Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miten voisin 2 promillen humalassa anta suostumukseni seksiin?"

Vierailija
01.07.2025 |

Eeva-lehdessä nuori nainen valittaa siitä että voi joutua rikoksen uhriksi kun juo itsensä 2 promillen humalaan. Haluaa nostaa esiin ettei umpikännissä oleva osaa antaa suostumusta kun ei siinä tilassa osaa edes eksymättä kävellä kotiin.

https://www.eeva.fi/jutut/suostumus-kolumni-milla-solaranta

Olenko ainoa jonka mielestä suurempi kysymys tässä on, miksi juoda itsensä ihan umpihumalaan kaatokänneillä? Tuossa tilassahan altistaa itsensä kaikenlaisille onnettomuuksille ja rikoksille, esim varkauksille. Miksi halutaan painottaa vain suostumusta seksiin?

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja olen sitä mieltä että humalassa panemisesta ja eritoten humalaisen panemisesta pitäisi aina antaa vähintään sakot. Käräjäoikeudet on täynnä näitä kännisten sekoilujen selvittämisiä.

Minä olen nainen, enkä ikinä suostu lakimuutokseen, joka kieltäisi humalaisen seksin.

No eihän se sinusta olekaan kiinni. 

Vierailija
102/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja olen sitä mieltä että humalassa panemisesta ja eritoten humalaisen panemisesta pitäisi aina antaa vähintään sakot. Käräjäoikeudet on täynnä näitä kännisten sekoilujen selvittämisiä.

Minä olen nainen, enkä ikinä suostu lakimuutokseen, joka kieltäisi humalaisen seksin.

Meinaat, että Suomessa menisi läpi sellainen juttu, että kielletään humalainen seksi? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että Suomessa menisi läpi sellainen juttu, että kielletään humalainen seksi? :D

:DDD

Vierailija
104/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootsä ikinä käynyt Suomessa?

Vierailija
105/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako naisen juoda itseään humalaan jos ei pysty suojelemaan itseään tajuttomuuden vuoksi. Eikö silloin kannattaisi vähintäänkin suorittaa se humaltuminen kotona ettei satu mitään. 

Vai pitäisikö maailmassa edes pyrkiä siihen, että ulkona heikossa tilassa olevaa ihmistä ei heti hyväksikäytettäisi? Aika rajua, että jos vaikka saat sairauskohtauksen, niin silloinkin olet ilmeisesti vapaata riistaa, voi voi jos et kykene suojelemaan itseäsi. Pohjimmilaan sillä, että onko se heikko tila oma valinta ei ole mitään väliä, koska paikalle sattuva ulkopuolinen ei kuitenkaan voi koskaan tietää varmaksi sitä, oliko kyseessä oma valinta vai ei. Surullista, että niin monet ei ole toisista ihmisistä huolen pitämisen kannalla, vaan nimenomaan monien mielestä on ihan oikein, että otetaan kaikki irti heikosta tilasta.

Tuo kuvailemasi "heikko tila" voisi olla vaikkapa sammuneen hyväksikäyttö, joka tietenkin on r*iskaus. Tämä keissi, josta nyt puhutaan, ei kuitenkaan ole lainkaan vastaava. 

Vierailija
106/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin juon alkoholia viikonloppuisin ja todellakin tulee harrastettua seksiä silloin.

Mutta känniseksiä paljon parempaa on krapulaseksi...aah.

Vierailija
107/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ärsyttää näissä keskusteluissa se kuinka ei ollenkaan tajuta kuinka omituisessa maailmassa me elämme, jos yleisellä tasolla seksistä humalassa tulee r a i skaus, vaikka on annettu suostumus puolin ja toisin. En minä halua elää tuollaisessa maailmassa ja pystyn myös humalassa ottamaan vastuun omasta elämästä ja tekemisistä.

Väistämättä tulee mieleen, että on unohdettu vapauden tuovan myös vastuun. Haluttaisiin rajaton vapaus, sellaista maailmaa kutsutaan utopiaksi.

Vierailija
108/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jutun aihe käsittelee suostumusta, ei humalahakuista juomista.

On vielä tiiviisti kirjoitettu hyvä juttu. Täällä nyt vedetään herne joka toiseen nenään. Selvästi taas vihataan uhria, siis itsensä huonoon kuntoon juonutta nuorta naista. Ei taaskaan kysellä missä on tekijän vastuu.

Varmasti ei olekaan järkevää juoda itseään sekavaan kuntoon ja altistaa itseään ties mille. Mutta kun naisia ei enää edes suojella niin monet naiset jättävät sitten kokonaan baareilut väliin ja ovat omissa naisporukoissaan. Siihen on menty nuorten naisten vastuuttamisessa ja vihaamisessa. 

Jos naisilta vaaditaan liikaa naiset vetäytyvät. Jos olisin nuorempi ja sinkku en kävisi nykyään missään baareissa vaan harrastaisin liikuntaa viikonloput. Onneksi sain olla nuori nollarilla ja ensimmäisellä kymmenluvulla kun miehetkin olivat silloin vielä normaaleja.

Saattoi juhlia erilaisissa kokoonpanoissa pelkäämättä hyväksikäyttöä. Poikaystävän tai pelkkää sinkkuseksiä sai jos halusi. Eikä tarvinnut pelätä että jostain sairaalan aulasta tullaan ulk. maalaisten taholta saalistamaan (tosin en siinä kunnossa tainnut olla).

Vierailija
109/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vielä tiiviisti kirjoitettu hyvä juttu. Täällä nyt vedetään herne joka toiseen nenään. Selvästi taas vihataan uhria, siis itsensä huonoon kuntoon juonutta nuorta naista. Ei taaskaan kysellä missä on tekijän vastuu.

Varmasti ei olekaan järkevää juoda itseään sekavaan kuntoon ja altistaa itseään ties mille. Mutta kun naisia ei enää edes suojella niin monet naiset jättävät sitten kokonaan baareilut väliin ja ovat omissa naisporukoissaan. Siihen on menty nuorten naisten vastuuttamisessa ja vihaamisessa. 

Jos naisilta vaaditaan liikaa naiset vetäytyvät. Jos olisin nuorempi ja sinkku en kävisi nykyään missään baareissa vaan harrastaisin liikuntaa viikonloput. Onneksi sain olla nuori nollarilla ja ensimmäisellä kymmenluvulla kun miehetkin olivat silloin vielä normaaleja.

Jos ette kykene vastuuta kantamaan ja elämään tässä yhteiskunnassa niin painukaa naislapset kaikin mokomin keskenänne jonnekin saareen ja pysykää sielä.

Herranjumala, naisvauva ois parempi nimitys tollasille.

Vierailija
110/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua ärsyttää näissä keskusteluissa se kuinka ei ollenkaan tajuta kuinka omituisessa maailmassa me elämme, jos yleisellä tasolla seksistä humalassa tulee r a i skaus, vaikka on annettu suostumus puolin ja toisin. En minä halua elää tuollaisessa maailmassa ja pystyn myös humalassa ottamaan vastuun omasta elämästä ja tekemisistä.

Väistämättä tulee mieleen, että on unohdettu vapauden tuovan myös vastuun. Haluttaisiin rajaton vapaus, sellaista maailmaa kutsutaan utopiaksi.

Tässä keississä suostumuksen antanut oli kovassa humalassa sairaalan aulassa. Tuossa kunnossa olevia on yleensä viety putkaan selviämään. Ehkä se on järkevin toimintatapa kun muuten ei voida näemmä suojella humalaista. 

Täälläkin selitellään miten itse kyllä ymmärretään kovassakin humalassa miten toimia. Mutta kun alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Joku pystyy sammumuspisteessäkin toimimaan järkevästi kun toinen puhuu ja tekee päättömiä. Pitäisi paremminkin puhua myrkytystilasta ja riippuvuudesta, onko oikein mennä härkkimään substanssiriippuvaista ihmistä? 

Vierailija
111/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilta vaaditaan liikaa naiset vetäytyvät. Jos olisin nuorempi ja sinkku en kävisi nykyään missään baareissa vaan harrastaisin liikuntaa viikonloput. Onneksi sain olla nuori nollarilla ja ensimmäisellä kymmenluvulla kun mi

Harmittaako noin kovasti, että nuoremmat naiset vetäytyvät omiin kaveripiireihinsä viettämään iltoja? Taitaa harmittaa. Sun täytyy kestää harmitus ja tilata jostain postimyynnistä muovinen lelu.

Vierailija
112/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin juon alkoholia viikonloppuisin ja todellakin tulee harrastettua seksiä silloin.

Jos partnerisi on kännissä, mistä riippuu, kumpi teistä on rikollinen ja kumpi uhri?

Vierailija
113/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sentään mikä totaalinen pelle toi artikkelin nainen on.

Oletetaan että hän päätyy harrastamaan seksiä miehen kanssa, ja he ovat molemmat 2 promillen humalassa. Artikkelin naisen logiikalla kumpikaan heistä ei silloin pysty antamaan suostumustaan seksille, joten periaatteessa he molemmat voisivat syyttää sitä toista osapuolta raiskauksesta.

Vierailija
114/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No humalassa ihminen tekee niitä asioita joita se haluaa, estot ovat syrjässä.

Eli In vino veritas.

Tai Millalle ehkä parempi olisi, Viina on viisasten juoma, joten älä juo.

Vierailija
115/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama juttu, miksi en voi ajaa humalassa autoa, koska humalatila tekee minut syntaakettomaksi lapseksi jolla ei ole vastuuta mistään.

Eihän se noin voi toimia, ihminen on vastuussa omista valinnoista ja tekemisistä myös humalassa. Se on valinta jo itsessään, kun juo itsensä humalaan. 

Ei se silti oikeuta raiskaamaan (eikä ryöstämään tai pahoinpitelemään). 

Vierailija
116/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päihteiden käyttäminen ole mikään jakamaton ihmisoikeus. Eli jos et pysty kontrolloimaan itseäsi päihteiden vaikutuksen alaisena ja kaikki sanomisesi, tekemisesi tulkitaan väärin. On varmasti syytä hakeutua ammattiavun piiriin ja mennä päihdehoitoon.

Ei se ole yhtään hullu ajatus, eikä kaikkien muiden tarvitse elää sen ehdoilla jos jotkut yksittäiset ihmiset menevät alkoholista niin sekaisin, ovat vaaraksi itselleen ja muille. 

Ja sinä ei ketään saa rai s kata jankkaaja, et ymmärrä mitään koko keskustelusta, olet vain aivopesty botti joka jankkaa jotain ulkoa opittua mantraa osallistumatta ollenkaan siihen mistä muut keskustelevat.

Vierailija
117/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keississä suostumuksen antanut oli kovassa humalassa sairaalan aulassa. Tuossa kunnossa olevia on yleensä viety putkaan selviämään. Ehkä se on järkevin toimintatapa kun muuten ei voida näemmä suojella humalaista. 

Täälläkin selitellään miten itse kyllä ymmärretään kovassakin humalassa miten toimia. Mutta kun alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Joku pystyy

Lain edessä jokainen humalainen kohdataan samalla tavalla. Millä oikeudella tämä nainen olisi saanut toimia humalassa ilman vastuuta? Ei naapurin Penaltakaan humala vastuuta poista.

Vierailija
118/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilta vaaditaan liikaa naiset vetäytyvät. Jos olisin nuorempi ja sinkku en kävisi nykyään missään baareissa vaan harrastaisin liikuntaa viikonloput. Onneksi sain olla nuori nollarilla ja ensimmäisellä kymmenluvulla kun mi

Luitko edes kommenttiani ennen naislapseksi vinkumista? Nuoruudessani naisia vielä kunnioitettiin joten silloin saattoikin juhlia. Enää naisten ei kannata.

Vierailija
119/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin juomisen kun rupesi tulemaan kaikenmaailman 'blackoutteja' enkä muistanut viinanhuuruisista illoista kauheasti. Sensijaan, että koko maailma, yhteiskunta sopeutuu joidenkin hallitsemattoman päihteiden käytön takia, pitäisi yksilön itse ymmärtää oman päihteidenkäytön haittavaikutukset ja sopeutua, muuttaa käytöstään.

Ei se voi aina mennä niin, että miljoona ihmistä mukautuu muutaman sadan, jonkun pienen ihmisjoukon oikkujen mukaan.

Vierailija
120/134 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milla varmaan leimaisi minut misokyyniksi, mutta sanon silti: et näytä nätiltä käsivarret täynnä tatuointeja.

Ootko ajatellut, että Millaa ei varmaan yhtään kiinnosta, näyttääkö hän jonkun randomin mielestä _nätiltä_.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi