Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9847)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan nyt, että elokuuksi vähän viilenee sekä Suomessa että Ruotsissa. Sen verran tiukka keikkaputkii näkyy olevan tulossa.
Tietääkö joku muuten, mitä se "dialektibussi" oikein pitää sisällään? Tulossa siis elokuussa Maalahteen ja syyskuussa Viking Gracelle.
Olen nähnyt kommentteja, joissa on mainittu, että laivakeikat olisi loppuunmyyty.
Mua myös kiinnostaisi tuo Maalahti, mutta en haluaisi mennä mihinkään "jättisuurelle" keikalle missä on valtavasti ihmisiä. Espoo olisi mulle logistisesti paras, mutta KAJ esiintyy illan viimeisenä, joten ei varmaan toivoakaan päästä lähelle lavaa, jos menee paikalle vasta silloin. Muut esiintyjät ei kiinnosta. Toinen mitä olen miettinyt on Tammisaari. Johonkin keikalle olis kyllä ihan pakko päästä!
Täällä on se risteily https://www.vikingline.fi/valitse-matka/risteilyt/turku-tukholma-ja-pik…
Mutta minun makuuni pikkuisen liian työlästä kun asun Helsingissä, ja mikä mahtaa olla tungos laivan yökerhossa. Sitä paitsi risteilyohjelmasta saa sellaisen käsityksen että esiintyisivät vain menomatkalla, eikä laivasta edes nousta maihin Tukholmassa.
Ne Nordis Liven katsomojärjestelyt oli kyllä kokemattoman tapahtumajärjestäjän moka. Tosin lokakuun jäähallikeikallakin yksi seisoma-alue permannolla on nimetty "vip-alueeksi", mutta ei se taida mitenkään erota siitä normaalista permantoalueesta. Paitsi että lippuun kuuluu juoma- ja ruokatarjoilua, mutta siis näkyvyys ja kuuluvuushan on ihan sama niin vippialueella kuin tavallisen lipun ostaneille, ja eturivin paikka irtoaa vain jonottamalla sekä "vipeille" että taviksille.
Mulle kelpaa paikka myös kauempana lavasta, pääasia on kokea livetunnelma ja että näkyvyys ja kuuluvuus on hyvä. Oon siis menossa syksyn areenakonserttiin, tavalliselle istumapaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhuttiin Dansgolvin "vaikeudesta" varsinkin livetilanteessa ja Kevinin jännityksestä ekoissa esityksissä.
Piitimessa se jännitys on kyllä lauennut ja Kevin ja muut pojat tarjoavat hienon tanssilattian (alkaa 8. minuutin kohdalla). Axel keksii pienen improkoreografiankin, jossa Jakobilla on vaikeuksia pysyä perässä. Muutenkin tunnelma on hieno, välillä spontaaneja halauksia ja Jakobin maailman leveimpiä hymyjä, ja lopussa meno ihan räjähtää. Hikiliinat on ahkerassa käytössä, mutta vauhti ei hidastu.
Ihana keikka näyttää olleen! Hiki lentää kyllä. Sen verran ovat keventäneet kuormaansa, että ne viinikärryt ja Jakobin telkkari on jätetty matkalaukuista pois. Ja Alexin siivet, mutta Alexhan tosiaan lentää sujuvasti ilman siipiäkin. :)
*Axel. Helle tekee tepposia muutenkin hataralle kirjoitustaidolle.
Vierailija kirjoitti:
Ne Nordis Liven katsomojärjestelyt oli kyllä kokemattoman tapahtumajärjestäjän moka. Tosin lokakuun jäähallikeikallakin yksi seisoma-alue permannolla on nimetty "vip-alueeksi", mutta ei se taida mitenkään erota siitä normaalista permantoalueesta. Paitsi että lippuun kuuluu juoma- ja ruokatarjoilua, mutta siis näkyvyys ja kuuluvuushan on ihan sama niin vippialueella kuin tavallisen lipun ostaneille, ja eturivin paikka irtoaa vain jonottamalla sekä "vipeille" että taviksille.
Mulle kelpaa paikka myös kauempana lavasta, pääasia on kokea livetunnelma ja että näkyvyys ja kuuluvuus on hyvä. Oon siis menossa syksyn areenakonserttiin, tavalliselle istumapaikalle.
Olin Nordiksella ihan tavallisella seisomapaikalla. Viittä vaille että en ottanut VIP-lippua ja hyvä kun en ottanut. Katsoin vaan silloin paikan päällä, että eihän sieltä VIP-alueelta tosiaan mitään näe!
Areenakonserttiin menossa myös istumapaikalle. Aika monesta eri maasta sinne on kuulemma tulossa väkeä, joko yksittäisiä henkilöitä tai pienempiä porukoita. Kaukaisimmat kai USAsta, Kanadasta ja Australiasta.
Mielenkiinnolla odotan!
Veikkaanpa Nordis liven jäävän yhden kesän mittaiseksi kokeiluksi. Ilmeisesti kysyntä ei ole ollut kummoista ja useita keikkoja jouduttu perumaan vähäisen kysynnän vuoksi (liekö markkinoitu huonosti, itse en ainakaan ole nähnyt mainoksia kyseisen paikan keikoista, vai eikö Helsingissä sitten vain riitä kysyntää uusille keikkapaikoille kun siellä on niin runsas tarjonta) . Lisäksi olen kuullut useilta siellä KAJ'n keikalla olleilta että oli vähän kököt järjestelyt. Ei kuulosta siltä että tulisi monivuotiseksi perinteeksi.
Mä vähän mietin että mun olisi mahdollista mennä tuonne Logomon keikalle elokuussa. Vaikka onkin keskellä työviikkoa, niin kuitenkin vain parin tunnin matkan päässä niin ehtisi kuitenkin kotiin suunnilleen puoleenyöhön mennessä, mikä olisi sinänsä ihan ok. Eikä ole kovin kalliskaan toisin kuin monet noista festarikeikoista. Ainoa vaan, että olen aika epävarma kuski ja pelottaa ajaa maantieajoa pimeällä kun on hirviä ja muuta, niin en tiedä uskallanko toteuttaa tätä suunnitelmaa. Bussilla ei enää keikan jälkeen pääse sieltä kotiin. Kaj on iceen olen menossa, mutta haluttaisi kyllä nähdä joku näistä kesäkiertueen keikoista vielä, ja tuo taitaisi mulle olla ainoa järkevästi mahdollinen. No, täytyypä miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku täällä miettii vielä KAJ on Icen lippuja niin näyttää olevan pari sataa istumapaikkaa jäljellä. Niistä suurin osa kallimmilla paikoilla. Seisomapaikkatilannetta ei näe, mutta onhan se aika iso kenttä. Luulisi, että halukkaat seisojst mahtuvat.
Ihan hyvä saavutus, että on noin täynnä 3 kk ennen konserttia.
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän mietin että mun olisi mahdollista mennä tuonne Logomon keikalle elokuussa. Vaikka onkin keskellä työviikkoa, niin kuitenkin vain parin tunnin matkan päässä niin ehtisi kuitenkin kotiin suunnilleen puoleenyöhön mennessä, mikä olisi sinänsä ihan ok. Eikä ole kovin kalliskaan toisin kuin monet noista festarikeikoista. Ainoa vaan, että olen aika epävarma kuski ja pelottaa ajaa maantieajoa pimeällä kun on hirviä ja muuta, niin en tiedä uskallanko toteuttaa tätä suunnitelmaa. Bussilla ei enää keikan jälkeen pääse sieltä kotiin. Kaj on iceen olen menossa, mutta haluttaisi kyllä nähdä joku näistä kesäkiertueen keikoista vielä, ja tuo taitaisi mulle olla ainoa järkevästi mahdollinen. No, täytyypä miettiä.
Saisitko jonkun kaverin mukaan? Kaksin on kivempi ajella, varsinkin epävarman kuskin. Mä olen ajanut aika rennosti, mutta sitten viime vuonna hyppäsi hirvi tielle. Onneksi sen verran kaukana edessä, että ehdin hyvin jarruttaa. Mutta ei kai ne hirvet pimeällä kovin paljon liiku... eikös nekin nuku silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisitko jonkun kaverin mukaan? Kaksin on kivempi ajella, varsinkin epävarman kuskin. Mä olen ajanut aika rennosti, mutta sitten viime vuonna hyppäsi hirvi tie
No kun ei ketään kavereista kuuntele Kajta. :D Ellei sitten joku työkaveri, täytyy kysellä nyt kun lomat loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhuttiin Dansgolvin "vaikeudesta" varsinkin livetilanteessa ja Kevinin jännityksestä ekoissa esityksissä.
Piitimessa se jännitys on kyllä lauennut ja Kevin ja muut pojat tarjoavat hienon tanssilattian (alkaa 8. minuutin kohdalla). Axel keksii pienen improkoreografiankin, jossa Jakobilla on vaikeuksia pysyä perässä. Muutenkin tunnelma on hieno, välillä spontaaneja halauksia ja Jakobin maailman leveimpiä hymyjä, ja lopussa meno ihan räjähtää. Hikiliinat on ahkerassa käytössä, mutta vauhti ei hidastu.
Ihana keikka näyttää olleen! Hiki lentää kyllä. Sen verran ovat keventäneet kuormaansa, että ne viinikärryt ja Jakobin telkkari on jätetty matkalaukuista pois. Ja Alexin siivet, mutta Alexhan tosiaan lentää sujuvasti ilman siipiäkin. :)
Se oli sitä logistista painajaista. Olivat tulossa Öölannista ja Piteån jälkeen seuraavana päivänä oli Suomen puolella kaksi keikkaa, Oulu ja Maarianhamina, ja siitä matka jatkui Helsingborgiin ja Vadstenaan. Kaikki kamat eivät olisi ehtineet mukaan, ja siksi oli niitä riisutumpia versioita. Mutta ei hätää, nämä pojat pystyvät esiintymän vaikka unplugged.
Nyt taitaa vähän helpottaa: tänään Arvika ja vasta viikon kuluttua Porvoo + vkl Rovaniemi & Åminne. Välillä tuntuu ettei tuossa ole mitään järkeä, ei varsinkaan viikossa 34, jolloin suhaavat Espoosta Kiirunaan ja sieltä Turkuun ja loppuviikoksi Värmdöhön, Kumlaan ja Uppsalaan. Nuo kolme viimeistä paikkakuntaa ovat sentään samoilla hoodeilla.
Kaj on Ice -konsertin jäljellä olevista istumapaikoista näkyy olevan halvempia tavislippuja tarjolla enää vain satakunta, loput (saman verran) on kalliimpia vip-paikkoja (maksimissaan 200 euroa). Niin että jos joku haluaa istumaan kohtuuhintaan, kannattaa hankkia lippu melko pikaisesti.
Seisomapaikoille permannolle pääsee tietysti myös, myynti on yhä avoinna (sitä ei näe netistä, paljonko siellä on vielä tilaa).
Arvika on huomenna, ei tänään
Mä koen nyt hirveää tuskaa, kun en ole päässyt yhdellekään keikalle enkä ole pääsemässäkään, ja into olisi kova. Eikä into vähene yhtään kun luen täällä teidän muiden keikkapohdinnoista!
Toisaalta nuo festarikeikat ei sinänsä mua houkuta, haluaisin Kaj'n "omaan" konserttiin. Että ehkä mä tyydyn toistaiseksi fiilistelemään videoita youtubesta ja elättelen toiveita että esiintyvät ensi vuonnakin Suomessa ja jossain itselleni sopivammassa paikassa ja sopivampaan aikaan. Yksinhuoltajaäitinä hankala toteuttaa aina näitä omia halujaan...
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa Nordis liven jäävän yhden kesän mittaiseksi kokeiluksi. Ilmeisesti kysyntä ei ole ollut kummoista ja useita keikkoja jouduttu perumaan vähäisen kysynnän vuoksi (liekö markkinoitu huonosti, itse en ainakaan ole nähnyt mainoksia kyseisen paikan keikoista, vai eikö Helsingissä sitten vain riitä kysyntää uusille keikkapaikoille kun siellä on niin runsas tarjonta) . Lisäksi olen kuullut useilta siellä KAJ'n keikalla olleilta että oli vähän kököt järjestelyt. Ei kuulosta siltä että tulisi monivuotiseksi perinteeksi.
Joo ja paikkana se jäähallin piha nyt on vähän tylsä, tietysti hyvin saavutettavissa. Vähän sellainen "kokoon kyhätyn" oloinen oli.
KAJ'n keikalla oli kuitenkin kivasti porukkaa, mutta ei mitään tungosta onneksi. Ja hyvä tunnelma. KAJ nyt saa tunnelman kattoon vaikka missä!
Vierailija kirjoitti:
Kaj on Ice -konsertin jäljellä olevista istumapaikoista näkyy olevan halvempia tavislippuja tarjolla enää vain satakunta, loput (saman verran) on kalliimpia vip-paikkoja (maksimissaan 200 euroa). Niin että jos joku haluaa istumaan kohtuuhintaan, kannattaa hankkia lippu melko pikaisesti.
Seisomapaikoille permannolle pääsee tietysti myös, myynti on yhä avoinna (sitä ei näe netistä, paljonko siellä on vielä tilaa).
Ne halvemmat paikat on niin perällä että näkeeköhän sieltä mitään?
Näkyvyys niiltä piippuhyllyn takimmaisiltakin paikoilta lavalle on hyvä, ei mitään näköesteitä siis. Toki esiintyjät on sellaisia barbilelun kokoisia sieltä katsottuna. Mutta siellä on taatusti isoja screenejä, joille heijastetaan lavan tapahtumat lähituntumasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä koen nyt hirveää tuskaa, kun en ole päässyt yhdellekään keikalle enkä ole pääsemässäkään, ja into olisi kova. Eikä into vähene yhtään kun luen täällä teidän muiden keikkapohdinnoista!
Toisaalta nuo festarikeikat ei sinänsä mua houkuta, haluaisin Kaj'n "omaan" konserttiin. Että ehkä mä tyydyn toistaiseksi fiilistelemään videoita youtubesta ja elättelen toiveita että esiintyvät ensi vuonnakin Suomessa ja jossain itselleni sopivammassa paikassa ja sopivampaan aikaan. Yksinhuoltajaäitinä hankala toteuttaa aina näitä omia halujaan...
Feel you... mäkään en ole pääsemässä. Mutta käännetään esiin valoisa puoli: onneksi on nykyään netti, jossa riittää tallenteita. Mä olen nimittäin elänyt senkin ajan, jolloin ei ollut muita mahdollisuuksia kuin keikat ja levyt, ja sitäkin vanhempaan aikaan saattoi vain toivoa, että suosikkilaulajaa joskus soitettaisiin radiossa ja itse sattuisi olemaan silloin radion vieressä kuuntelemassa.
Minäkin haluaisin mennä Leppävaaraan, mutta sama pelko persiissä, paitsi että katsoisin kyllä mielelläni Käärijän joka on toiseksi viimeinen esiintyjä ennen KAJ'ta. Kirjoitin täällä aiemmin että kävin KAJ'n Nordis Live -keikalla, mutta minulla oli VIP-lippu eikä siltä alueelta nähnyt oikeastaan mitään. Ihan tyhmää maksaa istumapaikasta ja ruoasta jota en edes syönyt.