Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9881)

Vierailija
2781/9881 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä teidän mielestä sitten taas on sellaisia Kajn kappaleita, joista ette niin välitä? Mulla ne ovat Pollenallergiker, Värm bilin ja 30 år. Ei mitään varsinaista vikaa niissäkään, mutta jotenkin eivät vaan iske. Ja varmaan ekoilla levyillä ja Vörjeansilla on myös jotain, mutta en niitä kaikkia muista.

Sanottakoon silti, että noita ei niin hyviä biisejä omaan makuun  on Kajlla selvästi vähemmän kuin monilla muilla bändeillä. 

Kaj'lla on niin valtava tuotanto. Varmaan siellä on sellaistakin, joka ei mua hirveästi puhuttele. Mutta tuoreimmilta albumeilta en nyt sellaisia keksi, en myöskään heidän musikaaliensa kappaleista. Ja kun mietin, ihan ekan albumin (Professionella pjasalappar 2012) sisältökin on hämmästyttävän tasokasta. Se "Sämsta låtin" on lohduttomuudessaan itse asiassa hauska kuin mikä.

Tuo eka albumi on minunkin mielestäni todella hyvä, kun miettii miten nuoria he ovat olleet, ja tykkään siitä "mies (pojat) ja kitara(t)" tyylistä. 

Montaa sellaista biisiä, mihin ei olisi niin päässyt sisään, ei tule mieleen. Yksi voisi olla Kallna Mat, vaikka sen sanoitus onkin huikea. Oletan, että se on jonkin sortin räppiä ja se on minulle vähän "vaikeampi" tyylilaji. 

Tää on musta huikea biisi, koska sanat pitää tulkita musiikin kautta. Näin ymmärtäisin.  

Vierailija
2782/9881 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meidän sohvalla istuu yksi itkevä täti. Voi hyvänen aika, millaiseksi tuo Jakobin ääni on kypsynyt. Millaiseen syvyyteen se yltää ja millaisiin korkeuksiin kantaa. Ja kuinka se on tuolla kaikunut linnanmuureista. Mua ei haittaisi, vaikka Kaj siirtyisi pelkkään Puccini-ohjelmistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä meidän sohvalla istuu yksi itkevä täti. Voi hyvänen aika, millaiseksi tuo Jakobin ääni on kypsynyt. Millaiseen syvyyteen se yltää ja millaisiin korkeuksiin kantaa. Ja kuinka se on tuolla kaikunut linnanmuureista. Mua ei haittaisi, vaikka Kaj siirtyisi pelkkään Puccini-ohjelmistoon.

Ja katsokaa tuota yleisöä: isät ja äidit tuoneet mukanaan pieniä lapsia siinä luulossa että koko keikka on pelkkää Bara bada bastua. 

Vierailija
2784/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko tätä nähneet vielä? Joku suomenruotsalaisten inttiaiheinen biisi, jossa Jakob myös mukana.

Hirveä renkutus. Tuo Pernilla Karlsson voitti UMK:n vuonna 2012 ja edusti Suomea Euroviisuissa mutta ei päässyt finaaliin. Tunnistin myös Kjell Simosasin. Mutta Jakobia nyt katselee aina.

Vierailija
2785/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, eikä ole Käärijäkään.

Humorgruppen Kaj tiedän, mutta kuka on Käärijä?

Vierailija
2786/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo KAJ on pelkkä euroviisuesiintyjä ja mainoskasvo, kun en tuota porukkaa mistään muusta tunne. Olkoon sitten kuinka tunnettu ties mistä muustakin siellä jossain Ruåttin puålella.

Vierailija
2787/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa uuden albumin julkaisuaikatauluista? Ilmeisesti Helsingin areenakonsertissa lokakuussa esitetään jo ainakin jotain uutta materiaalia (vaikka levy ei ehkä silloin vielä olekaan julki tai kaikki kappaleet vielä valmiita)?

Joo, kuunneltavaa toki riittää tässä vanhassa tuotannossakin yllin kyllin (ainakin sata nyt tsekattuna). Yllin kyllin mutta ei vielä tarpeeksi.  :)

Terveiset täältä Kaffitårin fiilistelystä, on mun tuorein suosikkini.

Vierailija
2788/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo KAJ on pelkkä euroviisuesiintyjä ja mainoskasvo, kun en tuota porukkaa mistään muusta tunne. Olkoon sitten kuinka tunnettu ties mistä muustakin siellä jossain Ruåttin puålella.

Jos sulle on kieli vaikea, näinhän se menee. Mutta jos englantia osaa, heihin pystyy perehtymään jo nyt tekstitettyjen videoiden kautta, ennen kuin saavat suomennokset teksteihinsä. Mutta he tosiaan eivät olleet tunnettuja Ruotsissakaan, vaan lähinnä vain kotiseudullaan ruotsinkielisellä Pohjanmaalla ja jossain määrin suomenruotsalaisten keskuudessa etelässäkin. Eihän se silti kaikkiin iske, sekin on ok. Mutta pari juttua sentään on suomennettunakin Ylellä, mutta harmillisen vähän. Tuosta on hyvä aloittaa: 

https://areena.yle.fi/1-4204987

Vierailija
2789/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja katsokaa tuota yleisöä: isät ja äidit tuoneet mukanaan pieniä lapsia siinä luulossa että koko keikka on pelkkää Bara bada bastua. 

Tämä huvittaa muakin. Nuo vanhemmat ei taida olla loogisen ajattelun mestareita. No, toivotaan että Puccini on ollut päräyttävä elämys myös taaperoille. :)

Vierailija
2790/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa uuden albumin julkaisuaikatauluista? Ilmeisesti Helsingin areenakonsertissa lokakuussa esitetään jo ainakin jotain uutta materiaalia (vaikka levy ei ehkä silloin vielä olekaan julki tai kaikki kappaleet vielä valmiita)?

Joo, kuunneltavaa toki riittää tässä vanhassa tuotannossakin yllin kyllin (ainakin sata nyt tsekattuna). Yllin kyllin mutta ei vielä tarpeeksi.  :)

Terveiset täältä Kaffitårin fiilistelystä, on mun tuorein suosikkini.

Tuskinpa he siihen hätään saavat uutta levyä aikaan. Ainakaan jos itse kirjoittavat ja sitähän fanit toivovat. Saattaa tulla itse konsertista LIVE-levy. Oletteko huomanneet, että KAJ10:n levyltä puuttuu se hieno Tio år? Varmaan liian kallista olisi ollut maksaa palkkiot Les Miserablesista.

Vierailija
2791/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä huvittaa muakin. Nuo vanhemmat ei taida olla loogisen ajattelun mestareita. No, toivotaan että Puccini on ollut päräyttävä elämys myös taaperoille. :)

KAJ:n musiikki on onneksi rytmikästä ja mukaansa tempaavaa, joten ehkä ne lapset eivät ole ihan hermostuneet saunaa odotellessa. Ja kyllä lapsikin voi vaikuttua monenlaisesta musiikista.

Vierailija
2792/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesinpa muistelemaan, miten tuli lapsena kuunneltua sipuliukkoa levyltä. Kyllä Sibelius ihan hyvin upposi nelivuotiaaseen, tanssittua tuli. Eihän tuossa sentään ihan taaperoita tainnut olla kuin ehkä yksi, ja sekin näytti tyytyväiseltä punaisissaan. Musiikki oli lapsena ehkä vielä vähän vaikuttavampaa. Suren kovasti sitä, miten vähän sitä tuli soitettua omalle lapselle. Jotenkin vain unohdin asian.

Vierailija
2793/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toiveajattelua ajatella, että KAJ on Ice saattaisi jossain vaiheessa tulla Yle Areenaan? Olen kroonisesti sairas, ja minulla on meneillään pidempi huono jakso. KAJ on yksi niistä jutuista, joista olen saanut iloa viime kuukausina, ja se olisi varmasti hieno konsertti, mutta minusta ei taida olla sinne lähtijäksi.

Vierailija
2794/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä totta. Lapset ei ole ennakkoluuloisia eivätkä osaa nyrpistellä klassisellekaan. Varsinkin musikaaliset lapset nauttii hyvin monenlaisesta musiikista.

Tiedän perheen, jonka vanhemmat on oopperafaneja, joten lapset on tottuneet kuuntelemaan aarioita kehdosta asti. Vanhin jo viisivuotiaana asiantuntevasti selitti mulle, mikä milloinkin kaiuttimista kuului. Ja oma lempihahmonsa oli Taikahuilun Papageno, johon hän oli ihastunut videoilla.

Vierailija
2795/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut bändin muuta musiikkia kuunnella.

Poijaat pistäneet varmaan rahoiksi tänä vuonna mm. mainoksilla.

Saapa nähdä miten jatko 

Vierailija
2796/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole jaksanut bändin muuta musiikkia kuunnella.

Poijaat pistäneet varmaan rahoiksi tänä vuonna mm. mainoksilla.

Saapa nähdä miten jatko 

Jaksoit kuitenkin tulla tänne kommentoimaan omaa jaksamattomuuttasi.

Vierailija
2797/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta. Lapset ei ole ennakkoluuloisia eivätkä osaa nyrpistellä klassisellekaan. Varsinkin musikaaliset lapset nauttii hyvin monenlaisesta musiikista.

Tiedän perheen, jonka vanhemmat on oopperafaneja, joten lapset on tottuneet kuuntelemaan aarioita kehdosta asti. Vanhin jo viisivuotiaana asiantuntevasti selitti mulle, mikä milloinkin kaiuttimista kuului. Ja oma lempihahmonsa oli Taikahuilun Papageno, johon hän oli ihastunut videoilla.

Minun sisaruksistani vain yhdellä on lapsia, joten lapsiparat ovat olleet milloin kenenkin aikuisen höösättävänä. Moni meistä harrastaa musiikkia, joten lapsillakin on kuuntelutettu monenlaista. Klassisissa konserteissakin on käyty, tosin sellaisissa, jotka on suunniteltu vähän kevyemmiksi. Monenlaisesta musiikista voi löytää kivoja yksityiskohtia.

Vierailija
2798/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ties mistä muustakin?!? Jossain siellä Ruåttin puålella? KAJ'n 16-vuotinen suosio on peräisin Suomesta. Aina kannattaa keulia omalla tietämättömyydellä.

Vierailija
2799/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappa, när börjar Bara bada bastu? Toivokaamme että vanhempienkin silmät ja korvat ovat auenneet kun ensin on tunnin verran toinen toistaan fantastisempia kappaleita.

Vierailija
2800/9881 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toiveajattelua ajatella, että KAJ on Ice saattaisi jossain vaiheessa tulla Yle Areenaan? Olen kroonisesti sairas, ja minulla on meneillään pidempi huono jakso. KAJ on yksi niistä jutuista, joista olen saanut iloa viime kuukausina, ja se olisi varmasti hieno konsertti, mutta minusta ei taida olla sinne lähtijäksi.

Pahasti pelkään, että voi olla toiveajattelua, kun ei ole Ylen omaa tuotantoa tuo. Mulla samanlainen ongelma ja surettaa, etten pääse siitä areenakonsertista osalliseksi. Mutta keskityn vaan ajattelemaan, ettei ihminen mitenkään voi saada kaikkea ja iloitsemaan niiden puolesta, jotka siellä saavat nauttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi