenkin, että liikuttavaa kun se on ylittänyt jopa omat hääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän mietin että mun olisi mahdollista mennä tuonne Logomon keikalle elokuussa. Vaikka onkin keskellä työviikkoa, niin kuitenkin vain parin tunnin matkan päässä niin ehtisi kuitenkin kotiin suunnilleen puoleenyöhön mennessä, mikä olisi sinänsä ihan ok. Eikä ole kovin kalliskaan toisin kuin monet noista festarikeikoista. Ainoa vaan, että olen aika epävarma kuski ja pelottaa ajaa maantieajoa pimeällä kun on hirviä ja muuta, niin en tiedä uskallanko toteuttaa tätä suunnitelmaa. Bussilla ei enää keikan jälkeen pääse sieltä kotiin. Kaj on iceen olen menossa, mutta haluttaisi kyllä nähdä joku näistä kesäkiertueen keikoista vielä, ja tuo taitaisi mulle olla ainoa järkevästi mahdollinen. No, täytyypä miettiä.
Saisitko jonkun kaverin mukaan? Kaksin on kivempi ajella, varsinkin epävarman kuskin. Mä olen ajanut aika re
ETSINTÄKUULUTUS! Täällä etsitään kaveria Logomon keikalle (ilmeisesti?) Helsingistä! Kuka ilmoittautuu? (Mä lähtisin, mutta en asu pk-seudulla.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän mietin että mun olisi mahdollista mennä tuonne Logomon keikalle elokuussa. Vaikka onkin keskellä työviikkoa, niin kuitenkin vain parin tunnin matkan päässä niin ehtisi kuitenkin kotiin suunnilleen puoleenyöhön mennessä, mikä olisi sinänsä ihan ok. Eikä ole kovin kalliskaan toisin kuin monet noista festarikeikoista. Ainoa vaan, että olen aika epävarma kuski ja pelottaa ajaa maantieajoa pimeällä kun on hirviä ja muuta, niin en tiedä uskallanko toteuttaa tätä suunnitelmaa. Bussilla ei enää keikan jälkeen pääse sieltä kotiin. Kaj on iceen olen menossa, mutta haluttaisi kyllä nähdä joku näistä kesäkiertueen keikoista vielä, ja tuo taitaisi mulle olla ainoa järkevästi mahdollinen. No, täytyypä miettiä.
Saisitko jonkun kaverin mukaan? Kaksin on kivempi ajella,
Ei ole Helsingistä vaan Porista.