Tekeekö täällä joku aina isoja pellillisiä sämpylöitä perheelle seuraavaksi viikoksi?
Mun miehellä tapana tehdä. Teki leipääkin, kun lapset oli pieniä. Mikä parempaa kuin syödä iltasella tuoretta sämpylää!
Kommentit (16)
Teen pieniä pellillisiä itselleni. -vela
Itse kerään puuronjämiä useammalta päivältä ja teen niitten pohjasta sämpylöitä joku 4-5 pellillistä sitten pistän pakkaseen ja otan sieltä sitä mukaan kun syön niitä.
Ei syödä vehnähöttöä, joten ei tee.
Itseleivotut sämpylät on kyllä hyviä..mun äiti leipoi usein kun olin lapsi ja pakkasesta niitä otettiin. Samoin pullaa.
En nyt mitenkään isoja pellillisiä tee. Mutta itse leivon sämpylät. Tulee gluteenittomana edullisemmaksi kuin ostaa kaupasta 3 sämpyllä 4,50€ hintaan.
Miksi miehesi ei enää tee leipää ja sämpylöitä?
Nam, lähden tästä ostamaan hiivaa ja muita tarvikkeita. Sämpylät on ihania itsetehtyinä.
Meillä on ihan normaalikokoiset uunipellit, joten en voi tehdä isoja pellillisiä.
Mussutusta, jos leipominen on tapa. Kerran vuodessa ok.
Olen "hurahtanut" hapanjuurileivontaan ja tulee usein tehtyä leipiä ja sämpyöitä juureen
Vierailija kirjoitti:
Teen pieniä pellillisiä itselleni. -vela
Velka
En tee. Teen sämpylät kylmäkohotuksella eli taikina illalla jääkaappiin ja aamulla pyötrittely ja paisto. Näin saamme aina tuoreita sämpylöitä.
Äiti tekee vieläkin ja antaa sitten monta pussia mukaan kun siellä käy kylässä. Ei ole koskaan ollut mitenkään säännöllistä, mutta aina välillä se innostuu.
t: lapsi 37 v
2-3 päivän välein leivon peltileipää tai sämpylöitä.
Eräs juhlapyhä tekee ja jos et kiitä ja kumarra niin sinulla on hiekkaa you know where :)