Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9815)

Vierailija
2641/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on just niin hyvä kun anonyyminä voi pohtia tällaisia. Omalla nimelläni en kehtaisi.

Kuten en myöskään tunnustaa sitä, että nyt olen saanut jonkun oudon fiksaation Jakobin rubiikinkuutiovideoon. Olen katsonut sen vaikka kuinka monta kertaa ja harmittaa kun siitä osa on nopeutettuna. Olen jopa yrittänyt löytää versiota ilman nopeutusta. Ja älkää kysykö mistä tämäkin fiksaatio nyt johtuu. En osaa sanoa. 

Anonyymipalstoissa on hyvätkin puolensa! Enpä minäkään kehtaisi omalla nimelläni kysellä linkkejä johonkin Jakobin aivasteluvideoihin. 😇🤣 Tai oikeastaan edes tunnustaa kuinka pahasti olen tänä kesänä koukuttunut Kaj'hin. 🤷 Tai että Kevin on ehkä kuumin mies mitä voin kuvitellakaan. 😍🤫😍

Vierailija
2642/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on just niin hyvä kun anonyyminä voi pohtia tällaisia. Omalla nimelläni en kehtaisi.

Kuten en myöskään tunnustaa sitä, että nyt olen saanut jonkun oudon fiksaation Jakobin rubiikinkuutiovideoon. Olen katsonut sen vaikka kuinka monta kertaa ja harmittaa kun siitä osa on nopeutettuna. Olen jopa yrittänyt löytää versiota ilman nopeutusta. Ja älkää kysykö mistä tämäkin fiksaatio nyt johtuu. En osaa sanoa. 

Anonyymipalstoissa on hyvätkin puolensa! Enpä minäkään kehtaisi omalla nimelläni kysellä linkkejä johonkin Jakobin aivasteluvideoihin. 😇🤣 Tai oikeastaan edes tunnustaa kuinka pahasti olen tänä kesänä koukuttunut Kaj'hin. 🤷 Tai että Kevin on ehkä kuumin mies mitä voin kuvitellakaan. 😍🤫😍

No älä muuta virka! Tämä KAJ - koukku on jotenkin ihan uskomaton. Se on se koko paketti, heidän uskomaton lahjakkuutensa, älykkyytensä, rautainen ammattitaitonsa, nerokkaat tarinat yhdistettynä todella mukaansatempaaviin melodioihin, taidokkaat musikaalit, poikien ihanat valoisat pesoonat, kaikki. Ei löydy edes sanoja. Ja kun kerran livenä keikalla näkee, niin pitäisi päästä katsomaan uudestaan heti huomenna. Joku ihmeellinen taika niissä pojissa vaan on. Ja Kevin tosiaan... 🤎💚

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paikka, josta saat vertaistukea. Enpä mäkään lähettäisi Hesariin mielipidekirjoitusta Kaj'sta (vaativat siellä nimen), vaikka aihe pyörii tiiviisti päässä. :)

Vierailija
2644/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä muuta virka! Tämä KAJ - koukku on jotenkin ihan uskomaton. S

Yhdyn edellisiin. Paitsi korvaan Kevinin Axelilla.

Vierailija
2645/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä muuta virk

Team-Axel täällä myös 🤗

Vierailija
2646/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä muuta virk

Minäpä olen heikkona Jakobiin. Tässä faniklubiryhmästä napattu pikku video jossa hän vetäisee Näsan domnarin soundcheckissä. Juoksutossut jalassa, poolopaita päällä, tukka pörröss ja kädet taskussa mutta frakki päällä tunnelman luomiseksi. Ja ääni kulkee virheettä. Axel kuvaa purkkaa jauhaen. Voi saatana mitä poikia https://www.facebook.com/groups/1027023529478294/posts/1107089251471721/

Vierailija
2647/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon keskusteltu tuosta Halln-sarjasta ja Lidret-podcasteista. Ja huihai, huomaan nyt, että pakkohan ne on kelata uudestaan läpi vaan. Sen verran jo kulunut aikaa ensi katselusta, että en enää muistakaan kaikkia herkullisia yksityiskohtia.  Nuo corona-coveritkin on mulla osittain näkemättä, ne on tosi hauskoja.

Eli Kaj-tutkimusmatkani lähtee jälleen uudelle kierrokselle, joka tuottaa taas uusia tuloksia. Varsinainen aarrearkkujen aarrearkku kaikkine helmineen ja jalokivineen! 

Nää uudet kierrokset ovat muuten erityisen tyypillisiä ainakin mun KAJ-matkalleni. Osin selittyy kielellä, kun ensikuulemalta (eikä edes viidennellä) tajua kaikkea/paljoakaan, mutta silti jo vajavaisella ymmärryksellä tulee oivalluksia. Ja sitten ottaa uuden kierroksen, jossa perehtyy paremmin. Ja jälleen uuden. Kunnes jossain kohtaa tajuaa saavansa selvää sanoista ja ymmärtävänsä asiat vöyriksi. Ja varmasti jää vielä paljon vivahteita ja kaksoismerkityksiä tajuamatta, joten vedän varmaan samojen juttujen parissa kierroksia vielä kolmen vuoden kuluttuakin.

Vierailija
2648/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tarina. Ja Vöyrin kielen oppiminen (nollasta tyydyttävään tähän mennessä) on viimeinen taito, jonka ikimaailmassa olisin kuvitellut joskus hankkimalla hankkivani. Puhumattakaan, että olisin koskaan kuvitellut TARVITSEVANI elämässäni tämän eksoottisen kielen hallintaa.  :D

Vierailija
2649/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon keskusteltu tuosta Halln-sarjasta ja Lidret-podcasteista. Ja huihai, huomaan nyt, että pakkohan ne on kelata uudestaan läpi vaan. Sen verran jo kulunut aikaa ensi katselusta, että en enää muistakaan kaikkia herkullisia yksityiskohtia.  Nuo corona-coveritkin on mulla osittain näkemättä, ne on tosi hauskoja.

Eli Kaj-tutkimusmatkani lähtee jälleen uudelle kierrokselle, joka tuottaa taas uusia tuloksia. Varsinainen aarrearkkujen aarrearkku kaikkine helmineen ja jalokivineen! 

Katsoin juuri Hallnin toiseen kertaan ja onhan se vaan hyvä!

Nyt mietin katsoisinko seuraavaksi KAJ10:n neljänteen kertaan vai Nästan unpluggedin kolmanteen kertaan. Rakastan molempia niin paljon.

Hiljattain katsoin Gambämarkin kolmanteen kertaan ja tekisi mieli katsoa taas myös Botnia paradise. En muista olenko nähnyt sen kaksi vai kolme kertaa. Musikaalitkin on niin huippuhyviä.

Vierailija
2650/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä vähän epäsuosittu mielipide, en ryhmässä viitsi ottaa kantaa keskusteluihin, mutta kyllä mun mielestä on ihan ok keskustella noita asioita HAHMOISTA, ja shippaaminenkin hahmojen kesken ok. Tommy, Määnin, Bertel, on kuitenkin fiktiivisiä hahmoja. Sen sijaan KAJ'n oikeiden jäsenten shippaaminen keskenään (tai kenenkään muunkaan kanssa) tai seksuaalisuuden spekukointi on mielestäni asiatonta. Itsellä menee siis raja siinä, onko kyseessä oikea henkilö vai fiktiivinen hahmo.

Kerrotko tädille, mitä on shippaaminen. Näitä uusia termejä tulee vastaan kun sukupolvien kuilu on ylittynyt KAJ-siltaa pitkin.

Shippaaminen on sitä, että haaveillaan kahden joko fiktiivisen tai todellisen henkilön olevan pari (jotka ei siis oikeasti ole). Eli esimerkiksi tuo toive siitä että Tommy on ihastunut Määniniin on shippaamista.

Eli siis miten tiukka se määritelmä on, eiköhän aika moni pohdi asiaa enemmänkin yleisen ihmistuntemuksen kysymyksenä kuin toivoakseen jotain hekumointia? En muista, että omassa ikäpolvessa olisi tuollaisia jatkosatuja monikaan viritellyt ainakaan kertoakseen haaveiluistaan. Mutta on kyllä pohdittu tunteiden laatua. 

Vierailija
2651/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä päässyt näkemään KAJta livenä, mutta olen menossa Logomoon ja KAJ on iceen. Kiva kun on loman jälkeenkin vielä mukavaa odotettavaa.

Vierailija
2652/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tarina. Ja Vöyrin kielen oppiminen (nollasta tyydyttävään tähän mennessä) on viimeinen taito, jonka ikimaailmassa olisin kuvitellut joskus hankkimalla hankkivani. Puhumattakaan, että olisin koskaan kuvitellut TARVITSEVANI elämässäni tämän eksoottisen kielen hallintaa.  :D

Naurattaa tämä. Mulla vielä aika lailla hakusessa vöyrin kielen taito, mutta yllättäen siitä on tullut kieli, jonka kaikkein mieluiten haluaisin oppia😂

Ennen Mellua en edes tiennyt, että Pohjanmaalla puhutaan erilaista ruotsia.

Vierailija
2653/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Missä heillä oli vain kolmen vartin keikka? Suomessako? Vadstenin linnan tiedän, mutta siellä järjestäjät olivat antaneet heille vain 45 minuuttia (olisivat halunneet soittaa täyden setin eli Sauna Tourilla tunnin mittaisen).

Porissa ainakin oli lyhyempi keikka.

Nova Tampereella taisi olla myös vähän lyhyempi. Ainakin muutama biisi puuttui, joita on ilmeisesti kuultu muualla. (Ainakin Näsan Domnar, Kaffitår ja Dansgolv muistaakseni eivät olleet ohjelmassa Novan keikalla.)

Tuo Dansgolv ei muuten kiertueen alkupuolella ilmeisesti kuulunutkaan settiin. Ainakaan siitä ei näkynyt silloin mitään keikkatallenteita. (Tai sitten en vaan ole löytänyt niitä.) Kiva, että ovat nyt esittäneet sitä, hyvä biisi ja monen suosikki. 

Jo

Minusta Dansgolv on tosi vaikeanoloinen biisi livenä esitettäväksi. Se rytmiikka on jotenkin niin hienojakoinen, että se soljuu, ja se taustan ja laulun tasapaino toimii hienosti studioversiossa ja on varmaan vaikea saada konsertissa pysymään kasassa, kun tausta on vähän muhjua. Ensimmäiset esitykset olivat vähän hakemista, tuorein vastaan tullut oli jo hyvä. En usko, että siitä ihan priimaa saa livenä mitenkään, tulee ääniaaltojen rajat vastaan. En tiedä mitäköhän Kevin on mieltä ääniteknikkona. Hän vaikutti vähän jännittävän ensimmäisiä esityksiä.

Vierailija
2654/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tämä. Mulla vielä aika lailla hakusessa vöyrin kielen taito, mutta yllättäen siitä on tullut kieli, jonka kaikkein mieluiten haluaisin oppia😂

Ennen Mellua en edes tiennyt, että Pohjanmaalla puhutaan erilaista ruotsia.

https://sprakinstitutet.fi/ordbocker/ordbok-over-finlands-svenska-folkm…

Vierailija
2655/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se toimi hyvin livenä, vaikka taisi olla ensimmäisiä esityksiä. Tosin mä en miettinyt mitään ääniaaltojen rajoja miettinyt vaan tuijotin Kevinin raajoja😆

Vierailija
2656/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää video on just se jonka perusteella kommentoin joskus aiemmin, että Jakob ei puhunut ihan totta väittäessään, että oopperan esittäminen onnistuu vain yleisön edessä. Frakin se näköjään kyllä vaatii🤣

Vierailija
2657/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta se toimi hyvin livenä, vaikka taisi olla ensimmäisiä esityksiä. Tosin mä en miettinyt mitään ääniaaltojen rajoja miettinyt vaan tuijotin Kevinin raajoja😆

Niin voi käydä juu. Pitäisi mennä kokeilemaan itse. Ei niitä raajoja nyt sentään, mutta niillä aalloilla voisin vähän keinua.

Vierailija
2658/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää video on just se jonka perusteella kommentoin joskus aiemmin, että Jakob ei puhunut ihan totta väittäessään, että oopperan esittäminen onnistuu vain yleisön edessä. Frakin se näköjään kyllä vaatii🤣

Vaatimattomuus kaunistaa! Frakki on must. Kun pukee sen ylle, ryhti paranee heti ja keuhkoihin tulee lisää tilaa.

Ja jotta Jåo nåo e ja yolo ja nåo (menikö oikein?) onnistuisi Keviniltä, tarvitaan nahkaliivi.

Vierailija
2659/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät vöyrin opiskelijat kyllä palkitaan ahkeruudesta, kannustan kaikkia sinnittelemään vanhahtavien diftongien maailmassa.

Mulla opinnot on ällistyksekseni vieneet siihen pisteeseen, että olen ruvennut tunnistamaan myös muita pohjalaisia ruotsalaismurteita (siellähän on joka kylässä omansa).

Esimerkiksi Jonas Bergqvist (Gambämarkin Klas ja Botnia Paradisen äijä, joka vaatii trubaduurilta parempia tarinoita) puhuu närpiötä ja Joel Rönn (Lidret-podcastin isäntä ja Hallnin Mikael) uusikaarlepyytä.

Millainenhan työnantaja haluaisi hyödyntää tätä mun erikoisosaamista (ja Kaj-tuntemusta)?

Vierailija
2660/9815 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti eilen selvittää, mistä Rönn on kotoisin. Menin väärään suuntaan, etelään, mutta hakuammuntana intuitiota vastaan laitoin vaasalaiseksi, kun mainitsi olevansa kaupunkilainen. Sen sentään jo kuulin, ettei ole Vöyriä. Sä olet pitemmällä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi