Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan 3v psykoterapia huononsi vointiani?

Vierailija
01.07.2025 |

Onko muille käynyt niin että 3v psykoterapian päätteeksi psyykkinen vointi on huonompi kuin terapiaa aloittaessa?

Mulla on.

Työkyky on laskenut 100% - -> 60%.

Olen luopunut monista unelmistani psyykkisten voimavarojen vähäisyyden vuoksi. En esim. haaveile enää lapsista koska en jaksaisi lapsiarkea.

Monia asioita on käsitelty mutta en koe että arki olisi ainakaan helpompaa kuin ennen terapiaa. 

Kommentit (530)

Vierailija
1/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt ja pettynyt olo. Terapeutti on kokenut ja osaava joten en tiedä miten tässä on näin käynyt. 

Ap

Vierailija
2/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuosta pitänyt puhua kolmen vuoden aikana ja tarkistaa tavoitteet? Eli tavoite on aina lisätä pärjäämistä, ei huonontaa tilannetta. Kai te arvioitte terapian kulkua yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On terapeutteja jotka eivät osaa. Pahimmillaan kaivavat ihmisestä pahuuden esiin.

Vierailija
4/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epäilen että osa julkisista palveluista voi olla huonoja. Ja puolivillaisia. Myös maksaja määrittelee mitä palvelu on.

Vierailija
5/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tuosta pitänyt puhua kolmen vuoden aikana ja tarkistaa tavoitteet? Eli tavoite on aina lisätä pärjäämistä, ei huonontaa tilannetta. Kai te arvioitte terapian kulkua yhdessä?

On sitä arvioitu ja tavoitteet tehty yhdessä. Lähtötilanne oli parempi kuin nykyinen vointini. Jossain kohtaa näytti että voisin paremmin mutta viime kuukaudet on osoittaneet että voin edelleen huonosti. 

Ap

Vierailija
6/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuntauksen psykoterapiassa kävit?

Vierailija
7/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin epäilen että osa julkisista palveluista voi olla huonoja. Ja puolivillaisia. Myös maksaja määrittelee mitä palvelu on.

Kyseessä yksityisellä vastaanottava terapeutti. En tiedä mitä ajatella. Olen koko ajan luottanut että hän on ammattilainen ja ohjaa oikeaan suuntaan mutta toiveikkuuteni tulevaisuutta kohtaan on heikko. 

Ap

Vierailija
8/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On terapeutteja jotka eivät osaa. Pahimmillaan kaivavat ihmisestä pahuuden esiin.

Ja tästä ei puhuta. Se on kielletty aihe.

Vierailija
9/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisukeskeinen mutta ei puhtaasti vain sitä. 

Ap

Vierailija
10/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä minun käskettiin kääntyä työterveyden puoleen, vaikka maksan julkisesta terveydenhuollosta. Otin sitten kaupungin parhaan psykiatrin. Kerroin tilanteestani, johon psykiatri totesi että mienenä ei ole muuta keinoa kuin kestää se ja mennä eteenpäin. Yksi käynti riitti varmistamaan sen minkä tiesinkin. Poikana ja miehenä kukaan ei ole välittänyt minusta, vaan itse on pitänyt kaikki tehdä. Tytöille ja naisille pedataan unelma-alku, ja sitten kun he pääsevät omilleen, niin ahdistuvat vastuuta ja makaavat kenen tahansa miehen kanssa, jotta ei tarvitsisi selviytyä yksin.

Vierailija
11/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman avun olen löytänyt joogasta ja itämaisesta, etenkin Buddhalaisesta hengellisestä maailmankatsomuksesta, tai ainakin toisesta vinkkelistä havaitseminen paljasti minulle länsimaisen psykologian sokeat kohdat. 

Vierailija
12/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minun käskettiin kääntyä työterveyden puoleen, vaikka maksan julkisesta terveydenhuollosta. Otin sitten kaupungin parhaan psykiatrin. Kerroin tilanteestani, johon psykiatri totesi että mienenä ei ole muuta keinoa kuin kestää se ja mennä eteenpäin. Yksi käynti riitti varmistamaan sen minkä tiesinkin. Poikana ja miehenä kukaan ei ole välittänyt minusta, vaan itse on pitänyt kaikki tehdä. Tytöille ja naisille pedataan unelma-alku, ja sitten kun he pääsevät omilleen, niin ahdistuvat vastuuta ja makaavat kenen tahansa miehen kanssa, jotta ei tarvitsisi selviytyä yksin.

Menetkös siitä.

Vierailija
13/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisukeskeinen mutta ei puhtaasti vain sitä. 

Ap

Eri suuntauksissa voi mennä eri asiat pieleen. Mutta tärkein kai se, onko kemiat kohdallaan terapeutin kanssa. Tuntuiko siltä?

Vierailija
14/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pystyvät lokeroimaan ja hautaamaan traumansa syvälle. Aina niitä ei kannata lähteä kaivelemaan. On totta että kannattaa tuntea itsensä, mutta ei siinä mikään terapia auta.

Vierailija
15/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kannattaa panna lukien, vaikkei ymmärtäisi heti pointtia.

Olen kärsinyt RAJUISTA PMS-oireista todennäköisesti aina. Tai ehkä teinistä asti. Tai aikuisuuden kynnykseltä. En muista, mutta uskon, että ongelma on aina ollut läsnä. Olen NIIN MONET KERRAT ihmetellä miksi mielialani heittelee rajusti. Jatkuu.

Vierailija
16/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremman avun olen löytänyt joogasta ja itämaisesta, etenkin Buddhalaisesta hengellisestä maailmankatsomuksesta, tai ainakin toisesta vinkkelistä havaitseminen paljasti minulle länsimaisen psykologian sokeat kohdat. 

Mitä ne sokeat kohdat mielestäsi ovat? Olen miettinyt samaa, ja varmasti moni muukin...

Vierailija
17/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis mieleltäni oikeinkin balanssissa, fiksu ja kaikkea, toki elämässä on ollut kaikenmoista paskaa mutta ei mitään järkyttävän traagista. Jatkuu.

Vierailija
18/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatria. Pahuus jota tekevät ihmisille muuttaa ihmistä. Aiemmin saatoin itkeä pahoille uutisille lehdessä. Minulle osastolla tehdyn väkivallan jälkeen huomasin nauravani vahingoniloisena. Se kipu mitä sisällä on. Aiheuttaa sen pahuuden. Se että sielu yritetty kaivaa ulos ja tappaa. 

Vierailija
19/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tajusin, että pahimmillaan minulla on ihan oikeasti YKSI normaali viikko kuukaudessa. Loppu on PMS:ää ja menkkaa. Epäilen itselläni...

Vierailija
20/530 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne sokeat kohdat mielestäsi ovat? Olen miettinyt samaa, ja varmasti moni muukin...

Vaikka se että potilaan päätä sekoitetaan entisestään, koska pidempi potilasjakso tuottaa enemmän rahaa. Vai ootko kuullut kenenkään terapeutin sanovan että "tää on ihan perus lapsuustrauma ja pitäs hellittää parissa viikossa" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme